Урок "Харчова промисловість України",

Про матеріал

Тип урок : вивчення нової теми,

- методи які використовуються: словесний,ілюстративний;

- форми: групова,в парах,;

- прийоми: Мікрофон, асоціативний кущ,проблемне питання, рефлексія.

Основне завдання вміти використовувати знання в практичному житті,задовольняти повсякденні потреби споживачі

Перегляд файлу

Тема: Харчова промисловість України

 Мета:

Знаннєвий компонент

  •             охарактеризувати харчову промисловість України
  •             ознайомити учнів з галузевими складовими харчової промисловості;
  •             пояснити чинники розміщення різних типів підприємств харчової промисловості;

Діяльнісний компонент:

  •             формувати вміння висловлювати власні судження щодо проблем та можливих перспектив розвитку харчової промисловості;
  •             розвивати вміння знаходити зв’язки  різних галузей господарства України;

Ціннісний компонент:

  •             розвивати навички колективного спілкування

формувати підприємницькі компетентності на основі аналізу географічної інформації;

  • виховувати дбайливе ставлення до продуктів харчування.

Обладнання:підручник Пестушко В.Ю. & 35, карта харчова промисловість України,мультимедійна презентація, атласи, зразки продукції різних галузей,

Тип уроку: комбінований

Епіграф:                                       « Я- споживач»

                                           Хід уроку

І. Організаційний момент

 

 

ІІ.Актуалізація

Бліц-опитування

1. Які промисли ми вивчали на попередньому уроці?

2. Яка галузь найкраще розвинута у місті Косів Івано-Франківської області?

3. Який вид торгівлі організовували ремісники для збуту товарів?

4. Вид взуття із шкіри.

5. Первинна сировина для лляних тканин.

6. Узори на полотні, зроблені різними нитками.

7. У с. Опішне Полтавської області найбільшого розвитку набуло таке ремесло, як...

Оголошення теми

Людина їсть, щоб жити, а не живе,щоб їсти

Очікування

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?( учні говорять)

  -Отже, метою сьогоднішнього уроку є такі аспекти:

ІІІ.Мотивація

Вчитель Уявіть, що ви у великому  продовольчому магазині , де на полицях…  різноманіття продуктів. Повсякденному житті кожен з нас є споживачем продовольчих товарів, прагне використовувати екологічні продукти. Тому основне завдання харчової промисловості забезпечити населення високоякісними продуктами харчування.

  • Пригадайте: Які галузі найбільше впливають на розвиток Х.П.

ІV.Вивчення нового матеріалу

Проблема уроку: Чому харчова промисловість України не забезпечує власні потреби?

Значення та структура харчової промисловості

Робота з підручником стр.165

Вчитель За виробництвом продукції Х.П. поступається металургійному комплексу,що складає 16% ВВП, сьогодні працює приблизно 22 тис. підприємств,де зайнято 3 млн. працівників.Асортимент продукції налічує понад 4 тис. найменувань.

 

Робота з ЛОС

Чинники розміщення виробництва

Робота з підручником стр.167

Розміщення харчової промисловості

Учні виконують практикум за таблицею стр.

назва галузі

сировина

продукція

чинники розміщення

центри

борошномельна-круп’яна

 

 

 

 

хлібопекарська

 

 

 

 

цукрова

 

 

 

 

олійножирова

 

 

 

 

молочна

 

 

 

 

м’ясна

 

 

 

 

кондитерська

 

 

 

 

 

Харчова промисловість Херсонщини та району

Робота за атласом стр. 22 Атлас Херсонщини(  учні самостійно виписують галузі Херсонщини,району)

V.Закріплення

1.«Проблемне питання»

-У наші дні багато уваги приділяється виробництву екологічно чистих продуктів харчування. Якими шляхами має розв’язуватися проблема безпечного харчування? Поясніть, чому незважаючи на більш високу ціну екологічно чисті продукти харчування мають попит у країнах Західної Європи та інших економічно високорозвиненних країнах світу? Які перспективи відкриваються перед Україною у зв’язку з цією проблемою?

- На вашу думку,  переваги і недоліки має система фаст-фуду перед традиційним харчуванням?

 

2.Проблеми і перспективи розвитку харчової промисловості України

( робота  впарах)

Вчитель запропонуйте заходи поліпшення діяльності підприємств харчової промисловості України

Очікувана відповіді учнів:

 

Проблеми:

  •          Невисока продуктивність підприємств.
  •          Застаріле обладнання.
  •          Висока собівартість продукції.
  •          Недосконалість технології переробки.   .
  •          Неширокий асортимент.
  •          Неконкурентоспроможність продукції.
  •          Недосконалість технології збереження готової продукції.
  •          Невідповідність ціни та якості.
  •          ГМО.

 

Перспективи :

 

1.         Залучення інвестицій.

2.         Безвідхідне виробництво.

3.         Реконструкція обладнання.

4.         Підвищення конкурентоспроможності продукції.

5.         Використання новітніх технологій виробництва

 

3.Що впливає на ваш вибір, коли ви приходите до супермаркету купити товар?

( створення асоціативного куща)

Учні презентують відповіді:

Критерії

Ціна

Якість

Термін

Безпека  вживання

Упаковка

Склад продукта

Інформація продавчинні

Чистота

магазину

4.Диктант « Так чи Ні»

 

    1.Цукрова промисловість,сировинний фактор розміщення; 

      2.Споживчий фактор , олійно-жирова; 

      3. Вершкове масло, згущене молоко, споживчий фактор;

      4. Споживчий фактор, рибна промисловість;

   5.Чинниками розміщення Х.П.транспортний, кваліфіковані робітники, споживчий;

      6.Борошномельна- крупяна , споживчо-сировинний фактор; 

      7. Цукрове виробництво найбільше розташоване в лісостеповій зоні;

      8. Україна експортує олію, цукор, борошно ;

      9.Розташування підприємств олійно-жирової сприяло спеціалізації рослинництва;

     10. Споживчий фактор,кондитерське виробництво.

.Підведення підсумків

Вчитель Здорове та різноманітне харчування є запорукою здорового організму

 

VІІ.Домашнє завдання.

  • & 35;
  • Дослідження продовольчий кошик вашої родини стр.28 ( практичний зошит,Стадник О.Г.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
До підручника
Географія 9 клас (Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш., Довгань А. І.)
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
2028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку