Урок 2 клас
Тема: Складові комп’ютера. Робота з тренажером миші
Мета:
Обладнання: комп’ютерна програма «GСompris», зошити з друкованою основою, пазли, картки з пристроями комп’ютера, презентація.
Хід уроку:
Дорогі діти! Подивіться один на одного, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому комп’ютерному класі.
II. Повторення вивченого матеріалу.
Завдання: Діти стають в коло. Кожен учасник готує запитання по т/б. Вчитель визначає першого. Він ставить запитання сусіду за годинниковою стрілкою. Другий дає запитання третьому і т.д. Учасник, який не дав відповіді, виходить в коло і просить допомоги у решти гравців. Перемагають ті, що залишаються стояти по колу.
Можливі запитання:
• Як треба заходити до кабінету інформатики?
• Чи можна торкатися руками роз’ємів кабелів, екрану монітора?
• Чи можна водити пальцем по монітору?
• Чим можна показати об’єкт на моніторі?
• Хто дає дозвіл включати і виключати апаратуру?
• Чи можна працювати за комп’ютером в вологому одязі або з вологими руками?
А зараз попрацюємо в парах. На столі лежать червони конверти з пазлами. Вам потрібно скласти катринку.
Яке зображення у вас вийшло? (комп’ютер).
Які бувають комп’ютери? (стаціонарні, портативні)
Ви вже бачили стаціонарний комп'ютер. А з яких частин він складається ми сьогодні з вами дізнаємось
IV. Вивчення нового матеріалу.
Діти, погляньте на комп’ютерний стіл. Ви відразу впізнаєте монітор, бо він схожий на телевізор. Якщо комп’ютер допомагає комусь малювати, то на екрані ви будете бачити малюнок. Якщо іншому він допомагає написати музику, то на екрані відображається нотний стан з нотами. Екран монітора відображає те, над чим працює комп’ютер
Біля монітора розташований системний блок, який схожий на рукавичку. Бо в ньому містяться інші пристрої, які проживають в мирі та злагоді. А саме, пам'ять, процесор, дисководи для роботи з дисками та деякі інші пристрої.
Процесор керує роботою комп’ютера.
Слід зазначиш, що процесор — це мозок і серце будь-якої обчислювальної машини. Він проводить обчислення, обробляє команди, виконує мільйони операцій за секунду.
А пам'ять має здатність все запам’ятовувати і при звертанні до неї, надавати потрібну інформацію. Пам'ять комп'ютера є сховищем інформації, з якою працює комп’ютер. Вона призначена для збереження програм, вхідних даних, результатів обчислень.
Перед монітором на спеціальному столі розташована комп’ютерна миша, яка має товаришку клавіатуру. Клікаючи кнопками мишки, ви матимете змогу давати вказівки комп’ютеру на виконання певних команд. А ввести текст у комп’ютер вам допоможе клавіатура.
Принтер – це хороша річ. Він усі малюнки, фотографії, тексти надрукує вам на аркуші паперу. А сканер, навпаки, допомагає вводити малюнки, фотографії, тексти в комп’ютер.
Подивіться ще на один пристрій - це модем. Він має здатність передавати інформацію з одного комп’ютера на інший і швидко.
Для того, щоб слухати музику нам потрібні колонки або навушники
А зараз давайте пригадаємо, з яких пристроїв складається комп’ютер?
2. Робота в зошитах.
Користуючись малюнком на екрані записати назви пристроїв.
3. Вправа «Анаграма» (робота в парах)
Прочитай назви пристроїв.
ОНМІТОР (монітор)
ТЕНСИМСИЙ ЛБОК (системний блок)
ШИМА (миша)
V. Фізкультхвилинка.
VI. Робота за комп’ютером.
Нарешті настала довгоочікувана хвилина і ми почнемо працювати за комп’ютерами.
Перш, ніж ми почнемо роботу з комп’ютером давайте згадаємо правила техніки безпеки. Як правильно треба сидіти за комп’ютером?
Тихенько сядьте за свій комп’ютер.
1. Інструктаж учителя.
Сьогодні ми будемо працювати з програмою Джикомпри, збирати пазли. Вам потрібно перенести частини зображення з лівої сторони в центр, щоб зібрати картину. Для того, щоб перенести частину зображення, потрібно підвести вказівник до неї та натиснути ліву кнопку миші. Не відпускаючи кнопки, пересунути мишу. Коли частинка пазла опиниться на своєму місці, кнопку треба відпустити.
Працюючи за комп'ютером втомилися наші очі.
А щоб відпочили наші оченятка,
Потрібна зараз їм зарядка.
Отож виконаємо вправи для очей.
Подивились вправо, вліво,
Вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво
І покліпали очима!
VIII. Підсумок уроку.
Урок наближається кінця тож давайте згадаємо про що ми сьогодні з вами дізналися?
У вас на столі лежить зелений конверт з пристроями комп’ютера. Я буду загадувати вам загадки, а ви будете піднімати зображення цього пристроя
Гра «Відгадай загадку»
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......(мишка).
Я показує об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор
А звичайний ..(Монітор)
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це … (клавіатура)
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний … (блок)
І комп'ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через ... (модем)
Хто ж нас не знає?
Ми гарно для діток співаєм.
Хай тупають ніжки, плещуть долоньки
Скажіть, діти, хором хто ми? (Колонки)
Надрукую на папері
І малюнок, і слова.
Хочеш – чорні, кольорові.
Тільки б фарба ще була. (Принтер)