Урок "Іван Андрійович Крилов. «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байці І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів"

Про матеріал
Розробка уроку зарубіжної літератури для 6 класу з використанням інтерактивних вправ: «Знайди помилку», «Мікрофон» , «Дерево Мудрості», «Заочна подорож», «Інтерв’ю», «Незакінчене речення», «Пошук інформації», робота в парах і групах, «Моя оцінка уроку», «Аналіз ситуації».
Перегляд файлу

Зарубіжна література

6 клас


Іван Андрійович Крилов.

«Вовк і Ягня».

Моральні проблеми

 в байці І. А. Крилова.

Яскравість алегоричних образів

ягненок



Вчитель: І. В. Алімова

 

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом І. А. Крилова; викликати інтерес до вивчення байок; поглибити теоретичні та практичні знання про цей жанр, його складові; розвивати творчі здібності учнів, уміння працювати колективно та індивідуально, логічне мислення, увагу, пам'ять, навички виразного читання, уміння висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховувати любов до читання, критичне ставлення до людських вад, прагнення до пізнання та самовиховання.

 

Обладнання: підручники, зошити, презентація до уроку, портрети байкарів, «Дерево Мудрості», ілюстрації до тексту, емблеми для персонажів байки, аудіокнига «Вовк і Ягня», НПМІК.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Інтерактивні вправи: «Знайди помилку»,  «Мікрофон» , «Дерево Мудрості», «Заочна подорож», «Інтерв’ю»,  «Незакінчене речення», «Пошук інформації»,  робота в парах і групах, «Моя оцінка уроку», «Аналіз ситуації».

Хід уроку

І. Оргмомент

Емоційний настрій класу (слайди 1-2).

ІІ. Актуалізація опорних знань

Пригадайте назву тематичного блоку, над яким ми зараз працюємо. (Мудрість байки) (слайд 3).

1. Інтерактивна вправа «Знайди помилку» (слайд 4).

Байка – це великий, віршований алегоричний твір повчального змісту. Вона прийшла з Давнього Риму.

Байка складається з трьох частин – оповідь, повчання та мораль. Художній прийом, який лежить в основі байки – епітет.

  2. Інтерактивна вправа «Дерево Мудрості» (слайд 5). + на дошці, портрети на уч. столі

Перед вами Дерево Мудрості. Зараз ви повинні пригадати імена видатних байкарів світу і прикрасити гілки нашого дерева їх портретами. (Езоп, Федр, Жан де Лафонтен,  Леонардо да Вінчі, Л. Глібов, Г Сковорода).

1. Хто вважається основоположниками жанру байки?     (Езоп)

2. Що вам відомо про Федра?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Інтерактивна вправа «Заочна подорож» (слайд 6).

Учитель. Петербург. Ми з вами в Літньому саду біля пам’ятника. Дідусь у глибокій задумі сидить у кріслі, а біля його ніг зібралися бронзові звірі – леви, лисиці, вовки, ведмеді та інші. Цей дідусь – відомий російський байкар…., а звірі - …. (слайд 7).

(Діти називають – І. Крилов; герої його байок)

ІV. Оголошення теми, мети уроку

На сьогоднішньому уроці продовжимо працювати над літературним жанром байки та познайомимося з творчістю І. Крилова і змістом його байкою «Вовк і Ягня».

Відкрийте зошити, запишіть число та тему уроку. (слайд 8).

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення» (слайд 9)

- Визначимо, яких результатів очікує кожен із вас від уроку.

Починати свою відповідь, як завжди, можете словами:

  • Цей урок навчить мене…
  • Я очікую від цього уроку…
  • Цей урок познайомить мене…
  • На цьому уроці я хочу дізнатися…

(Відповіді учнів)

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Слово вчителя

- Давайте перенесемо свою уяву в ХІХ ст. в Росію. Бо саме в цей період жив відомий російський байкар – Іван Андрійович Крилов.

Удома вам необхідно було уявити себе журналістами популярних видань і взяти інтерв’ю у Івана Андрійовича Крилова. А за результатами скласти анкету про письменника.

2. Випереджальне завдання (слайд 10 ).

Анкета

Ім’я …………………………. Іван

Прізвище…………………… Крилов

Національність……………. росіянин

Дата  народження……………. 13 лютого 1769 р.

Місце народження………… Москва

Соціальне походження…… збіднілий дворянин

До яких навчальних предметів виявляв здібності……….математика, музика, французька мова, літератури.

Рід діяльності……………… письменник

Творчість(чим займався)…………………...твори для театру, журналістика, байки.

Жанр, який прославив письменника ………. Байка

Найвідоміші байки І. Крилова…………. «Квартет», «Лебідь, Щука і Рак», «Слон і Моська», «Мавпа та окуляри»,«Бабка та Муравель».

3. Слово вчителя.

Діти, уважно послухайте байку І. А. Крилова «Вовк і Ягня», щоб змогли дати відповідь на запитання.

4. Виразне читання байки вчителем

5. Інтерактивна вправа «Мікрофон» (слайд 11)

Перевірка первинного сприйняття тексту

- Яке враження справила на вас байка?

- Назвіть героїв, про яких згадується у байці. (Вовк і Ягня )

- У якій формі написано твір? (у віршованій)

4. Словникова робота (слайд 12)

Завсігди – завжди.

Пресвітлий – у царській Росії почесне звертання.

Світлість – титул князя Далебі – так і знай.

Зволить – бажає, хоче.

Сват – родич, батько дружини сина або чоловіка дочки.

Розквитаюсь – помщуся.

Гоноровисте – пихате, гордовите.

5. Читання тексу учнями:

  Робота в парах: (слайд 13)

- Причитайте байку один одному

- Зачитайте слова Вовка;

- Зачитайте слова Ягняти.

VІ.  Художній аналіз байки «Вовк і Ягня» (слайд 14)

1. Бесіда за запитаннями

- Де відбувається дія твору і коли?

(на березі струмка, влітку)

- Як себе поводять герої?

 (кожен із персонажів намагається довести свою правду . Ягня виправдовується, Вовк звинувачує)

- Знайдіть у тексті фразу, що підтверджує безневинність Ягняти. Яким ми бачимо Ягня ?

( безвинне, маленьке, слабеньке, беззахисне)

- Яким постає перед нами Вовк?

(страшний, здоровенній, голодний)

- Хто першим розпочав суперечку?

(Вовк)

- Як поводився Вовк?

(нахабно)

- Яка його мова? Зачитайте

(мова груба)

- Як звучить перша репліка Ягняти?

 (поважно звертається до Вока, голос тремтить, Ягня залякане, невпевнене, покірне)

- Чи змінюється мова Ягня в суперечці?!

(Так, чим далі, тим Ягня стає впевненішою. Ягня вступає в суперечку з Вовком, розуміючи, що його вини немає ні в чому)

- У чому Вовк звинувачує Ягня?

тому, що саме воно трапилося йому на шляху, на його місці могло бути інше, а наслідок був би той самий)

- Чому Вовк одразу не з’їв Ягня, а вступив з ним в суперечку?!

 (Вовк хитрий, підступний, він знає наперед, що чинить несправедливий, але хоче знайти виправдання своїм ділом)

- Хто перемагає в суперечці?

(У суперечці перемагає Ягня. Правда на його боці, але воно беззахисне. У Вовка немає ніякої правди, але в нього є сила й він застосовує її до слабшого)

- Зачитайте слова, що є мораллю байки.

- Яка головна думка байки? ( «У сильного всегда безсильний виноват»)

- Яких людей засуджує Крилов в образі Вовка?

 (грубих, сильних, нахабних, жорстоких, несправедливих)

- Продовжте речення: «Образ Ягняти надихає мене зобразити людину…

(Ягня  - людина бідна, що має відчуття власності гідності, але не здатна себе захистити: добра, розумна, беззахисна.)

2. Прийом «Пошук інформації» (слайд 15)

Робота в групах (учні отримують ілюстрації до байки «Вовк і Ягня» та добирають відповідні рядки з тексту.)

- Розгляньте ілюстрації до байки «Вовк і Ягня», знайдіть відповідні рядки у тексті.

VІI. Узагальнення та систематизація знань

1. Слухання аудіозапису байки (мовою оригіналу).

Для подальшої роботи  я пропоную послухати байку мовою оригіналу

(слайд 16).

2. Творча робота в групах (слайд 17)

Скласти сенкан

І гр. – до образу Вовка;

ІІ гр. – до образу Ягняти;

ІІІ гр. – визначити рисо вдачі героїв (підкресливши необхідні слова);

ІV– підготувати читання байки в особах.

VIІI. Підсумок уроку. Оцінювання

- Чи справдилися ваші очікування? (слайд 18)

Вправа «Моя оцінка уроку» (слайд 19)

IХ. Домашнє завдання (слайд 20)

Високий рівень:

Порівняти однойменні байки Крилова та Езопа 

Достатній рівень:

Підібрати крилаті слова, прислів'я до байки Крилова.

Всім учням:

 Виразно читати, вміти аналізувати байку Крилова “Вовк і Ягня”.

Намалювати малюнки до байки (за бажанням). 

 

 

 

docx
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку