Урок на тему "Географія світового транспорту"

Про матеріал

Розробка уроку, яка знайомить з основними видами транспорту світу, їх значенням для людського суспільства. Використовуються різні методи навчання, щоб забезпечити максимальне сприйняття матеріалу учнями.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему:

«Географія транспорту».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: сформувати знання про особливості географії світового транспорту, закріпити знання про види транспорту, їхні переваги і недоліки; сформувати уявлення про проблеми й перспективи розвитку транспортного комплексу; сформувати поняття «пасажирообіг», «вантажообіг»; розвивати вміння робити висновки, розвивати просторове мислення; виховувати інтерес до вивчення географії.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Хід  уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу:

Метод «Помилкові твердження» (завдання учнів піднімати руки коли вони почують неправильне твердження.)

  •                 Протягом останніх 500 років на Землі сформувалось світове господарство, під яким ми розуміємо сукупність господарств усіх країн світу.
  •                 Характерними рисами НТР є всеохоплюваність, універсальність, перетворення науки на безпосередню продуктивну силу, висунення постійно зростаючих вимог до кваліфікації, освіти, виконавської дисципліни, культури й організованості трудових ресурсів.
  •                 Машинобудівний комплекс – трудомістка, металомістка й наукомістка галузь.
  •                 Розвиток промисловості був би неможливим без транспорту.
  •                 Головне завдання металургійного комплексу – забезпечувати чорними, кольоровими металами та їхніми сплавами світове господарство.
  •                 Скотарство займається вирощуванням дрібної рогатої худоби.
  •                 Вівчарство розвивається поблизу великих міст і центрів харчової промисловості.
  •                 Тваринництво забезпечує населення рослинною їжею.
  •                 Транспортний комплекс є найважливішою галуззю виробничої сфери.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань.

Транспорту мережу часто порівнюють з кровоносною системою людини, а транспорті шляхи іноді називають артеріями. Дійсно, тут можна знайти подібність: подібно до кров`яних артерій, транспортні шляхи з`єднають різні частини країни, ними перевозять величезні обсяги сировини, деталей, вузлів і готової продукції. Транспортна система обплутує земну кулю і у такий спосіб створює єдиний економічний організм. Досить подивитись на карту світу, щоб переконати: чим густіша транспортна мережа, тим вищий рівень розвитку країни, тим жвавіше йде торгівля й обмін послугами між країнами.

Сьогодні ми познайомимось з транспортним комплексом світу, його структурою та значенням для зовнішніх економічних зв`язків.

IV. Формування і засвоєння нових знань, умінь та навичок.

1. Склад і значення транспортного комплексу. (перегляд презентації)

2. Найважливіші зміни в структурі перевезень окремими видами транспорту.

Завдання. У вигляді плану перелічіть основні зміни в структурі перевезень окремими видами транспорту.

3. Транспортні коридори.

Бесіда : на які сфери господарської діяльності вплине проходження територією України транспортних коридорів?

4. Географія й особливості окремих видів транспорту.

Завдання. У ході розповіді про галузі транспорту заповніть таблицю, в якій необхідно зазначити вид транспорту, його переваги та недоліки, основні види вантажів та особливості географії.

Вид транспорту

Переваги

Недоліки

Основні види вантажів

Особливості географії

Автомобільний

 

 

 

 

Залізничний

 

 

 

 

Морський

 

 

 

 

Вн. Водний

 

 

 

 

Повітряний

 

 

 

 

Трубопровідний

 

 

 

 

 

5. Транспортна мережа.

Питання. Назвіть особливості транспортної мережі Західної Європи.

6. Перспективи розвитку транспортного комплексу світу.

V. Систематизація і узагальнення засвоєних знань, умінь та навичок.

Бесіда за запитаннями:

- порівняти забезпеченість залізницями розвинутих капіталістичних країн світу і країн, що розвиваються.

- чому більша частина судноплавних трас світового значення зосереджена в басейні Атлантичного океану?

VІ. Застосування засвоєних знань, умінь та навичок.

1. «П`єдестал пошани».

Розставте галузі транспорту на місця з першого по шосте залежно від їхньої ролі: а) у перевезенні пасажирів;

          б) у перевезенні вантажів.

2. Ментальна карта.

Складіть ментальну карту транспорту одного із регіонів(країни) світу, позначте на ній найбільші транспортні вузли, найважливіші напрямки вантажо- і пасажироперевезень.

VІІ.  Домашнє завдання.

1.Зробіть висновок щодо того, як розвиватиметься транспорт у 21 ст., та як це може виявитись в Україні.

1.З давніх часів під назвою «Шовковий шлях» відомі торгові караванні шляхи, що зв`язували Китай з Центральною Азією й забезпечували екзотичними товарами Європу. Розкажіть, де може пройти сучасний «Шовковий шлях», які товари можуть ним перевозитись та яке місце в цій трансконтинентальній трасі може посісти Україна?

VІІІ. Підсумок уроку.   

На сьогоднішньому уроці ви довідались про різні види транспорту, їхні переваги й недоліки, познайомились з проблемами і перспективами розвитку транспортної мережі світу.

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
22 березня 2021
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку