Урок "Інформатика навколо нас"

Про матеріал

Мета

- повторити раніше вивчений матеріал, зміцнити знання учнів з інформатики;

- розвивати оригінальність, швидкість, гнучкість мислення, пам'ять, увагу, фантазію,

- навички застосування знань у нестандартних ситуаціях;

- виховувати почуття взаємодопомоги, високу культуру мислення, інтерес до інформатики, потребу до здобуття нових знань.

Перегляд файлу

Тема: „ Інформатика навколо нас ”

Мета

- повторити раніше вивчений матеріал, зміцнити знання учнів з інформатики;

- розвивати оригінальність, швидкість, гнучкість мислення, пам'ять, увагу, фантазію,

- навички застосування знань у нестандартних ситуаціях;

- виховувати почуття взаємодопомоги, високу культуру мислення, інтерес до інформатики, потребу до здобуття нових знань.

Обладнання:  нагороди для переможця, листки, ручки, заготовки до різних тем.

Хід занять

І. Організаційний момент

    Доброго всім дня! Сьогодні ми з вами проведемо незвичайну виховну годину. Ми з вами перенесемося до чарівного світу інтелектуальних ігор, випробовування знань та умінь. Як гадаєте, що зараз відбуватиметься?

ІІ. Повідомлення теми заняття.

   Цього зимового дня ми з вами зіграємо в інтелектуальну гру « Брейн – ринг ». Це гра, в якій всі присутні зможуть випробувати власні уміння та знання з безлічі галузей науки, а також перевірити, наскільки добре засвоєний матеріал, який вивчається в школі. Адже більшість знань ви отримуєте саме тут, з допомогою вчителів, чи не так?

ІІІ. Основна частина заняття.

Сьогодні змагаються дві команди знавців інформатики:

команда __4-А___ класу та команда ___4-Б__ класу.

Тому давайте з ними познайомимося.

Прошу представитися команду ___4-А____ класу. Назвіть свою команду ( Компюшки) (команда демонструє свою назву та девіз)

Прошу представитися команду ___4-Б__ класу. (команда демонструє свою назву та девіз спритні мишки.).

    А тепер УВАГА!

Правила гри:

Змагання відбуватимуться в три тури.

Перший тур складається з запитань по історії розвитку обчислювальної техніки. Та кросворда. (За кожну правильну повну відповідь зараховується 1 бал).

Другий тур складається з запитань по будові комп’ютера, спрямовані на ваше вміння розгадувати загадки та спритність, та анаграми .

А також робота за комп’ютером в програмі PAINT.

(За кожну правильну повну відповідь зараховується 1 бал).

Третій тур – реванш, або остаточна перемога. (Завдання творчого характеру, за кращу повну відповідь команда може отримати до 5 балів).

Кожне запитання я проголошую два рази .

На розмірковування дається 1 хв.

Якщо команда знає правильну відповідь, то капітан команди піднімає руку . Команда, яка підняла руку першою, має право відповідати.

Якщо команда дала невірну відповідь, то команді-суперниці надається можливість 1 хвилини на роздуми та право на відповідь.

Перший тур ми розпочинаємо з розминки. Це ребус прошу дивимося на дошку.

  1. „ Хто швидше відгадає ?”

 

Молодці і це у нас вийшло клавіатура. (Слайд 5.)

Отож продовжуємо перший тур.

2. Назвіть і покажіть найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці).

3. Відгадайте загадку: "Худе, всі ребра видно, а рахувати може". (Рахівниця).

4. Програміст Пажитков придумав цю розвагу на радість дітям і дорослим.

 Про що йде мова? (Тетріс).

5. Скільки байт має слово "інформатика"? (1 символ – це 1байт, отже 11 байт)

6. Розгадайте ребус (Дисковод)

7. Розгадайте стереокартинку ( Собака)

Молодці гарно відповідаєте.

8. Першого туру скласти переставлених букв поняття (Результативність)

9. Популярний вид програми дітки люблять цю програму ( Гра)

І переходимо до 10 завдання яке буде фінальним для 1 туру.

 Отже у вас на парті є завдання це кросворд прошу вам дається 5 хв. Нагадуємо правила, яка команда впорається швидше з завданням, то капітан команди піднімає руку для відповіді.

 

  1. Який пристрій може видавати звуки.
  2. Цей пристрій названо іменем маленької  тваринки з довгим хвостом
  3. Пристрій який виводить інформацію
  4. Який пристрій видруковує інформацію
  5. Пристрій для введення інформації

Шановні судді оголосіть результати першого туру! Привітаємо переможців першого туру!  

Ну як, суперники, ви трохи відпочили, то тепер починаємо другий тур.

А зараз переходимо 2 туру.

  1. Завдання 1  другого туру.

Відгадайте загадку

Якщо треба знову й знову

Вести з комп'ютером розмову,

Є помічник – "тваринка" в нас,

Що допоможе нам всяк час.  (миша)

 

  1.  Завдання 

Людина, яка редагує текс ( редактор)

  1. Розгадайте ребус (курсор)
  2. Завдання 4 ( обов’язкову перерву)
  3. Відгадайте загадку (вірус)

Переходимо до наступного завдання

  1. Завдання 6 (калькулятор)
  2. Продовжте прислів’я Людина красна розумом, а комп’ютер… (пам’яттю)
  3. ОПИШІТЬ Алгоритм посадки саджанця.У словесній формі.

  1. А зараз робота за комп’ютером.

Капітани команд до вас звертаюся. Вам потрібно вибрати по 2 учасники.

Завдання для учасників на екрані . Вам потрібно відкрити програму PAINT.

Вам дається 5 хв. Для виконання цього завдання.  А зараз проведемо гру з нашими учнями , які прийшли підтримати сьогодні учасників. Хто більше дасть правильних відповідей той отримає приз.

Правила: потрібно піднімати руку, не викрикувати.

  1. Вам потрібно відгадати загадку

3 ним справу має архітектор,

3 ним справу має будівник.

Хто за комп'ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть, про що іде тут мова -

Назвіть одне англійське слово.

(Windows).

Хто хоче щось запам'ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп'ютер теж немов блокнот –

Не має з пам’яттю турбот.

А як називають комп'ютер - блокнот?

(Ноут-бук).

 

  1. Завдання потрібно продовжити речення

- Комп’ютерна програма,  яка призначена  для набору текста …(текстовий редактор)

-   Обмежена рамкою область екрана для розміщення комп’ютерних об’єктів і виконання дій з ними називається … комп’ютерне вікно)

- Клавіша, яка дозволяє від’єднати одне слово від іншого називається...(пропуск)

- Багато із дій  на комп’ютері починаються з  натиснення кнопки …(Пуск)

- Для набору великої літери тексті використовують клавішу …(Shift)

- Перехід на новий рядок здійснюють за допомогою клавіші …(Enter)

- Пристрій введення інформації … (мишка, клавіатура)

А зараз проведемо невеличку розповідь Проводиться розповідь на тему: "Чи допомагає мені комп'ютер в навчанні?".

Отже наші учасники упоралися з завданням давайте перевіримо!!!!

Молодці виконали завдання.

Закінчився другий тур. Поки жюрі, підводіть підсумки за другий тур та загальну кількість балів.

Проведемо Конкурс «Капітанів»

1.Компакт-...  ДИСК

2. Властивості...  алгоритму

3. Робочий...  стіл

4. Операційна...  система

 

1. Системний...   блок

2. Графічний …  редактор

3. Оперативна...  память

4.Всесвітня павутина.. Інтернет

 

      Фінал

Просимо журі підвести підсумки за третій тур та оголосити переможців.

Журі підводить остаточний підсумок, оголошується кінцевий результат змагання, вітають переможців.

На цьому я оголошую БРЕЙН-РИНГ з інформатики закритим!

Вивчайте інформатику! До побачення!

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку