Урок інформатики "Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання"

Про матеріал
Розробка містить конспект уроку , метою якого є сформувати уявлення про висловлювання; істинні та хибні висловлювання.
Перегляд файлу

5 клас                                                                                                                              

Тема: Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання

Мета. Формувати ключові компетентності:

  • вміння вчитися – організовувати робоче місце, впорядковувати робочий стіл комп’ютера;
  • соціальну компетентність – продуктивно співпрацювати самостійно та в парі;
  • здоров’язбережувальну компетентність – знати правила безпечної поведінки в кабінеті інформатики.

Формувати предметну ІКТ компетентність:

  • сформувати уявлення про висловлювання; істинні та хибні висловлювання;
  • навчати грамотно формулювати запитання й аналізувати відповіді;
  • розвивати творче мислення і пізнавальний інтерес;
  • закріпити вивчене, навчити грамотно формулювати запитання й робити висновки з отриманої інформації;
  • виховувати наполегливість, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: комбінований

Обладнання:ПК, роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Прийом “Етюд”

  • Підніміть праву руку ті, для кого день сьогодні і справді добрий!
  • Підніміть ліву руку ті, хто сьогодні присутній на уроці!
  • Візьміть свого сусіда правою рукою за ліве вухо, якщо ви за ним сумували, а якщо ні, то лівою рукою за праве вухо!
  • А тепер покладіть на серце праву руку, якщо ви щиро любите свою державу і вважаєте себе патріотом!
  • Ну і на останок поплескайте в долоні, якщо ви готові до уроку і будете сьогодні гарно працювати.

ІІ. Повторення правил техніки безпеки

На початку ми повинні повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі

Гра «Так чи ні»

Для того, щоб повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі я вам пропоную пограти в гру «Так чи Ні»

Правила гри: якщо звучить правильне твердження, то ви підіймаєте вгору зелену картку, якщо ні – то з червону.

 

  • Не слід приносити зайві речі. (+)
  • Бігати по класу. (-)
  • Не їсти в кабінеті інформатики. (+)
  • Не можна працювати брудними руками. (+)
  • Ходити під час уроку, коли заманеться, заважати іншим. (-)
  • Без дозволу вчителя не розпочинати роботу за комп’ютером. (+)
  • Не торкатися дротів та розеток. (+)
  • Намагатися самостійно усунити видимі неполадки комп’ютера. (-)

 

Правила повторили, молодці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

У вас у кожного на столі є картки самооцінювання. За кожне завдання виконане на уроці ви можете отримати максимальний бал. Якщо ви все правильно виконали ставите собі цей бал, якщо помилилися, то на бал нижче або якщо все не правильно або ви не відповідали, то клітинка залишається пустою.

Перше наше завдання

Завдання 1.  Мета  - визначення поняття “алгоритм”, “команда” та “послідовність дій”. Вправа «Швидка допомога». Пропоную вам виконати роль «швидкої комп’ютерної допомоги». Давайте відновимо порядок у алгоритмах та виправимо помилки.На цю роаботу вам 3 хв.

Формулювання висновків про роль алгоритмів у житті людей

Завдання 2. Тест plicers

У вас у кожного на столі лежить код. Я буду показувати запитання ваше завдання підняти вгору правильну відповідь.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

 

Сьогодні ми з вами продовжуємо вчитися бути програмістами і будемо створювати вже нові програми і тема сьогоднішнього уроку надзвичайно цікава «Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання».

Завдання нашого уроку:

  • навчитися знаходити та складати висловлювання ;
  • знати, які бувають висловлювання;
  • вміти розв’язувати задачі, аналізуючи висловлювання.

Вправа «Асоціативний кущ»

То як ви гадаєте, що таке висловлювання?

Screenshot_1

  1. Молодці, дуже добре. Отже на сьогоднішньому уроці ми пригадаємо те, що вже знаємо та дізнаємось щось нове. Давайте відкриємо зошити і запишемо сьогоднішнє число і тему уроку

ІV. Засвоєння нових знань

Розповідь вчителя з елементами бесіди. 

Створення алгоритмів і програм часто не неможливе без знання логіки. Розглянемо деякі її поняття, що можуть стати вам у пригоді. Основним поняттям логіки є висловлювання.

Висловлювання – це думка, висловлена розповідним реченням, у якій щось стверджується  чи заперечується про предмети дійсності, про їх ознаки, дії взаємозв’язки. Висловлювання може відповідати чи не відповідати дійсності. Іншими словами – бути істинним (правильним) чи хибним (неправильним).

Наприклад:

Істинними є висловлювання «Після травня наступає червень», «9+9=18» та інші. Але якщо учень каже: «До двох додати три буде шість», або «Тиждень складається з п’яти днів», то ми кажемо, що це хибні висловлювання. Не всі речення є висловлюванням. Речення, які є питальними, спонукальними за метою висловлювання, не є висловлюванням. Справді, якщо  хтось запитує: «Котра година?, вигукує: «Яка гарна машина», або мама просить доньку: «Маринко, купи, будь ласка, хліба», немає ніякого сенсу говорити про те, правильні чи хибні ці речення. Отже такі речення не є висловлюванням.

За допомогою частки не можна перетворити істинне в хибне і навпаки. Наприклад: «Слони живуть в Африці» істинне висловлювання. Заперечення до цього твердження «Слони живуть не в Африці» хибне висловлювання.

Висловлювання, в якому заперечується зміст того, про що йшлося у вихідному висловлюванні, називають запереченням.

  1. Гра «Так чи ні». 

Для того, щоб ви зрозуміли сьогоднішню тему, ми з вами пограємо в гру, яка називається «Так чи ні».

  1. Чи були ви в Карпатах? (-)
  2. Число 5 більше за число 3. (+)
  3. Обов’язково відвідайте Київ. (-)
  4. Квітень є весняним місяцем . (+)
  5. Дніпро – найбільша річка України (+)
  6. Дельфіни годують своїх малюків молоком. (+)
  7. Діти, любіть Україну. (-)
  1. Всі крокодили літають. (-)
  2. Місяць, який на малюнку має вигляд серпа. (+)
  3. Комп’ютер – помічник людини при рахунку. (+)
  4. Яблуко – це овоч.(-)
  5. Кавун – це найбільша ягода. (+)
  6. Планета Земля більша Сонця. (-)

Сьогодні ми лише ознайомлюємося з висловлюваннями, а на наступних уроках дізнаємося як їх використовувати в програмі Скретч

V. Фізкультхвилинка

VI. Виконання практичних завдань.

А зараз ми переходимо до практичних завдань.

  1. Складання істинних та хибних висловлювань. 

Учні отримують клубочок. Ви повинні сказати істинне висловлювання і передати клубок. Далі, коли всі учасники скажуть, потрібно навпаки закрутити клубок і сказати хибні висловлювання. (Вчитель спостерігає за висловлюваннями учнів і виправляє помилки)

Молодці.

Практична робота за ПК

Це завдання,яке ми повинні були створити на уроці(пояснення вчителя)

Релаксація. Вправа для очей 

 VII. Підсумок уроку.

Рефлексія

Оцінюють свою роботу за критеріями:

  • не зрозумів/ла;
  • треба ще потренуватись;
  • навчився/лась.

 

Заповніть картку самооцінювання.

– Молодці, ви всі були уважні і активні сьогодні.

VIII.Домашнє завдання

Опрацювати параграф 24 електронний підручник

Виконати №8,9,10 с 129

№ 7 творче завдання (за бажанням)


Картка самооцінювання

Вид діяльності

Макс. бал

Мій бал

1

Вправа «Швидка допомога»

2

 

2

Тестування

2

 

3

Робота на уроці

2

 

4

Гра «Так чи ні»

2

 

5

Складання висловлювань

 

3

 

 

 

Всього

 

 

 

Картка самооцінювання

Вид діяльності

Макс. бал

Мій бал

1

Вправа «Швидка допомога»

2

 

2

Тестування

2

 

3

Робота на уроці

2

 

4

Гра «Так чи ні»

2

 

5

Складання висловлювань

 

3

 

 

 

Всього

 

 

 

Картка самооцінювання

Вид діяльності

Макс. бал

Мій бал

1

Вправа «Швидка допомога»

2

 

2

Тестування

2

 

3

Робота на уроці

2

 

4

Гра «Так чи ні»

2

 

5

Складання висловлювань

 

3

 

 

 

Всього

 

 

 

Картка самооцінювання

Вид діяльності

Макс. бал

Мій бал

1

Вправа «Швидка допомога»

2

 

2

Тестування

2

 

3

Робота на уроці

2

 

4

Гра «Так чи ні»

2

 

5

Складання висловлювань

 

3

 

 

 

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
4104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку