Урок складено в ігровій формі, з використанням здоров'язберігаючих технологій. Різні види роботи, наочність і міжпредметний зв'язок дозволяють з легкістю засвоїти математичний матеріал, а використання здоров'язберігаючих технологій - формувати життєві комптентності. В розробці уроку передбачено створення позитивно-сприятливого клімату, вправи для зняття емоційної напруги, дихальні вправи, руханки, зворотний зв'язок. Урок побудовано з урахуванням вікових особливостей учнів, дозволяє залучити дітей до активної пізнавальної діяльності. Протягом уроку учні шукають відповідь на проблемне запитання: які овочі та фрукти містять найбільше вітаміну С? В розробці уроку описана нестандартна каліграфічна хвилинка, що поєднує в собі вправи для розвитку уяви, уваги, пам'яті та логічного мислення.
1
Математика 1 клас
Тема. Дія додавання. Назви компонентів і результату дії додавання. Знаходження суми чисел.
Мета. Ознайомити учнів з термінами «доданок» і «сума»; розвивати математичні навички швидкої і правильної лічби, логічне мислення, увагу, уяву, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення. Виховувати охайність, старанність, самостійність, колективізм.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Здрастуйте, діти. Тихо сіли дівчата, тихо сіли хлопчики. Перевіримо вашу готовність до уроку. Якщо у вас є предмет, який я називаю, - плесніть у долоні , а якщо у вас цього немає, - підніміть руку. Отже, почали: щоденник, зошит, підручник з математики, ручка, олівець, лінійка.
Діти разом з вчителем хором декламують вірш.
Посміхнусь до сонечка –
– Здрастуй, дороге!
Нахилюсь до равлика –
Хай собі повзе.
Погукаю пташечку –
– Де ти? Де?
Пострибаю з дощиком
І гукну: «Ура!»
Посміхнуся друзям –
Вчитись вже пора!
– Цей вірш сповнений добра і краси, вчить нас любити і берегти природу, бути милосердними, вміти дружити та постійно прагнути навчатися.
– У мене дуже хороший настрій сьогодні, ось такий (Вчитель демонструє смайлик із зображення позитивного настрою).
– А у вас? Покажіть, будь ласка, зображення свого настрою (Учні демонструють смайликами зображення свого настрою).
(Гості також можуть поділитись своїм настроєм з нами та один з одним)
Будьте уважні, працелюбні і активні. Вчіться виконувати всі завдання, не бійтеся помилятися. І тоді на вас чекає успіх.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
На дошці малюнки: зелений солодкий перець та зелень петрушки
Гра «Ланцюжок»
За відповіддю ховається листочок з написом «Вітамін С»
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
Буду я писати гарно,
До роботи я берусь.
- Осінь-осінь, листопад. Жовте листя стелить сад… Здається, нещодавно тільки було літо. А вже зараз за вікном пізня осінь. Я пропоную вам прогулянку осіннім лісом.
Діти закривають очі, слухають звуки осіннього лісу
З нового рядка:
Математичний диктант
(7 4 6 8 1 9 10)
Зберемо намисто, щоб прочитати слово, яке «заховалось».
9 – 1 |
6 – 4 |
4 – 3 |
2 + 4 |
9 – 5 |
7 – 4 |
10 – 5 |
5 + 2 |
и |
і |
в |
і |
а |
т |
м |
н |
(вітаміни)
Дихальна гімнастика «Дмухаємо на листочок»
Відкривається третя сходинка «п’єдесталу» (обліпиха, чорна смородина)
Фізкультхвилинка
На зарядку сонечко піднімає нас.
Піднімаємо руки по команді «раз».
А над нами весело шелестить листва.
Опускаємо руки по команді «два».
Зберемо у кошики ягоди, гриби –
Дружно нахиляємось по команді «три»
На «чотири» і на «п’ять»
Будемо дружно ми скакати.
Ну, а по команді «шість»
Усім за парти тихо сісти.
ІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.
- Викладіть на парті за допомогою рахівного матеріалу
І фрукти їсть неодмінно Ірина.
5 яблук у вазі лежало, ще 2 апельсини мама поклала.
Скільки фруктів стало?
(5 + 2 = 7)
- Скільки всього кругів?
- Якщо мама до яблук поклала апельсини, то яка це дія на математичній мові? (додавання) Яким знаком позначаємо дію додавання?
- Як дістали число 7? Складіть приклад. Прочитайте його.
- Як ви гадаєте, чи можна цей приклад прочитати по-іншому? (Міркування дітей.)
- Отже, зараз ви ознайомитеся із новими математичними термінами.
- Ми виконали дію додавання та в результаті додавання одержали СУМУ. Сума дорівнює 7.
На дошці з’являється картка зі словом і кріпиться під цифрою 6.
- Які два числа ми додали? (5 і 2)
- Вони теж мають свої імена. Числа, які додавали, називають ДОДАНКАМИ. Перший доданок – 5, другий доданок – 2.
На дошці з’являються записи:
- Ліворуч теж записана сума. Це сума – вираз. А праворуч – сума результат.
Над виразом – запис
- Запис можна прочитати так: сума чисел 5 і 2 дорівнює 7.
- Ще раз назвіть перший доданок, другий доданок. Назвіть суму. Прочитайте приклад по-новому.
ІІІ. Закріплення знань
Сяду прямо не зігнусь,
За роботу я візьмусь
Читають приклади по-різному, записують на дошці і в зошити.
Фізкультхвилинка
Дмухаємо на «листочок», відкриваємо ІІ місце (перець солодкий червоний)
Зарядка для очей «Ми прийшли в осінній ліс…»
Дмухаємо на останній листочок
І місце – шипшина
Шипшина укріплює імунітет, покращує апетит. В стародавні часи його використовували навіть для лікування ран. Відвар з шипшини надає організму сили для боротьби з хвороботворними бактеріями.
IV. Підсумок уроку
Якщо відповідь «так» - діти піднімаються на носочки і тягнуться вверх. «Ні» - присідають.
Працювали дуже добре
І почули у кінці.
Що у 1–Б класі
Діти просто молодці!