Урок –гра з теми «Середнє арифметичне. Відсотки»

Про матеріал

Гра є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для школярів. Уроки узагальнення та систематизації знань проводжу у вигляді дидактичної гри-змагання «Математична карусель». Завдання скомпоновані по темах та по рівнях, зручно вписані в картки, які можна вирізати й використовувати в навчальному процесі. Всі завдання розв'язані, що дасть змогу швидко перевіряти результати гри.

Гра проводиться протягом 45 хвилин, сприяє повторенню, корекції та більш глибокому осмисленню навчального матеріалу, а також підготовці до контрольної роботи. Протягом перших 3 хв – організаційні моменти гри (вибір капітанів, членів команд, членів журі, нагадування правил, придумування назв команд, встановлення послідовність гравців у командах), по завершенню гри – підведення підсумків з відповідним оцінюванням та 5-7 хвилин для аналізу помилок чи недоліків, допущених командами при розв'язуванні вправ.

Капітани слідкують за дотриманням правил гри в команді, послідовністю круговерті в своїй каруселі, відповідають за прийняті командою рішення. Роботу капітанів обов'язково оцінюю і вербально і кількісно при підведення підсумків уроку. Капітани, в свою чергу, оцінюють тих членів команди, робота яких найбільш вплинула на результат роботи команди в цілому. Ролі капітанів, членів журі та їх помічників змінні. Це дозволяє краще учням усвідомити правила, оцінити командну роботу зі сторони, сприяє розвитку лідерських якостей, умінню бути об'єктивними, умінню приймати рішення, умінню обирати тактику круговерті.

Контент дидактичної гри дібрано відповідно до чинної програми.

Перегляд файлу

Розробка дидактичного матеріалу до уроку –гри  «Математична карусель» з теми «Середнє арифметичне кількох чисел. Відсотки»

Вихід 1.

Знайти середнє арифметичне чисел:  1,1 і 2,9

Вихід 9.

Знайдіть середнє арифметичне чисел 5,2 і 4,8: 

 

Вихід 2.  Подайте десятковий дріб  0,74 у вигляді відсотків

 

Вихід 10.  Порівняти:

      25 %  від 20    і   20 %  від 25

 

Вихід 3.   Запишіть 129 % у вигляді десяткового дробу:

.

Вихід 11.

Знайти середнє арифметичне чисел 43; 45;  44.

Вихід 4.

Знайдіть 4% від 50 грн.:

Вихід 12.

Знайдіть частку чисел 4,81 і 2,6

 

Вихід 5.    У 5 класі навчається 20 учнів. З них 45% - хлопчики. Скільки хлопчиків навчається у 5 класі?

Вихід 13.

Яке число у 100 разів менше за 6,5?

 

Вихід 6.  У парку ростуть 80 беріз, що становить 25% від усіх дерев. Скільки дерев росте всього у парку?

Вихід 14.

Розв’яжіть рівняння:  0,09х = 18,9

 

Вихід 7. У череді було 200 тварин, 43% з них становили вівці. Скільки овець було в череді?

 

Вихід 15.За 5 днів 2 сини і 4 доньки царя Плаксія наплакали 1596 л сліз. Скільки в середньому літрів сліз наплакували  діти царя?

Вихід 8.

Знайди середнє арифметичне чисел 3; 4; 6; 7.

 

Вихід 16. Знайди середню температуру о 7 год  ранку за 5 днів, якщо вона протягом цих днів була 12°, 14°, 11°, 13°, 15°.

 

Вихід 17.  Знайди число, 20 % якого дорівнює 80?

Вихід 18.

Знайди 20% від 5 кг.

 

Вихід 19.

У табуні 300 коней, з них 40% вороні. Скільки вороних коней у табуні?

 

Вихід 20.   У літньому таборі 51 хлопець, що становить 17% від усіх дітей. Скільки дітей відпочиває в таборі?


 

Залік 10.

За перший день турист проїхав відстань 35 км, що становить 70% усьо­го шляху, який йому треба подолати. Знайдіть довжину шляху, який треба подолати туристу.

 

Залік 9.

Магазин продав 105 кг овочів, що становить 30%  всього привезених овочів в магазин. Скільки кілограм овочів залишилося в магазині ще продати?

 

Залік 2.

Парк займає площу, що дорівнює 40 га. Озеро займає 20% цієї площі. Знайдіть площу озера.

 

Залік 14. Сума деяких п’яти чисел102. Знайди середнє арифметичне цих чисел.

 

 

Залік 12. У саду посадили 125 яблунь і груш. Груші складають 20 %  усіх дерев. Скільки посадили яблунь.

 

Залік 11.

Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 45. Знайдіть ці числа, якщо одне з них удвічі більше від другого.

Залік 4.

Черепаха повзе 3 год зі швидкість 15,3 км/год і 2 год зі швидкістю 12,4 км/год. Знайдіть середню швидкість черепахи на всьому шляху

Залік 3.

За першу годину автомобіль подолав відстань 72 км, що становить 18% довжини шляху, який йому треба подолати. Знайдіть загальний шлях, який треба подолати автомобілю.

 

Залік 5.

 У розчині міститься 140 грам солі. Чому дорівнює маса розчину, якщо вміст солі в ньому 35%?

 

 

Залік 13. Турист за три дні пройшов 48 км. За перший день він подолав  25 % шляху. За другий день – 50 % усього шляху. Яку відстань подолав турист за третій день?

Залік 6.   Учні п’ятих класів зібрали 400 кг  макулатури. З них 32% зібрали учні 5-А класу, 28% учні 5-Б класу, решту – учні 5-В. Скільки кілограмів макулатури зібрали учні 5-В класу?

 

Залік 16.

Гриби під час висушування втрачають 88% своєї маси. Скільки потрібно зібрати свіжих грибів, щоб  приготувати   18 пакетиків сушених  грибів по 120 г в кожному?

Залік 7.

За перший день турист проїхав 20% усього шляху, за другий — 60% ос­тачі, а за третій — решту 48 км. Знайдіть довжину шляху, який подолав турист за три дні.

Залік 15.

За три дні друкарка надрукувала 60 аркушів. За перший день було ви­конано 35% усієї роботи, що становить 70% роботи, виконаної за дру­гий день. Скільки аркушів було надруковано за третій день?

Залік 8.

Середнє арифметичне чисел 4,3 і y дорівнює3,35. Знайти число y.

 

Залік 1.

Знайдіть середнє арифметичне чисел 53,6;  31,8;  42,4;  21,2.

 

 

Відповіді з теми «Середнє арифметичне кількох чисел. Відсотки»

Вихід

Залік

1

2

11

44

1

37,25

9

245 кг

2

74%

12

1,85

2

8 га

10

50 км

3

1,29

13

0,065

3

400 км

11

30 і  60

4

2

14

210

4

14,14 км/год

12

100

5

9

15

53,2

5

400 г

13

12

6

320

16

13

6

160 кг

14

20,4

7

86

17

400

7

150 км

15

9

8

5

18

1 кг

8

2,4

16

18 000г=18 кг

9

=

19

120

 

 

 

 

10

11

20

300

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Пояснювальна записка. Правила математичної каруселі

 Використано: http://matholymp.com.ua/pravila-matematichnoi-karuseli/

 Математична карусель — командне змагання. Кожна команда має в своєму складі 5-7 гравців (зазвичай, це три команди). Частина учасників команди під час каруселі перебуває на так званому вихідному рубежі, решта команди — на заліковому рубежі. Поки змагання триває, деякі учасники переходять з початкового рубежу на заліковий, а інколи навпаки. Учасники, що перебувають на різних рубежах, не повинні спілкуватися між собою. Тому зазвичай гравців початкового та  залікового рубежу розміщують на деякій відстані від- стані один від одного.

Спершу всі гравці команди розташовуються на вихідному рубежі в певному порядку — від учасника № 1 до учасника № 6. Порядок/нумерацію учасників команда визначає сама перед початком каруселі. За сигналом початку змагання кожній команді на картці видають першу задачу. Коли команда розв’язала задачу, вона пише відповідь до неї (лише відповідь — повне розв’язання і доведення наводити не треба). Папірець команда повертає члену журі, який перевіряє відповідь. Якщо відповідь неправильна, нічого не відбувається, команда просто отримує наступну задачу. Якщо відповідь правильна, один з членів команди — № 1 — переходить із вихідного рубежу на заліковий.

Далі гравці на початковому й заліковому рубежах працюють незалежно. Й тим, й іншим видають щоразу нові задачі. Якщо гравці вихідного рубежу надали правильну відповідь до чергової задачі, один із них — той, хто був першим у черзі — переходить на заліковий рубіж (і сідає в кінець черги залікового рубежу). Якщо ж гравці залікового рубежу дали неправильну відповідь, той гравець, хто був першим у черзі залікового рубежу, переходить назад на початковий рубіж (і сідає в кінець черги початкового рубежу). Таким чином, гравці команди переміщуються між початковим і заліковим рубежами в спосіб, що нагадує катання на каруселі. Якщо на початковому рубежі до задачі дається неправильна відповідь, або на заліковому – правильна, всі гравці залишаються на своїх місцях.

Суттєва різниця між вихідним і заліковим рубежами полягає в тому, що за правильну відповідь задачі на заліковому рубежі команда отримує в свій залік певні бали, якщо ж надана правильна відповідь задачі на початковому рубежі, то єдина користь для команди — можливість відрядити ще одного учасника на заліковий рубіж. Бали на заліковому рубежі нараховують у такий спосіб: за першу правильну відповідь дають 3 бали, за другу — 4, і за кожну наступну на бал більше, ніж за попередню. Ланцюжок, однак, обривається, коли на якусь із задач була дана невірна відповідь. Тоді за наступну задачу, якщо на неї буде дана правильна відповідь, команда отримує 5 очок, якщо ця (на яку дали неправильну відповідь), коштувала 6 очок або більше; 4 бали, якщо ця коштувала 5; 3 бали, якщо ця коштувала 4 або 3 бали. Ціна наступних задач знов зростає на 1 (поки команда дає на них правильні відповіді). Таким чином, після ланцюжка з шести правильних відповідей, однієї неправильної та ще трьох правильних відповідей команда отримає 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 0 + 5 + 6 + 7 балів, а після серії з чотирьох правильних відповідей, двох неправильних і ще однієї правильної відповіді на задачі 3 + 4 + 5 + 6 + 0 + 0 + 4 бали (зауважте: за останню задачу команді нарахували 4 бали, бо попередня, шоста, задача коштувала 5 балів).

Нову задачу гравцям на певному рубежі видають тоді, коли вони дали відповідь (правильну або неправильну) до попередньої задачі. Якщо команда на рубежі не в змозі розв’язати ту чи іншу задачу, вона може зробити відмову. Тоді бал за наступну задачу не знижується (таких відмов може бути мінімум або й зовсім відсутні).

Задачі видаються в порядку, спільному для всіх команд.

Кількість задач на обох рубежах обмежена. Задачі для початкового й для залікового рубежів різні. Гра вважається закінченою для команди, якщо

  1. закінчився час гри;
  2. закінчилися задачі на заліковому рубежі;
  3. закінчилися задачі на вихідному рубежі, а на заліковому немає жодного гравця.

Гра закінчується коли вона закінчилася для всіх команд. Час гри, кількість вихідних та залікових задач та відмов заздалегідь обумовлюються.

Результат команди — це сума очок, які вона отримала за правильно розв’язані на заліковому рубежі задачі.

Поки карусель триває, ведуть її протокол: записують бали, що отримала кожна команда за кожну із задач залікового рубежу Це робиться  безпосередньо на дошці. Кожен член команди повинен мати змогу дізнатися про проміжні результати. За певний час до завершення гри оновлювання протоколу можуть припинити (що інколи позитивно впливає на мотивацію команд, які мають суттєвий відрив від лідера).

 

zip
Додав(-ла)
Burak Liudmyla
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку