Мета виховна: виховувати повагу до культури, історії країни, мова якої вивчається; заохочувати учнів до вивчення англійської мови, культури Великої Британії, культуру та поведінку у місцях харчування.
Мета розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення в процесі аудіювання
Мета освітня: повторити ЛО, активізувати конструкції “I would like", “Can I help you?",
Тема: In the café.
Мета виховна: виховувати повагу до культури, історії країни, мова якої вивчається; заохочувати учнів до вивчення англійської мови, культури Великої Британії, культуру та поведінку у місцях харчування.
Мета розвиваюча: розвивати пам'ять, логічне мислення в процесі аудіювання
Мета освітня: повторити ЛО, активізувати конструкції “I would like”, “Can I help you?”,
Обладнання: діалог для аудіювання, наочність для виконання вправ, меню, малюнки, таблиці для заповнення.
Хід року:
О. Dear children!
Respected quests! Our today's lesson is devoted to Great Britain. We are going to review the material we have already learnt and try to learn something new.
Hope you'll enjoy every minute of the lesson.
Let's start.
Пісня “Hello, good morning”
Have you ever been to McDonalds? What is your favorite dish? What would you like to have today?
ІІІ. Основна частина уроку
Let’s listen to the text.
While listening exercises:
Listen to the text and complete the table.
|
Boy 1 |
Boy 2 |
Food |
|
|
Drinks |
|
|
Desserts |
|
|
Find the correct order.
Children look at the picture and find the correct one.
Post-listening exercises:
- Hello! Welcome. 1.______________
|
a. I would like a cheese sandwich and a burger.
|
2. ______________
|
b. Is that all?
|
3.________________
|
c. What would you like to drink?
|
- And I would like some salad and a hot dog. 4.___________________ |
d. It would be great. Give me some chocolate ice-cream.
|
5.____________________
|
e. Hi, thanks.
|
6._______________________
|
f. The same for me and some water/
|
- And I would have an apple pie. 7. ________________________
|
g. Yes, please. We are very hungry. |
|
|
Complete the dialogue. Fill the gaps.
Фізкультхвилинка
If you are happy and you know it
Усне мовлення. Учні переказують прослуханий діалог.
ІІІ. Закінчення уроку.
Виставлення оцінок