Тема. Вчимося розфарбовувати. Інструмент «Фігури» написи.
Мета: формувати поняття графічний редактор, формувати вміння працювати з програмоюTuxPaint; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, навички самостійної роботи з комп’ютером; виховувати відповідальність, самостійність, любов до предмету інформатика.
Обладнання: книга, казковий герой, жетони, розфарбовки;
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організація класу.
Добрий день, хлоп’ята !
Добрий день, дівчата !
Щоб в інформатику зробити новий крок.
Ви прийшли на цей урок.
З вами разом буду я – Ольга Вадимівна.
Рада вас усіх вітати,
інформатиці навчати !
- Подивіться, щоб на ваших робочих місцях не лежало нічого зайвого.
Ви всі сіли тихо-тихо, домовляймось не шуміти.
Руки гарно підіймати, чітко влад відповідати.
На уроці не дрімати, а знання мерщій хапати.
Тож, гаразд, часу не гаймо і урок розпочинаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Як завантажитипрограму Тих Paint?
-Як змінитиколірфігури? (в палітрі вибрати інший колір)
-Як установитиколір фону? (вибрати заливка, колір, потім натиснути на фон, та вибрати заливка)
-Щотакепалітра? (різноманітність кольорів)
-Як вибратиколір для фігури?(в палітрі натиснути на потрібний колір)
- Перед початком уроку як завжди повторимо правила безпечної поведінки за комп’ютером.
- Послухайте, яка ситуація трапилась одного разу з інопланетянином Елзіком. Він залишився з комп'ютером наодинці. Пройшло 2 години. Щось їсти захотілось. Він пішов на кухню, зробив собі бутерброд та пішов знову за комп'ютер. Жирними та брудними руками він почав гратися далі. Нахилявся близенько до екрана монітора, щоб краще бачити, що там робиться. Але тут до дому повернулася Ганнуся, вона зробила Елзіку 4 зауваження.
- Які?
Відповідь: тривалість перебування за комп'ютером, не можна їсти біля комп'ютера, відстань від монітора до очей, руки при роботі з комп'ютером мають бути чистими.
- А зараз я вам буду зачитувати правила , якщо воно правильне то ви плескаєте в долоні ,а якщо неправильне ви тупочите ногами.( правила на презентації)
- Молодці! Правила ми повторили, і тепер можна переходити до роботи.
- Сьогодні незвичайний урок малювання, який проходить у комп’ютерному класі. Ми разом з Ганусею, Мудрунчиком та Елзіком познайомимось з новою програмою TuxPaint.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Оголошення теми і мети уроку.
- На сьогодніщньому уроці ми з вами навчимося створювати написи та познайомимося з інструментом «Фігури».
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Ганнуся з Елзіком вирішили здивувати Мудрунчика – намалювати його оселю, використавши геометричні фігури графічного редактора TuxPaint.
(2)
(1)
(3,1,1,2,7)
V. Фізкультхвилинка (відео).
- А зараз давайте з вами відпочинемо.
VІ. Практична робота з ПК.
-Тож пам’ятайте про правила ТБ при роботі в комп’ютерному класі.
2. Інструктаж до практичної роботи.
Отже, ви будете використовувати Панель «Фігури» та «Букви». Вам потрібно буде намалювати
Коли обираєш інструмент Фігури, праворуч з’являються різні фігури. Для малювання прямокутника виконай такий алгоритм:
Так само намалюй інші геометричні фігури.
3. Практична робота за комп’ютером.
- Запусти на виконання програму Тих Paint.
- Намалюй будиночок Мудрунчика, використовуючи геометричні фігури: Прямокутник, Квадрат, Трикутник, Ромб та Круг.
- Підпиши малюнок: обери місце для тексту; використай клавіатуру і введи текст.
Збережи малюнок оселі Мудрунчика.
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
Зробимо відпочинок для оченят.
- Потріть долоньки одна об одну, щоб вони стали теплими.
- Закрийте очі та прикладіть до них теплі долоньки.
-Уявіть собі яскраве сонце.
Намалюйте, уявно, коло, трикутник, квадрат, зірку.
-Подивіться вправо, вліво, вверх, вниз.
-Зажмурите очі сильніше.
-Молодці а тепер розплющите очі.
Подивіться вверх, вниз, вліво, вправо, уявіть маятник та спостерігайте за ним.
(9)
(8,+)
2.Гра для розумників та розумниць.
(на першому – м’яча, на другому - огірка)
(можна зібрати трикутник і прямокутник)
3. Робота з індивідуальними картками.
- Опишіть алгоритм малювання будинка.
VIII. Підсумок уроку.
- Зараз я пройду і визначу яка в кого ж найгарніша і найстаранніша робота.
- Хто отримав жетонів той дуже гарно попрацював, а хто зовсім не отримав я сподіваюсь наступного разу ви попрацюєте краще.
- До побачення, до нових зустрічей!