Урок "Хто я? Людина та її унікальність".

Про матеріал
Розробка уроку з предмету " Я досліджую світ" за підручником Т. Гільберт, С.Тарнавської, О. Гнатюк, Н. Павич за програмою НУШ.
Перегляд файлу

Тема: «Хто я? Людина та її унікальності»

Мета: довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості; допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших; розвивати логічне мислення; виховувати повагу одне до одного.

Обладнання: малюнки, дзеркало у кошику, відеоматеріали.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Вітання.

Вправа «комплімент» (розминка)

  • А як давно кожному з вас говорили компліменти?

Тому розпочнемо заняття  з розминки. Кожний повинен уважно подивитися на тих, хто поруч,і подумати, яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і сказати комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Мультфільм « Червона жаба» (На мультимедійному екрані)  https://youtu.be/j0GDYPjorEY

( з 0.48хв. по 1.15хв.)

- Про що, або про кого нагадує вам цей фрагмент з мультфільму?

( дітей, школу, дитячий садок,…)

-  А хто відвідує школу? (діти, хлопчики й дівчатка)

- А діти це хто? ( люди)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Відгадайте тему нашого уроку. Сьогодні ми поговоримо про дітей та дорослих.

     – Що у них спільного? (Вони люди.)

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Вступне слово вчителя

Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…

Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина.

І я певна, що в кожному є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко в собі це побачити.

2. Вправа : « Порівняйте»

- Чим схожі? Чим відрізняються?

( Усі малюнки виведені мультимедійний екран)

1345036621_podsolnuxi.jpg

Kiti_5.jpg

babies.jpg

- У природі однакові об`єкти  зустрічаються дуже рідко.C:\Users\Ryslan\Desktop\83791916_4565946_EN.jpg

- Люди, загалом, теж схожі між собою: у всіх є ноги, руки, голова. Всі люди одного дня народжуються і через якийсь час вмирають…

Проте,всі люди різні,всі вони неповторні.

C:\Users\Ryslan\Desktop\ааааааааааааааа.jpg

І справа тут не тільки у зовнішності.

- У чому унікальність людини? ( відповіді учнів )

Талант - одна з ознак унікальності.

3. Талант — високий рівень обдарованості, природний хист людини до певного виду діяльності; видатні природні здібності людини до діяльності в якійсь галузі та уміння, які розвиваються з набуттям навичок і досвіду.

C:\Users\Ryslan\Desktop\musicant.jpgC:\Users\Ryslan\Desktop\0_139d7_faeeb7c_XL.jpg

Перші ознаки таланту можуть виявитись вже в дитячому віці, разом з тим талант може проявитись і пізніше.

Талант може проявитися в різних сферах людської діяльності, в різних галузях:

  • Література
  • Музика
  • Спорт
  • Техніка
  • Природничі науки
  • Організаторська діяльність
  • Різні види виробництва

4. Вправа: « Мої лінії». Робота у парах.

Завдання: порівняти малюнки ліній на своїх долонях.

Висновок:   у людей двох абсолютно однакових візерунків на пальцях і долонях не буває. Це свідчить про унікальність кожного. Його унікальність – це цінність.

Кожна людина неповторна. Унікальність  людини – це поєднання її здібностей, зовнішності і рис характеру.

5. Вправа: «Хто найважливіша людина на Землі?»

Обговоріть в парах та визначте своє ставлення до запитання:”Хто найважливіша людина на Землі?”. У вас може бути декілька відповідей. Даю вам 1 хвилину для обговорення.

Вирішення проблеми.

Я почула багато відповідей. І мені важко визначити, яка з них найточніша, бо всі вони правильні. Вирішити цю проблему нам допоможе ”Чарівний кошик”. Ось він.

( у руках вчителя кошик, або скринька на дні якої лежить люстерко )

 Зараз кожен, кого я викликатиму, загляне у кошик і побачить найважливішу людину на Землі.

 Тільки домовимось:бажаючі піднімають мовчки руки, не встаючи з місця і не говорить іншим, що бачив у кошику. Це буде одним з правил нашої гри.

 Поки всі по черзі не заглянуть туди, не можна розкривати "секрет”.

( бажаючі  по черзі підходять до кошика та зазирають у нього )

То хто ж найважливіша людина на Землі?( Я, я, я….)

Ось ми і дізнались, що найважливішою людиною  на Землі може бути кожен.

V.Закріплення нового матеріалу

 Проблемна ситуація.

А зараз спробуємо визначити чим саме особливі саме ви. Що відрізняє вас від інших діток? Попрацюйте в парах, і з допомогою свого сусіда по парті, дайте відповідь на запитання.

  • Учні беруть до рук велику букву Я і розповідають про себе, передаючи букви Я одне одному.  ( у допомогу вправа з пелюстками, ст.21 та вправ ст.22)

 

  • А чи можуть дві унікальні людини дружити, проводити разом дозвілля, займатися спільними справами та робити разом багато чого іншого?

Висновок: ми всі різні, але у нас багато спільного і всі ми повинні дружньо співіснувати.

  1. Підсумок уроку

 Рефлексія: Мультфільм « Червона жаба»  https://youtu.be/j0GDYPjorEY

(з 5.40 хв. По 6.35 хв.)

 

 Подивіться одне на одного.

Кожен учень вашого класу неповторний, має унікальне поєднання рис,

інтересів. Таланти і якості кожного з вас роблять усіх учнів разом

унікальним класом.

docx
Додав(-ла)
Куртєва Оксана
Додано
22 жовтня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку