Тема. Графічний редактор Paint. Масштабування малюнка. Інструменти олівець, лінія, прямокутник, еліпс.
Мета. Продовжити ознайомлювати учнів з графічним редактором Paint, його можливостями, навчити учнів масштабувати елементи рисунка; розвивати увагу, уяву, творчість, логічне мислення; виховати дисциплінованість, самостійність, естетичні смаки.
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку
II. Повторення правил техніки безпеки
Давайте пригадаємо правила роботи за комп’ютером. Я буду вам зачитувати речення, а ви повинні його продовжити.
«Продовж речення:»
- Молодці, ви гарно знаєте правила техніки безпеки і поведінки у комп’ютерному класі.
ІІІ. Повторення попереднього матеріалу
На попередньому уроці ви працювали у графічному редакторі Paint.
Пригадайте, як створити декілька однакових малюнків.
IV.Повідомлення теми і завдання уроку
На сьогоднішньому уроці я навчу вас як масштабувати малюнок для збільшення або зменшення його перегляду.
V. Пояснення нового матеріалу
Сідайте за комп’ютери, але нічого не натискуйте.
Як відкрити Paint?
Всі ви, мабуть, дивилися мультфільм про Вінні Пуха. Згадайте, на чому він піднімався вгору, щоб у дуплі дерева дістати мед, який зібрали бджоли? (на повітряній кульці)
Сьогодні за комп’ютером ми будемо малювати повітряні кульки для Вінні Пуха.
Вибираю інструмент Овал, Заливка – Сплошной цвет, Колір1,2 –зелений. Малюю 1-шу кульку. Аналогічно малюю ще дві кульки інших кольорів і розмірів.
На першій кульці я намалюю усміхненого смайлика. Але зробити це буде набагато легше, якщо приблизити цю кульку, тобто збільшити масштаб її перегляду. Робиться це так: вибираю інструмент Масштаб, наводжу на кульку і, клацаючи лівою кнопкою миші, наближую кульку. Якщо хочемо збільшити ще, то клацаємо ще раз і т.д.
Малюю смайлика. Не звертайте увагу, що елементи мають нерівності (зубчики). На попередньому уроці ви дізналися, що растрові зображення складаються з окремих зафарбованих квадратиків – пікселів.
Повернемося до попереднього масштабу. Знову вибираю інструмент Масштаб, наводжу на кульку і, клацаючи правою кнопкою миші, віддаляю кульку.
Перевірю, чи запам’ятали ви як збільшити масштаб? Хто буде давати мені команди, щоб наблизити червону кульку? На ній можна намалювати квітку. Зробите це самі.
Хто буде давати мені команди, щоб віддалити червону кульку?
Нахилю ліву кульку – вліво, праву, синю – вправо. Для цього виділяю інструментом Виділення зелену кульку. У команді Изменить размер задаю нахил, наприклад, -5.
Аналогічно повертаю вправо синю кульку. Тільки у команді Изменить размер, задаю нахил, наприклад, +5.
Інструментом Лінія коричневого кольору малюю нитки.
Пофантазуєте і домалюєте до кульок, наприклад, Вінні Пуха.
Встаньте, вийдіть за парт.
Фізкультхвилинка.
«Каченята»
Раз-два — всі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П'ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили,
Дев'ять, десять — обтрусились
І за парти опустились.
VI. Практична робота
Вам потрібно намалювати повітряні кульки. Наблизивши, зробити на них малюнки.
Хвилинка релаксації
- Діти, закриваємо програми, не зберігаємо та вимикаємо комп’ютери. Сідайте за центральний стіл. Ваші оченята вже стомились, давайте відпочинемо.
VII. Завдання на логіку
1. Якою хворобою зазвичай не хворіють на землі? Відповідь — морською хворобою .
2. Яке хлоп’яче ім’я можна однаково читати з обох боків, вперед і навиворіт?
3. Коли людина в кімнаті буває без голови?
4. Що вам належить, проте користуються ним частіше інші, ніж ви?
5. У млині було вісім мішків, на кожному мішку сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг?
6. На дереві сиділа зграйка горобців, стрілець вистрилів — один упав. Скільки залишилось горобців?
7. В яку бочку не можна налити води?
8. Серед горба осел, з одногу боку горба вогонь горить, з другого ліс густий, з третього глибоке озеро. Лісом піти — осел роги поламає, вогнем — згорить, через озеро — не вміє плавати, утопиться. Куди ослові пройти?
9. Одного батька і одної матері дитина, а нікому з них не син.
10. Коли дурень розумний?
11. Ішло дві матері і дві дочки. Знайшли три яблука і поділились. Кожній дісталось по одному. Як так вийшло?
12. Як пронести в решеті воду?
13. Летів гурт голубів, і стояли дуби; як сядуть по два — один дуб гуляє, як сядуть по одному — то дуба не вистачає. Скільки було голубів і дубів?
14. Який острів каже, що він одяг?
15. Сорок п’ят і сорок п’ят — скільки буде?
16. Що стоїть посередині Полтави?
17. Якщо машина їде, яке в неї колесо не крутиться?
18. Від чого у качки ноги червоні?
19. Що дістане зубами потилицю?
20. Де вода стоїть стовпом?
21. Яке море не має води?
Відгадки: 1. Морською хворобою. 2. Пилип. 3. Коли виставить голову у вікно. 4. Ваше ім’я. 5. Дві ноги мельника. 6. Один, той, що впав. 7. У повну. 8. Лісом, бо в нього ріг нема. 9. Дочка. 10. Як мовчить. 11. Ішли бабуся, дочка, онука. 12. У замороженому вигляді. 13. Чотири голуби і три дуби. 14. Ямайка. 15. Вісемдесят п’ят. 16. Літера «Т». 17. Запасне. 18. Від колін. 19. Гребінець. 20. У склянці, у пляшці. 21.Те, що на географічній карті.
VIII. Підсумок уроку