Урок: Математика
Тема: Узагальнення та систематизація. Склад чисел 2-10. Порівняння.
Мета:
Тип уроку: урок-подорож
Форми роботи: фронтальна, робота в парах, робота в групах, самостійна робота
Здоров’язберігаючі технології: руханка, руханка з Lego
План уроку:
І. Етап орієнтації
«Конвеєр гарного настрою»
ІІ. Етап мотивації
ІІІ. Етап цілепокладання
• План уроку
ІV. Етап орієнтації виконання плану
• Усний рахунок
• Робота в парі з перфокартками
VІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
• Порівняння чисел (фронтальна, індивідуальна)
• Робота в групах (робота з предметами)
• Руханка
• Практична робота в парах
• Самостійна робота
• Групова робота
ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Хід уроку
І. Етап орієнтації
Початок в колі
«Конвеєр гарного настрою»
- Діти оберіть із 6 цеглинок одну, яка відповідає вашому настрою сьогодні. Візьміть цеглинку в праву руку. Зараз ми з вами запустимо конвеєр «Гарного настрою». Запам’ятайте колір своєї цеглинки. В кінці, коли ми обміняємось цеглинками, отримаємо цеглинку свого кольору. Для цього ми станемо в коло ближче один до одного. Що ми робимо? Зараз ми зафіксували свою цеглинку в правій руці. На рахунок 1 ми накриваємо цеглинку лівою рукою (рука витягнута вперед), на рахунок 2 передаємо її сусіду (лівою рукою). А тепер конвеєр можемо запустити в іншу сторону. Беремо цеглинку в ліву руку. На рахунок 1 накриваємо цеглинку правою рукою і на рахунок 2 передали сусіду справа.
- Розумнички! Ми з вами не тільки передали один одному гарний настрій, а ще й приготувались до плідної роботи.
- Супер! Запрошую вас сісти на свої місця
- Плесніть в долоні 1 раз – хто мене бачить, 2 рази – хто мене чує, 3 рази – хто готовий працювати.
ІІ. Етап мотивації
- До якого уроку ми приготувались?
- Математика - це чарівна країна. Сьогодні на нас чекають пригоди з чарівною гостею.
- На вас чекають 5 зупинок. На кожній зупинці ми виконуватимемо завдання, траплятимуться і перешкоди. За кожне правильно виконане завдання та пройдену перешкоду ви ставитимете в своєму листі досягнень «плюс».
ІІІ. Етап ціле покладання
- Які ваші припущення, що ми сьогодні робитимемо на уроці математики?
- Сьогодні ми:
1.Повторимо все, що знаємо про числа 1-9
2.Згадаєте їх порядок при лічбі
3.Розкажете, як отримати число з попереднього і наступного
4.Будете порівнювати числа
5.Закріпите склад чисел
Отож, нумо в дорогу!
ІV. Етап орієнтації виконання плану
- Королева Математика підготувала нам цікаве завдання. Згадайте казку про Білосніжку. Скільки гномів було в цій казці?
- Дайте характеристику числу 7, що ми вже знаємо про нього? (одноцифрове, більше за…, менше за…, сусіди 8 і 6)
- Білосніжка мандрувала в замок гномів. По дорозі вона зустріла перешкоди. Допоможемо красуні їх подолати?
1.Усний рахунок (робота з картками індивідуально)
- Перша перешкода – це дрімучий ліс. Його мешканці – живі числа. Щоб Білосніжка пішла далі, треба виконати їхнє завдання.
1. В парі викладіть картки з цифрами 1 -10 від меншого до більшого.
2. Покажіть картку з цифрою, що вказує на число наступне до 3,6,1,4. Попереднє до числа 5,7 ,2,8.
3. Покажіть число більше за 5, але менше від 7, більше 3, але менше 5.
2. Робота в парі з перфокартами
- Нагадайте, як отримати попереднє та наступне число.
- Пропонують попрацювати в парах з перфокартами. Де ви перевірите один в одного правильність знаходження попереднього та наступного чисел. Час на роботу в групах 2 хв.
Надрукую кожному на кольоровому папері. На дошці буде висіти дерево. Кожен підійде і почіпить, після виконання свій листочок
- Перша перешкода подолана. Ви молодці! В кого не було жодної помилки ставить в своєму листі досягнень під 1 зупинкою «плюс».
VІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
- Вийшла Білосніжка на галявину, а там безліч стежинок, що їх протоптали гномики. Яку ж стежинку вибрати?
- Загляньте за свій стілець. Хто знайшов за спинкою ягідки малини підійдіть до мене. А в кого ягоди полуниці? Пропоную порівняти кількість ягід.
- За допомогою яких знаків ми порівнюємо?
- Отож, скільки було ягід малини на галявині? А полуниці? Прошу поставити відповідний знак порівняння. (7 ˃5)
(числа і знаки на дошці)
- Всі погоджуються з учнями? Супер!
- На скільки більше ягід малини, ніж полуниці?
- Знаки порівняння ми пригадали, тож пропоную на індивідуальних картках самостійно порівняти числа.
- Максима запрошую виконати завдання на дошці.
- На виконання цього завдання у вас є 2 хв. Час пішов.
- Перевіряємо з завданням на дошці. Правильні рівності відмічайте плюсками.
- Перейдемо до іншої стежки, тут на вас чекає робота в групах.
- Пропоную пригадати правила роботи в групі, які намальовані на наших конвертиках.
- В кожній групі в конверті є набір геометричних фігур. Ваше завдання об’єднати їх в 3 групи. Давайте пригадаємо за якими ознаками ми об’єднуємо фігури. На цю роботу у вас є 2 хв. Час пішов.
1 група – за розміром
2 група – за кольором
3,4 група – за формою
Презентації груп
(Запитання до груп)
- Як ви справились із завданнями на 2 станції? Поставте підповідний знак в листі досягнень.
- Поки наша героїня бігала по доріжках,заморилася, сіла відпочити на березі річки(фізкультхвилинка)
3. Практична робота в парах
- Переходячи по містку через річку Білосніжка помітила в ній рибок: 3 жовті і 4 червоні. Викладіть жовтих рибок та червоних рибок в парі.
Об’єднайте кружечки. Стало їх усього більше чи менше , ніж окремо жовтих? Червоних? Якою арифметичною дією дізнаємося,скільки всього рибок? Складіть рівність. Який висновок зробимо? (коли об’єднуємо – то додаємо) Яку схему підберемо до даної ситуації – докажіть.
-Скільки рибок побачила красуня? (7) Раптом 2 рибки пірнули на дно. Покажіть рибок ,що залишилися. Що зробили з 2 рибками ?(вилучили). Залишилось рибок більше чи менше , ніж було?
Якою дією дізнаємося ,скільки рибок залишилось? Складіть рівність. Який висновок зробимо?(коли вилучаємо –то віднімаємо) Яку схему підберемо до цієї ситуації – докажіть.
- Що означає додати? Відняти?
Все вірно, поставте на 3 зупинці плюс в своєму листі досягнень.
4. Самостійна робота
Ура! Місток здолала, але знову перешкода - гора шлях заступила
Записати склад чисел
- На самостійну роботу у вас є 2 хв. Час пішов.
(Перевірка на екрані)
- Якщо все вірно поставте на 4 зупинці плюс в своєму листі досягнень.
5. Робота в групах.
-А ось ,нарешті, і будиночок гномів. Вийшли всі 7 братів гостю зустрічати
- Пропоную вам скласти будиночок гномів за допомогою танграму?
- З яких частин складається будинок?
- Поставте в листі досягнень +, якщо будиночок у вашої групи отримався.
ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Підрахуйте плюски в своєму листі досягнень. Якщо ви набрали 5 «плюсків» - ви суперово працювали на уроці, якщо 4 – ви молодці, 3 – добре, але вам є над чим працювати, 2 та 1 – вам потрібна допомога.
- Підніміть синю цеглинку, якщо ви впорались блискуче, блакитну – гарна робота, зелену – досить вдало, жовту – можу краще, помаранчеву – на помилках вчаться і червону якщо потребуєте допомоги.
- Покажіть жестом руки, який у нас настрій на кінець уроку.
- Ви найкращі!