Розвивати сприймання, мислення, пам'ять на основі формування ритмічних рухів;
корегувати точність,координацію,плавність, переключення рухів ; виховувати щирість, товариськість, доброзичливість, стійкий інтерес до музично – ритмічної діяльності.
Відкритий урок ритміки
( 2 клас )
« Чарівна зимова
скринька »
Тема уроку: Хороводні танці . Закріплення вивченого матеріалу .
Тип уроку : урок узагальнення вмінь і навичок .
Форма уроку: урок – казка « Чарівна зимова скринька.»
Мета уроку : - розвивати сприймання, мислення, пам'ять на основі
формування ритмічних рухів;
- корегувати точність,координацію,плавність, переключення
рухів ;
- виховувати щирість, товариськість, доброзичливість,
стійкий інтерес до музично – ритмічної діяльності.
Обладнання: магнітофон, диск з аудіо записами, « Чарівна Скринька» , прикрашений зал, сніжинки, конфіті, іграшкові звірі, подарунки (сніжинки з зображенням танцюриста та оцінками).
Дійові особи: Кролик
Киця
План уроку
I. Вступна частина:
1.Вхід дітей у зал під зимову мелодію
IІ . Актуалізація опорних знань учнів:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Опрацювання навчального матеріалу
1.Вправа «Весело потанцюємо»
2. Гра « Лисиця і кролики»
3. Танок «Веселі діти»
4. Дихальна вправа «Повітряна кулька»
5. Гра « Веселі танцюристи»
6. Релаксаційна вправа « Баю – баю – баю »
V. Рефлексія
VI. Підсумок уроку
VII. Оцінка вмінь і навичок дітей.
Хід уроку . Звучить зимова мелодія. Діти заходять у клас і стають біля своїх місць.
Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас прийшли гості, привітайтесь з ними. ( Діти роблять реверанс і сідають.)
Вчитель: Тема нашого уроку «Хороводні танці». На уроці ми повинні точно, вірно виконувати рухи, плавно або ритмічно змінювати їх під музику. У мене в руках «Чарівна Зимова Скринька». Вона допоможе нам працювати на уроці. Уважно слухайте вчителя, всі завдання виконуйте старанно і чітко. Будьте доброзичливими, щирими, поважайте товарищів.
( Читаючи вірш вчитель розкидає конфіті зі скриньки.)
Вчитель: « Чарівну Скриньку » відкриваємо,
В музично-ритмічне царство потрапляємо,
А в нім живе і ведмежатко,
Й маленьке сіре мишенятко
І півник,і лисичка й кішка
Біленький кролик невеличкий.
Усі вони разом танцюють
У лісі зимовому, грають
Хотять вони вам показати
Нові ігри, танці з нами вивчати.
(Звук із « Чарівної Скриньки»)
Тож пропонує, вам, малята
«Чарівна Скринька» загадку відгадати.
Наче зайчик їсть морквинку,
Як ми звемо цю тваринку ? ( Кролик )
Ця тваринка символ нового року.
( Вихід Кролика під музику )
Кролик: (жалісно ) Не ходжу я, а скакаю
Бо нерівні ноги маю
Я страшенний боягуз
Всіх на світі я боюсь
Вчитель: Не журися,кролик, « Чарівна скринька» і діти тобі допоможуть. Навчать бігати і стрибати під музику. вправа « Побігаємо, пострибаємо»
мета: розвиток уваги, швидкої зміни рухів, почуття ритму.
Діти бігають по залу у вільнім напрямку, після зміни музики – легко стрибають на двох ногах.
Вчитель: А тепер, вухастенький , твої лапки не будуть боліти
треба тихо нам по залу походити
вправа « Ходьба на носках і на п’ятках»
мета: розвиток орієнтації у просторі, різних видів уваги.
Діти ходять на носках по всьому залу, руки на поясі, після зміни музики продовжують ходити, але на п’ятках . ( сідають )
Вчитель: Діти, чому ми з вами навчили Кролика? ( бігати, стрибати ) Чим ці вправи допоможуть вам і Кролику ? ( бути вправними,здоровими , сміливими )
Кролик: Добре ви мене навчили ,
Лапки в мене не болять .
І щоб ви здоровими були, діти,
Хочу ще одну вправу з вами зробити.
танцювальна вправа « Весело потанцюємо »
( з використанням елементів хороводних танців )
мета : розвивати точність виконання рухів, координацію.
Діти стоять двома шеренгами. На музику А рухаються назустріч одне одному; на музику В- відходять на свої місця. На музику А- виконують притопи; на музику В – хлопають у долоні. ( виконувати кілька разів )
Кролик: Ви мене навчили бігати, стрибати та бути сміливим. Хочу з вами пограти в гру :
гра « Лисиця і кролики»
Мета : закріплення вивчених рухів з попередніх вправ.
Обирають лисицю, вона спить . А кролики грають на галявині. Лисиця ловить кроликів.( виконувати кілька разів )
Вчитель: Дякуємо тобі Кролик! Дякуємо тобі « Чарівна Скринька»!Гарні вправи ви приготували. Залишайся кролик з нами. В нашій « Чарівній Скриньці» є ще багато чого цікавого. Давайте в неї заглянемо ?!
( Звук із «Чарівної Скриньки» )
Вчитель: Ще загадка. Відгадаймо її, діти .
Коло діда сидить бабуся, у кожусі,
Проти печі гріється,
Без водички миється - ( Киця ) .
А киця це теж символ нового,2011 року
( Вихід Киці під музику.)
Киця: По білому снігу я гуляю,
Танцюю, хвостиком махаю.
Люблю я з дітками гуляти,
Танок веселий танцювати.
Вчитель: Проходь Кицю ми тебе познайомимо з Кроликом. Ви така гарна пара.
Щоб гарними танцюристами стати
Запрошую вас з дітьми танцювати
Допоможи нам « Скринька»! Заграй веселу мелодію, а ми станцюємо.
танок : « Веселі діти»
( з використанням елементів хороводних танців )
мета: точне виконання та закріплення рухів,формування почуття музичного темпу, розміру, ритмічного малюнка.
Діти стоять у колі парами. Біжать по колу кроком польки. На зміну музики повертаються обличчям один до одного та грають у долоні. Витримують ритм музики.
дихальна вправа « Повітряна кулька»
Вчитель: А тепер зробіть глибокий вдих через ніс, руки через сторони до гори ( надуваємо кульку ). Видихуємо вниз порціями и кажемо -ХА-ХА-ХА- . Руки при цьому опускати вниз ривками в такт видиху. Задержіть дихання и знову глибокий вдих, руки через сторони в гору. Задержіть дихання та різко, однією порцією, опустіть руки через сторони вниз –ХА- .
( Звук із « Чарівної Скриньки» )
Вчитель: А що ще нам підготувала наша « Скринька» ? Вона пропонує пограти у гру.
гра « Веселі танцюристи»
( з використанням елементів хороводних танців )
мета: розвиток творчих здібностей, повторення музично-ритмічних хороводних рухів.
Діти стають у коло Кролик у середині, вибирає танцюристів( діти стоять спиною до кролика). З початком музики діти звужують потім розширюють коло. На повтор музики танцюристи в колі танцюють, а інші діти плещуть у долоні.( гра повторюється кілька разів ).
Киця: Ви мої малята, як мої кошенята. Набігалися, натанцювалися. Втомилися?Ляжте, відпочиньте. І ти Кролик лягай, відпочинь. ( діти лягають на килим )
релаксаційна вправа « Баю – баю – баю » ( під спокійну мелодію )
Киця : Баю-баю-баю, Баю-баю-баю,
Кошенят качаю. кошенят качаю.
Кошенята полягали, кошенята засинають,
Цілий урок грали. оченята закривають.
Кролик: Танцювали ми та грали
Відпочили з вами.
Киця: Ось настав прощатись час
Залишаємо ми Вас.
Діти: До побачення!
Вчитель: Діти, що ж і нам пора. Наша « Скринька Чарівна» допоможе повернутись з музично-ритмічної країни.
( Звук із « Чарівної скриньки» )
Вчитель: Ось і закінчився наш урок. Які вправи ми робили сьогодні на уроці? Які танці повторили? Які хороводні елементи виконували? Які вправи було складно виконувати? Що найбільше сподобалося на уроці? (Відповідь) Урок був казковим і ви всі отримуєте подарунок від «Чарівної Скриньки» , за те що справилися з всіма завданнями. Їй сподобалось що ви все виконували дружно і старанно.(роздаються подарунки) Діти це справжні нагороди! Що на них намальовано? (1– танцюристи,2- оцінки ) (Вчитель дає загальну та індивідуальну оцінку.) Дякуємо «Чарівна Скринька» тобі за нагороди для справжніх танцюристів. На цьому наш урок закінчився. До побачення!( Діти роблять реверанс )
Виходять з класу під зимову музика .