Урок математики в 1 класі "Дія додавання. Назви компонентів і результату дії додавання. Знаходження суми чисел"

Про матеріал

Урок складено в ігровій формі, з використанням здоров'язберігаючих технологій. Різні види роботи, наочність і міжпредметний зв'язок дозволяють з легкістю засвоїти математичний матеріал, а використання здоров'язберігаючих технологій - формувати життєві комптентності. В розробці уроку передбачено створення позитивно-сприятливого клімату, вправи для зняття емоційної напруги, дихальні вправи, руханки, зворотний зв'язок. Урок побудовано з урахуванням вікових особливостей учнів, дозволяє залучити дітей до активної пізнавальної діяльності. Протягом уроку учні шукають відповідь на проблемне запитання: які овочі та фрукти містять найбільше вітаміну С? В розробці уроку описана нестандартна каліграфічна хвилинка, що поєднує в собі вправи для розвитку уяви, уваги, пам'яті та логічного мислення.

Перегляд файлу

1

 

Математика 1 клас

Тема. Дія додавання. Назви компонентів і результату дії додавання. Знаходження суми чисел.

Мета. Ознайомити учнів з термінами «доданок» і «сума»; розвивати математичні навички швидкої і правильної лічби, логічне мислення, увагу, уяву, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати охайність, старанність, самостійність, колективізм.

Хід уроку

І. Організаційний момент

-  Здрастуйте, діти. Тихо сіли дівчата, тихо сіли хлопчики. Перевіримо вашу готовність до уроку. Якщо у вас є предмет, який я називаю, - плесніть у долоні , а якщо у вас цього немає, - підніміть руку. Отже, почали: щоденник, зошит, підручник з математики, ручка, олівець, лінійка.

  1.  Створення позитивно-сприятливого мікроклімату на уроці.

Діти разом з вчителем хором декламують вірш.

Посміхнусь до сонечка –

  Здрастуй, дороге!

Нахилюсь до равлика –

Хай собі повзе.

Погукаю пташечку –

– Де ти? Де?

Пострибаю з дощиком

І гукну: «Ура!»

Посміхнуся друзям –

Вчитись вже пора!

– Цей вірш сповнений добра і краси, вчить нас любити і берегти природу, бути милосердними, вміти дружити та постійно прагнути  навчатися.

– У мене дуже хороший настрій сьогодні, ось такий читель демонструє смайлик із зображення позитивного настрою).

– А у вас? Покажіть, будь ласка, зображення свого настрою (Учні демонструють смайликами зображення свого настрою).

(Гості також можуть поділитись своїм настроєм з нами та один з одним)

Будьте уважні, працелюбні і активні. Вчіться виконувати всі завдання, не бійтеся помилятися. І тоді на вас чекає успіх.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Проблемна ситуація.

                              Зелень петрушки                 Зеленый сладкий перец

На дошці малюнки: зелений солодкий перець та зелень петрушки

  • Спробуйте відповісти на запитання: що спільне між цими продуктами? (відповіді дітей)
  • Цікаво  дізнатись ? Для цього необхідно розв’язати ланцюжок. За однією з цифр ховається відповідь.

Гра «Ланцюжок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За відповіддю ховається листочок з написом «Вітамін С»

 

  • Виявляється, що в цих продуктах багато вітаміну С. Вітамін С будує міцний захист від хвороб. Зараз вже останній місяць осені і організму це необхідно. Тому важливо знати, в яких продуктах міститься вітамін-захисник. Але відкрию вам секрет, що є продукти – справжні чемпіони з вмісту вітаміну С. І сьогодні ви про це дізнаєтесь і поділитесь своїми знаннями з іншими.
  • На нашому п’єдесталі – переможці. Але листопад все накрив барвистою ковдрою. Давайте спробуємо відкрити таємницю.

 

  1. Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу,

                     Ручку я ось так тримаю,  

                     Сяду рівно, не зігнусь,

                     Буду я писати гарно,

                     До роботи я берусь. 

 

  - Осінь-осінь, листопад. Жовте листя стелить сад… Здається, нещодавно тільки було літо. А вже зараз за вікном пізня осінь. Я пропоную вам прогулянку осіннім лісом.

 

Діти закривають очі, слухають звуки осіннього лісу

 

  • Закрийте очі і уявіть, що йдете по стежині. Шелестить листя під ногами. Нещодавно пройшов дощ. В повітрі пахне вологою. Підніміть гілочку і напишіть на мокрій стежині число 2. Тепер напишіть число 4. Тепер викладаємо камінцями число 6. Відкрийте очі і запишіть у зошити числа, які запам’ятали. Зверніть увагу на закономірність. Як змінюються числа? Закінчіть рядок чисел. (2 4 6 8 10)

З нового рядка:

Математичний диктант

  • Запишіть число, яке іде за числом 6.
  • Запишіть число, яке передує числу 5.
  • Запишіть «сусідів» числа 7.
  • Запишіть  найменше натуральне число.
  • Запишіть найбільше одноцифрове число.
  • Запишіть найменше двоцифрове число.

 

(7 4 6 8 1 9 10)

 

  1. Гра «Намисто»
  • Листопад зірвав майже все листя з дерев. Тим яскравіше пломеніють грона калини і горобини, з яких можна зібрати красиве намисто.

Зберемо намисто, щоб прочитати слово, яке «заховалось».

 

 

9 – 1

6 – 4

4 – 3

2 + 4

9 – 5

7 – 4

10 – 5

5 + 2

и

і

в

і

а

т

м

н

 

(вітаміни)

 

  • Дійсно, вітаміни дуже важливі для здоров’я. Пропоную   дізнатись, які ягоди за вмістом вітаміну С займають ІІІ місце.   

 

Дихальна гімнастика «Дмухаємо на листочок»

Відкривається третя сходинка «п’єдесталу» (обліпиха, чорна смородина)

 

 

Фізкультхвилинка

 

На зарядку сонечко піднімає нас.

Піднімаємо руки по команді «раз».

А над нами весело шелестить листва.

Опускаємо руки по команді «два».

Зберемо у кошики ягоди, гриби –

Дружно нахиляємось по команді «три»

На «чотири» і на «п’ять»

Будемо дружно ми скакати.

Ну, а по команді «шість»

Усім за парти тихо сісти.

 

ІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.

  1. Робота з індивідуальним матеріалом

- Викладіть на парті за допомогою рахівного матеріалу

 

  • Важливі для здоров’я, друзі, вітаміни!

І фрукти їсть неодмінно Ірина.

5 яблук  у вазі лежало, ще 2 апельсини мама поклала.

Скільки фруктів стало?

(5 + 2 = 7)

- Скільки всього кругів?

- Якщо мама до яблук поклала апельсини, то яка це дія на математичній мові? (додавання) Яким знаком позначаємо дію додавання?

- Як дістали число 7? Складіть приклад. Прочитайте його.

- Як ви гадаєте, чи можна цей приклад прочитати по-іншому? (Міркування дітей.)

- Отже, зараз ви ознайомитеся із новими математичними термінами.

- Ми виконали дію додавання та в результаті додавання одержали СУМУ. Сума дорівнює 7.

На дошці з’являється картка зі словом                  і кріпиться під цифрою 6.

- Які два числа ми додали? (5 і 2)

- Вони теж мають свої імена. Числа, які додавали, називають ДОДАНКАМИ. Перший доданок – 5, другий доданок – 2.

На дошці з’являються записи:

- Ліворуч теж записана сума. Це сума – вираз. А праворуч – сума результат.

Над виразом – запис

- Запис можна прочитати так: сума чисел 5 і 2 дорівнює 7.

- Ще раз назвіть перший доданок, другий доданок. Назвіть суму. Прочитайте приклад по-новому.

ІІІ. Закріплення знань

  1. Робота з підручником. Завдання № 1

Сяду прямо не зігнусь,

За роботу я візьмусь

 

  1. Виконання завдання № 2 за підручником

Читають приклади по-різному, записують на дошці і в зошити.

Фізкультхвилинка

Дмухаємо на «листочок», відкриваємо ІІ місце (перець солодкий червоний)

  1. Робота в друкованому зошиті. Завдання № 3. Виконують з коментуванням. Вчитель пояснює, як коментувати завдання.

 

Зарядка для очей «Ми прийшли в осінній ліс…»

 

  • Давайте нарешті дізнаємось, хто є «чемпіоном» з вмісту вітаміну С

Дмухаємо на останній листочок

І місце – шипшина

Шипшина укріплює імунітет, покращує апетит. В стародавні часи його використовували навіть для лікування ран. Відвар з шипшини надає організму сили для боротьби з хвороботворними бактеріями.

IV. Підсумок уроку

Гра-руханка «Так, ні?»

Якщо відповідь «так» - діти піднімаються на носочки і тягнуться вверх. «Ні» - присідають.

  •  Доданок, доданок, сума — це назви чисел при додаванні. (Так)
  •  Перший доданок 7,  другий 3, сума - 9.(Ні)
  • Сума чисел 5 і 5 дорівнює 10. (Так)
  • Вітамін  С захищає наш організм від хвороб.
  • Чемпіоном за вмістом вітаміну С є шипшина.

 

  • А тепер нагородіть себе за роботу. Якщо у вас все вийшло і задоволені своєю роботою – поплескайте над головою, якщо були певні труднощі – перед собою.
  • Покажіть мені свій настрій на кінець уроку (картки настрою).

 

Працювали дуже добре

І почули у кінці.

Що у 1–Б класі

Діти просто молодці!

 


docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
10638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку