Урок –гра з теми «Десяткові дроби. Порівняння, додавання, віднімання та округлення десяткових дробів»

Про матеріал

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для школярів. Уроки узагальнення та систематизації знань проводжу у вигляді дидактичної гри-змагання «Математична карусель». Завдання скомпоновані по темах та по рівнях, зручно вписані в картки, які можна вирізати й використовувати в навчальному процесі. Всі завдання розв'язані, що дасть змогу швидко перевіряти результати гри.

Гра проводиться протягом 45 хвилин, сприяє повторенню, корекції та більш глибокому осмисленню навчального матеріалу, а також підготовці до контрольної роботи. Протягом перших 3 хв – організаційні моменти гри (вибір капітанів, членів команд, членів журі, нагадування правил, придумування назв команд, встановлення послідовність гравців у командах), по завершенню гри – підведення підсумків з відповідним оцінюванням та 5-7 хвилин для аналізу помилок чи недоліків, допущених командами при розв'язуванні вправ.

Капітани слідкують за дотриманням правил гри в команді, послідовністю круговерті в своїй каруселі, відповідають за прийняті командою рішення. Роботу капітанів обов'язково оцінюю і вербально і кількісно при підведення підсумків уроку. Капітани, в свою чергу, оцінюють тих членів команди, робота яких найбільш вплинула на результат роботи команди в цілому. Ролі капітанів, членів журі та їх помічників змінні. Це дозволяє краще учням усвідомити правила, оцінити командну роботу зі сторони, сприяє розвитку лідерських якостей, умінню бути об'єктивними, умінню приймати рішення, умінню обирати тактику круговерті.

Контент дидактичної гри дібрано відповідно до чинної програми.

Перегляд файлу

Розробка дидактичного матеріалу до уроку –гри  «Математична карусель» з теми «Десяткові дроби. Додавання, віднімання. Порівняння  та округлення десяткових дробів»

 

Вихід 4  Порівняти дроби: 

а) 13,3 …і …14,3;  

             б) 0,25 .. і…  0,242;

Вихід 14.  Розв’яжіть рівняння:

  18,7- х = 5,84

Вихід 5.  Обчислити:

         5,345  +  0,205

Вихід 15. Обчислити:

 26,57 – 6,572.

Вихід 6. Обчислити:

 23,46  -  3,452.

Вихід 16.   Порівняти дроби: 

а) 11,2  ..і.. 12,3;    

            б) 0,13  …і…  0,126;

Вихід 7. Розв’язати рівняння:

х + 2,35  = 5

Вихід 17.  Обчислити:

 7, 24  +  0,105;

Вихід 2. Якщо 16,0371округлити до сотих, то дістанемо: а)16,00; б)16,03; в)16,04; г)16,037.

Виберіть правильну букву…..

Вихід 18. Розв’язати рівняння:

 5,4 + х = 19,3;

 

Вихід 9.  Округліть до сотих числа:

 а) 5,6492….

 б) 18,3724...

 

Вихід 13.  Щоб знайти х із рівняння

7,88 + х = 12,42 , треба обчислити:

а) 7,88 + 12,42;  б) 12,42-7,88;   

 в) 7,88-12,42 чи      г) 12,42 + 7,8. Виберіть правильну букву…..

 

Вихід 8. Порівняти дроби:  

а)  9,48 і 9,5  ;     

         б) 54,3  і  57,03.      

 

Вихід 3.  Дріб          у вигляді десяткового дробу записується так…

 

 Вихід 11.  Знайдіть натуральні значення нерівності

63,89 < х < 65,01

 

Вихід 12.  Щоб знайти х із рівняння

12,3 - х = 7,8, треба обчислити:

 а) 12,3-7,8;      б) 12,3 + 7,8; 

 в) 7,8-12,3 чи    г) 12,3-5,5.

Виберіть правильну букву…..

Вихід  1.  Якщо дріб 12,3417 округлити до десятих, то дістанемо:  а) 12,3; б) 12,4;

   в) 12,34 чи г) 12,342. Виберіть правильну букву…..

 

Вихід 19.  Обчислити:

11 – 5,625;

 

Вихід  10.  Округліть до десятих числа:

а) 3,6824;  б) 4,2128.

 

Вихід 20.  З однієї ділянки зібрали 95,37 т зерна, що на 16,8 т більше, ніж з другої. Скільки тонн зерна зібрали з обох ділянок?


Залік 1. Знайдіть значення виразу в тоннах:

 а) 5,3 т- 543 кг;

Залік 8. Знайдіть значення виразу в метрах:   23,4 м – 72 см;.

Залік 5. Які цифри можна поставити замість зірочок, щоб утворилася правильна нерівність (у правій і лівій частинах нерівності зірочкою позначено одну й ту саму цифру):  

Залік 12. Які цифри можна поставити замість зірочок, щоб утворилася правильна нерівність (у правій і лівій частинах нерівності зірочкою позначено одну й ту саму цифру): 

 

Залік 16. Знайдіть число більше ніж 16,2 на стільки ж, на скільки 8,1 менше ніж 12,75.

Залік 4.   Обчислити зручним способом :

                   (8,63 + 3,298) – 5,63

Залік 9. За перший день туристи пройшли 15,7 км, що на 3,8 км більше, ніж за другий, і на 2,3 км менше, ніж за третій. Скільки кілометрів пройшли туристи за три дні?

Залік 11. Швидкість катера проти течії річки – 19,3 км/год, а  власна швидкість катера – 23,1 км/год.

 Знайти швидкість катера за течією

Залік 14.  Виконайте дії:

62,3 – (41,24 + 13,029).

 

Залік 3. Швидкість катера за течією

 річки – 25,4 км/год,  а власна швидкість катера – 22,7 км /год.

 Знайти швидкість катера проти течії річки.

Залік 13.

Обчислити зручним способом:

 183, 56 – (45,3 + 37,56).

Залік 2.

Знайдіть значення виразу в метрах:  

 3,4 м + 16 дм.

Залік 15.  Розв’яжіть рівняння:

 (4,3 – у )+11,37=13,2.

 

Залік 10. Запишіть десяткові дроби в порядку спадання:    4,62;  2,81;  3,918; 2,53; 3,57; 3,725

Залік 6.  Запишіть десяткові дроби в порядку спадання:

2,799;   8,43;   2,8;  3,918;    2,5;    3,57

Залік 17. Обчислити зручним способом :

         (5,94 + 2,383) – 3,94

Залік 19. У трьох вагонах 149,3 т вантажу. У першому і другому вагонах разом 101,2 т, а в першому і третьому – 100,8 т. Скільки тонн вантажу в кожному вагоні?

Залік 20. Довжина однієї сторони трикутника 16,7 м, це на 8,27 м більше, ніж довжина його другої сторони, а довжина третьої сторони на 1,88 м. більша ніж другої. Знайдіть периметр трикутника.

Залік 7. Знайдіть значення виразу в тоннах: 2,5 т + 23 ц.

 

Залік 18. Обчислити зручним способом :

125, 37 – (32,37 + 78,63).

 


 

Відповіді з теми «Десяткові дроби. Додавання, віднімання. Порівняння  та округлення десяткових дробів»

Вихід

Залік

1

А)

11

64 і 65

1

4,757 т

11

26,9 км/год

2

В)

12

А)

2

12

7; 8; 9.

3

0,0063

13

Б)

3

20 км/год

13

100,7

4

А) <; Б)>

14

12,86

4

6,298

14

8,031

5

5.55

15

19,998

5

1; 2; 3; 4; 5; 6.

15

2,47

6

20,008

16

А) <; Б)>

6

8,43; 3,918; 3,57; 2,8; 2,799; 2,5

16

20,85

7

2,65

17

7,345

7

4,84 ц

17

4,383

8

А) <; Б) <

18

13,9

8

22,68 м

18

14,37

9

А) 5,65; Б)18,37

19

5,375

9

45,6 км

19

52,7; 48,5; 48,1

10

А) 3,7; Б) 4,2

20

173,94 т

10

4,62; 3,918; 3,725; 3,57; 2,53; 2,81

20

35,44 м

 

 

Перегляд файлу

Пояснювальна записка. Правила математичної каруселі

 Використано: http://matholymp.com.ua/pravila-matematichnoi-karuseli/

 Математична карусель — командне змагання. Кожна команда має в своєму складі 5-7 гравців (зазвичай, це три команди). Частина учасників команди під час каруселі перебуває на так званому вихідному рубежі, решта команди — на заліковому рубежі. Поки змагання триває, деякі учасники переходять з початкового рубежу на заліковий, а інколи навпаки. Учасники, що перебувають на різних рубежах, не повинні спілкуватися між собою. Тому зазвичай гравців початкового та  залікового рубежу розміщують на деякій відстані від- стані один від одного.

Спершу всі гравці команди розташовуються на вихідному рубежі в певному порядку — від учасника № 1 до учасника № 6. Порядок/нумерацію учасників команда визначає сама перед початком каруселі. За сигналом початку змагання кожній команді на картці видають першу задачу. Коли команда розв’язала задачу, вона пише відповідь до неї (лише відповідь — повне розв’язання і доведення наводити не треба). Папірець команда повертає члену журі, який перевіряє відповідь. Якщо відповідь неправильна, нічого не відбувається, команда просто отримує наступну задачу. Якщо відповідь правильна, один з членів команди — № 1 — переходить із вихідного рубежу на заліковий.

Далі гравці на початковому й заліковому рубежах працюють незалежно. Й тим, й іншим видають щоразу нові задачі. Якщо гравці вихідного рубежу надали правильну відповідь до чергової задачі, один із них — той, хто був першим у черзі — переходить на заліковий рубіж (і сідає в кінець черги залікового рубежу). Якщо ж гравці залікового рубежу дали неправильну відповідь, той гравець, хто був першим у черзі залікового рубежу, переходить назад на початковий рубіж (і сідає в кінець черги початкового рубежу). Таким чином, гравці команди переміщуються між початковим і заліковим рубежами в спосіб, що нагадує катання на каруселі. Якщо на початковому рубежі до задачі дається неправильна відповідь, або на заліковому – правильна, всі гравці залишаються на своїх місцях.

Суттєва різниця між вихідним і заліковим рубежами полягає в тому, що за правильну відповідь задачі на заліковому рубежі команда отримує в свій залік певні бали, якщо ж надана правильна відповідь задачі на початковому рубежі, то єдина користь для команди — можливість відрядити ще одного учасника на заліковий рубіж. Бали на заліковому рубежі нараховують у такий спосіб: за першу правильну відповідь дають 3 бали, за другу — 4, і за кожну наступну на бал більше, ніж за попередню. Ланцюжок, однак, обривається, коли на якусь із задач була дана невірна відповідь. Тоді за наступну задачу, якщо на неї буде дана правильна відповідь, команда отримує 5 очок, якщо ця (на яку дали неправильну відповідь), коштувала 6 очок або більше; 4 бали, якщо ця коштувала 5; 3 бали, якщо ця коштувала 4 або 3 бали. Ціна наступних задач знов зростає на 1 (поки команда дає на них правильні відповіді). Таким чином, після ланцюжка з шести правильних відповідей, однієї неправильної та ще трьох правильних відповідей команда отримає 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 0 + 5 + 6 + 7 балів, а після серії з чотирьох правильних відповідей, двох неправильних і ще однієї правильної відповіді на задачі 3 + 4 + 5 + 6 + 0 + 0 + 4 бали (зауважте: за останню задачу команді нарахували 4 бали, бо попередня, шоста, задача коштувала 5 балів).

Нову задачу гравцям на певному рубежі видають тоді, коли вони дали відповідь (правильну або неправильну) до попередньої задачі. Якщо команда на рубежі не в змозі розв’язати ту чи іншу задачу, вона може зробити відмову. Тоді бал за наступну задачу не знижується (таких відмов може бути мінімум або й зовсім відсутні).

Задачі видаються в порядку, спільному для всіх команд.

Кількість задач на обох рубежах обмежена. Задачі для початкового й для залікового рубежів різні. Гра вважається закінченою для команди, якщо

  1. закінчився час гри;
  2. закінчилися задачі на заліковому рубежі;
  3. закінчилися задачі на вихідному рубежі, а на заліковому немає жодного гравця.

Гра закінчується коли вона закінчилася для всіх команд. Час гри, кількість вихідних та залікових задач та відмов заздалегідь обумовлюються.

Результат команди — це сума очок, які вона отримала за правильно розв’язані на заліковому рубежі задачі.

Поки карусель триває, ведуть її протокол: записують бали, що отримала кожна команда за кожну із задач залікового рубежу Це робиться  безпосередньо на дошці. Кожен член команди повинен мати змогу дізнатися про проміжні результати. За певний час до завершення гри оновлювання протоколу можуть припинити (що інколи позитивно впливає на мотивацію команд, які мають суттєвий відрив від лідера).

 

zip
Додав(-ла)
Burak Liudmyla
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1876
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку