ознайомити учнів з додаванням і відніманням круглих десятків; вправляти у розв`язуванні задач; удосконалювати обчислюванні навички; вміння порівнювати і перетворювати величин; розвивати спостережливість, здогадливість, виховувати звичку уважно сприймати навчальний матеріал.
Урок – гра з математики «Збери колосок»
Слайд 1
Слайд 2
Тема. Додавання і віднімання круглих десятків. Розв`язування задач.
Мета: ознайомити учнів з додаванням і відніманням круглих десятків; вправляти у розв`язуванні задач; удосконалювати обчислюванні навички; вміння порівнювати і перетворювати величин; розвивати спостережливість, здогадливість, виховувати звичку уважно сприймати навчальний матеріал.
Тип уроку. Урок-гра
Обладнання: малюнки героїв казки «Колосок».
Слайд 3
I Організація класу
Сіли діти всі рівненько, посміхнулися гарненько
Настрій на урок взяли й працювати почали!
II Мотивація навчальної діяльності Слайд 4
На уроці щоб добре все знати,
Ми будемо міркувати,
А також рахувати,
Задачі розв’язувати,
Свій розум розвивати.
Будьте уважні, активні та дружні, бо дружба – то велика сила.
|
70 |
|
50 |
|
40 |
|
30 |
|
10 |
|
60 |
|
20 |
|
К |
|
С |
|
О |
|
Л |
|
К |
|
О |
|
О |
-А тепер прочитайте слово, яке вийшло.
Слайд 6
Діти, мишенята Круть і Верть звертаються до нас по допомогу. Вони просять зібрати колосок. Півник Голосисте Горлечко доручив мишенятам віднести ко лосок до млина, але вони так крутились та вертілись, що колосок розсипався. Виконавши завдання нашого уроку, ми з вами зберемо колосок. Слайд 7
III Актуалізація опорних знань
Математичний диктант
Слайд 8
7 дес., 9 дес.
Слайд 9
Розвиток математичних умінь
Запишіть ряди чисел. Що зайве? Чому?
27,43,98,30,9.
72,40,30,50,60.
Слайд 11
70+6
30+4
20+70
- Який приклад зайвий. Чому?
Слайд 13
Офтальмологічна пауза.
Раз, два –
Рівно голова!
Три, чотири, п’ять –
Нумо очі закривать!
Шість, сім –
Розплющують очки всі!
На вісім знов позакривали,
Міцненько так їх потримали
П’ять разів отак зробили,
Наші очки відпочили.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо додавати і віднімати круглі десятки. Розв`язувати прості задачі.
V. Вивчення нового матеріалу. Слайд 14
1. Підготовча робота.
Данилко зірвав з одного куща два десятки ягід малини, а з другого три десятки ягід малини. Скільки десятків ягід зірвав Данилко?
2. Пояснення нового матеріалу. Слайд 15
Усі дії з круглими десятками зводяться до перетворення одиниць на десятки і до наступного перетворення отриманого результату в одиниці, тобто в решті-решт до виконання дій над числами першого десятку.
30+20=3 дес. +2. дес.=5 дес. = 50
90-50=9 дес. – 5 дес. = 4 дес. =40
3. Первинне закріплення. Слайд 16
2+5=7 8-2 4+6 9-3
20+50=70 80-20 40+60 90-30
Слайд 17
Слайд 18
Мишенята все крутились, мишенята все вертілись. (повороти вліво – вправо)
Півник, півник – трудівник колосок знайшов. (нахили вперед)
І вмить Змолотив його, змолов, тісто з борошна вмісив (ходьба на місці)
Напік смачних пиріжків. (плескання в долоні)
Скільки ромашок ви бачите на екрані, стільки разів плесніть в долоні. Слайд 20
Скільки їжачків у нас, стільки ви присядьте раз. Слайд 21
Скільки бачите грибів, стільки ви зробіть стрибків. Слайд 22
Хто був уважним серед вас? Скільки ми зібрали зерняток, стільки разів заплющте оченята. Слайд 23
VI. Розвиток математичних знань.
1. Порівняння виразу і числа. Слайд 24
40+10*60 100*90-10
70-30*90 50-20*30
80+20*10 60-10*70
Слайд 25
2. Розв`язування задач. Слайд 26
Мама купила три десятки яєць. Десять яєць вона використала для приготування салату. Скільки яєць залишилось? Скільки мама купила яєць? Скільки це штук? Скільки вона використала для приготування салату? Якою дією ми розв`яжемо задачу?
Слайд 27
Слайд 28
Із 50 кг яблук отримали 40 кг яблучного джему. Скільки кг рідини випарувалося під час варки джему? Що відомо в задачі? Якою дією дізнатися відповідь на запитання задачі?
Пальчикова гімнастика. “Місимо тісто”.(Руками імітуємо вимішування тіста.)
Тісто узяли у мами,
Його жужмили і м’яли,
Пирогів напечемо
Із сметаною з’їмо!
Слайд 29
Ось ми і знайшли останнє зернятко колоска - мишенята вдячні вам за допомогу.
Дякую, що на уроці ви
Гарно працювали,
Усім класом дружно ми,
Колосок зібрали.
А тепер пропоную вам виконати останнє завдання:
Слайд 30
Самостійна робота
40-20 40+20
80+20 80-20
60-20 60+20
50+20 50-20
90-20 10+20
Слайд 31
Слайд 32
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.