ВІДДІЛ ОСВІТИ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
АВДІЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №7
УРОК ІНФОРМАТИКИ В 3 КЛАСІ
«ПОРІВНЯННЯ ТЕКСТІВ»
вчитель інформатики Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7
Каширіна Т.А.
2018
УРОК ІНФОРМАТИКИ №10
Тема: Порівняння текстів
Мета:
• навчити порівнювати два варіанти тексту; повторити порядок запуску текстового документа, вставки малюнка в текстовий документ; повторити назви пристроїв ПК;
• розвивати увагу, спостережливість, пам'ять, логічне мислення; розширювати знання про вагомі внески українських вчених у розвиток країни;
• виховувати пізнавальну діяльність, інтерес до предмета, почуття гідності за досягнення країни у розвитку світової науки та техніки; виховувати культуру роботи за ПК.
Тип уроку: формування вмінь, навичок.
Програмне забезпечення: текстовий процесор.
Хід уроку
Привітання, перевірка готовності, присутніх. Вітальне слово для налаштування на позитивну роботу на уроці.
Як говорив Сенека, «Коли людина не знає, до якої пристані віна тримає шлях, для неї жоден вітер не буде попутним». Ці слова стануть епіграфом нашого уроку. Я бажаю вам успіху і нехай вітер буде вам попутним.
— Діти, яку велику тему ми вивчаємо? (Текст)
Яку малу тему ми вивчили на минулому уроці? (Вставка малюнка в текстовий документ)
(На екрані учень демонструє відкриття файлу із текстом-загадкою:
Він покаже все на світі:
Що малюють, пишуть діти,
Грають як і що співають,
І як пошту відправляють.
Все, що є відображає,
Без нього ПК немає!
Оскільки відповіддю до загадки є слово «монітор», то разом з учнями той, хто відгадує загадку і демонструє порядок вставки зображення монітора із колекції кліпів редактора текстів.)
Чи знаєте ви, що у 1969 році видатний український інформатик Віктор Михайлович Глушков вводив малюнки у пам’ять комп’ютера за допомогою світлового пера, водячи ним по екрану монітора.
Молодці!
Щоб краще засвоїти матеріал вони добирали до текстів заголовки і доповнювали й скорочували тексти в деяких місцях.
Наше завдання — перевірити, чи правильно Том і Кесі зрозуміли текст.
Для цього ми застосуємо інструменти текстового редактора для порівняння варіантів одного тексту.
IV. Вивчення нового матеріалу
Демонстрація інструменту для порівняння текстів.
При порівнянні текстів звертається увага на добір заголовків до текстів, наприклад, назва «Соловій» — вірна, а назва «Ямка» — ні.
У тексті «Соловій» додано у текст нове слово за назвою улюбленої у Англії пташки — вільшанки, а у другому тексті видалено слово крильцями. Погодження або відмова від корекції впливає на те, чи залишиться виправлене слово, чині.
Записати у зошиті:
Рецензирование → Сравнить → «Зразок» та «Робота Кесі та Тома»
Словникова робота «Рецензирование — рецензування (українською), означає розглядати, перевіряти»
Виконайте порівняння текстів «Зразок» та «Робота Кесі та Тома»
— Наш урок добігає кінця. Згадайте, чому ви навчилися на уроці.
Очікувані відповіді учнів:
Як відкрити, зберегти з іншим ім'ям текст,
Як порівнюють тексти,
Де знаходиться місто Пітерборо,
Хто така малиновка і як її називають в Сполученому королівстві
Чи повторили пристрої ПК
2. Гра з допомогою інтерактивної дошки
Відгадайте слова:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1П |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2М |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
3Б |
|
|
|
|
|
О |
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
Л |
|
4С |
|
|
|
Н |
|
Н |
|
|
5П |
|
|
|
|
|
О |
|
6К |
Л |
А |
В |
І |
А |
Т |
У |
Р |
А |
|
|
|
|
|
К |
|
А |
|
|
|
Т |
|
Е |
|
|
7М |
И |
Ш |
А |
|
|
Н |
|
Н |
|
|
|
О |
|
Р |
|
|
‘Я |
|
|
|
8П |
Р |
О |
Ц |
Е |
С |
О |
Р |
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
|
Т |
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ь |
|
|
|
По горизонталі:
6. Як правило, вона містить від 101 до 104 клавіш.
7. Спеціальний пристрій для управління курсором, маніпулятор.
8. Шанобливе назва текстового редактора, який вміє і малювати, і креслити.
По вертикалі:
3. Назва одного з простих текстових редакторів.
4. Пристрій для введення зображень.
2. Пристрій для виведення інформації на екран.
1. З його допомогою текст потрапляє на папір.
5. Її ділять на зовнішню і оперативну.
Зараз зберіть слово з букв кросворду, які виділені жирним рамочками.
Підказка: Червоний, зелений, оранжевий, синій, жовтий, блакитний, фіолетовий.
Слово — КЛАВІША.
Молодці!
Рекомендовано: вивчити порядок порівняння текстів
Самооцінка. (Підрахунок балів згідно з таблицею)
Сьогодні кожен з нас закінчив урок з певним настроєм. Яке воно у вас я бачу за виразами ваших осіб і по картці самооцінки. Дякую за активну участь на уроці!
Додаток 1
Зразок
У старому гаю над тихим озером жив соловей. Був він маленький, непомітний, коричнево-сірий, як горобчик, але мав такий чудовий голос, що не було йому рівного співака.
Близько ямки ходить качка з каченятами. Качка крякає, а каченята пищать. Наташа підбігла до ямки і побачила пухнасту жовтеньку кульку. Лежить на спинці, голівкою крутить, ніжками і крильцями тріпоче, а встати не може. Дівчинка дістала з ямки каченя і пустила на землю. Каченятко побіг до матері, братів і сестричок.
Додаток 2
Переклад Кесі та Тома
Соловей
У старому гаю над тихим озером жив соловей. Був він маленький, непомітний, коричнево-сірий, як горобчик або як вільшанка, але мав такий чудовий голос, що не було йому рівного співака.
Ямка
Близько ямки ходить качка з каченятами. Качка крякає, а каченята пищать. Наташа підбігла до ямки і побачила пухнасту жовтеньку кульку. Лежить на спинці, голівкою крутить, ніжками тріпоче, а встати не може. Дівчинка дістала з ямки каченя і пустила на землю. Каченятко побіг до матері, братів і сестричок.
Додаток 3
К Р О С С В О Р Д
По горизонталі:
6. Як правило, вона містить від 101 до 104 клавіш.
7. Спеціальний пристрій для управління курсором, маніпулятор.
8. Шанобливе назва текстового редактора, який вміє і малювати, і креслити.
По вертикалі:
3. Назва одного з простих текстових редакторів.
4. Пристрій для введення зображень.
2. Пристрій для виведення інформації на екран.
1. З його допомогою текст потрапляє на папір.
5. Її ділять на зовнішню і оперативну.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Список джерел
1. Інформатика навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів. — [Електронний ресурс] — https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli — (дата звернення 10.01.2018)
«Коли людина не знає, куди прямує,
для неї жоден вітер
не буде попутним».
Сенека