Тема: Урок-казка «Додавання і віднімання в межах 10»
Мета. Закріпити вміння учнів додавати й віднімати в межах 10; розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати навички логічного мислення , пам'ять. Обчислювальні навички. Прищеплювати уважність, охайність і старанність у роботі, інтерес до української казки.
Хід уроку.
І. Організація класу
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці – не дрімати,
Дружно й плідно працювати.
А сьогодні у нас незвичайний урок
У казку ми зробимо ще один крок
У казку, де живе чарівний, добрий,
Такий рум’яний…(Колобок)
Але Колобок візьме у свою казку тільки тих діток, які люблять і знають математику. Тому він пропонує вам виконати завдання.
Порівняти числа
2 3 5 5 3 8
10 4 7 0 6 1
( Виконують завдання самостійно, а потім зачитують відповіді).
Усі гарно впоралися із завданням. Отож, вирушаємо у подорож.
Були собі дід і баба. Сиділи вони якось увечері, сумували, тай каже Дід до Баби:
Спекла баба Колобка, поклала на віконечко, щоб схолонув. А Колобок вдався на диво чудовий! Він був не тільки гарний , а ще й дуже допитливий, усе йому було цікаво. А розумний який!
От лежить він на віконечку, дивиться на небо і зірки рахує. Давайте допоможемо йому.
ІІ. Усний рахунок.
На дошці паперові зірочки, на яких написані цифри:
Завдання:
2+5= 7-3=
4+2= 10-8=
6-1= 5+5=
ІІІ. Закріплення таблиць додавання і віднімання у межах 10.
Слухаємо казку далі: Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, що прийшов ранок. Скочив він із віконечка і покотився стежкою. Котиться, котиться, а на зустріч йому Зайчик. Побачив він Колобка та й каже:
А Колобок розумним був. Подумав, та й каже Зайчику:
З’їсти встигнеш, не спіши
Знаю добре, спритний ти.
А ще чув я від Сороки –
В школі гарно вчиш уроки.
А я в школу не ходжу, приклади не розв’яжу.
Поможи мені , сіренький,
А тоді вже й їж, рідненький.
Погодився Зайчик допомогти Колобкові приклади розв’язати, мусив же похвалитися який він розумний. А ми давайте допоможемо Зайчику. Може, він тоді й пожаліє Колобка, відпустить його.
3+5 5+2 9-1
6-4 7-0 4-4
8-4 6+2 2+8
(Завдання учні виконують біля дошки і в зошитах)
Поки Зайчик приклади розв’язував, Колобок утік від нього і покотився далі. Котиться, котиться а на зустріч йому Вовк. Голодний, сердитий. На сніданок він нікого не спіймав, не з’їв, а тут уже й до школи треба йти.
А Вовчик ще й задачі не розв’язував. Побачив він Колобка та й каже йому:
А Колобок каже Вовчику:
Їж, Вовчисько, раз такий.
Я на тебе не сердитий.
Я ж тобі не хліб пшеничний,
Я – Колобок математичний.
Так задачі добре знаю,
Ти собі й не уявляєш.
Навіть вчителька твоя
На весь ліс про це співає
Вовк подумав, та й каже:
Що ж , мені допоможи,
Ці задачі розв’яжи.
Може, я й не з’їм тебе,
Раз розумне ти таке.
А ми давайте Колобкові допоможемо, щоб Вовк його не з’їв.
Задачі.
Розв’язав колобок задачі. Вовк із радості за задачі – і побіг. Забув про Колобка.
Котиться, котиться Колобок далі, а на зустріч йому Ведмедик. Стурбований такий. Мудра Сова дала йому завдання вивчити назви чисел при додаванні й приклади обчислити. Ведмедик ледь упорався із завданням. А тут Мишка, як на зло, поки він спав, цифри погризла. І біда Ведмедикові: до школи спізнюється, а прикладів немає. Побачив він Колобка та й каже:
Щастя котиться до мене,
Вовчик правду говорив.
В нього ж тільки голова,
А розумна ж-ой яка!
Колобочку, поможи,
Приклади ці розв’яжи.
Їсти я тебе не стану,
Може, ще й в пригоді стану.
Діти, допоможемо Колобкові ведмедикові приклади розв’язати? Але давайте спочатку повторимо назви чисел при додаванні й згадаємо, як знайти невідомий доданок.
Розв’язування прикладів(коментовано біля дошки).
5+