Тема : Іменник . Формування початкових уявлень про частини мови .
Мета:Ознайомити учнів із термінами « іменник» , « назви істот», « назви неістот» . Вчити розпізнавати іменники назви істот та іменники назви неістот , групувати слова за питаннями . Розвивати увагу , мовлення , логічне мислення , пам’ять , читацький інтерес . Сприяти вихованню любові до української мови.
Обладнення : презентація , конверти зі словами , картки для групової роботи , картки із запитаннями , мікрофон , ялинка .
1.Організація класу
*На уроці рідну мову
Зараз будемо вивчати ,
Розберемо кожне слово ,
Щоб нам краще її знати .
Бо вона така чарівна ,
Мелодійно так звучить …
Поміж мовами – царівна,
Як її нам не любить ?
*Вправа « Мікрофон»
- Чого ви очікуєте від нашого уроку ? ( Відповіді учнів)
- Заплющте очі і промовте :
2.Перевірка домашнього завдання
- Прочитайте прислів’я , які ви записали , поясніть їх .
3.Повідомлення теми і мети уроку .
- Сьогодні ми з вами помандруємо до країни під назвою « Слово». У цій країні є багато міст . Одне з них велике місто Іменник . Сьогодні ми познайомимось із ним і його жителями .
4. Актуалізація опорних знань .
*Каліграфічна хвилинка
- Щоб потрапити до міста Іменників , треба виконати завдання від панночки Каліграфії
К к Кк ки ил лим
5.Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
- Нас оточують багато предметів , у кожного з них є своя назва. Усі слова , які називають предмети ( дають їм імена) називаються Іменниками . Такі слова відповідають на запитання Хто ? або Що ? Іменник – це частина мови .
*робота з підручником
Опрацювання правила с. 66
*робота у парах
- у місті Іменник є дві вулиці : на одній живуть слова , які відповідають на запитання Хто ? , а на іншій ті , які відповідають на запитання Що ? ( слайд 6)
-У вас на партах є конверти у них заховалися слова , розподіліть їх на дві групи за питаннями Хто ? і Що ? ( одна пара біля дошки)
- Перевіримо . ( Учні зачитують групи слів)
6.Фізкультхвилинка( слайд 7)
- Як живеш? - Як береш ?
- Ось так! - Ось так!
- Як ідеш ? - Як даєш ?
- Ось так! - Ось так!
- Як біжиш ? - Як мовчиш ?
- Ось так! - Ось так!
- Вночі спиш ? - А сидиш ?
- Ось так! - Ось так!
* словникова робота( слайд 8)
- Серед цих слів заховалося ще одне словникове слово . Це слово ведмідь . Уточнимо його значення за словничком .
- запишемо це слово , зробимо його звуко-буквенний аналіз , складемо і запишемо речення із ним .
* робота з підручником( слайд 9)
Вправа 1 с.64
1варіант
2 варіант
*робота з правилами ( с.66)
- Щоб краще запам’ятати правила прочитаємо їх уголос .
*гра « Незакінчене речення»
У учнів на партах картки із запитаннями Хто ? і Що ?
Вчитель зачитує правило , а діти закінчують його піднявши відповідну картку .
7.Узагальнення і систематизація знань учнів
*робота у групах
1 група Прочитайте речення . Випишіть слова-назви предметів , що продавали на ярмарку . Поставте до цих слів запитання .
Чого тільки немає на ярмарку ! Похмурих облич немає , бо всім весело. – Гуцульські писанки ! - Купіть килим ! - Беріть віночки білі ! - Продаю тарелі різьблені ! |
2 група Прочитайте речення . Випишіть слова-назви тварин . Поставте до цих слів запитання .
Іде ведмідь з ярмарку , несе бочку меду . Біжить лисиця , несе віночок білий. За нею вовк з кольоровим килимом . А он і їжак – нитки несе . Буде їжачиха тепер рушники вишивати . |
3 група З’єднайте стрілочками слова першої і другої колонки так , щоб утворилися пари слів із протилежним значенням
друг біда любов грубість щастя ворог правда ненависть дружба ворожнеча чемність брехня |
Зачитування результатів капітанами
8.Фізкультхвилинка
*гра « Влучно в ціль»
- До нас заглядає у віконце Зима , вона пропонує нам пограти у сніжки . Але ці сніжки незвичні.
Хто ? Що?
9.Підсумок уроку
*гра « Мікрофон »
- Що сталося б , якби усі іменники зникли ?
- На які ж запитання відповідають слова-назви істот ?
- На які запитання відповідають слова-назви неістот ?
- Чи справдилися ваші очікування від уроку ,
* Гра « Прикрась ялинку»
На дошці Новорічна ялинка.
- Якщо на уроці вам було все зрозуміло , прикрасьте ялинку блакитною зірочкою ;
-Якщо більшість матеріалу була зрозуміла, але ще залишилися запитання , прикрасьте ялинку помаранчевою зірочкою ;
- Якщо ж матеріал був для вас складним і ви нічого не зрозуміли , візьміть червону зірочку.
10.Домашнє завдання( слайд 17)
С.66 правило ,вправа ваза
( слайд 18)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|