Урок інформатики в 3 класі «Порівняння текстів»

Про матеріал
Розробка уроку інформатики в 3 класі «Порівняння текстів». Дітям для вивчення інструментів текстового редактора пропонується порівняти оригінал тексту з ніби перекладеним з англійської мови цього ж тексту їхніми ровесниками з англомовної країни.
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

АВДІЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК ІНФОРМАТИКИ В 3 КЛАСІ

«ПОРІВНЯННЯ ТЕКСТІВ»

 

 

вчитель інформатики Авдіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №7

 Каширіна Т.А.

 

 

 

 

 

2018


УРОК ІНФОРМАТИКИ №10

Тема: Порівняння текстів

Мета:

• навчити порівнювати два варіанти тексту; повторити порядок запуску текстового документа, вставки малюнка в текстовий документ; повторити назви пристроїв ПК;

  розвивати увагу, спостережливість, пам'ять, логічне мислення; розширювати знання про вагомі внески українських вчених у розвиток країни;

• виховувати пізнавальну діяльність, інтерес до предмета, почуття гідності за досягнення країни у розвитку світової науки та техніки; виховувати культуру роботи за ПК.

Тип уроку: формування вмінь, навичок.

Програмне забезпечення: текстовий процесор.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка готовності, присутніх. Вітальне слово для налаштування на позитивну роботу на уроці.

Як говорив Сенека, «Коли людина не знає, до якої пристані віна  тримає шлях, для неї жоден вітер не буде попутним». Ці слова стануть епіграфом нашого уроку. Я бажаю вам успіху і нехай вітер буде вам попутним.

 

  1. Актуалізація знань
  1. Вступне слово учителя

— Діти, яку велику тему ми вивчаємо? (Текст)

Яку малу тему ми вивчили на минулому уроці? (Вставка малюнка в текстовий документ)

  1. Демонстрація учнями вмінь, здобутих на попередніх уроках
  • Діти, згадаємо зараз, чого ви вже навчилися.
  • Покажіть, як запустити текстовий процесор.
  • Покажіть, як відкрити раніше створений текст.
  • Покажіть, як зберегти документ з новим ім'ям.
  • Покажіть, як доповнити текст картинкою.

(На екрані учень демонструє відкриття файлу із текстом-загадкою:

Він покаже все на світі:

Що малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все, що є відображає,

Без нього ПК немає!

 

Оскільки відповіддю до загадки є слово «монітор», то разом з учнями той, хто відгадує загадку і демонструє порядок вставки зображення монітора із колекції кліпів редактора текстів.)

  1. Доповідь учня «Історична справка»

Чи знаєте ви, що у 1969 році видатний український інформатик Віктор Михайлович Глушков вводив малюнки у пам’ять комп’ютера за допомогою світлового пера, водячи ним по екрану монітора.

Молодці!

  1. Мотивація
  • C:\Users\Татьяна\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Питерборо.jpgC:\Users\Татьяна\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\HappyChildrenreducedsize.jpgТема сьогоднішнього уроку — «Порівняння текстів». Знайомтесь, це третьокласники Том і Кесі, вони живуть в місті Пітерборо, що в центрі Сполученого королівства, і вивчають іноземну мову, перекладаючи своєю рідною мовою невеликі тексти. Чи перекладаєте ви невеликі тексти на уроках іноземної? Подивіться, з якими текстами вони працювали. (Демонстрація текстів, Додаток 1, 2)

Щоб краще засвоїти матеріал вони добирали до текстів заголовки і доповнювали й скорочували тексти в деяких місцях.

Наше завдання — перевірити, чи правильно Том і Кесі зрозуміли текст.

Для цього ми застосуємо інструменти текстового редактора для порівняння варіантів одного тексту.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Пояснення вчителя

Демонстрація інструменту для порівняння текстів.

При порівнянні текстів звертається увага на добір заголовків до текстів, наприклад, назва «Соловій» — вірна, а назва «Ямка»  — ні.

У тексті «Соловій» додано у текст нове слово за назвою улюбленої у Англії пташки — вільшанки, а у другому тексті видалено слово крильцями. Погодження або відмова від корекції впливає на те, чи залишиться виправлене слово, чині.             

  1. Робота в зошитах

Записати у зошиті:

Рецензирование → Сравнить → «Зразок» та «Робота Кесі та Тома»

Словникова робота «Рецензирование — рецензування (українською), означає розглядати, перевіряти»

  1. Закріплення нового матеріалу.
  1. Інструктаж з ТБ
  2. Практична робота

Виконайте порівняння текстів «Зразок» та «Робота Кесі та Тома»

  1. Фізхвилинка
  1. Підсумок уроку
  1. Бесіда

— Наш урок добігає кінця. Згадайте, чому ви навчилися на уроці.

Очікувані відповіді учнів:

Як відкрити, зберегти з іншим ім'ям текст,

Як порівнюють тексти,

Де знаходиться місто Пітерборо,

Хто така малиновка і як її називають в Сполученому королівстві

Чи повторили пристрої ПК

2. Гра з допомогою інтерактивної дошки

Відгадайте слова:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2М

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

3Б

 

 

 

 

 

О

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

 

4С

 

 

 

Н

 

Н

 

 

5П

 

 

 

 

 

О

 

6К

Л

А

В

І

А

Т

У

Р

А

 

 

 

 

 

К

 

А

 

 

 

Т

 

Е

 

 

7М

И

Ш

А

 

 

Н

 

Н

 

 

 

О

 

Р

 

 

‘Я

 

 

 

8П

Р

О

Ц

Е

С

О

Р

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

 

Т

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

Ь

 

 

 

 

По горизонталі:

6. Як правило, вона містить від 101 до 104 клавіш.

7. Спеціальний пристрій для управління курсором, маніпулятор.

8. Шанобливе назва текстового редактора, який вміє і малювати, і креслити.

 

По вертикалі:

3. Назва одного з простих текстових редакторів.

4. Пристрій для введення зображень.

2. Пристрій для виведення інформації на екран.

1. З його допомогою текст потрапляє на папір.

5. Її ділять на зовнішню і оперативну.

 

Зараз зберіть слово з букв кросворду, які виділені жирним рамочками.

Підказка: Червоний, зелений, оранжевий, синій, жовтий, блакитний, фіолетовий.

Слово — КЛАВІША.

Молодці!

  1. Домашнє завдання

Рекомендовано: вивчити порядок порівняння текстів

  1. Релаксація.

Самооцінка. (Підрахунок балів згідно з таблицею)

Сьогодні кожен з нас закінчив урок з певним настроєм. Яке воно у вас я бачу за виразами ваших осіб і по картці самооцінки. Дякую за активну участь на уроці!

Додаток 1

Зразок

У старому гаю над тихим озером жив соловей. Був він маленький, непомітний, коричнево-сірий, як горобчик, але мав такий чудовий голос, що не було йому рівного співака.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Близько ямки ходить качка з каченятами. Качка крякає, а каченята пищать. Наташа підбігла до ямки і побачила пухнасту жовтеньку кульку. Лежить на спинці, голівкою крутить, ніжками і крильцями тріпоче, а встати не може. Дівчинка дістала з ямки каченя і пустила на землю. Каченятко побіг до матері, братів і сестричок.


Додаток 2

Переклад Кесі та Тома

Соловей

У старому гаю над тихим озером жив соловей. Був він маленький, непомітний, коричнево-сірий, як горобчик або як вільшанка, але мав такий чудовий голос, що не було йому рівного співака.

 

 

 

 

 

 

 

Ямка

Близько ямки ходить качка з каченятами. Качка крякає, а каченята пищать. Наташа підбігла до ямки і побачила пухнасту жовтеньку кульку. Лежить на спинці, голівкою крутить, ніжками тріпоче, а встати не може. Дівчинка дістала з ямки каченя і пустила на землю. Каченятко побіг до матері, братів і сестричок.

 

 


Додаток 3

 

К Р О С С В О Р Д

По горизонталі:

6. Як правило, вона містить від 101 до 104 клавіш.

7. Спеціальний пристрій для управління курсором, маніпулятор.

8. Шанобливе назва текстового редактора, який вміє і малювати, і креслити.

 

По вертикалі:

3. Назва одного з простих текстових редакторів.

4. Пристрій для введення зображень.

2. Пристрій для виведення інформації на екран.

1. З його допомогою текст потрапляє на папір.

5. Її ділять на зовнішню і оперативну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Список джерел

 

1. Інформатика навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів. — [Електронний ресурс] — https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli — (дата звернення 10.01.2018)

 

  1. Методичні рекомендації про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017-2018 навчальному році — [Електронний ресурс] — https://osvita.ua/doc/files/news/568/56860/metod_rekom_2017.pdf  — (дата звернення 10.01.2018)

 

  1. Корнієнко М.М.Сходинки до інформатики. — Х.: Ранок, 2013

 

  1. Атанов Г.А. Діяльнісний підхід у навчанні. - Донецьк, «ЄАІ-прес», 2001. - 160 с.

«Коли людина не знає, куди прямує,

для неї жоден вітер

не буде попутним».

Картинки по запросу сенекаСенека

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 грудня 2022
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку