Урок "Карти знань. Редактори карт знань"

Про матеріал
Урок інформатики для 9 класу "Карти знань. Редактори карт знань". Здійснено міжпредметні зв'язки, використаний онлайн-редактор карт знань, сервіс Google Coogle.
Перегляд файлу

9 клас   Дата_____________________

 

Тема.   КАРТИ ЗНАНЬ. РЕДАКТОРИ КАРТ ЗНАНЬ.

 

Мета уроку:

навчальна: вивчити призначення та структуру редактора карт знань, алгоритм побудова інформаційних моделей в редакторі карт знань; ознайомлення з можливостями структурування інформації на основі використання редактора карт знань; навчити учнів створювати карти знань на основі знань певної предметної області;

розвивальна:  розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера та відповідного програмного забезпечення; розвивати в учнів логічне мислення, науковий світогляд при побудові та використанні карт знань;

виховна: виховувати свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції, інформаційно-освічену людину,

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання та програмне забезпечення уроку: Презентація, комп’ютери, пакет офісних програм, Internet.

Хід уроку

  1. Організаційний момент: ознайомлення учнів з темою уроку, планом проведення та задачами уроку.
  2. Актуалізація опорних знань:

Вправа «Незакінчене речення»:

  • Модель – це … (матеріальний або уявний аналог деякого об'єкта (предмета, явища або процесу), який зберігає суттєві риси об'єкта і здатний заміщувати його під час вивчення, дослідження або відтворення).
  • Якщо модель подають за допомогою спрощеного матеріального об’єкта, то отримують … (матеріальну модель).
  • Якщо модель подають за допомогою описів, формул, зображень, схем, таблиць, креслень, графіків, то в такому разі мають … (інформаційну модель)
  • Комп’ютерна модель – це … (інформаційна модель, подана у знаковій формі та реалізована за допомогою комп’ютера.)
  • Комп’ютерні моделі бувають … (фізичні, графічні, імітаційні, обчислювальні, логічні)
  • Комп’ютерне моделювання застосовують для … (розв’язання широкого кола завдань у різних галузях).
  • Наприклад: … (конструювання транспортних засобів, аналіз фінансових даних, створення комп’ютерних тренажерів, дослідження фізичних процесів, проектування, прогнозування, моделювання роботів).
  • З якими моделями ви зустрічалися у школі? (Глобус, хімічні, фізичні, математичні формули, графіки, креслення, ноти малюнки, аплікації).

 

  1. Ознайомлення з новим матеріалом:

 Ви, як учні 9 класу, уже розумієте, як важливо уміти систематизувати та узагальнити отримані вами знання з різних предметних галузей.

Для того щоб мати добрі знання з предмету, потрібно не тільки пам'ятати багато відомостей, а й розуміти взаємозв'язок об'єктів предметної області. З цією метою можна побудувати структурну модель предметної області, зобразивши в ній основні об'єкти і зв'язок між ними.

Отже, наша тема сьогодні: Карти знань. Редактори карт знань

На уроці ви дізнаєтесь, що таке карти знань, для чого можна використовувати карти знань, яких правил слід дотримуватися під час створення карт знань, як їх  створювати

Структурна або інформаційна модель, представлена в структурній формі у вигляді схеми, яка наочно відображає взаємозв'язок між об'єктами і явищами деякої предметної області, називається картою знань. Карти знань також називаються ментальними, асоціативними картами, або картами розуму.

Історична довідка: Автором теорії карт знань є британський психолог Тоні Бьюзен (1942 р.н..). Він розробив методику запам'ятовування і організації мислення, яку описав більш ніж в 100 книгах. Завдяки своїй методиці він встановив рекорд із запам'ятовування великих обсягів даних. Тоні Бьюзен є одним із засновників міжнародних олімпіад пам'яті, які проводяться з 1997 року

Вікіпедія дає такі визначення карт знань:

  • Карта знань – структурна модель предметної області, в якій вказуються основні об’єкти та зв’язки між цими об’єктами.
  • Ментальні карти (карти розуму, карти знань, інтелект – карти) – це технологія  візуалізації та структуризації інформації.

Приклади карт знань.

Структура карт знань:

  • Центральний об’єкт – корінь(кореневий вузол);
  • Вузли – гілки в карті знань;
  • Дочірній вузол – відгалуження від попереднього вузла;
  • Батьківський вузол – попередній вузол.

    Мета створення ментальних карт:

  • Планування роботи;
  • Упорядкування інформації;
  • Організація роботи над проектом та інше.

Можливості карт знань:

  •    Створення, редагування, форматування карт знань;
  •    Додавання графічних об’єктів до вузлів карт знань;
  •    Створення гіперпосилань на допоміжні матеріали;
  •    Керування показом карт знань;
  •    Пошук даних  в картах знань;
  •    Відкривання, зберігання карт знань та інше.

 

Маючи досвід роботи у різних програмних середовищах, ви уже власними силами змогли б реалізувати карту знань. Пропоную виконати завдання на створення карти знань у обраному вами програмному середовищі (Пропонуються: Word, PowerPoint, Excel, Paint).

Завдання для виконання:

  1. Частини мови.
  2. Покоління ЕОМ.
  3. Системи органів людини.
  4. Типи хімічних реакцій.
  5. Види трикутників.
  6. Хімічний склад людського організму.
  7. Віршові  розміри.
  8. Основні закони динаміки.
  9. Сервіси Інтернету.

 

Ознайомлення з середовищем для створення карт знань – Coogle.

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу:

Практична частина

Завдання (розміщене на блозі учителя s-informat.blogspot.com):

  1. https://2.bp.blogspot.com/-GJNH2h35M0M/XDxNkdRmDpI/AAAAAAAAA20/5400AzHw_9wk5KFoW2t_T-Id_S7f2V5GACLcBGAs/s1600/%25D0%259A%25D0%25A3%25D0%2593%25D0%259B.pngВідкрити редактор карт знань Coogle через власний обліковий запис Google.
  2. Створити карту знань відповідно до завдання на картці.
  3. Зберегти роботу як зображення.
  4. Продемонструвати роботу учителю.

 

  1. Підведення підсумків уроку.
  2. Домашнє завдання. Опрацювати п. 13.2 – 13.3.

Виконати завдання 4, стор.108.

 

 

1

 

docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
2097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку