Урок "Інтелектуально-розважальна гра з математики"

Про матеріал
Однією з форм позакласної роботи з математики є інтелектуальна гра. Вона дає можливість задовольнити інтереси та запити учнів, що виходять за межі навчальної програми. Інтелектуальна гра направлена на розвиток пізнавального інтересу, тісно пов’язаного з навчальним процесом. Гра активізує діяльність дітей і допомагає краще засвоїти навчальний матеріал.
Перегляд файлу

Інтелектуально-розважальна гра з математики

Вчитель математики: Сидоренко Маргарита Михайлівна

Запорізький навчально-виховний комплекс №70
Запорізької міської ради Запорізької області

 

Однією  з  форм  позакласної  роботи  з  математики  є  інтелектуальна  гра. Вона  дає можливість задовольнити інтереси  та запити учнів, що виходять за межі навчальної  програми. Інтелектуальна гра направлена на розвиток пізнавального інтересу, тісно пов’язаного з навчальним процесом. Гра активізує діяльність дітей і допомагає краще засвоїти навчальний матеріал.

Виходячи з цього можна виділити наступні цілі і завдання:

  •                   розвиток комунікативних здібностей в умовах ігрової ситуації;
  •                   створення інтересу до засвоєння знань в різних сферах життя;
  •                   активізація пізнавальної діяльності;
  •                   розширення кругозору;
  •                   підвищення математичної культуру;
  •                   сприяння вихованню почуття колективізму, розвитку гармонійної життєво компетентної розумної особистості.

Мета: активізувати і розвивати логічне мислення учнів, творчі здібності;

розвивати в школярів інтерес до вивчення математики, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці;

виховувати позитивні емоції від спілкування з математикою, уміння бачити цікаве, стимулювати учнів до творчих пошуків, сприяти підвищенню загальної культури.

Форма проведення: гра-змагання.

Обладнання: назви команд «Кмітливі», «Допитливі», «Знайки»; таблиця результатів для кожної команди; слова для конкурсу «Вгадай математичний термін»; картки з написами «додай», «помнож», «відніми»; 3 набора цифр (0-9); 3 гирі з картону; головоломки.

Структура гри:

  1. Організаційний етап.
  2. Конкурси
    - Розминка

 - Вгадай математичний термін

 - Челенж «Додай, відніми, помнож»

 - Ланцюжок

 - Хто швидше?

 - Конкурс «важкоатлетів»

 - Математичні головоломки

 - Задачі-жарти

  1. Підбиття підсумків
  2. Рефлексія

Вітаєю вас на інтелектуально-розважальній грі з математики. Сьогодні ми поділимося на три команди, за рядами. Вам потрібно навмання вибрати назву команди («Кмітливі», «Допитливі», «Знавці»). В кінці нашої гри дізнаємося хто з команд був найактивніший, найкмітливіший та найрозумніший.

Кожна команда отримує таблицю результатів для фіксації балів.

Нашу гру почнемо з «Розминки».

  1.               Розминка. (команда, яка швидше відповість на запитання отримує 1 бал)

Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – отримаєшь… два (не два, а шість)

Вийшов зайчик пострибать, лап у зайця рівно… п’ять (не пять, а чотири)

Ходить в народі чутка така: шість мінус три – отримаєм… два (не два, а три)

Повторяв учитель Іри, що два більше, ніж… чотири (не чотири, а один)

Менше в десять раз чим метр, всім відомо… (дециметр)

Біля дошки ти кажи, що кінців у палиці… три (два, а не три)

На уроках будешь спать, за відповідь отримаєш… п’ять (не пять, а два)

Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну, лишилось… дві (не дві, а чотири)

Миш рахує дірки в сирі: три плюс два – всього… чотири (не чотири, а пять)

 

  1.               Вгадай математичний термін.

З команди запрошується один учасник. Йому ведучий по черзі показує слова. Команді він повинен пояснити значення слова не називаючи його. Наприклад: слово «лінійка». Учасник може сказати команді: «Інструмент, яким можна виміряти відрізок, є у кожного учня, буває дерев’яна та пластмасова» та ін. Час – 1 хвилина. Команда отримує стільки балів, скільки вгадає слів за 1 хв.)

Приклади математичних термінів: Сума Рівняння Дріб Чисельник Знаменник Математика Доданок Дорівнює Віднімання Додавання Різниця Коло Квадрат Прямокутник Периметр Один Площа Трикутник Множення Нуль Ділення Частка Добуток Від’ємник Зменшуване Відповідь Задача Умова Куб Паралелепіпед Піраміда Відрізок Промінь Пряма Кут Градус Сантиметр Транспортир Точка

 

  1.               Челенж «Додай, відніми, помнож»

З кожної команди запрошується по 1 учаснику. Ведучий тримає три картки з написами «додай», «відніми», «помнож». Учасники не бачать написів, навмання вибирають картку. Ведучий показує пару чисел, учасник повинен виконати саме ту дію, яка випала йому. Відповіді записують на дошці. Перший, хто виконає правильно свою дію отримує 3 бали, другий – 2 бали, третій – 1 бал.

Пари чисел: 10 і 23, 0 і 45, 15 і 9, 11 і 11.

 

  1.               «Ланцюжок». Кожна команда отримує завдання, по черзі необхідно додати або відняти мішані числа. За кожну правильно виконану дію команда отримує 1 бал.

 

 

  1.               «Хто швидше?»

У грі беруть участь усі члени команди. На команду дають набір цифр від 0 до 9. Ведучий голосно називає багатоцифрове число з різних цифр. Гравці повинні швидко стати в такому порядку, щоб утворити це число. Виграє команда, яка швидше «запише» правильно число.

  1.               (1 бал) Число 805 642 (вісімсот п’ять тисяч шістсот сорок два)
  2.               (1 бал) Число 2 813 790 (два мільйони вісімсот тринадцять тисяч сімсот дев’яносто)
  3.               ( 1 бал) Число 60 519 347 (шістдесят мільйонів п’ятсот дев’ятнадцять тисяч триста сорок вісім)

 

  1.               Конкурс «важкоатлетів»

В цьому конкурсі команди будуть змагатися між собою в силі та кмітливості розуму.

Ведучий викликає по одному учаснику з команд, дає кожному гирі з картону. Учасники стають спиною один до одного.

Ваша задача виконати усно завдання і підняти гирю правильну кількість разів. Виступ кожного важкоатлета оцінюється по 1 балу.

  1.               Сума двох чисел – 65. Одне з них – 59. Яке друге число? (Відповідь: 6)
  2.               На скільки число 17 меньше від 24? (Відповідь: на 7)
  3.               Частка чисел 16 і 4. (Відповідь: 4)
  4.               Суму чисел 18 і 12 зменшили на 25. Який отримали результат? (Відповідь: 5)
  5.               Площа квадрата . Знайдіть сторону? (Відповідь: 3)
  6.               Периметр квадрата 20 см. Знайдіть довжину однієї сторони. (Відповідь: 5)

 

  1.               Математичні головоломки. Кожна команда отримує головоломки, які повинні розв’язати.

  C:\Работа\2020 - 2021\декада 2021\2.jpg

 

 

  1.               Задачі-жарти (за правильну відповідь команда отримає 1 бал)
  1.               Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, у кожній торбі – по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва?

(Один дідусь, бо інші йшли в протилежному напрямку)

  1.               Двоє пішли – дві гривні знайшли, четверо підуть – скільки грошей знайдуть? (Дві гривні)
  2.               Скільки кінців у трьох олівців? (6)
  3.               Горіло вісім свічок. Одну загасили. Скільки свічок залишилося? (Одна, бо інші згоріли)
  4.               Два лижники вийшли одночасно назустріч одне одному. Перший йшов до зустрічі дві години. Скільки часу йшов до зустрічі другий лижник з першим? (Дві години)
  5.               Один хлопчик проходить за годину 5 км. Яку відстань пройдуть три хлопчики за годину, якщо вони вийдуть одночасно та йтимуть з тією ж швидкістю? (5 км)
  6.               Літак долає відстань від Києва до Одеси за 1 год 10 хв. На зворотній шлях витрачає 70 хв без зміни початкової швидкості. Як це пояснити? (1 год 10 хв=70 хв)
  7.               Який годинник показує правильний час лише двічі на добу? (Зіпсований)
  8.               Вулицею йдуть два батьки і два сини, а всього троє осіб. Як це пояснити? (Дідусь, батько, син)
  9.          Термометр показує три градуси морозу. Яку температуру покажуть два таких термометри? (Три градуси морозу)
  10.          Росло дві верби, на кожній вербі по 2 гілки. На кожній гілці по 3 груші. Скільки всього груш? (Груші на вербі не ростуть)
  11.          На яке дерево сідає ворона під час зливи? (На мокре)
  12.          Півень на базар ходив і 50 кептарикiв купив.

           Вдягся сам, вдяглася квочка,

           Сiм синів вдяглись, три дочки.

           Решту кептариків одягли журавлики.

          Скiльки ж кептариків одягли журавлики? (38)

  1.          .  Назвіть 5 днiв підряд, не називаючи нi чисел мiсяця, нi днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).

 

Підведемо підсумки і дізнаємось, хто з команд набрав найбільшу кількість балів. Нагородження.

Рефлексія. У вас на парті лежать смайлики, в яких не вистачає ротика. Вам необхідно домалювати його, щоб зобразити всій настрій на нашій грі. Картинки по запросу "смайли для рефлексії"                                  C:\Работа\2020 - 2021\декада 2021\first-graphical-emoticons-smiley-coloring-page.jpg

Таблиця результатів  Команда «_______________»

 

Назва конкурсу

Кількість балів

Всього

1

Розминка

 

 

 

2

Вгадай математичний термін

 

 

3

Челенж «додай, відніми, помнож»

 

 

4

Гра «Ланцюжок»

 

 

 

5

Гра «Хто швидше?»

 

 

 

6

Конкурс «Важкоатлетів»

 

 

 

7

Головоломки

 

 

 

8

Задачі-жарти

 

 

 

 

Всього

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
1749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку