Урок "Історичний жанр живопису. Зображення обрядів і свят українського народу (зимовий цикл)"

Про матеріал
Ознайомлення з основними святами зимового циклу, традиціями та обрядами. Розрахований на 90 хвилин.
Перегляд файлу

Урок: Образотворче мистецтво

1СТОРИЧНИЙ ЖАНР ЖИВОПИСУ.

ЗОБРАЖЕННЯ ОБРЯДIВ СВЯТ УКРАIНСЬКОГО НАРОДУ ( зимовий ЦИКЛ)

$ клас

Вчнтель: Pu6iHa Оксана imageimageобласть, Micro Кам'янське,

image27.


Тема: 1сторичний жанр живопису. Зображення i свят укратнського народу (зимовий цикл)

Мета: Ознайомити з основними святами зимового циклу; на ocH0Bi спостережењ вчити вибирати моменти для         свотх у        i звичаТв укра:нського народу.

Розвивати

            вибору                та техкйки для вираження власного творчого задуму.

Створити атмосферу емоЈйнот• тепла, умов для розвитку сприймањ дитини, самовираження i бажання самовдосконалення. Формувати почутгя виховувати лобов i повагу до i звичатв.

Обладнання: дошка, прикрашена    з укратнським рушшжом, imageмалюнки, атрибути         вертепу: маска кози, 3iPka, художш приладдя.

Тип уроку: imagei узагальнення набутих знањ imageimageуроку.

I. image частина

Встугше слово вчителя:

-                        у нас         на imageз нтш.

-                        Добрий день вам,        шоди.

imageХай вам щастя — доля буде.

-                        Не на дењ i не на pik,

А на довгий — ДОВГрт шк.

II. imageопорних знат.

Зараз уважно   на свот парти, на свое робоче imagei спробуйте здогадатися, про саме предмети йдеться мова.

1.                            —     начеimage

Рук нема, немаеimage

Не людина i не 3Bip, А зовуть його.,.image

2.                            Гарно         виводить,

         По            легко ходить,

BiH художник — молодець,

3.                            Постирае все, що бачить, Це не не м'ячик,

Опусти ти руку в сумку

           Та              в             .. (Гумку)

4.                            BiH для фарби — незамшний, Бо художник BiHimage

Розфарбуе все, як треба, imageмалюнок е вже в тебе. (Пензшж)

Працюючи BCiM цим приладдям можна дещо створити. А саме:

Ми на прийшли, Щось там знайшли,

То не птах i не людина,

             А зовуть П....       (Картина).

BiPH0, можна створити картину в будь-якому ми зараз з'ясуемо, imageжанри вамimage

            Фрукти,          та ваза,

Кожен з вас побачить зразу.

В чому i в чому суть,

Як картину що зовуть? (Натюрморт)

Вчитель або учень показуе приклаДи натюрморту на дошцЈ. Словникова робота.

Змаловав imageмаму,

А малонок вставо в раму.

Цей малюнок, не секрет,

Називаеться.... (Портрет)

Приклад на дошцЈ. Словниковаробота.

             Бачим       галяву ясну,

День безхмарний та прекрасний,

Захогшло подих аж,

Як побачили... .(Пейзаж)

Приклад на дошцЈ. Словникова робота.

             Поеднаем           сонце,

Небо ясне уimage

Як докупи все зберемо,

Як картину цю назвемо?image


III. Мотивацјя навчальноТimage

Учитель.

imageОт саме imageпро яку пору року йдегься мова

Бо у ведмедик у

В теплам XYTOPi спати (Зима)

3BicH0 про зимуimage

А ви,      знаете imageзагащи про зиму. imageрозповщають.

Учитель. Давайте ми разом переглянемо кнткечки «Конне мае свое i складалися здавна нашпа народом про

наступае — мороз шодей 06HiMae». морози, а лотому —image

«Лютий воду вщпускае, а березень image«Лютневий сшг весною пахне».

У кажуть: й свят. Којш розпочинаељся зима, то разом з нею приходять до нас свята. Ланшожок веселих i дзвшких зтлових свят вщкроае яке у широкому i TicH0MY

                             Святкування Рвдва починалося                      — у свят - image

В цей день намагајшся не тсти «до зввди» - до появи на He6i яка којшсь    про народркеюш Христа.

святот протягом наступного дщя святкують Коляду. колядники ходили з зроблеш,ш i3 поперу у вш•ляЈ чи семикутноТ 3iPkU що нагадувшш соще. Усередшп ставшш i

Тскй-колядџси, в яки      iMeH&..m соще i господар, господиня та ix    основний 3MiCT обряду колядування — це вшшування       та обдарування

Один в дюв особливо святковий. Мова йде про Новий pik, Переддењ Нового року називали в щедрим вечором, «меланками». Столи у цей дењ ломилися щедрого смачного пригощання. час    могли влаштувати таку гру, «А де наш батько?» - шукали          «А xi6a ви мене не бачиге?» -, у свою чергу запитував господар, ховаючись за горою         «Hi, не бачшмо!» кричали      <<Дай Боже, щоб завжди так не бачили», - imageбатько.

imageчас святок на вулицях можна було imageтеатр — вертеп. Це одне з imageявищ imageсамовираження в укратнському народному

ЖИТГ1.

ходили щедрувати.    вони BiHIIJYBaJ1bHi обдаровують          подарунками, i вони продовжують        села.

               в       на Новрт pik не замикають, чекають                       що на cBiTaHkY


хати до хати з рукавичками, в яких повно зерна: пшеницЈ, жита, ячменю, BiBca, У церковному це дењ святого Василя Великого. Перший imageприносить у хату щастя. лише 60 першим до хаш на Новий pik мае що вважалося гарною прикметою.

Завершувалися святки Хрещенням. Це свято зародження християнства. Хрещенськти ранком BCi йшли на Там прорубували в imageхрест i пружрашали його де святили воду, називали «Йордан».

imageосвячення води                            «для здоров'я» купалися в ополонщ.

Хрещенську воду для хвороб. Ця вода може протягом року.

Водохрещ, вважалося, мають слабнути морози- Тому казали: не а вже минули

    Лунае стук у           Щедрувальники заходять до класу i             починаюгь

Ого - го, коза,

Ого — го, cipa.

Недавно з Москви

З ДОВГИМИimage

    Ти            б уimage

Та нажала б нам ciHa снопок,

Погодувала б малих

Ой не йди, не йди, 60 в тому

Поховалися, розхвалися,

Хочуть козу вчити, шкуру облуштгь,

М'ясо порубать, собакамimage

А я тих не боюся imageбоюся старогоimage

    Що в того        сива борода.

imageКоза у цей час, а це малий хлопещ у вивернутому imageрухами. Аж ось з'являеться хор

Вдарив дщ козу

По ciPOMY боку, Тут коза впала, Нежива стала.

imageрозтруеться i циганом, який торгуе шкурою померлот кози. баба наполягае на тому, щоб оживив козу, хорimage

У вашгм          xopoMi приключилась

     Чи нема тут           коновала,

Щоб наша ki30Hbka на ноги стала?

З'являегься у схщному B6paHi, BiH стае перед козою, щось щепоче i намагаегься imageрухами оживити й, коза встае imageхору:

Го-го-го, коза!

Го-го-го, cipa!

Го-го-го, image

Де коза ходить, там жито родить!

Де не бувае, там вилягае...

Де коза ногою, там жито — копою! Де коза рогом, там жито стогом!


Щедрувальншав обдаровують подарунками, i вони залишають клас.

Учителы Перед вами,         чистрт лист. На ньому повинна народитися святкова

imageКожен з вас внесе свою частку. Спочатку нам треба створити пейзаж, де будуть вщбуватися image- Що таке пейзаж?

-                           Пейзаж — це зображення природи. - З чого починають його малювати?

-                           горизонту.

-                           перетворюемо простий пейзаж у image Що треба додати, image- Хатинки, ялшки, дерева.

-                           А для створення святковот композшј: не вистачае чого? imageлюдей.

Отжее, ми приступаемо до роботи.

IV.  Практична робота.

Для малювання фонду на вејшкому чистому вибираються иое — пошчниюв.

imageучням надаеться завдання намаловати хатшжи i ялш-жи. Решта передае свот враження про свята через шодини. шд час практичноТ роботи вчитель допомагае учням, сприяе BipH0MY виконаншо завдання.

По заюнченшо роботи разом з учителем складають колективну композищю. imageвирппують про BiPHe розташування Tiei чи iH1110i фтгурки.

V.     imageуроку.

Короткий аналв, обговорення та imageроботи.

Учитель запитуе.

-    Чого ми      на      досягли?

-    Чому навчилися?

-    Що сподобалося наimage

pdf
Додано
13 січня 2021
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку