Урок "Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні."

Про матеріал
Тема: Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Мета: ознайомити учнів із групами прикметників за значенням, формувати вміння їх розрізняти; розвивати усне й писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

Мета:  ознайомити учнів із групами прикметників за значенням,  формувати вміння їх розрізняти; розвивати усне й писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи рідного краю.

Очікувані результати: учні усвідомили принцип поділу прикметників на групи, уміють їх визначати, узагальнювати навчальний матеріал.

 Обладнання: презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І .Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Розшифрувати ребус

C:\Users\Людмила\Desktop\23.02.png

Відповідь: прикметник.

  1. Метод «Мозкова атака» . Вправа «Так - Ні».

 

  • Прикметник - це самостійна частина мови? (Так.)
  • Прикметник відповідає на питання який? чий? (Так.)
  • Прикметник виражає дію предмета? (Ні.)
  • Прикметники змінюються за родами та числами? (Так.)
  • Початкова форма прикметника -  називний відмінок однини середнього роду? (Ні.)
  • У реченні прикметник є означенням, рідше присудком? (Так.)
  • Слова «похмуро», «весело», «холодно» – прикметники? (Ні.)
  • Прикметники змінюються за відмінками? (Так.)

ІІІ. Повідомлення теми і  мети уроку.

ІV. Сприймання нових знань.

  1. Пояснення навчального матеріалу

 

 

C:\Users\Людмила\Desktop\123.png

  1. Алгоритм «Групи прикметників за значенням»

 

C:\Users\Людмила\Desktop\321.png

 

V.  Усвідомлення набутих знань.

1. Розподільний коментований диктант.

Високий, охайний, шкільний, батьків, спортивний, весняний, мідний,красивий, бабусина, паперовий, тижневий, козацький, домашній, учнівський, учнів, мамин, дерев’яний, пташиний.

2. До поданих прикметників дібрати антоніми, визначити групу за значенням.

 Холодний, великий, зимовий, вузький, здоровий, ранковий, весняний.

3. Замінити виділені іменники прикметниками, визначити групу за значенням.

Пшениця з України, портфель дядька, паркан з цегли, транспорт міста, збори батьків, блокнот сестри, хвіст вовка,  ручка Олексія, крило птаха.

4. Творча робота з тестом.

Бесіда

  • До якого стилю мовлення належить текст? 
  • Визначити тип мовлення.
  • Що таке пейзаж?
  • Чи спостерігали ви за природою взимку? Що найбільше вразило?
  • Хто потребує нашої турботи взимку?
  • Як ви турбуєтеся про пташок?
  • Які пташки залишаються зимувати?

 

5. Спостереження

Визначити прикметники вжиті  в прямому й переносному значенні, вказати групу кожного за значенням.

Батькове майно – батьківське слово, гострий ніж – гостре слово, золоті руки - золотий годинник, шоколадний пиріг – шоколадний загар, лебедине крило – лебедина вірність.

V.  Закріплення набутих знань.

Гра «Знайди  «третє» зайве слово»

  1. Легкий, духмяний, братів.
  2. Низький, дерев'яний , солом’яний.
  3. Мідний, літній, материн.
  4. Лляна  скатертина, цегляний будинок, Оксанчина усмішка
  5. Ялинкова прикраса, пшоняна каша, здібний учень.

Творча вправа.

 Скласти й   записати  по одному реченню з якісним, присвійним та відносним прикметниками

VІ.  Підсумок уроку

                 Метод «Мікрофон»

-  Сьогодні на уроці я дізнався (-лась)…

-  Ми навчились …

-  Мені сподобалось…

VІ. Оцінювання. Домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку