Охарактеризувати зміст, завдання курсу, визначити джерела, періодизацію, повторити вивчене у 6-7 класі, розвивати інтерес до історії.
Урок 1. Вступ.
Мета. Охарактеризувати зміст, завдання курсу, визначити джерела, періодизацію, повторити вивчене у 6-7 класі, розвивати інтерес до історії. Виховувати гордість за минуле Батьківщини.
Обладнання. Підручники Історія України 8 клас І. О. Бурнейко, М. М. Наумчук, М.Є. Крижановська , карта, ілюстративний матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу.
Загальні питання організації навчальної діяльності.
ІІ. Мотивація.
У восьмому класі ми з вами продовжимо вивчення курсу історії України.
Пропоную відгадати загадку
Дерево – не дерево, а листки має. Той буде мудрим, хто їх добре знає.
(книга, підручник)
І почнемо із знайомства з підручником. ( за змістом ознайомитися із структурою підручника)
ІІІ.. Актуалізація. Повторення. Засвоєння.
Історія, як будь-яка наука має свою термінологію. Давайте пригадаємо деякі з них.
Назва періоду |
Хронологічні рамки |
Давня історія |
Близько 1 млн років тому - IV ст. н. е. |
Середньовічна історія |
V ст. н. н.е. - кінець XV ст. |
Нова історія |
XVI-XIX ст. |
Новітня історія |
ХХ - початок ХХІ ст. |
Гра "Символ доби". Поміркуймо разом? Що для вас є символом кожної історичної доби? (додаток)
|
Закінчити речення. В Україні в минулому відбувалися процеси, схожі з тими, що мали місце в інших країнах Європи та світу. Отже… (історія України – частина всесвітньої історії)
Довідатися про події минулого можна шляхом поєднання інформації, отриманої з різних джерел
Вправа. Історичні джерела. https://naurok.com.ua/test/istorichni-dzherela-9555.html
Історія України раннього середньовіччя нерозривно пов’язана з тими подіями, які відбувалися у середні віки. Тому пропоную виконати спеціальні завдання, щоб пригадати, як жили наші предки у період середньовіччя.
Пригадаємо історичні факти, пов’язані з історією Київської Русі.
Робота в парах. С. 6 завдання 1,2. Послідовно виписати в зошит імена князів і підібрати до них події. (виконана робота має вигляд)
Кий
Аскольд – 1
Олег – 2,3
Ігор – 4
Ольга – 5
Святослав – 6
Прослухайте уривок із документа і визначте, про яку подію йде мова.
«Ясновельможна володарка, її величність, так прийме того государя Ягайла, великого князя, а прекрасну государиню Ядвігу,. Королеву Польщі, так з’єднає з ним законним шлюбом. І віримо, що з цього буде Господові слава, душам порятунок, людям гордість і збільшення королівства».
Робота в парах. С. 10 завдання 8. Підберіть з довідки імена князів.
Робота з картою с. 9
Скласти таблицю
Поділ українських земель сусідніми державами
Держава |
Українські землі |
ВКЛ |
Волинь, Київщина, Чернігово-Сіверщина, Східне Поділля, Дике поле |
Польща |
Галичина, Холмщина, Західне Поділля |
Угорщина |
Закарпаття |
Молдавія |
Буковина |
Кримського хаства |
Південь, Крим |
Саме тут з‘являються козаки. У 8 класі ми вивчатимемо перший період нової історії
Якщо є час (або домашнє завдання)
Підсумок.
Д\З
1