Тип уроку вивчення нової теми,робота в групах, використані прийоми проблемне питання,гра-запорука успіху,, рефлексія, різнорівневі тести-самоперевірка,
Тема:Значення електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення. Паливно-енергетичний баланс України.
Знаннєвий компонент: називає типи електростанцій за джерелом енергетичних ресурсів, шляхи енергозбереження; наводить приклади найбільших країн-виробників та країн-споживачів електроенергії, країн
Діяльнісний компонент: знаходить і показує на картах різного масштабу: ГЕС (ГАЕС) — каскад ГЕС на Дніпрі
Ціннісний компонент: оцінює перспективи використання відновлюваних джерел енергії різних видів у світі, Україні та своєму регіоні; виявляє переваги і недоліки виробництва електроенергії на різних типах електростанцій.
Обладнання: фізична карта України, атласи, мультимедійний супровід уроку, підручник &21 Пестушко,.
Тип уроку: урок засвоєння знань.
Опорні та базові поняття: первинний сектор господарства, вторинний сектор господарства, електроенергетика, ТЕС, ГЕС, ГАЕС, АЕС, ВЕС, СЕС, ЛЕП, паливно-енергетичний баланс.
Хід уроку:
І. Організація навчальної діяльності учнів
ІІ. Перевірка вивченого матеріалу
Бліц турнір
3.Які галузі є у складі вторинного сектора економіки? види діяльності переробної промисловості та будівництво)
4.Продукція цієї галузі має високу собівартість, є основою енергетики та видобувається у двох басейнах на сході та заході України. (Вугільна)
5.Ця галузь забезпечує власні потреби України в даному виді палива тільки на 20 - 25 %. (Газова)
6.Продукція даної галузі використовується як сировина в ядерній енергетиці. (Уранова)
7.Які природні джерела енергії ви знаєте? (Паливні корисні копалини, енергія води, Сонця, вітру)
8.Які з них належать до невичерпних? (Енергія Сонця та вітру)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
відео
Як ви думаєте, яка тема нашого сьогоднішнього обговорення?
Повідомлення теми.
Тема уроку. ЗНАЧЕННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ. ТИПИ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЙ, ОСНОВНІ ЧИННИКИ ЇХ РОЗМІЩЕННЯ.
Очікування:
- Діти ,про що ви хочете дізнатися від сьогоднішнього уроку? (учні говорять).
- Отже метою сьогоднішнього уроку є такі аспекти.
Вправа «Дерево асоціацій».
--- Які електричні прилади є у вас удома? Як ви їх використовуєте?
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Значення електроенергії
Електрична енергія потрібна
· для освітлення,
· для роботи побутової техніки,
· для отримання тепла для обігріву,
· промислове використання,
Електротранспорт
Вчитель. «енергія» – це тепло та світло, рух машин та механізмів, спосіб господарювання, одним словом це – невід`ємна складова сучасного господарства. Електроенергетика, одна з галузей авангардної трійки.
Що ж може трапитись, якщо, хоча б на мить, не стане електроенергії?
Електроенергетика повинна розвиватися випереджаючими темпами, адже від рівня залежить рівень розвитку всіх інших галузей національного господарства, світової економіки. За статистичними даними найбільшими : промислові підприємства — 60 % , сільське господарство — 10 %, комунально-побутове — 10 %, транспорт — 10%, будівництво, населення — 10 %
Проблема уроку: «Чи здатне людство вирішити енергетичні проблеми сучасності ?».
Робота з підручником стр.98
- Що таке електроенергетика?
- Структура електроенергетики
2. Типи електростанцій,чинники розміщення
Робота з підручником
1.ТЕС та їх особливості розміщення (стр.98-99).
2.АЕС та їх особливості розміщення (стр.99).
3.ГЕС та їх особливості розміщення (стр.99-100).
Презентація
Типи електростанцій |
Чинники розміщення |
Переваги |
Недоліки |
ТЕС |
|
|
|
АЕС |
|
|
|
ГЕС |
|
|
|
ВЕС |
|
|
|
СЕС |
|
|
|
ХВИЛИНКА РОЗВАНТАЖЕННЯ
Ми, учні нашої класу пропонуємо свої заходи по енергозбереженню (діти, передаючи глобус один – одному пропонують корисні поради з енергозбереження)
3.Використання відновлювальних джерел енергії
Еколог ( випереджальне завдання)- учні заповнюють таблицю.
4.Паливно-енергетичний баланс.
Учитель
Паливно-енергетичний баланс – це співвідношення між прибутком і витратами електроенергії.
надходження (+) витрати палива та енергії(-) ПЕБ=П:В
Прийом «Випереджальне завдання»
Обрахуйте вартість комунальних послуг і проаналізуйте способи їх зменшення. Щодо вартості електроенергії, нагадую, що 1кВт = 0,90гр. (до 100 кВт), а 1 кВт = 1,68гр. (> 100 кВт). З’ясуйте скільки електроенергії використовується вашою родиною за добу, за останній місяць порівнюючи з вереснем. У чому відрізняються добові, сезонні коливання в споживанні електроенергії? Коли виникає добовий пік електронавантаження?
Задача
Яку суму грошей можна зекономити, якщо замінити лампочку 100Вт на лампочку «Економка» потужністю 20Вт, якщо лампочка буде ввімкнена 4 год. на добу протягом року( ціна електроенергії -90 коп. за 1 кВт/год) вартість
V.Закріплення
Тести
1. Електростанції що характеризуються: високою вартістю будівництва,
простотою експлуатації, мінімальними витратами праці:
А) АЕС; Б) ГЕС; В) ТЕС; Г) Альтернативні електростанції.
2. Електростанції що характеризуються: роботою тільки в стабільному режимі, високими витратами палива, високим негативним впливом на довкілля:
А) АЕС; Б) ГЕС; В) ТЕС; Г) Альтернативні електростанції.
3. Вироблена електроенергія на великі відстані передається за допомогою:
А) ЛЕП; Б) ЗЕП; В) АЕП;Г) ТЕС; Д) ТЕЦ.
4. Тип електростанцій, які виробляють не тільки електроенергію, а й тепло:
А) АЕС; Б) ГЕС; В) ТЕС; Г) ТЕЦ; Д) Альтернативні електростанції.
5. Найбільшим споживачем електроенергії є:
А) Промисловість ;
Б) Сільське господарство;
В)Транспорт;
Г) Житлово-комунальне господарство.
6. До проблеми, що не характерна для АЕС належить:
А) значна кількість витрат палива;
Б) значна кількість споживання води;
В) значна кількість шкідливих відходів;
Г) проблема утилізації відходів.
Рефлексія
Прийом «Я – економний господар вдома і в країні». учні на дошці прикріплюють заходи раціонального використання електроенергії
– У нашому домі ми записуємо енергоспоживання;
– у нашому домі ми вимикаємо світло в кімнаті, коли виходимо з неї;
– у нашому домі пральна машина завжди повністю заповнена, коли ми її використовуємо;
– у нашому домі холодильник стоїть у прохолодній кімнаті;
– у нашому домі ми не ставимо меблі перед обігрівачем;
– у нашому домі ми почали використовувати енергозберігаючі лампочки;
– у нашому домі ми провітрюємо швидко та ефективно, упродовж усього декількох хвилин;
– у нашому домі всі вікна замінені на енергозберігаючі;
– у нашому домі ми накриваємо каструлю кришкою коли готуємо їжу;
– у нашому домі ми миємось під душем а не приймаємо ванну;
– у нашому домі ми ходимо пішки або їздимо на велосипеді в школу та на роботу;
– у нашому домі ми знижуємо температуру в приміщені, коли виходимо;
– у нашому домі ми знижуємо температуру в приміщені вночі;
– у нашому домі ми повторно використовуємо скло, папір та метал;
VІ. Домашнє завдання.