Розробка уроку, яка знайомить з основними видами транспорту світу, їх значенням для людського суспільства. Використовуються різні методи навчання, щоб забезпечити максимальне сприйняття матеріалу учнями.
Урок на тему:
«Географія транспорту».
Мета: сформувати знання про особливості географії світового транспорту, закріпити знання про види транспорту, їхні переваги і недоліки; сформувати уявлення про проблеми й перспективи розвитку транспортного комплексу; сформувати поняття «пасажирообіг», «вантажообіг»; розвивати вміння робити висновки, розвивати просторове мислення; виховувати інтерес до вивчення географії.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу:
Метод «Помилкові твердження» (завдання учнів піднімати руки коли вони почують неправильне твердження.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань.
Транспорту мережу часто порівнюють з кровоносною системою людини, а транспорті шляхи іноді називають артеріями. Дійсно, тут можна знайти подібність: подібно до кров`яних артерій, транспортні шляхи з`єднають різні частини країни, ними перевозять величезні обсяги сировини, деталей, вузлів і готової продукції. Транспортна система обплутує земну кулю і у такий спосіб створює єдиний економічний організм. Досить подивитись на карту світу, щоб переконати: чим густіша транспортна мережа, тим вищий рівень розвитку країни, тим жвавіше йде торгівля й обмін послугами між країнами.
Сьогодні ми познайомимось з транспортним комплексом світу, його структурою та значенням для зовнішніх економічних зв`язків.
IV. Формування і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
1. Склад і значення транспортного комплексу. (перегляд презентації)
2. Найважливіші зміни в структурі перевезень окремими видами транспорту.
Завдання. У вигляді плану перелічіть основні зміни в структурі перевезень окремими видами транспорту.
3. Транспортні коридори.
Бесіда : на які сфери господарської діяльності вплине проходження територією України транспортних коридорів?
4. Географія й особливості окремих видів транспорту.
Завдання. У ході розповіді про галузі транспорту заповніть таблицю, в якій необхідно зазначити вид транспорту, його переваги та недоліки, основні види вантажів та особливості географії.
Вид транспорту |
Переваги |
Недоліки |
Основні види вантажів |
Особливості географії |
Автомобільний |
|
|
|
|
Залізничний |
|
|
|
|
Морський |
|
|
|
|
Вн. Водний |
|
|
|
|
Повітряний |
|
|
|
|
Трубопровідний |
|
|
|
|
5. Транспортна мережа.
Питання. Назвіть особливості транспортної мережі Західної Європи.
6. Перспективи розвитку транспортного комплексу світу.
V. Систематизація і узагальнення засвоєних знань, умінь та навичок.
Бесіда за запитаннями:
- порівняти забезпеченість залізницями розвинутих капіталістичних країн світу і країн, що розвиваються.
- чому більша частина судноплавних трас світового значення зосереджена в басейні Атлантичного океану?
VІ. Застосування засвоєних знань, умінь та навичок.
1. «П`єдестал пошани».
Розставте галузі транспорту на місця з першого по шосте залежно від їхньої ролі: а) у перевезенні пасажирів;
б) у перевезенні вантажів.
2. Ментальна карта.
Складіть ментальну карту транспорту одного із регіонів(країни) світу, позначте на ній найбільші транспортні вузли, найважливіші напрямки вантажо- і пасажироперевезень.
VІІ. Домашнє завдання.
1.Зробіть висновок щодо того, як розвиватиметься транспорт у 21 ст., та як це може виявитись в Україні.
1.З давніх часів під назвою «Шовковий шлях» відомі торгові караванні шляхи, що зв`язували Китай з Центральною Азією й забезпечували екзотичними товарами Європу. Розкажіть, де може пройти сучасний «Шовковий шлях», які товари можуть ним перевозитись та яке місце в цій трансконтинентальній трасі може посісти Україна?
VІІІ. Підсумок уроку.
На сьогоднішньому уроці ви довідались про різні види транспорту, їхні переваги й недоліки, познайомились з проблемами і перспективами розвитку транспортної мережі світу.