Тема: «Хто я? Людина та її унікальності»
Мета: довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості; допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших; розвивати логічне мислення; виховувати повагу одне до одного.
Обладнання: малюнки, дзеркало у кошику, відеоматеріали.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вітання.
Вправа «комплімент» (розминка)
Тому розпочнемо заняття з розминки. Кожний повинен уважно подивитися на тих, хто поруч,і подумати, яка риса характеру чи звичка найбільше подобається і сказати комплімент. Кому зробили комплімент, повинен подякувати і зробити свій комплімент сусідові.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Мультфільм « Червона жаба» (На мультимедійному екрані) https://youtu.be/j0GDYPjorEY
( з 0.48хв. по 1.15хв.)
- Про що, або про кого нагадує вам цей фрагмент з мультфільму?
( дітей, школу, дитячий садок,…)
- А хто відвідує школу? (діти, хлопчики й дівчатка)
- А діти це хто? ( люди)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
– Що у них спільного? (Вони люди.)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Вступне слово вчителя
Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…
Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина.
І я певна, що в кожному є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко в собі це побачити.
2. Вправа : « Порівняйте»
- Чим схожі? Чим відрізняються?
( Усі малюнки виведені мультимедійний екран)
- У природі однакові об`єкти зустрічаються дуже рідко.
- Люди, загалом, теж схожі між собою: у всіх є ноги, руки, голова. Всі люди одного дня народжуються і через якийсь час вмирають…
Проте,всі люди різні,всі вони неповторні.
І справа тут не тільки у зовнішності.
- У чому унікальність людини? ( відповіді учнів )
Талант - одна з ознак унікальності.
3. Талант — високий рівень обдарованості, природний хист людини до певного виду діяльності; видатні природні здібності людини до діяльності в якійсь галузі та уміння, які розвиваються з набуттям навичок і досвіду.
Перші ознаки таланту можуть виявитись вже в дитячому віці, разом з тим талант може проявитись і пізніше.
Талант може проявитися в різних сферах людської діяльності, в різних галузях:
4. Вправа: « Мої лінії». Робота у парах.
Завдання: порівняти малюнки ліній на своїх долонях.
Висновок: у людей двох абсолютно однакових візерунків на пальцях і долонях не буває. Це свідчить про унікальність кожного. Його унікальність – це цінність.
Кожна людина неповторна. Унікальність людини – це поєднання її здібностей, зовнішності і рис характеру.
5. Вправа: «Хто найважливіша людина на Землі?»
Обговоріть в парах та визначте своє ставлення до запитання:”Хто найважливіша людина на Землі?”. У вас може бути декілька відповідей. Даю вам 1 хвилину для обговорення.
Вирішення проблеми.
Я почула багато відповідей. І мені важко визначити, яка з них найточніша, бо всі вони правильні. Вирішити цю проблему нам допоможе ”Чарівний кошик”. Ось він.
( у руках вчителя кошик, або скринька на дні якої лежить люстерко )
Зараз кожен, кого я викликатиму, загляне у кошик і побачить найважливішу людину на Землі.
Тільки домовимось:бажаючі піднімають мовчки руки, не встаючи з місця і не говорить іншим, що бачив у кошику. Це буде одним з правил нашої гри.
Поки всі по черзі не заглянуть туди, не можна розкривати "секрет”.
( бажаючі по черзі підходять до кошика та зазирають у нього )
То хто ж найважливіша людина на Землі?( Я, я, я….)
Ось ми і дізнались, що найважливішою людиною на Землі може бути кожен.
V.Закріплення нового матеріалу
Проблемна ситуація.
А зараз спробуємо визначити чим саме особливі саме ви. Що відрізняє вас від інших діток? Попрацюйте в парах, і з допомогою свого сусіда по парті, дайте відповідь на запитання.
Висновок: ми всі різні, але у нас багато спільного і всі ми повинні дружньо співіснувати.
Рефлексія: Мультфільм « Червона жаба» https://youtu.be/j0GDYPjorEY
(з 5.40 хв. По 6.35 хв.)
Подивіться одне на одного.
Кожен учень вашого класу неповторний, має унікальне поєднання рис,
інтересів. Таланти і якості кожного з вас роблять усіх учнів разом
унікальним класом.