Урок-казка "Подорож у казку"

Про матеріал
Викликати в дитини бажання вивчати тему можна, якщо зацікавити. Вчителю іноді складно придумати як «зачіпити» школярів темою уроку. Краще за все мати у своєму педагогічному арсеналі спеціальні прийоми, засоби, які викличуть зацікавленість навчальним матеріалом та бажанням його вивчити. Вони обумовлені різними ситуаціями, у тому числі й навчальним предметом. Досить часто наша мотивація до діяльності-недостатня. Лінощі і звичка до байдикування призводять до загального зниження життєвого тонусу і байдужості навіть до цікавих занять. У таких випадках стимулювання необхідне. Тим більш, що часто початкове стимулювання спричиняє і формування необхідних мотивів, появу мотивації. Стимул інтересу –надання можливості задоволення пізнавальних потреб. Існує багато способів стимулювання пізнавального інтересу на уроках математики. Серед них можна виділити цікаве подання навчального матеріалу:використання цікавих форм проведення уроку, а саме уроку-казки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-казка

з математики у 5 класі

 

«Подорож у казку»

 

 

 

 

Тема: Множення десяткових дробів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема :

  • Множення десяткових дробів

 

Мета уроку:

  • Удосконалити навички множення десяткових дробів;
  • Розвивати мислення, увагу, пам’ять;
  • Виховувати пізнавальний інтерес до предмету.

 

Тип уроку:

  • Застосування вмінь і навичок учнів.

 

 

Математика – наука точна і серйозна,

І прожити нам без неї навіть дня не можна,

Щось купити в магазині, гроші полічити,

Треба вміти додавати, множити, ділити,

Більше й менше визначати, креслити, лічити.

То ж вивчайте цю науку старанно, серйозно.

І тоді усі завдання розв’язатипросто.

 

 

Хід уроку.

 

Організаційний момент:

Сьогодні вам надається можливість повторити дії на множення десяткових дробів, показати свої вміння усного обчислення, застосувати свої знання при розв’язанні вправ, проконтролювати свої знання в формі самостійної роботи.

А допоможуть нам у цьому герої відомої нам казки: Буратіно; Кіт Базіліо: Лисиця Аліса.

 

  1. Усна робота.

 

Завдання 1.Завдання для Буратіно.

Поки ви відпочивали на перерві…

Буратіно стояв біля дошки і розв’язував приклади і допустив помилки. Діти давайте допоможемо йому виконати завдання! Напевно він погано вчився у школі Мальвіни.

 


  1. 0,2•3=   0,6
  2. 0,4•0,7=   0,28
  3. 1,8•2=   3,6
  4. 5,2•0,3=   1,56
  5. 0,08•0,9=   0,072
  6. 0,07•0,05=  0,0035
  7. 0,25•4=   1
  8. 0,8•0,5=   0,4

 

 

  1. Письмові завдання.

 

Завдання 2.Допоможіть Мальвінірозставити коми у добутку.

Мальвіна допомогла Буратіно розв’язати приклади,  але поки він ішов до нас почався дощ і змив всі коми у відповідях:

 


  1. 439•72=31608  31608
  2. 43,9•7,2=31608  316,08
  3. 43,9•0,72=31608 31,608
  4. 4,39•7,2=31608  31,608
  5. 439•0,72=31608 316,08
  6. 439•7,2=31608  3160,8
  7. 4,356•18=78407 78,407
  8. 2,3•0.14=322  0,322

 

Завдання 3. Завдання кота Базіліо для лисиці Аліси.

Лисиця Аліса: «Явиміряла усі сторони своєї трикутної ділянки. Довжина кожної сторонипо 18,7 м. Мій сусід кіт Базіліо сказав, якщо я знайду периметр своєї ділянки, він зможе посадити кущі троянд.Але я не можу цього зробити, бо я незнаю такого дивного слова «периметр»».

Діти допоможемо знайти лисиці Алісі периметр своєї ділянки.

 

Розв’язання:  (периметр рівностороннього трикутника)

Завдання 4. Кіт Базіліо шукає золоті монети Буратіно.

 

Базіліо: «Я шукаю місце, де цей безголовий Буратіно закопав золоті монети.Що означають ці дивні знаки?»

 

Ви, діти, зрозуміли, щопотрібно розв’язати рівняння, «заховані» в гілках дерева.

 

 

 

 

Розв’язання:


y:6,2=8,4

y= 8,4 • 6,2

y = 52,08

 

 

 

(x–1,4):2=37,8

x – 1,4=37,8•2

x – 1,4 = 75,6

x = 75,6 + 1,4

x = 77

 

(18,6 – z): 3,7 = 4,2

18,6 – z = 4,2 • 3,7

18,6 – z = 15,54

z = 18,6 – 15,54

z =3,06


 

Завдання 5 (учні виконують самостійно).

Задача.

Щоб запросити гостей, Мальвіна попросила Буратінокупити в магазині 2 хлібини за ціною 3,15 грн., 1,350 кг ковбаси по 37,60 грн., 2 пакета молока по 7,80грн., 0,450кг цукерок по 29,60грн. і 2 морозива по 3,35грн. Чи вистачить Буратіно купюри 100грн. для цієї покупки, якщо – ні, то скільки ще треба грошей, якщо – так, то скільки повинен віддати йому продавець решти.

 

Розв’язання:

  1. 3,15• 2 = 6,3 (грн.)     – коштував хліб;
  2. 37,6 • 1,35 = 50,76 (грн.)    – вартість ковбаси;
  3. 7,80 • 2 = 15,60 (грн.)    – коштувало молоко;
  4. 29,6 • 0,45 = 13,32 (грн.)    – вартість цукерок;
  5. 3,35 • 2 = 6,7 (грн.)     – коштувало морозиво;
  6. 6,3 + 50,76 + 15,6 + 13,32 + 6,7 = 92,68 (грн.) – заплатив Буратіноза всю покупку;
  7. 100 -92,68 = 7, 32 (грн.)    – решта.

 

Відповідь: Буратіно вистачить грошей для цієї покупки, а продавець дасть йому решту 7,32 грн.

 

  1. Підсумок уроку:

 

  1. Домашнє завдання: № 914 (1,2), 918, 923.
docx
Додано
27 березня 2021
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку