Урок " Іменник. Формування початкових уявлень про частини мови"

Про матеріал
Конспект уроку української мови , 2 клас. Тема : Іменник . Формування початкових уявлень про частини мови . Мета : ознайомити учнів із термінами « іменник» , « назви істот», « назви неістот» . Вчити розпізнавати іменники назви істот та іменники назви неістот , групувати слова за питаннями . Розвивати увагу , мовлення , логічне мислення , пам’ять , читацький інтерес . Сприяти вихованню любові до української мови.
Перегляд файлу

Тема : Іменник . Формування початкових уявлень про частини мови .

Мета:Ознайомити учнів із термінами « іменник» , « назви істот», « назви неістот» . Вчити розпізнавати іменники назви істот та іменники назви неістот , групувати слова за питаннями . Розвивати увагу , мовлення , логічне мислення , пам’ять , читацький інтерес . Сприяти вихованню любові до української мови.

Обладнення : презентація , конверти зі словами , картки для групової роботи , картки із запитаннями , мікрофон , ялинка .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Організація класу

*На уроці рідну мову

Зараз будемо вивчати ,

Розберемо кожне слово ,

Щоб нам краще її знати .

Бо вона така чарівна ,

Мелодійно так звучить …

Поміж мовами – царівна,

Як її нам не любить ?

*Вправа « Мікрофон»

- Чого ви очікуєте від нашого уроку ? ( Відповіді учнів)

- Заплющте очі і промовте :

  • Я уважний ;
  • Я можу;
  • У мене все вийде !

2.Перевірка домашнього завдання

- Прочитайте прислів’я , які ви записали , поясніть їх .

3.Повідомлення теми і мети уроку .

- Сьогодні ми з вами помандруємо до країни під назвою « Слово». У цій країні є багато міст . Одне з них велике місто Іменник . Сьогодні ми познайомимось із ним і його жителями .

4. Актуалізація опорних знань .

*Каліграфічна хвилинка

- Щоб потрапити до міста Іменників , треба виконати завдання від панночки Каліграфії

К к Кк ки ил лим

  • Прочитайте лише склади ; буквосполучення . Як швидко упізнати склад ?
  • Яке слово можна утворити із цих складів ? Запишіть його .
  • На яке запитання відповідає це слово ?
  • Хто може пояснити , що таке килим ? ( на мою думку це …)
  • Точніше дізнаємось значення цього слова звернувшись до тлумачного словничка . Розгорніть його на с.33 .
  • Скільки складів у цьому слові ? Як швидко про це дізнатися ? Поставимо наголос .

5.Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

- Нас оточують багато предметів , у кожного з них є своя назва. Усі слова , які називають предмети ( дають їм імена) називаються Іменниками . Такі слова відповідають на запитання Хто ? або Що ? Іменник – це частина мови .

*робота з підручником

Опрацювання правила с. 66

*робота у парах

- у місті Іменник є дві вулиці : на одній живуть слова , які відповідають на запитання Хто ? , а на іншій ті , які відповідають на запитання Що ? ( слайд 6)

-У вас на партах є конверти у них заховалися слова , розподіліть їх на дві групи за питаннями Хто ? і Що ? ( одна пара біля дошки)

- Перевіримо . ( Учні зачитують групи слів)

6.Фізкультхвилинка( слайд 7)

- Як живеш?                                 - Як береш ?

- Ось так!                                     - Ось так!

- Як ідеш ?                                    - Як даєш ?

- Ось так!                                     - Ось так!

- Як біжиш ?                                 - Як мовчиш ?

- Ось так!                                     - Ось так!

- Вночі спиш ?                              - А сидиш ?

- Ось так!                                     - Ось так!

* словникова робота( слайд 8)

- Серед цих слів заховалося ще одне словникове слово . Це слово ведмідь . Уточнимо його значення за словничком .

- запишемо це слово , зробимо його звуко-буквенний аналіз , складемо і запишемо речення із ним .

* робота з підручником( слайд 9)

Вправа 1 с.64

1варіант

  • Випишіть слова . Які відповідають на запитання Хто ?

2 варіант

  • Випишіть слова . Які відповідають на запитання Що ?

*робота з правилами ( с.66)

- Щоб краще запам’ятати правила прочитаємо їх уголос .

*гра « Незакінчене речення»

У учнів на партах картки із запитаннями Хто ? і Що ?

Вчитель зачитує правило , а діти закінчують його піднявши відповідну картку .

7.Узагальнення і систематизація знань учнів

*робота у групах

1 група Прочитайте речення . Випишіть слова-назви предметів , що продавали на ярмарку . Поставте до цих слів запитання .

Чого тільки немає на ярмарку ! Похмурих облич немає , бо всім весело.

– Гуцульські писанки !

- Купіть килим !

- Беріть віночки білі !

- Продаю тарелі різьблені !

 

2 група Прочитайте речення . Випишіть слова-назви тварин . Поставте до цих слів запитання .

Іде ведмідь з ярмарку , несе бочку меду . Біжить лисиця , несе віночок білий. За нею вовк з кольоровим килимом . А он і їжак – нитки несе . Буде їжачиха тепер рушники вишивати .

 

 3 група З’єднайте стрілочками слова першої і другої колонки так , щоб утворилися пари слів із протилежним значенням

друг                            біда

любов                       грубість

щастя                      ворог

правда                      ненависть

дружба                    ворожнеча

чемність                брехня

 

Зачитування результатів капітанами

  • Які слова першої колонки ? А другої ?
  • Ми завжди повинні жити у любові і дружбі , а от слова другої колонки нехай завжди обходять нас стороною .

8.Фізкультхвилинка

*гра « Влучно в ціль»

- До нас заглядає у віконце Зима , вона пропонує нам пограти у сніжки . Але ці сніжки незвичні.

              Хто ?                                                               Що?

9.Підсумок уроку

*гра « Мікрофон »

- Що сталося б , якби усі іменники зникли ?

- На які ж запитання відповідають слова-назви істот ?

- На які запитання відповідають слова-назви неістот ?

- Чи справдилися ваші очікування від уроку ,

* Гра « Прикрась ялинку»

На дошці Новорічна ялинка.

- Якщо на уроці вам було все зрозуміло , прикрасьте ялинку блакитною зірочкою ;

-Якщо більшість матеріалу була зрозуміла, але ще залишилися запитання , прикрасьте ялинку помаранчевою зірочкою ;

- Якщо ж матеріал був для вас складним і ви нічого не зрозуміли , візьміть червону зірочку.

10.Домашнє завдання( слайд 17)

С.66 правило ,вправа ваза

( слайд 18)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 травня 2022
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку