Тема: Векторна графіка. Навички роботи з об'єктами. Урок в 9 класі
Методична ціль: Сформувати професійну компетентність учнів - уміння
аналізувати отриману інформацію і на її підставі виробляти рекомендації щодо
вирішення конкретної проблеми.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання уроку: Комп'ютерний клас, локальна мережа;
Комп'ютер, проекційний проектор; Програмне забезпечення: ОС Windows XP;
Векторний графічний редактор CorelDRAW; Картки-завдання;
Тема: Векторна графіка. Навички роботи з об'єктами. Урок в 9 класі Методична ціль: Сформувати професійну компетентність учнів - уміння аналізувати отриману інформацію і на її підставі виробляти рекомендації щодо вирішення конкретної проблеми.
Мета уроку:
Навчальна: закріпити навички роботи з векторними об'єктами, виробити вміння застосовувати напрямні та сітки на практиці - створити власну вишивку.
Виховна: поглиблення знань з історії розвитку української вишивки як одного із видів декоративно-прикладного мистецтва; удосконалення навичок роботи з інструментами моделювання вишивки, правильної організації робочого місця з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та правил безпечної праці; сприяти розвиткові творчих здібностей; виховання охайності, прищеплення любові до народного мистецтва та українських традицій
Розвиваюча: сприяти розвитку творчого мислення, вміння порівнювати і зіставляти інформацію для розробки алгоритму роботи.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання уроку:
Комп'ютерний клас, локальна мережа; Комп'ютер, проекційний проектор;
Програмне забезпечення: ОС Windows XP;
Векторний графічний редактор CorelDRAW;
Картки-завдання;
План уроку
1. Організаційний момент.
Привітання з учнями. Інструктаж х БЖД.
2. Актуалізація знань. Критерії оцінювання роботи. Отримання картзавдання.
3. Мотивація вивчення нового матеріалу
4. Подання нового матеріалу: алгоритм створення «Вишиванки»
(поворот, масштаб і відображення об'єктів)
5. Практична робота по створенню власної «Вишиванки»
6. Взаємооцінювання.
7. Рефлексія,
8. Домашнє завдання
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Привітання з учнями. Інструктаж з БЖД.
II. Актуалізація знань. Робота з картками. На картках написані питання і графічні зображення.
Давайте згадаємо логічні операції з об'єктами (сума, різниця, перетин, що виключає АБО). Відповісти на питання письмово
1. Які операції можна виконувати з об'єктами?
3. Вашій увазі запропонований сегмент вишиванки, давайте використаємо критерії оцінювання вишиванки (Картки-завдання):
a. Естетичність виконання.
b. Симетрія хрестика.
c. Складність вишиванки.
d. Повнота виконання.
e. Використання інструментів CorelDraw.
f. Правильність зафарбування
III. Мотивація вивчення нового матеріалу.
Для щирого українця вишиванка – не просто одяг. Це щось дуже особливе: особисте, рідне, святе. Вишивка – як символ, який зберігає його коріння, ідентичність, розуміння себе. Це наша історія: міфологія, релігія, давнє мистецтво наших предків, душа нашого народу. Та більше того, у вишивці зашифровано наш генетичний код, який служить оберегом, Янголом-охоронцем. Вишиванку вишивала мати синові на щасливу долю.
Давнє замовляння наших предків говорило: “Якою білою є сорочка на тілі, таким щоб і чоловік до жінки був”. Саме тому дівчата повинні були вишити своєму нареченому вишиванку до весілля.
Кожна вишиванка це унікальний виріб, це унікальний код як ДНК, який не можливо повторити. Знайди своє ім'я, закодоване в вишиванці (ілюстрації)
Сайт avtovyshyvanka пропонує серію ілюстрацій, закодованих у вишиванку імен. Кожна буква, це вишитий символ, кожен символ, це потужний оберіг. Абетку і її тлумачення видав у своїй книзі Володимир Підгірняк
pysanka-vyshyvka.in.ua , дослідник української писанки та вишивки.
Шляхом аналізу народної творчості він виявив певні закономірності в орнаментах, які наштовхнули його на виявлення в них закодованої інформації:
IV. Подання нового матеріалу: алгоритм створення «Вишиванки»
(поворот, масштаб і відображення об'єктів)
Ми в графічному редакторі CorelDRAW створимо вишиванку:
1. Створимо прямокутник і повернемо його на кут 45°
2. Колір заливки #AA2421 колір межі #000000
3. Заукруглимо кути на радіус 5 мм.
4. Натиснемо Num Lock + + і створимо дублікат прямокутника зробимо відображення по горизонталі і зафарбуємо #E31E24 кольором.
5. Аналогічно і для чорного хрестика тільки заливка прямокутників буде
#2B2A29 і #5B5B5B
Ось і отримали ми перший хрестик, який є основою української вишивки.
Геометричні орнаменти:
Хрест — визначається як знак вогню.
Ромб — символ землі, ромб з краплинами в ньому — позначає землю, засіяне поле. Він виступав символом плодючості, добробуту.
Коло — символ сонця (давніше значення - жіночий знак). Зиґза́ґи та хвилясті лінії асоціюються з водою
6. Для правильного розміщення і створення вишиванки використаємо інструмент дублювання зображення з певним параметром, а саме Впорядкувати —
Перетворення — Положення
(Alt+F7)
7. Використаємо інструмент перетворення для створення елементу вишиванки.
8. Аналогічно і червоний хрестик
9. Якщо хрестик потрібно перемістити а не дублювати, то потрібно встановити значення кількості копій 0.
10. Черговим етапом буде створення самої вишиванки, закодувати ім’я людини, чи назву
міста чи села іншого слова. Кожна літера, це вишитий символ, кожен символ, це потужний оберіг. Абетку та її тлумачення видав у своїй книзі Володимир
Підгірняк, дослідник української писанки та вишивки
V. Виконання практичного завдання учнями.
Тепер кожний учень використає заготовлені карти з іменем Іван (по книзі Володимира Підгірняка), але вишиванка — це особисте, тому кожний може добавити свої узори, які ви інтуїтивно відчуваєте.
Створимо елемент майбутньої вишивки і дублюємо його за допомогою відображення
Ось отримали такий узор вишиванки, для естетичного вигляду можемо додати декілька хрестиків:
Імпортуємо зображення білої футболки і заблокуємо її натиснувши праву кнопку блокувати зображення. Тепер, використавши червоний та чорний хрестик, обведемо рамку та створимо свій унікальний вишитий код, та помістимо на футболку.
VI. Підсумок уроку.
Маючи критерії оцінювання вишиванки давайте оцінимо роботи своїх сусідів. Та охарактеризуємо їх роботу.
VII. Рефлексія.
Тепер, давайте заплющимо очі і оцінимо свою активність на уроці, корисність і цікавість форм подачі знань, захопливість уроку, колективну роботу. З іншої сторони на картах-завданнях знаходяться початки висловів значущих цінностей уроку, завайте заповнемо:
○ Я дізнався …
○ Я навчився …
○ Я зрозумів, що можу …
○ Мені сподобалося …
○ Для мене стало новим …
○ Мене здивувало …
○ У мене вийшло …
○ Я придбав …
○ Мені захотілося …
○ Мене надихнуло …
потім кожен учень по ланцюжку висловлюється VIII. Домашнє завдання:
Створити «Вишиванку», вишите власне ім’я.