Урок-казка для 6 класу "Круг, площа круга".

Про матеріал

Формувати уявлення учнів про геометричну фігуру круг, його елементи, вміння визначати площу круга; навчити користуватись формулою для розв'язування задач, прививати любов до математики через гру, розвивати логічне мислення і просторову уяву, виховувати почуття відповідальності і дружелюбності.

Перегляд файлу

Урок математики у 6 класі

на тему:

« Круг. Площа круга»

 

 

 

Підготувала

вчитель математики

 Карівської ЗШ І-ІІст.

Мазур Я.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 рік

 

Тема уроку: Круг. Площа круга.

Мета: сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру круг, його елементи, визначати  площу круга; навчити користуватись формулою    для розв’язування задач, прививати любов до математики, розвивати логічне мислення і просторову уяву,  виховувати  почуття відповідальності і дружелюбності.

Тип уроку: Засвоєння знань, умінь та навичок.

Хід уроку:

I. Організаційні питання. Перевірка домашнього  завдання.

II. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні ми продовжимо вивчати геометричні фігури і зробимо це з улюбленим героєм Гаррі Поттером. І цю історію назвемо “Гаррі Поттер і чарівний …” . Щоб відгадати продовження назви відгадайте загадку: “Є у кола справжній друг, називається він …”. Мова піде про нову геометричну фігуру, яка називається кругом, але до чого тут Гаррі Поттер, запитаєте ви? Отже слухайте нашу казкову історію. Одного вечора Гаррі Поттер проходив повз чарівну кімнату, двері якої були  ледь прихилені. Він скористався слушним моментом і увійшов у середину. Двері тихенько зачинилися. Гаррі опинився сам у незнайомій йому країні. Це була сіра країна якихось химер, схожих на геометричні фігури. Всі були похмурі і сумні. Гаррі хотів їх розпитати про причини суму, але вони мовчали. Гаррі подивися на небо, але небо теж було непривітне. На сірому небі виднілася жовта пляма. « Дивні речі відбуваються у цій країні», - подумав Гаррі. Він пошкодував, що не взяв із собою чарівну паличку або когось із друзів. Всі  фігури ходили і щось шукали. Нарешті  маленька химера, подібна на трикутник, знайшла кольорову ниточку і почала сумну розповідь про двох товаришів… «Ось, що залишилось від нашого кола,-  сказала вона, - у Хогварді  нічого не вчили про геометричні фігури, їх вчили лише магії та чаклунства. Що робити?»

То, може,  ми їм допоможемо?  Нагадаємо, шо таке коло і його елементи

 

 

Кольорова ниточка відповідала кольору їхнього зниклого товариша Кола. Як тепер скласти цю нитку у коло? Відповіді ніхто не знав. Тут прибігла Лінійка і почала вимірювати довжину ниточки.  «Для чого вона це робила?»,- задумався Гаррі.

Відповіді учнів.

Ми допоможемо Лінійці і розв’яжемо задачу №147 із збірника.

 Довжина кола дорівнює 7,85 см. Знайти радіус кола. R=C/2π= 7,85 : (2 ∙3,14) ≈ 1,25 см.

Відповідь: 1,25 см.

Гаррі Поттер та Лінійка з’єднали кінці кольорової нитки, ожививши Коло. Коло прийшло до тями і з сумом запитало, чи знайшли його товариша. Воно почало розповідати, як вони з товаришем відправилися в замок Знань, де в цариці Математики хотіли довідатись про свої властивості.  Та раптом Радіус та Діаметр почали сперечатися, хто з них важливіший. Я розірвалося, і що трапилось з моїм товаришем Кругом -  невідомо.

Щоб порозумітися Радіусу і Діаметру, потрібна ваша допомога.

                                                   D = 2 R

D = 5см

D = 1м

D = 0,1дм

R = ?

R = ?

R = ?

R = 0,9 мм

R =  см

R = 1 дм

D = ?

D = ?

D = ?

 

Радіус та Діаметр зрозуміли, що вони обидва є необхідними елементами кола.

Гаррі Поттер сказав: “Мерщій в замок Знань, а по дорозі ти мені розповідай про свого товариша Круга” 

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку.

IІІ.І Засвоєння знань. Слово вчителя.

Тим часом наші герої підійшли до замку. Двері замку були зачинені. Гаррі уважно подивився і побачив напис. Це був своєрідний код.

 

R

5

D

 

π

3

С

 

D =        C =

Гаррі ввів числа і двері замку відчинилися. Посередині залу сидів Круг. Коло підбігло до товариша, але Круг зупинив його рукою і всі зрозуміли, що він щось шукає. Перед ним лежали фігури та формули. Друзі подивилися на них і все зрозуміли…

 Встановимо відповідність між фігурами і формулами. Допоможемо Кругу

 

 

 

Учні допомагають знайти Кругу потрібну формулу. Круг став радісним. Він знайшов формулу , яка належала тільки йому. Він ще добре не розумів, як користуватись цією формулою, але був страшенно щасливий. Все навкруги змінилося. Навіть Сонце на небі стало яскравим  жовтим кругом. А всі фігури прийнялися до своєї звичної праці: знаходили периметри, площі, суми кутів. Круг і Коло стали  нерозлучними друзями. Наша історія закінчилася щасливо. Гаррі Поттер довідався чимало нового про геометричні фігури, зокрема про коло і круг. Він і зараз присутній у нашому класі у своєму невидимому плащі і спостерігає за нами, прагне навчитися знаходити площу круга. Навчимо Гаррі Поттера визначати площу круга за такою формулою 

                                                                S= π R 2

  Щоб знайти площу круга,  потрібно помножити число π на радіус у квадраті.

 IV. Засвоєння вмінь.

  • Усні вправи.

R= 10см; D= 5дм  ; Знайти площу круга  

  • Знайти площу круга, радіуса 4 см. S = 3,14 ∙ 42 ≈ 50,24 см2  

Відповідь: 50,24 см2  

  • Робота з підручником. № 694.

№ 694.    C = 37,68 см, R = 37,68: (3,14∙2) ≈6см.

     S ≈ 3,14 ∙36 ≈ 113,04 см2

Відповідь: 113,04 см2    

  • Знайти площу круга, якщо довжина кола 20π см.

R = 20 π : 2 π = 10 см.

S = π100 = 100 π см 2

 

  • Додаткове завдання.  Площа квадрата 16 см2  . Знайти площу замальованої фігури.

V. Підсумок уроку.   VI. Домашнє завдання. № 695, 697, 702.

 

doc
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
2573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку