20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок "Графіка. Малювання казкового джмеля."

Про матеріал
• поглиблювати знання учнів про графіку та її різновид — прикладну графіку, • ознайомити з поняттям символу, • навчати застосовувати набуті знання в практичній діяльності
Перегляд файлу

Конспект уроку для 7-го класу

Тема: Графіка. Малювання казкового джмеля.

Тип уроку: комбінований урок

Самостійна практична робота: Малювання казкового джмеля.

Мета уроку:

Навчальна:

  •                 поглиблювати знання учнів про графіку та її різновид — прикладну графіку,
  •                ознайомити з поняттям символу,
  •                навчати застосовувати набуті знання в практичній діяльності,

Розвиваюча:

  •                розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу,
  •                розвивати комбінаторні здібності, навички та вміння працювати в графічних техніках.

Виховна:

  •                виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу,
  •                стимулювати розвиток допитливість.

Завдання уроку:

  •                участь у бесіді;
  •                сприймання та засвоєння нового матеріалу;
  •                ознайомлення з новими поняттями та термінами;
  •                СПР: Малювання казкового джміля.

Обладнання: ілюстративний матеріал, приклади робіт художників.

Матеріали:

  •                туш;
  •                пензлі;
  •                серветки для витирання пензлів.

Методи й прийоми що використовуються на уроці:

  •                розповідь-пояснення;
  •                демонстрація;
  •                бесіда;
  •                стимулювання творчої активності учнів;
  •                педагогічне спостереження;
  •                методи контролю.

Види дільності учнів на уроці:

  •                сприймання;
  •                практична (творча) художня діяльність.

Структура уроку:

І. Організаційна частина...................................................................................1хв.

ІІ. Актуалізація уваги та сприймання учнів.......................................................................................5хв.

ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності..1хв.

ІV. Робота над темою уроку ........................................10хв.

  •                Викладання нового матеріалу.
  •                Словникова робота.
  •                Перегляд і обговорення ілюстративного матеріалу.
  •                Постановка й пояснення послідовності виконання практичної роботи.

V. Самостійна творча діяльність учнів............................23хв.

VI. Узагальнення, систематезація та корекція набутих знань...3хв.

VII. Підведення підсумків уроку.........................................3хв.

Хід уроку

І.Організаційні момент.

Питання. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ.Актуалізація уваги та сприймання учнів.

Що нам дає змогу використовуючи лише натяки, ніби не домовляти але доносити ідею до глядача?

ІІІ.Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.

Символи оточують нас повсюди, наприлад хрест, який йще в епоху античності став символом християнства. В кожному символі прихований певний образ, але на пряму не позначає його, лише передає його певний сенс.

Наприклад символом ночі може стати місяць та зорі, квітка червоно маку символ памьяті, символ України: верба та калина.

IV.Викладання нової теми.

Графіка — це вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній та штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору. Твори можуть мати як монохромну, так і поліхромну гаму.

Графіка поділяється на такі різновиди:

  •                 прикладна: книжкова та газетно-журнальна
  •                плакатна
  •                архітектурна
  •                промислова
  •                 компHYPERLINK "https://uk.wikipedia.org/wiki/Комп'ютерна_графіка"'HYPERLINK "https://uk.wikipedia.org/wiki/Комп'ютерна_графіка"ютерна
  •                станкова

      Що ж таке символ? Символ - це певне умовне позначення, певного предмета, поняття чи явищя. В основі якого лежить таємна ідея, прихована в глибині. В самому символі приховані ускладнені образи, асосоціації. Символ являе собою щось таємниче і несе з собою щось містичне. Автор використовує натяки і нібито недомовляє, але доносить певну ідею.

Одні з перших зображення символів були йще за часів верхнього палеоліту. Символи зображувалися на скульптурах, декоративних предметах  вжитку, живописні наскельні зображення та гравійовані малюнки, які не мають точного датування.

 Найбільше відкриття печерного живопису стало відкриття печери — Альтаміри на півночі Іспанії в 1879 році.  На вапняніх стінах печери зображені вугіллям, охрою та гематитом тварини – кабани, коні, бізони, тварини зображені в декількох кольорах.

 Однією з знахідок стала знахідка на півдні Франції 1994 року печера Шове.  Печера Шове є найдавнішим прикладом печерного мистецтва в світі.  В печері налічується приблизно 435 вугільних зображень різних тварин: бізонів, коней, печерного лева, тарпан, ведмідів, мамонта, шерстистого носорога, відбитків долонь, тощо.

Пояснення послідовності виконання практичної роботи:

  •                По середені аркуша розміщюється крапля чорної туші, поступово пензлем ми формуємо з чорної краплі джмеля.
  •                   Спочатку малюемо голівку.
  •                   Потім з великої плями туші ми витягуємо маленькт лапки.
  •                    Формуємо животик промальовуючи його своєрідний окрас, чередуючи білі пропуски з чорнили лініями.
  •                   В кінці промальовуємо крильця та вцсику нашому джмілю.

V.Самостійна творча діяльність учнів.

У ході виконання практичного завдання вчитель приділяє більше уваги, тим хто нерішуче починає роботу, допомагає знайти правильне і найбільш цікаве             вирішення, коректно вказує шляхи виправлення помилок, підкреслює              оригінальні знахідки.

 VI.Узагальнення, систематизація та корекція набутих знань.

Учитель задає учням запитання стосовно тих нових відомостей, які вони           здобули на уроці.

  •                Що таке символ?
  •                Що таке графіка?

VII.Підведення підсумків уроку.

  •                 Підбиття підсумків  (загальна оцінка уроку).
  •                 Обговорення з учнями створених ними робіт.
  •                 Завершення уроку.

 

 

docx
Додано
19 серпня
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку