Урок інтегрований (математика + німецька мова) "Задачі на відсоткові розрахунки"

Про матеріал
Розробка уроку пропонує вчителям математики інтегрувати свій предмет з іноземною мовою, зокрема з німецькою. Вона містить словнички з відповідною термінологією, приклади авторських задач цікавого змісту з інформацією про Німеччину, і, взагалі, пропонує познайомитися з відповідною побудовою, на думку автора, уроку інтеграції будь-якого предмета з іноземною мовою, що є, напевно, одним з пріоритетних напрямків навчання в сучасній школі.
Перегляд файлу

Методична розробка бінарного уроку для 5-го класу

(математика + німецька мова).

Підготували: Пахомова Н.В. – вчитель математики, Кушнир І.М. – вчитель німецької мови.

Тема уроку: Розв’язування задач на відсоткові розрахунки

Вид уроку: комбінований. Урок закріплення вмінь та навичок розв’язування задач на   відсоткові розрахунки та придбання нових знань з німецької мови.

Мета уроку:

  • Повторити правила розв’язування  задач на відсоткові розрахунки
  • Вивчити та закріпити правила читання математичних виразів німецькою мовою
  • Стимулювати розвиток полікультурної компетентності у учнів через роботу на уроці математики з в використанням іноземної  мови, а також через ознайомлення з цікавою информацією про Німеччину та Україну.
  • Розвивати у учнів комунікативну компетентність, самостійність, відповідальність за результати своєї  роботи, в тому числі через групову роботу.
  • Стимулювати бажання учнів сприймати цілісність оточуючого світу через зв’язок  математики з німецькою мовою.

Очікувані результати

Після уроку учні:

  • повторять та закріплять правила розв’язку задач на пошук відсотка від відомого числа та числа за його відсотком;
  • за допомогою словника математичної термінології вивчать та закріплять правила читання математичних виразів німецькою мовою;
  • повторять назви тварин німецькою мовою та їхніх звуків;
  • познайомляться з цікавими фактами з життя Німеччини, зможуть порівняти їх з аналогічними фактами з життя України;
  •                зможуть проаналізувати підсумки проведеного уроку та його корисність для себе через рефлексивний прийом «Валізка вражень».

Обладнання: словники з математичною термінологією німецькою мовою; фломастери; ватмани; картки з назвами тварин (для об’єднання в групи); роздатковий матеріал в вигляді умов задач на відсоткові розрахунки; презентація для демонстрації основних моментів уроку на екрані; мультимедійний проектор.

План-конспект уроку

  1. Організаційний момент: вступне слово учителя математики з повідомленням учням теми уроку, мети, оголошення його бінарності.
  2.     Актуалізація опорних знань:
  •      Фронтальне опитування по правилам оформлення короткої умови, розв’язку та аналізу відповіді в задачах на пошук відсотка від відомого числа та числа за його відсотком з демонстрацією цих правіл на екрані.
  •      Розв’язування біля дошки задач двох типів на відсоткові розрахунки прикладного змісту:
  1.     Едик бажає купити футбольний м’яч, який коштує 220 грн. У хлопчика є тільки 205 грн. Чи вистаче йому грошей, якщо зважити на те, що в магазині спорттоварів в межах рекламної акції всі ціни знижені  на 7%?
  2.     Катруся не знала про акцію в цьому магазині, тому була дуже задоволена, коли у неї від запланованої суми на покупку спортивної сумки залишилося ще 14 грн. Якою була ціна сумки до знижки?
  1.     Робота вчителя німецької мови зі словником математичних понять.

Вчитель знайомить учнів з новими словами (див. словник), які учні повторюють за ним та попередньо закріплюють вивчену математичну термінологію німецькою мовою через читання дій до вищевказаних задач, які залишилися на дошці.

Wortschatzarbeit – Словарный запас

Mathematik    Deutsch                               

Zahl ( drei, elf….)

число(3,11….)

Bruch                  

дробь

Dezimaler Bruch

десятичная дробь

Komma

запятая

45,78

2,00006

0,007

fünfundvierzig Komma sieben acht

zwei Komma vier Null sechs

Null Komma Null Null sieben

Prozent

70%

30,12%

0,003%

процент

 siebzig Prozent

dreißig Komma eins zwei Prozent

Null Komma Null Null drei Prozent

 

Основные арифметические действия

  1.               Addition

сложение

знак сложения '' + ''

знак равенства  '' = ''

 

Beispiele:

drei plus zwei ist fünf

Pluszeichen -  '' und '' или '' plus ''(в формулах)                

'' gleich'', '' macht '' или '' ist ''

 

Примеры:

 3+2=5

 

  1.               Subtraktion

 

вычитание

знак минус '' –  ''

 

 Beispiele:

10 minus 7 ist 3

  Minuszeichen - '' minus '' или '' weniger '' 

 

 Примеры:

 10-7=3    

  1.               Multiplikation

умножение

знак умножения '' х ''

 

Beispiele:

4 mal 5 ist 20

Malzeichen- '' mal ''(в формулах)

 

Примеры:

4 x 5=20

  1.               Division

деление

знак деления '' : ''

 

Beispiele:

9 durch 3 ist 3

Divisionyeichen- ''durch '' или  '' geteilt durch ''

 

Примеры:

9:3=3

 

  1. Розподіл по групам з елементами фізкультхвилинки.

Учням пропонується прочитати назви домашніх тварин німецькою мовою на картках, що були заготовані заздалегідь вчителями на їхніх робочих місцях. Після чого вони повинні створити групи за однаковими назвами тварин, відшукавши своїх співучасників групи за допомогою звуків притаманних тій тварині, що записана на їхній картці. Всі назви домашніх тварин та їхні звуки були вивчені учнями на уроках німецької мови в межах програми 5-го класу.  В процесі виконання цього завдання учні вільно рухаються по класу, отримуючи при цьому ефект фізичної розминки разом з позитивним ефектом від такої розваги.

  1.     Робота в групах  з розв’язком найпростіших задач на відсоткові розрахунки цікавого змісту (з повним оформленням за допомогою фломастера на листах ватману), що несуть в собі інформацію про Німеччину. Додатково учні отримують від вчителя математики порівняльну інформацію аналогічного змісту про Україну.
  1.      Штраф за зірвану квітку у громадських місцях в Німеччині складає 21% від середньої заробітної  плати в 3000 євро. Який штраф виплатить кожний некультурний житель Німеччини?

Відповідь: 0,21 · 3000 = 630 євро.

(В Україні штраф за зірваний первоцвіт складає всього 15 грн.)

  1. Найрозповсюджене прізвище в усій Європі – це Мюллер. В Німеччині мешкає приблизно 320 000 чоловік з таким прізвищем, що складає близько 0,4% всього населення. Яка чисельність населення Німеччини?

Відповідь: 320 000 : 0, 004 = 80 000 000 чол.

(Найрозповсюджені прізвища в Україні – Мельник та Шевченко. Кількість людей з такими прізвищами складає близько 0,3-0,4% від всього населення.)

  1.      Кожний житель Німеччини має право заніматися музикою не більше 8% добового часу (звісно, в денний час). Перевищуючи цю норму, він ризикує отримати штраф, так як це створює незручність для сусідів. Скільки годин приблизно може заніматися музыкою звичайний житель Німеччини?

Відповідь: 0,08 · 24 = 1,92 год. ᴝ 2 год.

(В Україні таких обмежень немає.)

  1.      Штраф за безквитковий проїзд в Німеччині – від 40 євро, що складає 2000% від вартості проїзду. Скільки коштує квиток на громадський транспорт в Німеччині?

Відповідь: 40 : 20 = 2 євро.

(В Україні штраф за безквитковий проїзд – 30 грн, а вартість квитка – 2 грн 50 коп.)

  1.      Найширша вулиця Німеччини знаходиться в Берліні і має назву Унтер-ден-Лінден. Її ширина – 60 м. Знайдіть ширину найвужчої вулиці Німеччини, яка знаходиться в місті Ройлинген і має назву Шпройєрхофштрассе, якщо вона складає 0,5% від ширини Унтер-ден-Лінден.

Відповідь: 0,005 · 60 = 0,3 м = 30 см.

(Яка вулиця є найширшою в Україні — єдиної думки немає. Але за це звання може позмагатися столичний  Хрещатик, ширина  якого складає 75 метрів, з яких по 14 метрів займають тротуари. Найвужча вулиця України так і зветься — Вузька, її ширина — всього 3 метри. А знаходиться вона у Львові.)

  1.     Звіт кожної групи про свою роботу.

 Група учнів виходить до дошки і демонструє повний розв’язок задачі на ватмані іншим учням, при цьому обов’язковою умовою є читання дії в задачі німецькою мовою. Інші учні мають право виправляти помилки та допомагати учням групи читати німецькою мовою математичні дії.

  1.     Домашнє завдання.
  • №№ 1513, 1520, 1522, 1535
  • При виконанні дій проговорювати їх німецькою мовою
  • Скласти задачц а відсоткові розрахунки, використовуючи ціуаві факти з життя мешканців України чи Німеччини.
  1.     Підведення підсумків уроку. Рефлексивне відтворення емоціонально-психологічних вражень учнів від уроку через метод «Валізка вражень».

Слова вчителя: «Діти, сьогодні був, сподіваюсь, цікавий та нестандартний для вас урок. Думаю, що після цього уроку кожен з вас вже має що взяти з собою в свою майбутню подорож до такої країни як Німеччина. А що ми можемо вже покласти до нашої валізки?» На дошку кріпиться намальована картинка валізи, на яку прикріплюються наступні висновки на різноманітних геометричних фігурах, що роблять самі учні, аналізуючи проведений урок (всі висловлювання бажано підготувати заздалегідь та різного кольору):

  • Математична термінологія німецькою мовою
  • Правила розв’язку задач на відсоткові розрахунки
  • Цікава інформація про Німеччину
  • Задоволення результатами своєї роботи
  • Дружня підтримка
  • Гарний настрій
  • Любов до України

 

Висновок

  Ця методична розробка бінарного уроку корисна всім вчителям-предметникам як приклад структури уроку, що поєднує вивчення певного предмету з іноземною мовою. В ній подані основні моменти, що стосуються такого поєднання. Задоволення від проведення такого цікавого уроку корисне як для учнів, які закріплюють свої знання з одного предмету та набувають нових знань з другого, так і для вчителів, які намагаються дати своїм учням можливість рухатися вперед не тільки за програмовими правилами, а і виходячи за їхні межі. Крім того, проведення таких уроків дає можливість і самим вчителям обмінюватися досвідом, збагачуючи свій педагогічний багаж.

Список використаних джерел

  1.               Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П. Бочко, О. М. Коломієць, З.О. Сердюк, Математика 5 клас, Видавничий дім «Освіта», 2013 рік
  2.               Мелецька С. А., Інтегроване навчання як чинник оптимізації природничо-математичних дисциплін [Електроний ресурс]//Хмурівські читання. Обласна науково-практична Іетернет-конференція. – Режим доступу:goo.gl/ed5Wgf
  3.               С.І. Сотникова, Т.Ф. Білоусова, Німецька мова 5 клас (1 рік), Видавництво «Ранок», Харків, 2013 рік
  4.               Числа, дроби та математичні знаки німецькою мовою http://novoe.de/index.php/mathe-deutsch/950-zahlen-bruchzahlen

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павлючик Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 серпня 2019
Переглядів
4878
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку