Тема: Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання
Мета. Формувати ключові компетентності:
Формувати предметну ІКТ компетентність:
Тип уроку: комбінований
Обладнання:ПК, роздатковий матеріал
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Прийом “Етюд”
ІІ. Повторення правил техніки безпеки
На початку ми повинні повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі
Гра «Так чи ні»
Для того, щоб повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі я вам пропоную пограти в гру «Так чи Ні»
Правила гри: якщо звучить правильне твердження, то ви підіймаєте вгору зелену картку, якщо ні – то з червону.
Правила повторили, молодці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
У вас у кожного на столі є картки самооцінювання. За кожне завдання виконане на уроці ви можете отримати максимальний бал. Якщо ви все правильно виконали ставите собі цей бал, якщо помилилися, то на бал нижче або якщо все не правильно або ви не відповідали, то клітинка залишається пустою.
Перше наше завдання
Завдання 1. Мета - визначення поняття “алгоритм”, “команда” та “послідовність дій”. Вправа «Швидка допомога». Пропоную вам виконати роль «швидкої комп’ютерної допомоги». Давайте відновимо порядок у алгоритмах та виправимо помилки.На цю роаботу вам 3 хв.
Формулювання висновків про роль алгоритмів у житті людей
Завдання 2. Тест plicers
У вас у кожного на столі лежить код. Я буду показувати запитання ваше завдання підняти вгору правильну відповідь.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні ми з вами продовжуємо вчитися бути програмістами і будемо створювати вже нові програми і тема сьогоднішнього уроку надзвичайно цікава «Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання».
Завдання нашого уроку:
Вправа «Асоціативний кущ»
То як ви гадаєте, що таке висловлювання?
ІV. Засвоєння нових знань
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Створення алгоритмів і програм часто не неможливе без знання логіки. Розглянемо деякі її поняття, що можуть стати вам у пригоді. Основним поняттям логіки є висловлювання.
Висловлювання – це думка, висловлена розповідним реченням, у якій щось стверджується чи заперечується про предмети дійсності, про їх ознаки, дії взаємозв’язки. Висловлювання може відповідати чи не відповідати дійсності. Іншими словами – бути істинним (правильним) чи хибним (неправильним).
Наприклад:
Істинними є висловлювання «Після травня наступає червень», «9+9=18» та інші. Але якщо учень каже: «До двох додати три буде шість», або «Тиждень складається з п’яти днів», то ми кажемо, що це хибні висловлювання. Не всі речення є висловлюванням. Речення, які є питальними, спонукальними за метою висловлювання, не є висловлюванням. Справді, якщо хтось запитує: «Котра година?, вигукує: «Яка гарна машина», або мама просить доньку: «Маринко, купи, будь ласка, хліба», немає ніякого сенсу говорити про те, правильні чи хибні ці речення. Отже такі речення не є висловлюванням.
За допомогою частки не можна перетворити істинне в хибне і навпаки. Наприклад: «Слони живуть в Африці» істинне висловлювання. Заперечення до цього твердження «Слони живуть не в Африці» хибне висловлювання.
Висловлювання, в якому заперечується зміст того, про що йшлося у вихідному висловлюванні, називають запереченням.
Для того, щоб ви зрозуміли сьогоднішню тему, ми з вами пограємо в гру, яка називається «Так чи ні».
Сьогодні ми лише ознайомлюємося з висловлюваннями, а на наступних уроках дізнаємося як їх використовувати в програмі Скретч
V. Фізкультхвилинка
VI. Виконання практичних завдань.
А зараз ми переходимо до практичних завдань.
Учні отримують клубочок. Ви повинні сказати істинне висловлювання і передати клубок. Далі, коли всі учасники скажуть, потрібно навпаки закрутити клубок і сказати хибні висловлювання. (Вчитель спостерігає за висловлюваннями учнів і виправляє помилки)
Молодці.
Практична робота за ПК
Це завдання,яке ми повинні були створити на уроці(пояснення вчителя)
Релаксація. Вправа для очей
VII. Підсумок уроку.
Рефлексія
Оцінюють свою роботу за критеріями:
Заповніть картку самооцінювання.
– Молодці, ви всі були уважні і активні сьогодні.
VIII.Домашнє завдання
Опрацювати параграф 24 електронний підручник
Виконати №8,9,10 с 129
№ 7 творче завдання (за бажанням)
№ |
Вид діяльності |
Макс. бал |
Мій бал |
1 |
Вправа «Швидка допомога» |
2 |
|
2 |
Тестування |
2 |
|
3 |
Робота на уроці |
2 |
|
4 |
Гра «Так чи ні» |
2 |
|
5 |
Складання висловлювань
|
3
|
|
|
Всього |
|
|
Картка самооцінювання
№ |
Вид діяльності |
Макс. бал |
Мій бал |
1 |
Вправа «Швидка допомога» |
2 |
|
2 |
Тестування |
2 |
|
3 |
Робота на уроці |
2 |
|
4 |
Гра «Так чи ні» |
2 |
|
5 |
Складання висловлювань
|
3
|
|
|
Всього |
|
|
Картка самооцінювання
№ |
Вид діяльності |
Макс. бал |
Мій бал |
1 |
Вправа «Швидка допомога» |
2 |
|
2 |
Тестування |
2 |
|
3 |
Робота на уроці |
2 |
|
4 |
Гра «Так чи ні» |
2 |
|
5 |
Складання висловлювань
|
3
|
|
|
Всього |
|
|
Картка самооцінювання
№ |
Вид діяльності |
Макс. бал |
Мій бал |
1 |
Вправа «Швидка допомога» |
2 |
|
2 |
Тестування |
2 |
|
3 |
Робота на уроці |
2 |
|
4 |
Гра «Так чи ні» |
2 |
|
5 |
Складання висловлювань
|
3
|
|
|
Всього |
|
|