Дидактичні ігри на заняттях образотворчого мистецтва

Про матеріал
Тема «Дидактичні ігри на заняттях образотворчого мистецтва» Заняття з образотворчого мистецтва повинні сприяти розвитку художніх здібностей дітей, розвитку їх творчого потенціалу. Дуже влучний метод для збагачення дитини та заохочення є введення дидактичних ігор на заняттях. Вони сприяють здатності до різних видів художньо-творчої діяльності: художнє бачення світу, оригінальність сприймання, підвищений інтерес до художньої діяльності, в дуже легкій та цікавій формі можна прослідкувати у дитини здібності до зображувальної діяльності: здатність правильно оцінити форми, пропорції, положення предметів у просторі, розвивається світлотіньова чутливість/
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

 «Мандрівка у світ мистецтва»

Брейн - рінг

 

 

 

Підготувала:

Кашіна Тетяна Леонідівна

Керівника студії ОТМ                   

«Творча майстерня»

ЦДЮТ СОНЯХ

Для вихованців студії

Образотворчого мистецтва «Творча майстерня»

 


Тема виховного заходу:  «Мандрівка у світ мистецтва»

Мета: 

Дидактична: розширити знання дітей про мистецтво, його види; вчити їх розрізняти прекрасне, узагальнити та збагатити знання учнів про живопис як вид образотворчого мистецтва.

Розвиваюча: розвивати творчі здібності, почуття прекрасного, спостережливість, пам'ять, увагу

Виховна: виховувати почуття прекрасного, повагу до художньої культури, любов до рідного краю; виховувати естетичний смак.

Обладнання : візуальний ряд: репродукції  картин, дидактичні ігри, графічні матеріали, папір. Музичний ряд.

Хід виховного заходу

І. Організація учнів

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

   Доброго дня  любі !

Сьогодні ми  відправимось з вами  в світ мистецтва, в світ картин, музики. Адже мистецтво - це свято, чаклунство, казка та творчість.

Мистецтво! Чарівних звуків ти ріка безмежна,

Гармонія тих фарб, що з сонцем грає джерело.

Душі людської казка безсловесна

Чарує і манить  як восени тепло.

Вона саме життя, що жити всім велить!

Вона надія й щастя мить!

Сьогодні ми з вами пограємо, проведемо вікторину, поглибимо знання з образотворчого мистецтва ще одним дуже цікавим засобом.

Діти сідають за чотири столи, таким чином ми маємо 4 команди.

Отже наш захід розпочинається.

  • Вам буде запропоновано декілька конкурсів, питань, завдань. За кожну правильну відповідь або виконане завдання ви отримаєте на команду – чарівну квітку – наліпку. Під кінець ми порахуємо  - яка команда набере найбільшу кількість квітів – та команда й отримає перемогу.

ІІІ. Основна частина

І конкурс «Привітання»

Команди мають обрати капітана, придумати собі назву та девіз. 

Команди по черзі представляють себе.

ІІ конкурс «Емблема»

Кожна команда малює на аркуші, котра лежить на столі – свою емблему

ІІІ конкурс «Хто швидше»

Ви підходите до мене, витягуєте лист, читаєте запитання і тут же даєте відповідь.

Підказки заборонені як від своєї команди так і від команди суперників.

За правильну відповідь - 1 квітка

1.Які кольори називають основними?

А) зелений, жовтий, синій

Б)синій, жовтий, червоний

В) червоний, білий, чорний

2.До якого жанру відносяться картини Шишкіна „ Дубовий гай ”, Левітана „ Золота осінь ”:

А)натюрморт

Б) побутовий

В) пейзаж

3. Як називається художник, творчість якого пов’язана із зображенням моря:

А) пейзажист

Б) мариніст

В) анімаліст

4.Що таке декоративно - прикладне мистецтво:

А) будівельне мистецтво

Б) мистецтво побуту

В) пластичне мистецтво

5.Що таке писанка:

А) розпис фарбами по вареному яйцю

Б) розпис фарбами по сирому яйцю

В) розпис воском по сирому яйцю

6. Які найбільш поширені матеріали у скульптурі:

А) фарби, скло, дошка

Б)камінь, метал, дерево

В) тканина, папір.

7. Твір, виконаний із шматочків кольорового скла, каміння, кераміки, тощо - це:

А) фреска

Б) мозаїка

В) вітраж

8.Узагальнений образ виноградного грона має геометричну подібність з:

А) кругом

Б) квадратом

В) трикутником

9. Живопис – це

А) жанр картини

Б) вид образотворчого мистецтва

В) вид графіки

10. Засоби живопису

А) колір, лінія, звук

Б) пластика, об’єм, колір

В) колір, композиція

11. Види живопису –

А) монументальний, музичний, станковий

Б) станковий, монументальний, театрально-декораційний

В) мініатюра, ілюстрація, декорація, колорит

12. Жанри живопису –

А) пейзаж, натюрморт, сюїта, історичний

Б) побутовий, релігійний, анімалістичний

В) батальний, портретний, монументальний

А зараз за гру „ Хто швидше”  команди отримують свої квіти.

ІV конкурс «Малюнок на скелі» 

Ще первісні люди бачили красу навколишнього світу  й відображали її в малюнках, скульптурі, різьбленні по дереву, кості, каменю. Мисливці кам’яного віку створювали в печерах цілі галереї малюнків. На них різнокольоровими фарбами ( червона, жовта, коричневі глини ) та сажею зображали різних звірів: коней, бізонів, мамонтів, оленів, а інколи - і якісь знаки.

Уявіть, що ви зараз знаходитесь у кам’яному віці і хочете передати красу мамонта    для нащадків, намалювавши   малюнок  у печері.

Який же буде  цей малюнок ми зараз побачимо.

До стіни прикріплені 2 листка ватману. Кожен з вас отримує маркер.  Вам закривають очі хусткою  і ви повинні намалювати мамонта  з закритими очима в кого він получиться кращий, той і виграв.

Отже почали. Вам дається на це 3 хвилини.

Звучить легка музика. На фоні музики розповідь вчителя.

Перші мисливці вірили, що існує прямий зв’язок між справжніми тваринами і їх зображеннями. Отже, якщо людина мала владу над зображенням, то вона утримувала її і над самими тваринами. Щоб тварини не могли вирватися з - під влади людини їх малювали у натуральну величину, у потаємних місцях, у найвіддаленіших залах печери, куди можна дістатися лише незручними коридорами. Вони були виконані дуже майстерно. Деякі бики   стояли на місці, інші бігли чи кидались на ворога, наставивши рога. Мамонти мирно паслися, щипаючи соковиту траву.

  В хитрості й винахідливості людина почувала свою перевагу над звіром. Але звір часто був сильнішим і краще озброєним від природи, і тому людина поважала і страхалася звіра, та коли людина зображувала вражених зброєю, помираючих тварин, вона вже ніби віщувала  і прославляла свою майбутню перемогу над ними.

   Силу звіра, його велич, ніби саму душу його, красу в русі, в спокої, в пориві  - ось що хотіли передати і передавали з надзвичайною майстерністю живописці печер.

  У печерах, куди археологам часом було важко потрапити, знаходили іноді цілі музеї первісного живопису.  Один із них - печера Ласко, що знаходиться на півдні Франції.

    Унікальні твори первісного мистецтва ( речі вкриті візерунками, дрібні фігурки з глини, малюнки, виконані червоною фарбою на великих кістках мамонта, прикраси з кістки  й морських черепашок) знайшли в с. Межиріч, Черкаської обл. та с. Мізин, Чернігівської обл..Вони свідчать про зародження декоративно - прикладного мистецтва на нашій території.

І завершують роботи наші художники. Подивимось на їх роботи. Що ж залишить нащадкам команда... та команда...

Показують свої малюнки глядачам і отримують квіточки.

V конкурс «Відгадай»

А зараз  перевіримо як ви засвоїли жанри мистецтва. Кожна з команд отримає по 3 загадки . Відповідь обговорюєте спільно, а говорить правильну відповідь один.

1. Якщо бачиш  - на картині, 

Намальована ріка,

Чи то іній на ялинці,

Чи хмаринка здалека,

Чи засніжена рівнина,

Чи вузький провулок наш,

 То звичайно, ця картина

Називається...( пейзаж ).

 

2. Якщо бачиш на картині

чашку кави на столі,

чи калач на скатертині,

чи троянду в кришталі,

чи якусь красиву вазу,

чи смачний великий торт,

а хоч всі предмети зразу,

знай, це буде...( натюрморт )

 

3. Якщо бачиш,що з картини,

Ніби дивиться на нас

Принц в одежі старовинній,

Чи сучасний верхолаз,

Льотчик, вчений, балерина,

Так і знай, що ця картина

Називається...( портрет )

 

4.Якщо художник зобразив,

 Лицарів, що у поході,

 Або війни чи стихію,

 Що колись була в природі,

 Чи принцес і королів,

 Воїнів з мечем незвичним,

 Жанр цей зветься... ( історичним )

 

5.Смуток, радість і любов -

Художник все відображає,

І красу людей у праці

Він чудово розкриває.

Все, що діється довкіл,

Відтворить  завжди готовий.

Ці роботи потрапляють в жанр,

Що зветься...( побутовий )

 

6.Ось ти бачиш на картині:

Вовк з вовчицею сидять,

Лев - цар звірів - у савані

З левенятами лежать.

Бачиш іншого ти звіра,

Що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих?

Жанр цей -...( анімалістичний ).

За цей конкурс отримують команди такі бали...

VI конкурс «Оживи картину»

Учням пропонуються описання деякої ситуації – вони повинні це інсценувати без слів. Інші команди повинні розгадати про що йде мова в кожній сцені.

  1. Дівчинка дуже просить у своїх батьків художні матеріали, та, отримаючи їх,  починає малювати портрети батьків.
  2. Я ставлю натюрморт.
  3. Робимо замальовки людей в різних позах.

VII конкурс «Чорний ящик»

  Команда повинна відгадати що лежить в чорному ящику.

  1. Якщо ви не маєте змоги дивитися картини в музеях, ви взявши це до рук зможете їх побачити, але в зменшеному виді. Що в чорному ящику?  (Репродукції картин ).
  2. Це роблять з додаванням меду, але ніхто не їсть. Як тільки  це закінчується, художник його знову поновлює. ( Фарби медові )
  3. Це - один із видів народного мініатюрного живопису, легко вміщується в долоні  людини. Протягом багатьом століть вона виконувала роль атрибутів магічний дійств та обрядів. У наш час її використовують як оберіг. (Виготовляють на Великдень) - (Писанка).
  4. Це - найпростіший матеріал для виготовлення зображень в об’ємі, яким ви користуєтесь на уроках образотворчого мистецтва. Він буває різних кольорів,  використовується для виготовлення малих скульптурних форм. (Пластилін ).  

VIII конкурс  «Мислю - значить існую»

В цьому конкурсі ви маєте показати свої ерудицію, оригінальність, ораторську майстерність.

Художник творіннями своїми нікому нічого не доводить. 
Його завдання - зобразити емоції так, щоб їх відчули. - Олександр Блок.

Художник повинен любити життя і доводити нам, що воно прекрасне. - Анатоль Франс

Тишу може передати тільки живопис. - Гюстав Моро.

Художник творіннями своїми нікому нічого не доводить. Його завдання - зобразити емоції так, щоб їх відчули. - Олександр Блок.

IV. Підведення підсумків

Ось і завершився наш брейн - ринг.

Підведемо підсумки та порахуємо кулькусть квіточок в кожній команді.

І, так довгоочікуваний момент -  оголошуємо переможців.

Я хочу подякувати всім учасникам брейн - рингу і вручити їм творчі подарунки.

До побачення! До нових зустрічей!

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
1848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку