Урок "In the cafe" для учнів 4 класу

Про матеріал

Мета виховна: виховувати повагу до культури, історії країни, мова якої вивчається; заохочувати учнів до вивчення англійської мови, культури Великої Британії, культуру та поведінку у місцях харчування.

Мета розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення в процесі аудіювання

Мета освітня: повторити ЛО, активізувати конструкції “I would like", “Can I help you?",

Перегляд файлу

 

Тема: In the café.

Мета виховна: виховувати повагу до культури, історії країни, мова якої вивчається; заохочувати учнів до вивчення англійської мови, культури Великої Британії, культуру та поведінку у місцях харчування.

Мета розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення в процесі аудіювання

Мета освітня: повторити ЛО, активізувати конструкції “I would like”, “Can I help you?”,

Обладнання: діалог для аудіювання, наочність для виконання вправ, меню, малюнки, таблиці для заповнення.

Хід року:

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
  1. Привітання вчителя та учнів
  2. Повідомлення теми та мети уроку.

О. Dear children!

Respected quests! Our today's lesson is devoted to Great Britain. We are going to review the material we have already learnt and try to learn something new.

Hope you'll enjoy every minute of the lesson.

Let's start.

  1. Уведення в іншомовну атмосферу

Пісня “Hello, good morning”

Have you ever been to McDonalds? What is your favorite dish? What would you like to have today?  

 

 

 

 

ІІІ. Основна частина уроку

Let’s listen to the text.

 

 

  • Hello! Welcome.
  • Hi, thanks.
  • Can I help you?
  • Yes, please. We are very hungry.
  • What would you like?
  • I would like a cheese sandwich and a burger.
  • And I would like some salad and a hot dog.
  • What would you like to drink?
  • Orange juice for me, please.
  • The same for me and some water/
  • What about desserts? They are very tasty.
  • It would be great. Give me some chocolate ice-cream.
  • And I would have an apple pie.
  • Is that all?
  • Yes, thanks.

 

While listening exercises:

Listen to the text and complete the table.

 

Boy 1

Boy 2

Food

 

 

Drinks

 

 

Desserts

 

 

 

Find the correct order.

Children look at the picture and find the correct one.

Post-listening exercises:

-  Hello! Welcome.

1.______________

 

a. I would like a cheese sandwich and a burger.

 

  • Can I help you?

2. ______________

 

b. Is that all?

 

  • What would you like?

3.________________

 

c. What would you like to drink?

 

- And I would like some salad and a hot dog.

4.___________________

d. It would be great. Give me some chocolate ice-cream.

 

  • Orange juice for me, please.

5.____________________

 

e. Hi, thanks.

 

  • What about desserts? They are very tasty.

6._______________________

 

f. The same for me and some water/

 

- And I would have an apple pie.

7. ________________________

 

g. Yes, please. We are very hungry.

  • Yes, thanks.

 

 

 

 

Complete the dialogue. Fill the gaps.

 

  • Hello! Welcome.
  • Hi, __________
  • Can I help you?
  • Yes, please. We are very ________
  • What would you like?
  • I would like a _______sandwich and a ___________.
  • And I would like some __________ and a _________.
  • What would you like to drink?
  • ________ juice for me, please.
  • The same for me and some ________
  • What about desserts? They are very tasty.
  • It would be great. Give me some ___________ice-cream.
  • And I would have an __________ pie.
  • Is that all?
  • Yes, thanks.

Фізкультхвилинка

If you are happy and you know it

 

Усне мовлення. Учні переказують прослуханий діалог.

ІІІ. Закінчення уроку.

Виставлення оцінок

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Буренко В.М., Михайлик)
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку