Урок-казка "Письмова нумерація чисел 11-20. Записування чисел під диктовку. Задачі на знаходження невідомого доданка. Порівняння чисел."

Про матеріал
Закріплювати знання учнів письмової нумерації чисел 11-20, уміння записувати числа під диктовку; розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка, вдосконалювати уміння порівнювати числа; розвивати мову, творче мислення, увагу, пам’ять, кмітливість, спостережливість, виховувати почуття взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Математика, 1 клас

(урок-казка)

 

 

Тема:  Письмова  нумерація чисел 11-20. Записування чисел під диктовку.

            Задачі на  знаходження невідомого доданка. Порівняння чисел.

 

Мета:  Закріплювати знання учнів письмової нумерації чисел 11-20, уміння                                                                          записувати числа під диктовку; розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка, вдосконалювати уміння порівнювати числа; розвивати мову, творче мислення, увагу, пам’ять, кмітливість, спостережливість, виховувати почуття взаємодопомоги.

 

Обладнання: Усна лічба «Чарівні пеньочки, предметні малюнки лісу, колобка, маски тварин, малюнок до задачі.»

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 - З неба падає пороша,

 Настрій нині в нас хороший.

 Працюватимем старанно,

 Щоб почуть наприкінці,

 Що у нашім першім класі

 Діти – просто молодці!

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми здійснимо  подорож у відому вам казку, назву якої ви відгадаєте, якщо поставите числа у порядку зростання, під кожним числом є літера.

 

15, 19, 18, 14, 20, 17, 16

О    О   Б    К   К   О    Л

 

(Діти відгадують назву казки – «Колобок»).

 

  • Пригадайте, від  кого втік Колобок?
  • Кого він зустрічав?
  • Що з ним трапилось?
  • Але наш сьогоднішній Колобок теж незвичайний.

Він – розумний.

 

              Всіх, кого він зустрічає,

              Уму-розуму навчає.

 

  • І сьогодні ми разом з ним будемо вчитися записувати числа в межах 20, розв’язувати задачі, порівнювати числа.

 

ІІІ. Повторення вивченого.

 

  1. Усна лічба. «Чарівні пеньочки».

(Колобок дає завдання, промовляючи:

                  - Ви ж, малята, не сумуйте

І швиденько всі рахуйте)

 

 

               4                7                              10                   6

 

                        

                                    + 3                                            -5

 

      0                   2                             7                       5

 

 

  1. Полічити від 9 до 15; від 12 до 19.

 

  1. Гра «Впізнай число»,

яке складається з:

1 десятка 3 одиниць;

1 десятка 5 одиниць;

2 десятків.

 

4. Цікава вправа.

                                        Іванко сказав: - У мами 10 яблук

                            Галинка:  - У мами 1 десяток яблук

                            - Хто з них сказав правильно?

 

                               5. Показати попереднє, наступне число (робота з індивідуальним матеріалом – цифровим віялом).

- Колобочок наш послухав, подивився і стежкою далі покотився.

 

ІV. Вивчення матеріалу уроку.

 

  1. Каліграфія – колобок котиться стежкою, стрибає, ланцюжок прикладів нам складає.

                 5 + 2 – 1 – 2 = 4 (пишуть рядок цифри 4).

 

2.   Вправи 2,3,4 (письмово), стор.91.

                Зустріч із зайчиком.

                Зайчик каже:

                - Поки в лісі я гуляв,

                 Геть усе позабував.

                 Ти по світу скрізь гуляєш,

                Розуму усіх навчаєш.

                І мені допоможи,

                Ці завдання розв’яжи.

                        - Ви ж, малята, не сумуйте,

                  Разом з зайчиком рахуйте!

 

  1. .  Фізкультхвилинка.

                                    - Колобочок наш втомився,

                        На пеньочок помістився.

                        Ведмежата в лісі жили,

                        Головою все крутили:

                        Ось так, ось так, ось так.

                        Ведмежата мед шукали,

                        Разом дерево хитали:

                        Ось так, ось так, ось так.

                        Ми ще трохи пострибали

                        І за парти посідали.

 

  1. Задача 5, розв’язування і запис в зошити.

Складання і розв’язування задачі:

 

Ведмедик                                   Зайчик

                                                  5                                                ?

                                                                           

                                                      9 грибів

- Колобок зайчика і нас похвалив, стежечкою далі покотивсь і з вовчиком-братиком зустрівсь.

               Вовчик каже:

                - Поки в лісі я гуляв,

                 Геть усе позабував.

                 Ти по світу скрізь гуляєш,

                Розуму усіх навчаєш.

                І мені допоможи,

                Ці задачі розв’яжи.

                             - Ви ж, малята, не сумуйте,

                  Разом з вовчиком рахуйте!

                   (Розв’язують задачі, подані вище).

  1. Порівняння чисел, вправа 6 (стор.91).

                Зустріч з ведмедем.

                 Ведмідь каже:

                - Поки в лісі я гуляв,

                 Геть усе позабував.

                 Ти по світу скрізь гуляєш,

                Розуму усіх навчаєш.

                І мені допоможи,

                Ці завдання розв’яжи.

                             - Ви ж, малята, не сумуйте,

                  Разом з ведмедиком рахуйте!

                   Порівняння чисел:

 

                        16      17                      18       13

                        14      11                      10   =  10

                        12      20

 

  1. Цікаві творчі вправи.

Колобок наш покотився і з лисичкою зустрівся.

Лиска, знаєш, завжди хитра,

Але ця вже не така,

Стала й просить Колобка:

                   - Поки в лісі я гуляла,

                 Геть усе позабувала.

                 Ти по світу скрізь гуляєш,

                Розуму усіх навчаєш.

                І мені допоможи,

                Цікаві задачі розв’яжи.

                             - Ви ж, малята, не сумуйте,

                  Разом з лискою рахуйте!

 

  1. Індик, стоячи на одній нозі, важить 8 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах?

 

  1. На тарілці пара яблук, а на другій на одне більше. Скільки яблук на другій тарілці?

 

  1. Гра «Дофантазуй, оживи цифру 0».

 

 

       О             О                О

 

V. Підсумок

 -Що ми разом із звірятами навчилися на уроці?

                     - Чи сподобався урок? Чим?

Колобок вами задоволений, всі активно працювали і він вам ставить оцінку. А яку, ви здогадаєтесь, коли поставите числа з буквами у порядку спадання.

 

 

              12, 14, 11, 16, 10, 15, 13             (16, 15, 14, 13, 12, 11, 10)

                         д   л    ц   м    і   о   о            м   о    л    о   д   ц    і

 

 

 

              

 

                   

 

 

 

     

 

 

doc
Додано
22 березня 2023
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку