Мета
- повторити раніше вивчений матеріал, зміцнити знання учнів з інформатики;
- розвивати оригінальність, швидкість, гнучкість мислення, пам'ять, увагу, фантазію,
- навички застосування знань у нестандартних ситуаціях;
- виховувати почуття взаємодопомоги, високу культуру мислення, інтерес до інформатики, потребу до здобуття нових знань.
Тема: „ Інформатика навколо нас ”
Мета
- повторити раніше вивчений матеріал, зміцнити знання учнів з інформатики;
- розвивати оригінальність, швидкість, гнучкість мислення, пам'ять, увагу, фантазію,
- навички застосування знань у нестандартних ситуаціях;
- виховувати почуття взаємодопомоги, високу культуру мислення, інтерес до інформатики, потребу до здобуття нових знань.
Обладнання: нагороди для переможця, листки, ручки, заготовки до різних тем.
Хід занять
І. Організаційний момент
Доброго всім дня! Сьогодні ми з вами проведемо незвичайну виховну годину. Ми з вами перенесемося до чарівного світу інтелектуальних ігор, випробовування знань та умінь. Як гадаєте, що зараз відбуватиметься?
ІІ. Повідомлення теми заняття.
Цього зимового дня ми з вами зіграємо в інтелектуальну гру « Брейн – ринг ». Це гра, в якій всі присутні зможуть випробувати власні уміння та знання з безлічі галузей науки, а також перевірити, наскільки добре засвоєний матеріал, який вивчається в школі. Адже більшість знань ви отримуєте саме тут, з допомогою вчителів, чи не так?
ІІІ. Основна частина заняття.
Сьогодні змагаються дві команди знавців інформатики:
команда __4-А___ класу та команда ___4-Б__ класу.
Тому давайте з ними познайомимося.
Прошу представитися команду ___4-А____ класу. Назвіть свою команду ( Комп’юшки) (команда демонструє свою назву та девіз)
Прошу представитися команду ___4-Б__ класу. (команда демонструє свою назву та девіз спритні мишки.).
А тепер УВАГА!
Правила гри:
Змагання відбуватимуться в три тури.
Перший тур складається з запитань по історії розвитку обчислювальної техніки. Та кросворда. (За кожну правильну повну відповідь зараховується 1 бал).
Другий тур складається з запитань по будові комп’ютера, спрямовані на ваше вміння розгадувати загадки та спритність, та анаграми .
А також робота за комп’ютером в програмі PAINT.
(За кожну правильну повну відповідь зараховується 1 бал).
Третій тур – реванш, або остаточна перемога. (Завдання творчого характеру, за кращу повну відповідь команда може отримати до 5 балів).
Кожне запитання я проголошую два рази .
На розмірковування дається 1 хв.
Якщо команда знає правильну відповідь, то капітан команди піднімає руку . Команда, яка підняла руку першою, має право відповідати.
Якщо команда дала невірну відповідь, то команді-суперниці надається можливість 1 хвилини на роздуми та право на відповідь.
Перший тур ми розпочинаємо з розминки. Це ребус прошу дивимося на дошку.
Молодці і це у нас вийшло клавіатура. (Слайд 5.)
Отож продовжуємо перший тур.
2. Назвіть і покажіть найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці).
3. Відгадайте загадку: "Худе, всі ребра видно, а рахувати може". (Рахівниця).
4. Програміст Пажитков придумав цю розвагу на радість дітям і дорослим.
Про що йде мова? (Тетріс).
5. Скільки байт має слово "інформатика"? (1 символ – це 1байт, отже 11 байт)
6. Розгадайте ребус (Дисковод)
7. Розгадайте стереокартинку ( Собака)
Молодці гарно відповідаєте.
8. Першого туру скласти переставлених букв поняття (Результативність)
9. Популярний вид програми дітки люблять цю програму ( Гра)
І переходимо до 10 завдання яке буде фінальним для 1 туру.
Отже у вас на парті є завдання це кросворд прошу вам дається 5 хв. Нагадуємо правила, яка команда впорається швидше з завданням, то капітан команди піднімає руку для відповіді.
Шановні судді оголосіть результати першого туру! Привітаємо переможців першого туру!
Ну як, суперники, ви трохи відпочили, то тепер починаємо другий тур.
А зараз переходимо 2 туру.
Відгадайте загадку
Якщо треба знову й знову
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник – "тваринка" в нас,
Що допоможе нам всяк час. (миша)
Людина, яка редагує текс ( редактор)
Переходимо до наступного завдання
Капітани команд до вас звертаюся. Вам потрібно вибрати по 2 учасники.
Завдання для учасників на екрані . Вам потрібно відкрити програму PAINT.
Вам дається 5 хв. Для виконання цього завдання. А зараз проведемо гру з нашими учнями , які прийшли підтримати сьогодні учасників. Хто більше дасть правильних відповідей той отримає приз.
Правила: потрібно піднімати руку, не викрикувати.
3 ним справу має архітектор,
3 ним справу має будівник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть, про що іде тут мова -
Назвіть одне англійське слово.
(Windows).
Хто хоче щось запам'ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам’яттю турбот.
А як називають комп'ютер - блокнот?
(Ноут-бук).
- Комп’ютерна програма, яка призначена для набору текста …(текстовий редактор)
- Обмежена рамкою область екрана для розміщення комп’ютерних об’єктів і виконання дій з ними називається … комп’ютерне вікно)
- Клавіша, яка дозволяє від’єднати одне слово від іншого називається...(пропуск)
- Багато із дій на комп’ютері починаються з натиснення кнопки …(Пуск)
- Для набору великої літери тексті використовують клавішу …(Shift)
- Перехід на новий рядок здійснюють за допомогою клавіші …(Enter)
- Пристрій введення інформації … (мишка, клавіатура)
А зараз проведемо невеличку розповідь Проводиться розповідь на тему: "Чи допомагає мені комп'ютер в навчанні?".
Отже наші учасники упоралися з завданням давайте перевіримо!!!!
Молодці виконали завдання.
Закінчився другий тур. Поки жюрі, підводіть підсумки за другий тур та загальну кількість балів.
Проведемо Конкурс «Капітанів»
1.Компакт-... ДИСК
2. Властивості... алгоритму
3. Робочий... стіл
4. Операційна... система
1. Системний... блок
2. Графічний … редактор
3. Оперативна... пам’ять
4.Всесвітня павутина.. Інтернет
Фінал
Просимо журі підвести підсумки за третій тур та оголосити переможців.
Журі підводить остаточний підсумок, оголошується кінцевий результат змагання, вітають переможців.
На цьому я оголошую БРЕЙН-РИНГ з інформатики закритим!
Вивчайте інформатику! До побачення!
1