Урок-казка "Множення натуральних чисел"

Про матеріал
Розробка нетрадиційного уроку математики для учнів 5х класів з презентацією.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитись можна тільки весело... Щоб переварити знання, їх треба вживати з апетитом Анатолій Франс

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Як називаються компоненти при множенні с∙b=a? Як знайти невідомий множник? Що треба зробити щоб помножити число на 10, 100, 1000?

Номер слайду 4

1) №426(а) 2) №426(б) 3) №427(а) 4) №427(б) 5) №427(в)

Номер слайду 5

Мальвіна зрізала 16 троянд. Із декількох троянд вона склала букети із однаковою кількістю квітів, після чого в неї залишилось 4 троянди. Скільки троянд у букеті?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

> > > > > > Який з двох добутків більший: 37∙48 чи 37∙49 83∙105 чи 82∙105 73∙37 чи 63∙36 62∙107 чи 63∙106 17∙57 чи 71∙49 51∙48 чи 56∙41

Номер слайду 8

На болоті жили 48 жабенят. Після того, як декілька з них перетворилися на жабенят- мандрівниць і відлетіли у далекі краї, на болоті залишилось 29 жабенят. Скільки жабенят відлетіли у далекі краї? Черепаха Тортіла задумала число. Якщо від цього числа відняти 47, то вийде 68. Яке число задумала черепаха Тортіла?

Номер слайду 9

Д/з: § 9, №436

Номер слайду 10

Яка радість особливо велика? Коли вдається досягти бажаного. Фалес Мілетський

Перегляд файлу

 


Урок-казка «Множення натуральних чисел» (5 клас)

МЕТА. Скорегувати, узагальнити та закріпити навички розв’язування вправ і задач в яких використовується дія множення; розвивати навички усної лічби, пам’ять, абстрактно-логічне мислення, інтерес до вивчення математики; виховувати самостійність, працьовитість, культуру  математичних записів.

ХІД   УРОКУ

  1. Вступне слово учителя.

У країні Математиці живе багато різних дій. Ми працювали уже з діями додавання, віднімання, множення. Сьогодні продовжимо множити. А девізом нашого уроку я обрала вислів Анатоля Франса „Вчитись можна тільки весело... Щоб переварити знання, їх треба вживати з апетитом.”

Слайд 1

      2. Усний рахунок (повторення таблиці множення, розвиток уваги).

          Кожний учень отримує картку (додаток 1)

  Учитель диктує приклади, учні зафарбовують результат жовтим олівцем.

 

Отримують малюнок золотого ключика.

Слайд 2

3. Узагальнення знань.

Учитель.

Я запрошую вас у гості до казки „Золотий ключик або пригоди Буратіно”.

Карло жив у комірці під сходами, де в нього нічого не було, крім гарного  вогнища.    

      Але гарне вогнище, і вогонь, і казанок, що  кипів над вогнем, -  все було не справжнє, а намальоване на  шматині старого полотна.

  Розумний цвіркун розповів Буратіно про те, що у комірчині тата Карло криється  таємниця.  І щоб про неї дізнатися, необхідно правильно відповісти на запитання.  Буратіно – хлопчик спритний,  але дерев’яний, тому йому           потрібна допомога.

     -    Як називаються компоненти при множенні  с∙b=a?

  • Як знайти невідомий множник?
  • Що треба  зробити щоб помножити число на 10, 100, 1000? (Усне опитування).

Слайд 3

Виконайте завдання і вам відкривається таємниця – позад намальованого вогнища у комірці старого Карло є дверці, які можна відкрити тільки золотим ключиком.

      А ключик зберігається у черепахи Тортіли.

Дізнавшись про це, Буратіно вирушив на пошуки золотого ключика.

 Дорога була дальня. Буратіно йшов через поля, виноградники, через сосновий лісок. Надвечір він побачив біля дороги старий будинок з плоскою покрівлею і з вивіскою над входом: „Харчівня трьох пічкурів”.

  • Не пошкодило б   мені перекусити, - подумав Буратіно.

Зайшовши до харчевні, він сів біля вогнища, де на рожнах і сковородах смажилася всяка всячина.

              За  столом сиділи лисиця Аліса, яка раз у раз облизувалася, та кіт Базиліо, який поклав лапи на стіл, вусату морду на лапи, і уп’явся поглядом у їжу.

     У Буратіно зовсім не було грошей. Тоді підступний і злий Карабас Барабас запропонував йому угоду. Якщо Буратіно правильно розв’яже рівняння, то Карабас не тільки нагодує його, а й дасть п’ять золотих монет на додачу.  

Якщо ж Буратіно не виконає завдання, то його кинуть у вогнище для приготування  фірмового блюда.

(Учні розв’язують вправи на дошці і в зошитах, шукають правильну відповідь і заробляють для Буратіно золоті монети.)

Слайд 4

 

Підсумок.

Розв’язавши  рівняння, ситий Буратіно із п’ятьма золотими монетами продовжив свою подорож.

Раптом крізь гілки ліщини  Буратіно побачив гарну галявину  і посеред неї маленький будиночок. Навколо росли великі блакитні квіти. Доріжки були посипані чистим пісочком. У віконце визирнула  дівчинка з кучерявим                                  блакитним волоссям  і гарними оченятами. Вона пообіцяла   допомогти Буратіно знайти черепаху Тортілу, якщо він правильно розв’яже задачу за допомогою рівняння.

У зошитах записуємо:    Зрізала – 16 троянд;

                                                     Склала букет – ? троянд;

                                                     Залишилось – 4 троянд.

Учні складають и розв’язують рівняння: 

Відповідь: 4 букети по 3 троянди.

Слайд 5

 

4. Закріплення і корекція знань.

Але лисиця Аліса та Кіт Базиліо  весь час слідкували за Буратіно  і попросили поліцейських сищиків   схопити небезпечного злодія і привести його живого чи  мертвого до відділка.

      Буратіно намагався розповісти їм про тата Карло, про  свої пригоди. Все марно! Сищики схопили його, галопом потягли за місто і з мосту кинули в глибокий ставок, повний жаб і п’явок.

Якщо ви бажаєте дізнатися, чим ця пригода закінчилася, то допоможіть Буратіно подолати математичні купини.

Колективна робота

      Слайд 6                                                 

Нарешті Буратіно відхекався і видерся на великий лист водяної лілії. З усіх боків його оточили лупаті жаби. Коли Буратіно, дрібно цокаючи зубами, почав розповідати про свої нещасливі пригоди, жаби одна по одній підстрибнули, майнули задніми ногами і пірнули на дно ставка.

    Вони принесли звідтіля дохлого жука, крильце бабки, зернятко рачачої ікри і декілька математичних задач.

      Розв’яжіть їх за допомогою рівнянь і допоможете Буратіно отримати золотий ключик.

Слайд 7

Учні самостійно розв’язують задачі. Вчитель надає індивідуальну допомогу.

5. Підсумок. Домашнє завдання.

 

6. Повторення отриманих раніше знань.

Вдячні жаби на листях водяних лілій доправили Буратіно до черепахи Тортіли. Захиталася зелена ряска, випірнула черепаха, тримаючи в роті маленький золотий ключик Вона поклала його на листок біля ніг Буратіно.

Я дарую тобі ключик, - промовила Тортіла.

Робота в парах.

Знайди значення виразу (три рівні складності). Додаток 2

Отримавши ключик, щасливий Буратіно повернувся додому.

 

7. Підсумок. Корекційна хвилинка.

 

   - Ми досягли бажаного і я бачу радість на ваших обличчях (на партах  - картки, учні   домальовують обличчя і демонструють свій настрій).

 

Додатки до уроку

Додаток 1

2

8

42

4

0

99

51

11

1

20

54

64

84

91

65

25

13

62

17

24

29

72

90

12

49

40

31

41

14

57

7

18

77

43

17

22

33

80

56

19

88

50

67

6

30

27

39

53

46

9

13

32

63

92

73

45

15

23

18

45

42

79

36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

zip
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
1121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку