Урок "Індія - країна чудес та контрастів"

Про матеріал
Розробка уроку географії з курсу: "Географія: регіони і країни" з використанням елементів дебатів та проєктних технологій.
Перегляд файлу

Тема: Індія – країна чудес і контрастів

Мета: формувати в учнів систему знань про характерні риси економіко - географічного положення, особливості природних умов, ресурсів,  населення країни, передумови розвитку  господарства, культурно-істо­ричні особливості Індії, ознайомити з традиціями та звичаями індійського народу; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, формувати культуру спілку­вання; стимулювати інтерес учнів до самостійного пошуку та аналізу необхідної інформації; вдосконалити практичні навички учнів працювати з матеріалом підручника, картами атласу, додатковою літературою; виховувати повагу до матеріальних і духовних надбань іншої держави,  пізнавальний інтерес до предмета

Обладнання: політична та фізична карти світу,  фотоілюстрації,  мультимедійна презентація «Індія», виставка  індійських товарів і виробів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

                                                                   Епіграф уроку:

«Земля мрій і романтики, нечуваного багатства і небувалої злиденності, розкоші і бідності, палаців і халуп, голоду і чуми, духів і велетнів, ламп Аладіна, тигрів і слонів, кобр і джунглів; країна сотень мов, тисячі релігій і двох мільйонів богів…»

Марк Твен.

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

  Доброго дня! Я рада вітати Вас в нашому туристичному салоні, де зібралися спеціалісти Індії, котрі сьогодні презентують свій інформаційний проект під назвою «Індія – країна чудес і контрастів».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 З цією країною ви вже знайомились на уроках географії, історії та світової літератури.

  • З чим у вас асоціюється Індія?

(Чай, сарі,  кава, корова, кіно, танці, шахи,  йоги, індуси, касти, Тадж Махал,  слони …)

  • Ви вже чимало знаєте про Індію. Сьогодні ми дещо розширимо знання про цю країну.

Оголошення теми та мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(Звучить індійська мелодія, на фоні якої звучать слова вчителя).

 Це надзвичайно цікава і багатолика країна, в якій переплелися сучасність і древність. «Країною чудес» називали її мандрівники минулого за казкову красу і багатство. «Країною снігів і пальм» - самі індійці за вічнозелену рослинність і величні хребти Гімалаїв, вкриті вічними снігами. Це там можна подорожувати безлюдними караванними стежками та  високими перевалами. Це там можна кожного дня спостерігати нове свято. Це там можна загубитися у потоці машин, або в стаді корів на вулицях великого міста. Це там можна вчитися мистецтву кохання, роздивляючись барельєфи храмів, кожен з яких є пам’яткою світової культури. Це там, щоб зрозуміти кожного жителя, потрібно знати півтори тисячі мов і говірок… Отож розпочнемо нашу віртуальну подорож в цю дивовижну країну чудес і контрастів.                                                      

IV. Вивчення нового матеріалу.

В першу чергу нам слід познайомитись із національними символами та  географічним положенням країни.

  • Національна тварина – тигр;
  • Національний птах – індійський павич;
  • Національна квітка – лотос;
  • Національний фрукт – манго.

  «Географи»

  •             Визначення ГП країни.

Площа Індії 3,3 млн. км2. Населення: 1,353 млрд. осіб. Столиця: Нью-Делі. Глава держави: президент. Державний устрій: федеративна республіка. Входить до Співдружності націй, очолюваної Великобританією. Адміністративний поділ: 28 штатів, 7 союзних територій.

Впродовж 200 років вона перебувала під владою англійських колонізаторів. Це була найбільша в історії людства колонія – Британська Індія. Після здобуття незалежності у 1947 році на її місці було утворено дві держави – індуську Індію та мусульманський Пакистан. У спадщину від колонізаторів Індія отримала політичні негаразди, відсталу економіку та бідність.

Розташована Індія в Пів­денній Азії на півострові Індостан. Омивається водами Бенгальської затоки, Індійського океану, Аравійським морем. Індія межує з Пакистаном, Афга­ністаном, Китаєм, Непалом, Бута­ном, Бангладеш і М'янмою. Найдовшим  є кордон з Китаєм, що проходить головним Гімалай­ським хребтом, що ускладнює розвиток зв’язків між країнами. Близькими морськими сусідами Ін­дії є острівні держави Шрі-Ланка і Мальдівська Республіка.

Через Індію проходять міжнарод­ні торгові шляхи, що поєднують Азію, Європу, Африку і Австралію. Це, безумовно, сприяє встановлен­ню Індією зовнішньоекономічних зв'язків.

Всупереч міжнародним угодам країна володіє ядерною зброєю. Напруженими є стосунки з Пакистаном (через його територіальні претензії щодо північної частини штату Джамму і Кашмір) та Афганістаном, де ведеться громадянська війна. Всередині самої країни політична ситуація теж нестабільна. Так, жителі штату Пенджаб вимагають незалежності та проголошення власної держави. Отже, географічне положення країни є неоднозначним.

Вчитель. Індія країна контрастів. Максим довів, що контрасти є в географічному положенні країни. Чи справедлива ця думка в оцінці природо-ресурсного потенціалу Індії?

  • Природо-ресурсний потенціал.

Природні умови цієї країни також контрасні. Плоска, як стіл, Індо-Гангська рівнина межує з найвищими гірськими вершинами Гімалаїв. Більшу частину країни становить посушливе плоскогір’я Декан. На заході Індо-Гангської рівнини розташована пустеля Тар, де по кілька років не буває дощу, а в районі Черапунджі знаходиться наймокріше місце на Землі з кількістю опадів 12000мм в рік.

Клімат субекваторіальний мусонний, з чергуванням сухого і вологого сезонів. Країна має значний земельний фонд. Грунти дуже родючі – алювіальні та тропічні чорноземи. Через нерівномірний розподіл опадів 40% орних земель зрошується. Кліматичні умови дозволяють збирати по 2-3 врожаї на рік. Потужні гідроресурси країни. Їх основний потенціал припадає на річки Інд, Ганг та Брахмапутру, однак їх використання обмежується сейсмічністю в горах і тим, що будівництво ГЕС пов’язане із затопленням земель водосховищами. Ганг вважається священною річкою. Індуси вірять, що досить лише торкнутися вод Гангу, щоб змити з себе всі гріхи. Вони купаються у цій річці, п'ють воду, незважаючи, що це одна з найбрудніших річок у світі.

Надзвичайно багаті мінеральні ресурси. Світове значення мають руди слюди, графіту, бариту. Великі запаси урану, торію, вугілля. Є залізні і марганцеві руди, хроміти, мідь, золото, алмази, боксити та багато інших.

Отже: Індія – один із лідерів природо-ресурсного потенціалу. Це виправдовує одне з її визначень колоніального періоду – «перлина Британської корони».

Вчитель. Популярність тієї чи іншої країни залежить від гостинності її жителів. Дайте стислу характеристику населення країни.

 «Демографи»

  •   Загальна характеристика населення країни

За кількістю жителів Індія посідає друге місце після Китаю. Для Індії характерний ІІ тип відтворення населення. Народжуваність становить 25 чол. на 1000 жителів, смертність – 9, природний приріст – 16 проміле. Висока народжуваність, пов'язана з традиційно  ранніми шлюбами і багатодітними сім'ями.

Середня густота населення ста­новить 340 чол./км2 і є однією з найвищих у світі. Найбільша густота населення спостерігається на Індо-Гангській низовині  понад 750 осіб на км2, а найнижча – в Гімалаях – 2-4 особи/км.

 Середня тривалість життя індусів до  недавнього часу становила всього 32 роки, нині перевищує 62 роки. Чоловіче населення Індії за чисельністю переважає над жіночим: на 100 жінок припадає 107 чоловіків.

Рівень урбанізації – 27%. Найбільші міста: Бомбей, Делі, Калькутта, Хайдарабад, Бангалор, Ченнаї.

Індія — найбільш багатонаціональна країна світу . Тут проживають представники більш ніж 150 націй. Найбільша етнічна спіль­ність — хіндустанці, мова яких — хінді — проголошена державною. Мовою державного спілкування є англійська. Також у штатах Індії визнані як офіційні і використовуються ще 16 мов.

Серед народів Індії широко поши­рені різноманітні релігійні віруван­ня. 83 % — індуси, 12% - мусульман. Поширене також християнство, буддизм, джайнізм, сикхізм.

Основою індуїзму є вчення про перевтілення душ у відповідності з кармою. Карма – це відплата за добрі та погані вчинки.

Сикхізм – це суміш ісламу та індуїзму – все найкраще. Щоб виділити себе серед індусів і мусульман, сикхи носять «5К»:

  • Кеш – довге волосся;
  • Качха – короткі штани;
  • Кангха – гребінець;
  • Кара – сталевий браслет;
  • Кірпан – кинджал.

Основним принципом у житті джайнів є не завдавання болю , зла, страждань нікому, навіть найменшій істоті. Тому джайни мають дві обов’язкові прикмети: марлева пов’язка на рот і віник. Пов'язка – щоб в рот випадково не потрапила комаха і там не загинула, а віник – щоб звільняти перед собою шлях, бо випадково можна задавити щось живе.

Населення Індії поділяється на касти, що зумовлюють статус і заняття людини з дня її народження, а ще заборони. Зокрема заборони на про­фесії, контракти, шлюби. Кастова система заборонена державою, але досі залишається важливим аспек­том життя індійців.

Країна посідає 3 місце у світі за чисельністю кваліфікованого науково-технічного персоналу і 2-е за кількістю програмістів, і водночас близько 40% її мешканців неписьменні. У великих містах на кожному кроці є інтернет-кафе, але відвідувачів там мало – у людей немає грошей, а чимало не уявляють собі, що таке комп’ютер.

Вчитель. В Індії багато традицій, обрядів, свят. І найкраще про них може розповісти тільки індієць. Радж недавно побував у Індії і ми можемо взяти у нього інтерв’ю. Індія— це країна, в якій більше свят, ніж днів у році. Розкажіть хоча б про одне  з них.

  • Традиції і звичаї

   Свято весни – холі. Три дні святкування вулиці, парки, пло­щі заповнені людьми вимазаними різнокольоровими фарбами. Зві­дусюди можна почути сміх, крики людей, що обливають один одно­го фарбами . І дорослі, і діти радіють і весе­ляться.

Цікавим є свято ракшабандхан, що відзначається в середині серпня в ніч повного місяця. Існує легенда, що колись давно демони перемогли богів на чолі з їх царем Індрою. Коли Індра вирішив всупити в бій з демонами, його дружина пов’язала на праву руку чоловіка стрічку, яка удесятирила його сили і він переміг. Тому в цей день будь-яка індійська дівчина чи жінка може повязати на руку будь-якому хлопцеві чи дорослому чоловікові стрічку. Вважається, що після цього він стає її братом. І відтепер якщо в її сімї радість, то й він радіє, а якщо біда – прийде на допомогу.

 Багато індійців займаються дресируванням кобр. Заклинач награє мелодію, похитуючись взад-вперед, що примушує кобру підніматися і наслідувати його рухи. Індійська очкова кобра настільки гарна як і небезпечна. Як і інші змії, кобра абсолютно глуха. Їх зачаровують не звуки флейти, а рухи заклинача.

Розкажіть про звичай «саті» і чи має він місце в теперішній Індії?

Звичай саті – це самоспалення вдови. Коли індус помирав, його спалювали, адже згораючи, індус очищається від земних гріхів, і на цей вогонь ставала жива вдова. Цей жорстокий звичай заборонено ще з 1829 року, але й зараз іноді ще зустрічається. За старими традиціями вважається, що в одному зі своїх попередніх життів жінка так грішила, що боги її покарали, віднявши чоловіка, значить в його смерті винна вона. Вдова залишалась жити в будинку родичів чоловіка, де всі її принижували. Зараз положення вдови стало кращим.

Відомо, що Індія – це  держава, яка першою почала запроваджувати політику планування сім'ї. Лозунг «Нас двоє – у нас двоє» відомий на весь світ. Які результати дали ці заходи держави?

 Дійсно, в умовах браку робочих місць і нестачі продуктів харчування уряд країни ще в 1951 році почав здійснювати демографічну політику. За 60 років вдалося суттєво знизити рівень народжуваності. Однак за абсолютним приростом Індія є світовим лідером – щороку кількість індійців збільшується на 16 мільйонів чоловік. Основними труднощами у реалізації демографічної політики є релігійні заборони, ранні шлюби та неосвіченість значної частки сільських жителів.

А як побудована освіта в Індії?

 Школа має три відділення. Перше – це, дитячий садочок. Друге відділення – це і є середня школа, де в старших класах особлива увага надається природничим наукам. Третє відділення – 11 і 12 класи. Тут кожен з учнів може вибрати собі предмет, який йому до вподоби, і глибоко його вивчати. У країні введено обов'язкове безкоштовне початкове навчання (у деяких штатах — і без­коштовна середня освіта). Незва­жаючи на це, багато дітей не ходять до школи, рівень освіти залишаєть­ся досить низьким.

Ми знаємо, що в Японії дуже мала кількість розлучень, а яка ситуація склалась в Індії?

За Конституцією держави чоловік і жінка мають рівні права, але ще донедавна лише жінка каралась за зраду – закон рекомендував затравити її собаками в людному місці. Розлучення добивався тільки чоловік і в таких випадках:

  • Жінка, яка не народжувала дітей могла бути замінена на 8 році;
  • Яка народжувала тільки дівчаток – на 11;
  • Сварлива – відразу ж. Закон теперішньої Індії допускає розлучення, але це явище дуже рідкісне в країні.

«Чорний ящик»

Вчитель. Індія подарувала світу чимало винаходів Один із них знаходиться ось в цьому чорному ящику. Даний винахід Тигран  Петросян описав так: «По формі – це гра, по змісту – мистецтво, по складності опанування грою – це наука». Що знаходиться в чорному ящику?

 А ще тут є те, завдяки чому Христофор Колумб відкрив Америку. Що це?

Переходимо до наступної зупинки – економічної. Досліджуючи  тему уроку учні дійшли висновку, що контрасти є не лише в природних умовах і населенні, а й економічному розвитку країни. Ми пропонуємо вашій увазі елементи дебатів, де команда стверджуючих буде переконувати нас в тому, що Індія  має потужну економіку, а команда заперечуючих  доводитиме, що Індія – бідна і відстала країна, що розвивається.

Промисловість. +

Доброго дня, шановні гості та опоненти! Я належу до тієї категорії людей, які відносять Індію до країн з потенційними можливостями високого рівня розвитку економіки і хочу довести це своїми аргументами.

По-перше, Індія посідає 4 місце у світі за показником ВВП (понад 3 трлн. дол..), входить у 20-у країн за обсягом промислового виробництва, щорічне зростання ВВП становить 6%.

По-друге, в країні активними темпами проходить індустріалізація. Індія виробляє верстати, автомобілі, телевізори, комп’ютери, космічне обладнання, запускає штучні супутники Землі; Підприємства машинобудування розвиваються у великих містах – Мумбаї, Калькутта, Ченнай.

По-третє, індійська промисловість поєднує різні форми виробництва – і великі заводи, оснащені за останнім словом техніки, і дрібні підприємства і кустарні промисли, частка яких знижується. В країні споруджено ТЕС, ГЕС, АЕС, вивчаються можливості використання енергії Сонця та припливів. За виплавкою сталі входить у 10-у країн світу. Найбільші комбінати чорної металургії збудовано у Бокаро, Бхілаї, Дургапур. Країна посідає 6-е місце у світі за здатністю якісно переробляти нафту і є одним із найбільших виробників хімічної промисловості. Найбільшими центрами нафтопереробки є морські порти Мумбай і Ченнай.

Наступний аргумент, Індія відчутно впливає на світову торгівлю діамантами, являючись провідним виробником ювелірних виробів і центром з огранки і шліфування алмазів у світі.

Всі ці аргументи дають мені право вважати, що Індія має добре розвинену промисловість.

Дякую за увагу.

 

Промисловість. -

Шановний опоненте! Структура індійської промисловості відображає як досягнення, про які ви говорили, так і відсталість і я вважаю, що зараз для Індії характерні всі риси слабо розвиненості. Ось мої аргументи:

По-перше, якщо брати до уваги абсолютні показники – то Індія в числі перших у світі, але в розрахунку на 1 жителя ці показники серед найнижчих у світі.

По-друге, частка кустарного і дрібного виробництва хоч і знижується, проте й досі становить 25-30%, а на багатьох підприємствах використовується ручна праця. Так, у будівництві, всі вантажі носять у тазах на голові.

По-третє, про відсталість економіки можна судити по джерелах енергії, які використовує основна частина населення в побуті – це сухий гній (кізяк) та дерево, а в багатьох селах взагалі немає електроенергії.

Наступний аргумент, я погоджуюсь з думкою про те, що Індія впливає на торгівлю діамантами, але визначальним є той факт, що обробляють їх не машинами, а руками.

Отож, я вважаю, що рівень розвитку промисловості Індії низький і демонструє її відсталість.

Дякую за увагу.

Сільське господарство. +

Доброго дня, шановні гості та опоненти! Я представляю команду стверджуючих і своїми аргументами хочу переконати вас у тому, що Індія – найважливіший сільськогосподарський регіон світу.

По-перше, сільське господарство є домінуючою галуззю індійської економіки, у ньому зайнято 60% населення, а частка у ВНП становить 30%.

По-друге, за обсягом сільськогосподарського виробництва держава посідає 4-е місце у світі і є найбільшим виробником чаю, арахісу, цукрової тростини, зернобобових, джуту та деяких спецій;

Посідає 2-е м у світі за виробництвом рису та поголів’ям ВРХ;

3-є за виробництвом тютюну 

4-е за виробництвом пшениці та бавовни, є експортером бананів, цитрусових, ананасів.

По-третє, завдяки «зеленій революції», яка передбачала впровадження високоврожайних культур, будівництво сучасних зрошувальних систем, застосування мінеральних добрив, країна ліквідувала загрозу голоду і практично забезпечує себе продовольством.

Наступний аргумент,  в Індії розроблено державну програму, щодо виробництва продовольчих товарів на експорт. Для її реалізації розпочалося впровадження біотехнологій,а іноземним інвесторам надається дозвіл на участь у виробництві продукції харчової промисловості.

Наведені мною аргументи повинні переконати вас  в тому, що невдовзі Індія може стати продовольчим кошиком світу.

Дякую за увагу. 

Сільське господарство –

Доброго дня, шановні гості та опоненти! Я  не зовсім погоджуюсь з вашими аргументами, щодо рівня розвитку сільського господарства і спробую переконати вас у зворотньому.

По-перше, незважаючи на високу частку населення зайнятого в сільському господарстві, воно не досягло високої інтенсифікації – врожайність культур в Індії – одна з найнижчих у світі.

По-друге, в  багатьох селах і досі зберігається натуральний уклад, переважають дрібні та дуже дрібні господарства, третина господарств взагалі не продає своєї продукції.

По-третє, третина сільських жителів не має власної землі і є наймитами.

І по-четверте,  для більшості селян, як і 3000 років тому основним знаряддям праці залишається дерев'яний плуг і серп. Тому 60% населення живе за межею бідності, в умовах постійного недоїдання або голодування. Тому я підтримую свою команду і вважаю, що Індія – відстала країна.

Дякую за увагу.

Транспорт +

Доброго дня всім присутнім! Я вважаю, що Індія має розвинену транспортну систему. Свою думку підтверджую такими аргументами:

По-перше, в країні розвиваються всі види транспорту. За протяжнісю залізниць країна посідає 4-е місце в світі, поступаючись лише США, Росії та Канаді , за обсягом вантажоперевезень країна на 5 місці. Головні залізничні магістралі з’єднують найбільші міста, пролягають вздовж морських узбереж і річки Ганг.

По-друге,  постійно удосконалюються і розширюються автомобільні шляхи. Національні автостради з’єднують між собою найбільші міста країни, зокрема Мумбаї, Делі, Калькутту, Ченнай.

По-третє, країна має потужний морський флот, який обслуговують 8  портів, найбільшим з яких є Мумбаї. 

По-четверте, значного розвитку досяг в Індії повітряний транспорт, який обслуговує як внутрішні так і міжнародні авіалінії. Міжнародні аеропорти Делі та Мумбаї належать до найбільших у світі.

Наступний аргумент, в Індії розроблена державна програма, якою передбачене значне фінансування для реконструкції автодоріг, портів та аеропортів, створення метро в містах на зразок Делійського.

Отож, я вважаю, що транспортна система Індії має велике майбутнє.

Дякую за увагу. 

Транспорт –

Доброго дня! Шановний опоненте! Я уважно вислухав ваші аргументи, але можу вам заперечити, щодо рівня розвитку транспорту Індії. Ось мої аргументи:

По-перше, залізниці в Індії побудовані ще в 19 столітті і є технічно відсталими, а тому країна утримує сумну першість у світі за кількістю залізничних аварій.

По-друге,  дорога – це дзеркало будь якої країни. Індійські дороги – це суцільні перегони, часто без додержання будь-яких правил – і що найстрашніше, без права на помилку.

По-третє,  на автомобільних дорогах поряд  із сучасними видами транспорту всюди зустрічаються і до індустріальні види – гужовий і в’ючний, і їх роль дуже значна. Вантажі перевозять бики, буйволи, віслюки, мули, яки, слони і рикші.

Четвертий аргумент, в  індійських глибинках більшість доріг залишається поки що ґрунтовими.

Ось тому я вважаю, що Індія має примітивну транспортну систему.

Дякую за увагу.

Вчитель. Яка команда була переконливішою?

Отже, Індія – це країна, яка прогресивно рухається вперед, вона належить до країн, що розвивається з середніми можливостями.

Індію часто називають «музеєм під відкритим небом». За що вона отримала таку назву?

  «Історики»

  • Історичні символи

В країні тисячі чудових храмів, палаців, мавзолеїв, мечетей та фортів. Пам'ятники та храми, якими славиться Індія, це справді те, що варто побачити. Зупинимось на основних  історичних об'єктах Індії:

  1.                   Червоний Форт. Має червонуватий колір, бо по­будований із рожевого пісковику понад 350 років тому. Знаходиться в Делі.
  2.                   Залізна колона. Вважається світовим чудом. Вона не вражає своїм зовнішнім виглядом. Це чорна мета­лева труба заввишки близько семи метрів, прикраше­на зверху на зразок давньогрецьких колон. Вважається, що вона стоїть тут аж XV століть. При­наймні про це свідчить напис на ній.  Цінність колони у неповторних властивостях металу, з якого вона відли­та. Це чисте залізо. Колона не ржавіє. Такої чистоти металу не можуть досягти сучасні металурги. Подейку­ють про її позаземне походження.
  1.                   Площа «Брама Індії». Це велична брама (на зра­зок паризької Тріумфальної), стіни якої вкриті імена­ ми людей, котрі віддали своє життя за незалежність країни. Навколо споруди розкинулася велетенська га­лявина з поодинокими старими деревами. Галявина має розміри, як кілька футбольних полів.
  2.  Кутаб - Мінар найвища в Індії (майже 73-метрова) вежа, вправно побудована з пісковику і мармуру. Спочатку вона слугувала оглядовим майданчиком принцесі, яка дивилася звідти на чудову долину Джамни, а згодом, із впровадженням ісламу мінаретом. Вік вежі  майже 800 років.
  1. Тадж Махал. Одне із семи чудес світу. Знахо­диться в Агрі. Вважається символом любові. Це вер­шина архітектурного мистецтва. Шах Джахан збудував його для дружини Мумтаз Махал, яка померла при народженні 14-ї дитини. Майже 20 років 20 тисяч лю­дей будували споруду, після чого всім їм відрубали руки, аби не могли відтворити щось схоже.
  2. Храм Лотоса найвідоміша релігійна споруда в Делі.

Вчитель. Час подорожі закінчується і нам необхідно пройти таможню. Єдина валюта, якою можна розрахуватися на цій таможні – ваші знання про Індію.

V. Закріплення матеріалу

Вікторина

  1.                   Півострів, на якому розташована країна…
  2.                   Державний устрій …
  3.                   Столиця країни…
  4.                   Гори на півночі Індії…
  5.                   Панівна релігія…
  6.                   Священна річка Індії…
  7.                   Частка міських жителів…
  8.                   Грошова одиниця Індії…
  9.                   Офіційні мови країни…
  10.               Головний вид транспорту…
  11.               Найбільший морський порт…
  12.               «Четвірка міст», які становлять каркас промисловості…

«Відповідаючи – дивуй»

1. Часто Індію називають індійським субконтинентом, або материком в мініатюрі. Як би ви пояснили таке порівняння?

2. Чому Індію називають «перлиною в короні Британської імперії»?

3. Прокоментуйте вислів: «Для того, щоб збагнути Індію, потрібно жити в селі».

4. Як ви вважаєте, чому індійському керівництву не вдалося кардинально знизити народжуваність як в Китаї?

      5. Чому маючи найбільше поголів’я ВРХ, населення Індії дуже мало споживає м'яса, масла та іншої продукції тваринного походження?

      6. Що таке «зелена революція» і як вона вплинула на розвиток сільського господарства Індії?

7. За поголів’ям ВРХ країна посідає І місце в світі. Чому ж вона не експортує м'яса?

8. Однією із статей експорту Індії є вивезення джуту. Як ця рослина використовується у самій державі?

     9. За що Індію називають «музеєм під відкритим небом?»

V. Підсумки уроку.

Час нашої зустрічі вичерпується. Гадаю вона була змістовною і цікавою. Подякуємо нашим експертам за чудову інформацію. Та наші знання про Індію це лише сота частина того, що можна було б сказати про країну.

На початку уроку методом асоціацій ми виявили ваші попередні уявлення про країну. Якою ви  бачите її тепер? Відобразіть це у формі прес-реліз чи буклету.

 (Оголошення оцінок)

VІ. Домашнє завдання:  опрацювати параграф 39, написати прес-реліз на тему «Індія», створити буклет про країну (на вибір).

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
22 березня 2021
Переглядів
2595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку