Методична розробка бінарного уроку для 5-го класу
(математика + німецька мова).
Підготували: Пахомова Н.В. – вчитель математики, Кушнир І.М. – вчитель німецької мови.
Тема уроку: Розв’язування задач на відсоткові розрахунки
Вид уроку: комбінований. Урок закріплення вмінь та навичок розв’язування задач на відсоткові розрахунки та придбання нових знань з німецької мови.
Мета уроку:
Очікувані результати
Після уроку учні:
Обладнання: словники з математичною термінологією німецькою мовою; фломастери; ватмани; картки з назвами тварин (для об’єднання в групи); роздатковий матеріал в вигляді умов задач на відсоткові розрахунки; презентація для демонстрації основних моментів уроку на екрані; мультимедійний проектор.
План-конспект уроку
Вчитель знайомить учнів з новими словами (див. словник), які учні повторюють за ним та попередньо закріплюють вивчену математичну термінологію німецькою мовою через читання дій до вищевказаних задач, які залишилися на дошці.
Wortschatzarbeit – Словарный запас
Mathematik Deutsch
Zahl ( drei, elf….) |
число(3,11….) |
Bruch |
дробь |
Dezimaler Bruch |
десятичная дробь |
Komma |
запятая |
45,78 2,00006 0,007 |
fünfundvierzig Komma sieben acht zwei Komma vier Null sechs Null Komma Null Null sieben |
Prozent 70% 30,12% 0,003% |
процент siebzig Prozent dreißig Komma eins zwei Prozent Null Komma Null Null drei Prozent |
Основные арифметические действия |
|
|
сложение |
знак сложения '' + '' знак равенства '' = ''
Beispiele: drei plus zwei ist fünf |
Pluszeichen - '' und '' или '' plus ''(в формулах) '' gleich'', '' macht '' или '' ist ''
Примеры: 3+2=5 |
|
вычитание |
знак минус '' – ''
Beispiele: 10 minus 7 ist 3 |
Minuszeichen - '' minus '' или '' weniger ''
Примеры: 10-7=3 |
|
умножение |
знак умножения '' х ''
Beispiele: 4 mal 5 ist 20 |
Malzeichen- '' mal ''(в формулах)
Примеры: 4 x 5=20 |
|
деление |
знак деления '' : ''
Beispiele: 9 durch 3 ist 3 |
Divisionyeichen- ''durch '' или '' geteilt durch ''
Примеры: 9:3=3 |
Учням пропонується прочитати назви домашніх тварин німецькою мовою на картках, що були заготовані заздалегідь вчителями на їхніх робочих місцях. Після чого вони повинні створити групи за однаковими назвами тварин, відшукавши своїх співучасників групи за допомогою звуків притаманних тій тварині, що записана на їхній картці. Всі назви домашніх тварин та їхні звуки були вивчені учнями на уроках німецької мови в межах програми 5-го класу. В процесі виконання цього завдання учні вільно рухаються по класу, отримуючи при цьому ефект фізичної розминки разом з позитивним ефектом від такої розваги.
Відповідь: 0,21 · 3000 = 630 євро.
(В Україні штраф за зірваний первоцвіт складає всього 15 грн.)
Відповідь: 320 000 : 0, 004 = 80 000 000 чол.
(Найрозповсюджені прізвища в Україні – Мельник та Шевченко. Кількість людей з такими прізвищами складає близько 0,3-0,4% від всього населення.)
Відповідь: 0,08 · 24 = 1,92 год. ᴝ 2 год.
(В Україні таких обмежень немає.)
Відповідь: 40 : 20 = 2 євро.
(В Україні штраф за безквитковий проїзд – 30 грн, а вартість квитка – 2 грн 50 коп.)
Відповідь: 0,005 · 60 = 0,3 м = 30 см.
(Яка вулиця є найширшою в Україні — єдиної думки немає. Але за це звання може позмагатися столичний Хрещатик, ширина якого складає 75 метрів, з яких по 14 метрів займають тротуари. Найвужча вулиця України так і зветься — Вузька, її ширина — всього 3 метри. А знаходиться вона у Львові.)
Група учнів виходить до дошки і демонструє повний розв’язок задачі на ватмані іншим учням, при цьому обов’язковою умовою є читання дії в задачі німецькою мовою. Інші учні мають право виправляти помилки та допомагати учням групи читати німецькою мовою математичні дії.
Слова вчителя: «Діти, сьогодні був, сподіваюсь, цікавий та нестандартний для вас урок. Думаю, що після цього уроку кожен з вас вже має що взяти з собою в свою майбутню подорож до такої країни як Німеччина. А що ми можемо вже покласти до нашої валізки?» На дошку кріпиться намальована картинка валізи, на яку прикріплюються наступні висновки на різноманітних геометричних фігурах, що роблять самі учні, аналізуючи проведений урок (всі висловлювання бажано підготувати заздалегідь та різного кольору):
Висновок
Ця методична розробка бінарного уроку корисна всім вчителям-предметникам як приклад структури уроку, що поєднує вивчення певного предмету з іноземною мовою. В ній подані основні моменти, що стосуються такого поєднання. Задоволення від проведення такого цікавого уроку корисне як для учнів, які закріплюють свої знання з одного предмету та набувають нових знань з другого, так і для вчителів, які намагаються дати своїм учням можливість рухатися вперед не тільки за програмовими правилами, а і виходячи за їхні межі. Крім того, проведення таких уроків дає можливість і самим вчителям обмінюватися досвідом, збагачуючи свій педагогічний багаж.
Список використаних джерел