Тема: Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.
Мета: ознайомити учнів із групами прикметників за значенням, формувати вміння їх розрізняти; розвивати усне й писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи рідного краю.
Очікувані результати: учні усвідомили принцип поділу прикметників на групи, уміють їх визначати, узагальнювати навчальний матеріал.
Обладнання: презентація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І .Організація класу
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Відповідь: прикметник.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Сприймання нових знань.
V. Усвідомлення набутих знань.
1. Розподільний коментований диктант.
Високий, охайний, шкільний, батьків, спортивний, весняний, мідний,красивий, бабусина, паперовий, тижневий, козацький, домашній, учнівський, учнів, мамин, дерев’яний, пташиний.
2. До поданих прикметників дібрати антоніми, визначити групу за значенням.
Холодний, великий, зимовий, вузький, здоровий, ранковий, весняний.
3. Замінити виділені іменники прикметниками, визначити групу за значенням.
Пшениця з України, портфель дядька, паркан з цегли, транспорт міста, збори батьків, блокнот сестри, хвіст вовка, ручка Олексія, крило птаха.
4. Творча робота з тестом.
Бесіда
5. Спостереження
Визначити прикметники вжиті в прямому й переносному значенні, вказати групу кожного за значенням.
Батькове майно – батьківське слово, гострий ніж – гостре слово, золоті руки - золотий годинник, шоколадний пиріг – шоколадний загар, лебедине крило – лебедина вірність.
V. Закріплення набутих знань.
Гра «Знайди «третє» зайве слово»
Творча вправа.
Скласти й записати по одному реченню з якісним, присвійним та відносним прикметниками
VІ. Підсумок уроку
Метод «Мікрофон»
- Сьогодні на уроці я дізнався (-лась)…
- Ми навчились …
- Мені сподобалось…
VІ. Оцінювання. Домашнє завдання.