Яка їжа корисна для мого організму?

Про матеріал
Очікувані результати: учні знатимуть: – важливість вітамінів для здоров’я; – на які групи поділяються продукти, та їх місце в житті людини; – як правильно харчуватися. учні вмітимуть: – об’єднуватися в групу та взаємодіяти в ній; – пояснювати, що не всі продукти корисні для здоров’я; – проводити дослідницьку діяльність;
Перегляд файлу

 

Клас: 1

Тема тижня: Навіщо їсти?

Тема: Яка їжа корисна для мого організму?

Завдання уроку: дослідити, які корисні поживні речовини містяться у різних продуктах.

Основні дослідницькі/проблемні запитання: чим може нашкодити нашому організму шкідлива їжа.

Очікувані результати:

учні знатимуть:

         важливість вітамінів для здоров’я;

        на які групи поділяються продукти, та їх місце в житті людини;

        як правильно харчуватися.

учні вмітимуть:

        об’єднуватися в групу та взаємодіяти в ній;

        пояснювати, що не всі продукти корисні для здоров’я;

        проводити дослідницьку діяльність;

      – ділити множини об’єктів на підмножини за спільною ознакою.

Предмети, які інтегруються: читання, математика.

Хід уроку

1.  Ранкова  зустріч

1)  Привітання.

Промінчик весняний заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

 Давайте з’єднаємо долоньки свої

І радо всміхнемось –

Я – вам, ви – мені.

 - Чи поліпшився у вас настрій, коли ми посміхнулися один одному? Щира, відверта посмішка - це запорука гарного настрою..

2) Заповнення «Галявини настрою».

- А задаз, оберіть  квітку  відповідного  кольору  (рожева    гарний  настрій,  синя    сумний  настрій)  і  заповнюють  «Галявину  настрою».  Після  заповнен  ня  аналізують,  якого  настрою  сьогодні  у класі більше.

3)  Гра  «Моя  улюблена  страва».

-  Передаючи  мікрофон,  назвіть  свою  улюблену  страву

.Висновок:

- Чому саме ці страви ви назвали? (З улюблени-ми стравами пов’язані приємні відчуття.)—  З  якими  важливими  процесами  пов’язані  прийоми їжі? (Ріст, міцне здоров’я, джерело енергії.)

4) Бесіда на тему «Чому людині потрібно їсти?»

- Діти, а чому на вашу думку людині потрібно їсти ?

Продукти харчування : наші друзі і вороги" (година здоров'я)
5) Створення ментальної карти «Їжа мені дає …»

  6) Повідомлення  теми  дня.

            6.1 Робота над загадкою про їжу.

                                Холодильник похвалився, що на дім перетворився,

                       де смачна і свіжа проживає … (їжа).

- Так, це саме їжа.

            6.2 Робота над ребусами

 

 

                                                корисна                                    шкідлива

 

 

- Сьогодні на уроці ви навчитеся розпізнавати корисні і шкідливі продукти та напої, дізнаєтеся, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня.  Під час уроку ви навчитеся вибирати їжу корисну для здоров’я.

Отже, тема нашого уроку: «Яка їжа корисна для мого організму?»

- Ця тема дуже важлива для кожного із нас, адже саме від правильного харчування залежить стан нашого здоров’я.

7) Слухання казки «Хто важливіший?»

- Послухайте казку.

 В одному казковому королівстві жили друзі — Білок, Жирок, Вуглеводик, Вітамінка і Мінеральчик. Вони були нерозлучними, ніколи не сварилися.

Якось друзі посперечалися, хто з них важливіший.

«Я важливіший, бо є будівельним матеріалом. Завдяки мені людина росте»,— сказав Білок.

«Я теж важливий,— образився Жирок.— Я даю тепло й енергію організму, якщо мене бракуватиме, організм не отримає тепла, замерзне і загине».

«А я потрібен, щоб людина рухалася й жила»,— сказав Вуглеводик.

«Я важливіша,— сказала Вітамінка,— бо сприяю росту, силі, здоров’ю».

«Завдяки мені відбувається обмін речовин та інші важливі процеси в організмі»,— зауважив Мінеральчик.

Почувши це, Організм сказав: «Щоб побудувати будинок, потрібно багато матеріалів. Якщо бракуватиме хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Ви всі для мене важливі та потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик, і Вітамінка, і Мінеральчик. Завдяки вам я живу, зростаю, розвиваюсь, працюю, навчаюсь».

- Хто головні герої казки?

- Чи може наш організм обійтися без одного з цих компонентів?

8)Гра «Що це?»

— Діти, мабуть ви не раз чули від дорослих, які поживні та корисні білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінерали…

А що воно таке? І з чим його їдять?

- Відповіді на ці запитання заховалися в загадках, тож давайте їх знайдемо

- Відгадайте загадки, знайдіть, яка це група продуктів: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінерали.

З білком на грядці квітну, в’юся

І в борщ попасти не боюся.

Змагатись з м’ясом — моя доля,

А люди звуть мене… (квасоля).

 

А я рідка, немов водиця,

Салат без мене не годиться,

Бо все змастити — моя мрія.

Я — жир по імені… (олія).

 

Візьміть лопати — й на городи,

Смачні копати вуглеводи.

В мішку, як пані, їду з поля,

Завжди в пошані… (бараболя).

 

Без цукру я завжди сумую,

Тож швидше дайте мені чаю!

Я ж — вітамінів вам сто тонн!

Усі впізнали? Я — … (лимон).

 

Мене, біленьке, наливали,

Пили поживні мінерали

Маленькі дітки й кіт Мурко.

Всім на здоров’я — … (молоко).

- Варто включати до складу харчування різноманітні продукти, багаті на ці поживні речовини.

9)Робота в парах. Гра «Обери та поясни»

- Діти, а зараз ми будемо працювати в парах. На парті лежать картки з різноманітними продуктами харчування, ваше завдання: обрати корисні продукти, пояснити свій вибір.

(Кефір, хліб, згущене молоко, жуйка, яблучний сік, картопляне пюре, сметана, кока-кола, чіпси, сир, помідор, сухарики, булка, цукерка.)

10)Вправа «Я їм…»

- Діти, продовжіть речення

□ Удома я їм…

□ У школі я їм…

□ У гостях я можу з’їсти…

- Це корисна їжа для вашого здоров’я чи шкідлива?

11) Фізкультхвилинка.

12)Робота над вправою. (впр. 1)

- Діти, розгорніть ваші зошити на сторінці 22. Знайдіть вправу 1.

Які продукти на твою думку корисні ? Зафарбуй відповідні смайлики.

   13)Робота над вправою (впр.2)

- Діти, знайдіть вправу 2.

- Послухайте завдання.

Сьогодні 17 квітня. Тарас хоче придбати в магазині йогурт, виготовлений 4 квітня. На упаковці зазначено, що термін придатності продукту – 14 днів. Познач на календарі синім кольором дату виготовлення продукту, а червоним – кінцеву дату його споживання.

- Як ви гадаєте чи варто Тарасові купувати цей продукт ? Чому вм так думаєте ?

- А щоб ви порекомендували б Тарасові ?

14. Обговорення правил вибору корисної їжі.

1. Утримуйтесь від вживання жирної їжі.

2. Не споживайте занадто гостру та солону їжу.

3. У міру їжте солодке.

4. Споживайте якомога більше овочів та фруктів.

5. Не переїдайте.

6. Їжте свіжоприготовану їжу, що легко засвоюється.

7. Ретельно пережовуйте їжу.

8. Ніколи не забувайте мити ручки перед їжею.

9. Не забувайте після їжі прибрати після себе брудний посуд та подякувати дорослим за смачну їжу!

-   Діти, а чому потрібно мити руки перед тим, як поїсти? (Тому що через брудні руки в організм потрапляють бактерії та мікроби)

15. Вправа «Корисно-некорисно. Так чи ні?»

1. Корисно об’їдатись цукерками та тістечками (некорисно).

2. Ви повинні їсти 20 разів на день (ні).

3. Ви повинні їсти свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров’я (так).

4. Ви повинні їсти різноманітні продукти  - м’ясо, рибу, молоко тощо (так)

5. Вам корисно їсти тільки вермішель (некорисно).

6. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів (так).

7. Корисно їсти багато солодкого (некорисно).

8. Необхідно випивати щодня 2 л. води (так).

9. Газовані напої добре втамовують спрагу (ні).

10. Чорний хліб корисніший за білий (

11. Накопичивши вітаміни за літо, ми повністю готові до зустрічі із холодами (так).

12. Не їжте солодке перед їжею – втратите апетит (так).

13. Щоб перебити апетит, можна з’їсти яблуко чи апельсин (так).

14. Фруктові соки кращі, ніж лимонад (так).

16)  Підбиття підсумків. Рефлексія

Діти, продовжіть, будь ласка, речення:

- Їжа поділяється на…(корисну та шкідливу).

- Що, крім енергії та сил, має давати нам їжа…( здоров'я, красу, гарний настрій, поживні речовини та все необхідне для здоров'я).

- У народі кажуть: «Їжа — друг, їжа — ворог». Будемо дотримувати розумних меж у харчуванні!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 квітня 2021
Переглядів
1490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку