2 клас
ТЕМА: Інформаційні процеси: отримання, зберігання, опрацювання і передавання повідомлень.
Мета: повторити поняття «інформація»; обговорити предмети, що повідомляють інформацію; згадати функції органів чуттів людини; ознайомити дітей з поняттям «носії інформації»; розглянути інформаційні процеси (збирання, зберігання, обробляння, поширення інформації); розвивати пізнавальний інтерес, усне мовлення, творчість, фантазію, мислення; працювати над розвитком акторських здібностей; виховувати взаємоповагу, культуру спілкування, інтерес до вивчення інформатики.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручники, зошити з друкованою основою, презентація PowerPoint, малюнки, роздатковий матеріал.
Хід уроку
1.Організаційний момент
Налаштування дітей на роботу
Продзвенів дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Тож і ми часу не гаємо,
Працювати починаємо.
Сідаємо на килимок
Доброго ранку
Доброго дня, бажаєти ви бажаю вам я, хай плещуть долоньки , хай тупають ніжки , ківають голівки і сяють усмішки.
Гра «Передай інформацію мімікою та жестами»
Покажіть мені, що…
Ви з’їли лимон Ви – кошенята Ви думаєте Ви працюєте за комп’ютером.
Добре, а тепер дещо змінимо правила, я тихенько скажу Насті, що вона має вам показати, а ви уважно дивіться і відгадайте. Тобі холодно
Ти прокинулася.
Дітки яка пора року ? осінь завітала казкова дівчина вона буде спостерігати протягом уроку, як ви пацюєте?
Повторення ТБ
Дітки ми з вами знаходимося в комп’ютерному класі, і ви пам’ятаєте, що тут існують особливі правила поведінки та дотримання техніки безпеки. Давайте ми з вами зараз їх повторимо. А зробимо це таким чином: я кажу вам правило , а ви показуєте циглинку LEGO. ( Червоний колір неправдива інформація, а Зелений правдива).
Молодці!
2. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми звами продовжуємо вчити що таке інформація,які інформаційні процеси бувають, ми повині згадати функції органів чуттів людини, так,як кожна людина у світі сприймає інформацію тому ми сьогодні дізнаємося за допомогою яких пристроїів вона сприймає інформацію.
Тепер дітки давайте спробуємо розгадати ребуси, які пов’язані з нашим предметом.
Ребуси
Мишка Інформація
3. Актуалізація опорних знань
Тепер повторимо матеріал, яки ми вивчали на попередньому уроці. Дайте відповіді на запитання:
Молодці!
Гра на килимку
А зараз сядемо на килимок зручно, у нас є Lego, і ми провидемо гру хто швидше впорається піднімає руку .
Вам потрібно з лего створити комп’ютерний пристрій.( миша, монітор, клавіатура. Системий блок) Молодці всі впоралися ззавданням.
Займайте свої місця.
Тема нашого уроку тісно пов’язана зі словом інформація. Ми з вами вже знаємо, як можна отримати інформацію. Але діяльність людини пов’язана не лише з отриманням інформації. Тому тема нашого уроку « Дії, які можна виконувати з інформацією. Інформаційні процеси ». Давайте подумаємо: чи знайоме вам слово Процес? (Процес – це дія, яка триває певний час). А що ж значить інформаційний процес? З цими процесами ми з вами протягом уроку будемо знайомитися. Ми попрацюємо в групах і в парах, за комп’ютером, а також пограємо в гру. Загадаймо, що ви робили, коли відгадували слова в ребусах.
3. Руханка
Ми гарно працюємо і вже трішки втомилися, проведемо руханку.
4. Вивчення нового матеріалу
Спочатку ви отримали інформацію за допомогою… зору. Тому перша дія з інформацією – це отримання. Наведіть будь-ласка приклади за допомогою яких предметів ми можемо отримувати інформацію? (відповіді учнів). Так, я вас ще трішки доповню, давайте поглянемо на слайд. То за допомогою чого ще можна отримувати інформацію?
Що ви робили після того як отримали інформацію, побачили ребус? Ви думали, обмірковували її. Можна сказати, що ви опрацьовували інформацію. Тобто інформацію можна не тільки отримувати а й опрацьовувати. Наступна дія опрацювання інформації. Це може робити не лише людина, а й комп’ютер. За допомогою чого ми можемо обробляти інформацію? Так. Поглянемо на монітори.
Що було далі, коли ви здогадалися про вірну відповідь?
Ви повідомили відповідь усім. Тобто передали інформацію іншим. Отже інформацію можна передавати. Наступна дія – передавання. Приклади.
А ще ви могли б зберегти її, запам’ятавши або записавши її. Тому інформацію можна зберігати. Дія називається – зберігання. Приклади.
Таким чином, усі процеси, пов’язані з отриманням, зберіганням, опрацюванням та передаванням інформації, називаються інформаційними
процесами.
Ще я хочу вам сказати, що в процесі передавання інформації один з учасників є джерелом інформації, а інший – приймачем.
5. Робота в парах .
Розповідь за малюнком. Який вид передання інформації ви бачите?
6. Робота з підручником.
Тепер відкриємо ваші підручники на сторінці 38, розглянемо малюнок і визначимо хто є джерелом, а хто приймачем інформації.
8. Індивідуальна робота
Вам потрібно виконати завдання , що знаходиться у вас на листочку, так як пора року осінь тому а листочках , з’єднати стрілками.
9. Робота за комп’ютером
Програма Point
Як ви думаєте, що є найкращим помічником людини при роботі з інформацією? (комп’ютер). Тому зараз ми з вами попрацюємо за комп’ютерами. Сідайте тихенько на свої робочі місце за комп’ютерами. Запускайте програму
Paint.
А зараз намалюємо малюнок до теми тижня Мікрорайон школи нашої, що можна намалювати?
Закінчуємо працювати, виходимо з програми. Скажіть, а який інформаційний процес ви виконували за допомогою комп’ютера? (оброблення).
Тепер давайте знімемо напругу з наших очок.
Вправи для очей.
- Я дізнався..
- Мені сподобалося…
Сіли в коло друзів на килимок, і зробимо з листочків віночок, так як у нас на Україні , є обереги цей віночок назвемо миру і дружби.
Молодці!
9. Рефлексія
Ви всі гарно попрацювали, всі розумнички. А зараз погляньте на дошку підійдіть і виберіть смайлик, який вам сподобався.