.Урок-казка у 5 класі "Трикутник. Види трикутників."

Про матеріал

Урок-казка у 5 класі "Трикутник. Види трикутників."

ииииииииииииииииииииииииииииииииииииииииииииииииии

ммммммммммммммммммммммммммммммммммммммммммммм

Перегляд файлу

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Трикутник. Види трикутників.

Мета:продовжувати поглиблювати знання учнів про трикутник, його види, побудову трикутників,  розвивати графічні та обчислювальні навички, культуру мовлення, логічне мислення, комунікативні уміння, сприяти виробленню навичок постановки і досягнення своєї мети, виховувати математичну культуру, позитивну мотивацію до навчання, наполегливість, охайність ведення записів в зошиті, вимогливість до результатів своєї роботи, радість за успіх іншого.

 використовувати набуті знання до розв'язування практичних задач; виховувати ініціативність і творчість, розвивати вміння виділяти головне, аналізувати та розвивати просторову уяву.

Тип уроку: урок-казка.

Обладнання: підручник,картки ,лінійки, комп’ютер, проектор, презентація вчителя.

Хід уроку

На дошці епіграф.

 

  1. Організаційно-псигологічний етап. Настрій уроку(звучить  увертюра А.Петрова)

Учитель читає поетичні рядки.( пі д музику змінюються слайди один за одним)

Математика- це політ

 Математика- зореліт,

                            Математика- рух планет,ика-рух планет

Математика-інтернет!

         Математика-літочислення,

                                                                       Математика-істина!

Математика-кораблі,

        Математика-вежі стрімкі!

    Математика-відкриття,

       Математика-потяг життя

   Математика-це місток

          До успіхів,перемог і зірок!

Отже ви зрозуміли що  без математики  сучасний світ неможливий. А щоб знати математику ви повинні бути уважними,наполегливими, працьовитими. А тепер скажіть ,будь ласка,чи любите ви казки?Отже, я запрошую вас у казку.

 За глибокими морями

За високими горами,

         В тридев'ятому князівстві

        В тридесятім королівстві

     Жило місто пречудове,

        Неймовірне й  загадкове.

 

Щоб дізнатись,як називається це місто,потрібно вам розгадати ребус.

ІІ. Оголошення  мети уроку.Мотивація навчальної діяльності.

Молодці!

Чи хотіли б ви побувати у цьому загадковому місті і дізнатись ,які ж події там відбувались?

Учні:так.

Добре! Але, щоб пройти у місто, потрібно відповісти на запитання  дуже прискіпливого вартового, який пильно охороняв  вхід  біля воріт .

Отже,якщо ви правильно дасте відповідь на запитання вартового, то станете гостями  міста.

(Учні відкривають зошити і записують тему уроку)

111. Актуалізація опорних знань.

Запитання вартового:(фронтальна робота з класом)

На анімованому слайді з'являються запитання.

1.Який многокутник називається трикутником?

2.Скільки сторін,вершин,кутів має трикутник?

3.Який трикутник називається рівностороннім?Різностороннім?

4.Який трикутник називається рівнобедреним?

5.Який трикутник називається прямокутним?

6.Який трикутник називається гострокутним?

7.Який трикутник називається тупокутним?

8.Як знайти периметр будь-якого  трикутника?

9.Чому дорівнює сума кутів будь-якого трикутника?

10.Від чого залежить периметр трикутника?

1V.Закріплення вмінь та навичок учнів.

І ось ми потрапили у місто. Звичайно у цьому місті є головна площа,На якій відбувались загадкові події. Помандруємо на неї…

 

 

А ось і площа… Ми бачимо невідому тваринку, у якої замість голови –трикутник. Зла чаклунка  таке

 

 

наробила. Тваринка плакала і просила : чаклунка залишила   конверт  і сказала,що у ньому  моє спасіння. Але я боюсь,мені страшно!Друзі,допоможемо  нещасній тваринці повернути  справжнє обличчя?Давайте відкриємо конверт   і подивимось, що хоче зла чаклунка.

 

Робота в парах.

Практичне завдання.(У конверті знаходяться 5 пар трикутників,4  з яких рівні)

 

(Учні знаходять пари рівних трикутників, далі учитель демонструє на слайдах рівність  трикутників)

Учитель. Які пари рівних трикутників ви знайшли?

 - різносторонні,гострокутні; -

 - рівнобедрені тупокутні;

 - різносторонні прямокутні;

 - рівносторонні гострокутні.

Учитель. Давайте подивимось, яку тваринку ви врятували…

.

 

 

 

 

Це коник! Причому казковий коник!Він уміє промовляти людським голосом!Подивіться!Справжній красень!На голові у нього справжня трикутна золота корона!Надалі казковий коник буде нашим гідом. Тобто екскурсоводом. Наш коник запрошує нас на  вулицю рівнобедрених трикутників

.Що відбувається?  Сварка! Два трикутники сваряться!

 

 

 

 

Синій трикутник. У мене бічні сторони довші, тому периметр більший.                                              Жовтий трикутник.Припини! Це мій периметр більший, бо у мене основа довша.                           Казковий коник.Якщо ви надасте довжини своїх сторін, то ми дізнаємось,хто з вас має рацію! Трикутники:Наші дані у цих конвертах.

Робота в групах.                                                                                                                                             Синій конверт.                                                                                                                                                                    Мене звуть     АВС. Моя бічна сторона на 28дм довша за основу.Знайдіть мій периметр,якщо моя основа АС дорівнює 32 дм.                                                                          .

Жовтий конверт.                                                                                                                                                                                                     Мене звуть        MNP.Моя основа MP на 26 см довша за бічну сторону.Знайдіть мій периметр, якщо моя бічна сторона  дорівнює 42см.

  Лідер кожної групи подає розв'язання на дошці. Записи звіряюься зі слайдом.

Учитель.Який трикутник мав рацію?(Синій)

 

                  

.Продрвжуємо нашу мандрівку  по нашому чарівному місту, де трикутники вміють розмовляти.Ось і нова вулиця.Це вулиця рівносторонніх трикутників.

 

Тут ніхто не сварився.Усі жили дружною сім'єю, допомагаючи один одному у своїх геометричних справах!Але що це? Вулиця закрита! Ви бачите шлагбаум і вартового!

Чарівний коник.Справа в тім,що на вулицю можуть  зайти тільки ті,хто дасть відповідь на запитання.

 

 

Запитання:

Чому дорівнює сума усіх кутів будь-якого трикутника?                                                                                         Яка градусна міра кожного кута рівностороннього  трикутника?                                                                              Чарівний коник.Друзі, для того щоб познайомитись з життям на цій вулиці, ви повинні задовольнити прохання двох трикутників.

 

Друзі, трикутники вам дуже вдячні, що ви гарно знаєте їх властивості. Наша мандрівка продовжується.

V.Фізкультхвилинка

 

 

 

Чарівний коник. Друзі, я запрошую вас на  ще одну вулицю  особливу,вулицю на якій живуть                    прямокутні трикутники. Ці трикутники дуже чванливі, вони гордяться тим , що у них є прямий кут.

А ось вас зустрічають!Цей прямокутний трикутник перебуває на посаді вуличного голови. Послухаємо,              що він скаже.

-Діти , чи є серед вас знавець  прямокутних трикутників, прошу вийти його наперед.(виходить один учень, за бажанням)

 

 

Колективне розв’язання.

Задача.У прямокутному трикутнику ADC кут  А на 20 ° менший за кут С.Знайдіть кут А  і кут С.

 

1V.Підсумок  уроку.

Казковий коник. Друзі ,Наступають сутінки, наша екскурсія завершується.За правилами нашого міста , коли наступають сутінки,місто відпочиває після напруженого трудового дня і ходити по місту заборонено!Ми повертаємось до воріт міста. Але знову ж ,для того щоб вийти , нам потрібно задовольнити прискіпливого вартового.

    

 


Учитель.Казковий коник ставить вам оцінки.

V1.Домашнє завдання

V11.Рефлексія.


 

 

 

doc
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
1617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку