Урок " Іменник як частина мови. Повторення про іменник" 4 клас

Про матеріал
Урок з української мови з елементами розвитку критичного мислення на тему " Іменник як частина мови. Повторення про іменник" Проводиться в кінці вивченої теми.
Перегляд файлу

Комунальний опорний заклад

«Сенчанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Сенчанської сільської ради Полтавської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок української мови на тему

«Іменник як частина мови»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів

Сенчанської ЗОШ І-ІІІ ст.

Салімовська Тетяна Олексіївна

 

Конспект уроку  української мови з використанням технології розвитку критичного мислення у 4 класі

Тема: Іменник як частина мови. Повторення вивченого про іменник.

Мета: повторити та узагальнити знання учнів про іменник як частину      

           мови, його граматичні ознаки; удосконалювати  вміння визначати рід,

           число іменників; розвивати мовлення, логічне і критичне мислення, пам’ять, увагу, пізнавальний  інтерес; виховувати почуття колективізму,  спостережливість.

Обладнання:  картки зі словами, малюнки будиночків, малюнки дерев, листочки із запитаннями, малюнки кетягів калини та слова на окремих ягідках для роботи у групах.         

 

Відеоматеріал до уроку: презентація з теми « Іменник»

Тип уроку: комбінований

                                                        Хід уроку

   Вчитель:  Всі почули ви дзвінок,

                      Він покликав на урок.

                     Тож і ми часу не гаймо,

                     До роботи приступаймо.

.

Вчитель: Щоб урок пройшов добре, треба мати гарний настрій. Тож, посміхніться мені, посміхніться сусідові по парті – ми починаємо!

І.  Актуалізація опорних знань

 

Каліграфічна хвилинка

Вчитель: Щоб слова і букви правильно писати,

                 Хвилинку каліграфії пора розпочинати.

                       сіОнь, ресевень, оженьвт, слиапотд. ( Слайд № 2      ).

Вчитель: Які зв’язки є між цими словами? Поділіть  слова на склади.  Доберіть прикметники до слова осінь.Чи любите ви цю пору року?

(Відповіді учнів)

Вчитель:  За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.

І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця.  Кожного року вона нам  дарує щедрі дарунки полів і садів , чарує нас своїм осіннім золотом. Сьогодні Осінь завітала до нас на урок. ( Слайд № 3).

          Відтворимо і впорядкуємо усі знання про іменник, бо тема нашого уроку: «Іменник як частина мови. Повторення вивченого про іменник.» ( Слайд №4    ).

 

2). « Мозковий штурм»( Питання на листочках. Діти підходять,зривають листочок з дерева, відповідають на питання і вгадують,  якому  дереву належить листочок)

 Питання, які надруковані на листочках:

а) Яка частина мови називається іменником?

б) До яких іменників ми ставимо питання хто?, а до яких – що?

в) За чим змінюються іменники?

г) Скільки родів має іменник? Які?

д) Які іменники ми відносимо до чоловічого роду? До жіночого роду?

          До середнього роду?

е)Які іменники завжди пишуться з великої літери, а які - з малої?

є). Назвати відмінки іменників.

 3). Провідміняти слова: осінь, білка. .( 2 учн. біля дошки)

 ІІ. Побудова знань (Усвідомлення змісту)

Вчитель: А зараз , діти, ми з вами перенесемося у місто Хтосиків і Щосиків . Але його мешканці десь поділися. Давайте їх повернемо. Треба заселити будинки, записати назви істот і неістот (по 5 слів) ( Дівчатка – хто?, хлопчики – що?)

                                       

 

 

 

Вчитель: Який висновок можемо зробити?

Висновок: назви істот відповідають на питання хто?,  назви неістот – що?

( Слайд № 5).

 

5. Самостійна робота

Вчитель: Подивіться, що ми можемо сказати про ці слова? ( Це власні назви, вони пишуться з великої букви). Треба підібрати до кожного рядка власних назв загальну. Працюємо самостійно, записуємо у зошит. ( Слайд № 6 ).

                                                 І варіант

                        Львів, Одеса, Полтава,… - …….. (міста).

                        Жучок, Орлик, Пушок,…-  …..         ( клички тварин).

                                                  ІІ варіант

                           Дніпро, Дністер, Дунай,… - …….( річки).

                            Оленка, Дмитро, Марія,… - ………( імена).

 

Вчитель: Обміняйтеся зошитами і зараз кожен з вас спробує побути вчителем.

( Взаємоперевірка).

                    ( Слайд №7).

(Учні зачитують відповіді)

Який висновок можемо зробити?

Висновок:  власні назви пишемо з великої букви, а загальні – з маленької; у даному випадку власні назви – однина, а загальні – множина.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 ( Вчитель читає слова, учні виконують вправи. Якщо слово – іменник, руки розводять в сторони, якщо дієслово, руки піднімають угору, якщо прикметник – кругові рухи руками).

Слова для фізкультхвилинки: сонце, зорі, білий, читають, спокійна, яблуко, сміється, бігають, кольоровий, радість, радіє, осінь, щедра, калина, висока, лисичка, стрибають.

6. «Робота в групах» Відновити кетяги калини

( Для кожної групи видаються кетяги калини, де пропущені ягідки. Ягідки в конвертах , на яких написані іменники ч. р.,  ж. р.,  с.р.. Розмістити ягідки по родах)( Слайд № 8).

  7. Записати слова у однині, а через рисочку- у множині.

 І ряд виписує  назви овочів.

 ІІ ряд-назви фруктів. ( Слайд № 9   ).

8.. «Речення з відкритим кінцем»  ( Слайд № 10 ).

Вчитель: На нас чекає ще одне завдання. Доповнити віршовані рядки словами- іменниками.

 

Вчитель: Що допомагає узгоджувати слова у реченні? (Закінчення)

 

Для перевірки  Слайд № 11

9. Письмо для себе ( Слайд № 12).

 ІІІ.  Консолідація (рефлексія)

 

1.Рефлексія змісту навчального матеріалу

«Ґронування»

Вчитель: Давайте підведемо підсумок того, що ми знаємо про іменник?

              ( Складають таблицю  на дошці, ще раз називають властивості іменника)

 

Підсумок уроку.

(На партах  - жовті кружечки)

Вчитель: Ми всі дуже гарно працювали. Мені сподобалася ваша робота на уроці. Але я хочу, щоб ви теж показали мені за допомогою смайликів свій настрій, свої почуття.

( Діти домальовують смайлики)

 

ІV. Оцінювання. Діти,  ви сьогодні всі старанно працювали, тому Осінь принесла вам гостинці. ( Кошик з яблуками). У цьому кошику для вас смачні і корисні яблучка.

 

V.   Домашнє завдання Намалювати осінні краєвиди.

 

 

 

docx
Додано
13 березня 2022
Переглядів
1999
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку