Урок-казка «Додавання і віднімання в межах 10»

Про матеріал
Пропоную вашій увазі урок-казку на тему Додавання і віднімання в межах 10 за програмою НУШ
Перегляд файлу

Тема: Урок-казка «Додавання і віднімання в межах 10»

Мета. Закріпити вміння учнів додавати й віднімати в межах 10; розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Розвивати навички логічного мислення , пам'ять. Обчислювальні навички. Прищеплювати уважність, охайність і старанність у роботі, інтерес до української казки.

Хід уроку.

І. Організація класу

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці – не дрімати,

Дружно й плідно працювати.

А сьогодні у нас незвичайний урок

У казку ми зробимо ще один крок

У казку, де живе чарівний, добрий,

Такий рум’яний…(Колобок)

Але Колобок візьме у свою казку тільки тих  діток, які люблять і знають математику. Тому він пропонує вам виконати завдання.

Порівняти числа

2   3       5  5       3  8

 

10   4       7  0      6    1

 

( Виконують завдання самостійно, а потім зачитують відповіді).

Усі гарно впоралися із завданням. Отож, вирушаємо у подорож.

    Були собі дід і баба. Сиділи вони якось увечері, сумували, тай каже Дід до Баби:

  • А спечи-но, стара, Колобка.

Спекла баба Колобка, поклала на віконечко, щоб схолонув. А Колобок вдався на диво чудовий! Він був не тільки гарний , а ще й дуже допитливий, усе йому було цікаво. А розумний який!

 От лежить він на віконечку, дивиться на небо і зірки рахує. Давайте допоможемо йому.

 

ІІ. Усний рахунок.

На дошці паперові зірочки, на яких написані цифри:

 

 

 

 

 

Завдання:

  1. Порахувати, скільки зірочок.
  2. Назвати числа від найменшого до найбільшого.
  3. Назвати сусідів кожної зірочки.
  4. Кругові приклади

2+5=       7-3=   

4+2=       10-8=

6-1=        5+5=

  1. Один їжачок знайшов 4 яблука, а другий стільки ж, та ще 2.  Скільки яблук знайшов другий їжачок?

ІІІ.  Закріплення таблиць додавання і віднімання у межах 10.

      Слухаємо казку далі:  Мріяв, мріяв Колобок і не помітив, що прийшов ранок. Скочив він із віконечка і покотився стежкою. Котиться, котиться, а на зустріч йому Зайчик. Побачив він Колобка та й каже:

  • Колобок, Колобок, я тебе з’їм.

А Колобок розумним був. Подумав, та й каже Зайчику:

З’їсти встигнеш, не спіши

Знаю добре, спритний ти.

А ще чув я від Сороки –

В школі гарно вчиш уроки.

А я в школу не ходжу, приклади не розв’яжу.

Поможи мені , сіренький,

А тоді вже й їж, рідненький.

Погодився Зайчик допомогти Колобкові приклади розв’язати, мусив же похвалитися який він розумний. А ми давайте допоможемо Зайчику. Може, він тоді й пожаліє Колобка, відпустить його.

3+5         5+2        9-1

6-4          7-0         4-4

8-4           6+2       2+8

(Завдання учні виконують біля дошки і в зошитах)

Поки Зайчик приклади розв’язував, Колобок утік від нього і покотився далі. Котиться, котиться а на зустріч йому Вовк. Голодний, сердитий. На сніданок він нікого не спіймав, не з’їв, а тут уже й до школи треба йти.

А Вовчик ще й задачі не розв’язував. Побачив він Колобка та й каже йому:

  • Колобок, Колобок, я тебе з’їм.

А Колобок каже Вовчику:

Їж,  Вовчисько, раз такий.

Я на тебе не сердитий.

Я ж тобі не хліб пшеничний,

Я – Колобок математичний.

Так задачі добре знаю,

Ти собі й не уявляєш.

Навіть вчителька твоя

На весь ліс про це співає

Вовк подумав, та й каже:

Що ж , мені допоможи,

Ці задачі розв’яжи.

Може, я й не з’їм тебе,

Раз розумне ти таке.

А ми давайте Колобкові допоможемо, щоб Вовк його не з’їв.

Задачі.

  1. На одній галявині росло 8 підсніжників, а на другій – на 2 підсніжники більше. Скільки підсніжників росло на другій галявині?
  2. Білочка знайшла 9 грибочків, а горіхів – на 3 менше. Скільки горіхів знайшла білочка?

Розв’язав колобок задачі. Вовк із радості за задачі – і побіг. Забув про Колобка.

Котиться, котиться Колобок далі, а на зустріч йому Ведмедик. Стурбований такий. Мудра Сова дала йому завдання вивчити назви чисел при додаванні й приклади обчислити. Ведмедик ледь упорався із завданням. А тут Мишка, як на зло, поки він спав, цифри погризла. І біда Ведмедикові: до школи спізнюється, а прикладів немає. Побачив він Колобка та й каже:

Щастя котиться до мене,

Вовчик правду говорив.

В нього ж тільки голова,

А розумна ж-ой яка!

Колобочку, поможи,

Приклади ці розв’яжи.

Їсти я тебе не стану,

Може, ще й в пригоді стану.

Діти, допоможемо Колобкові ведмедикові приклади розв’язати? Але давайте спочатку повторимо назви чисел при додаванні й згадаємо, як знайти невідомий доданок.

Розв’язування прикладів(коментовано біля дошки).

5+

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 жовтня
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку