Урок-казка. Узагальнення та систематизація. Склад чисел 2-10. Порівняння.

Про матеріал
Цікавий урок-казка для узагальнення та систематизації знань учнів з теми "Склад чисел 2-10. Порівняння чисел 2-10". З картками індивідуальних завдань для учнів
Перегляд файлу

Урок: Математика

Тема: Узагальнення та систематизація. Склад чисел 2-10. Порівняння.

Мета:

  • формувати в учнів поняття  чисел як кількісної характеристики класу скінчених еквівалентних множин;
  • закріпити уявлення про сутність додавання і віднімання;
  • учити складати рівності на додавання і віднімання на основі складу чисел 2 – 9;
  • учити порівнювати числа за їх місцем в числовому ряді;
  • формувати вміння додавати і віднімати число 1;
  • розвивати логічне мислення шляхом нестандартно сформульованих завдань.

Тип уроку: урок-подорож

Форми роботи: фронтальна, робота в парах, робота в групах, самостійна робота

Здоров’язберігаючі технології: руханка, руханка з Lego

План уроку:

 І. Етап орієнтації

«Конвеєр гарного настрою»

ІІ. Етап мотивації

ІІІ. Етап цілепокладання

                    План уроку

 ІV. Етап орієнтації виконання плану

                    Усний рахунок

                    Робота в парі з перфокартками

VІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

                    Порівняння чисел (фронтальна, індивідуальна)

                    Робота в групах  (робота з предметами)

                    Руханка

                    Практична робота в парах

                    Самостійна робота

                    Групова робота

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

Хід уроку

І. Етап орієнтації

Початок в колі

«Конвеєр гарного настрою»

-                    Діти оберіть із 6 цеглинок одну, яка відповідає вашому настрою сьогодні. Візьміть цеглинку в праву руку. Зараз ми з вами запустимо конвеєр «Гарного настрою». Запам’ятайте колір своєї цеглинки. В кінці, коли ми обміняємось цеглинками, отримаємо цеглинку свого кольору. Для цього ми станемо в коло ближче один до одного. Що ми робимо? Зараз ми зафіксували свою цеглинку в правій руці. На рахунок 1 ми накриваємо цеглинку лівою рукою (рука витягнута вперед), на рахунок 2 передаємо її сусіду (лівою рукою). А тепер конвеєр можемо запустити в іншу сторону. Беремо цеглинку в ліву руку. На рахунок 1 накриваємо цеглинку правою рукою і на рахунок 2 передали сусіду справа.

 

-                    Розумнички! Ми з вами не тільки передали один одному гарний настрій, а ще й приготувались до плідної роботи.

-                    Супер! Запрошую вас сісти на свої місця

-                    Плесніть в долоні 1 раз – хто мене бачить, 2 рази – хто мене чує, 3 рази – хто готовий працювати.

ІІ. Етап мотивації

- До якого уроку ми приготувались?

- Математика - це чарівна країна. Сьогодні на нас чекають пригоди з чарівною гостею.

-  На вас чекають 5 зупинок. На кожній зупинці ми виконуватимемо завдання, траплятимуться і перешкоди. За кожне правильно виконане завдання та пройдену перешкоду ви ставитимете в своєму листі досягнень «плюс».

ІІІ. Етап ціле покладання

- Які ваші припущення, що ми сьогодні робитимемо на уроці математики?

- Сьогодні ми:

1.Повторимо все, що знаємо про числа 1-9

2.Згадаєте їх порядок при лічбі

3.Розкажете, як отримати число з попереднього і наступного

4.Будете порівнювати числа

5.Закріпите склад чисел

Отож, нумо в дорогу!

ІV. Етап орієнтації виконання плану

- Королева Математика підготувала нам цікаве завдання. Згадайте казку про Білосніжку. Скільки гномів було в цій казці?

- Дайте характеристику числу 7, що ми вже знаємо про нього? (одноцифрове, більше за…, менше за…, сусіди 8 і 6)

- Білосніжка мандрувала в замок гномів. По дорозі вона зустріла перешкоди. Допоможемо красуні їх подолати?

1.Усний рахунок (робота з картками індивідуально)

- Перша перешкода – це дрімучий ліс. Його мешканці – живі числа. Щоб Білосніжка пішла далі, треба виконати їхнє завдання.

1. В парі викладіть картки з цифрами 1 -10 від меншого до більшого.

2. Покажіть картку з цифрою, що вказує на число наступне до 3,6,1,4. Попереднє до числа 5,7 ,2,8.

3. Покажіть число більше за 5, але менше від 7, більше 3, але менше 5.

2. Робота в парі з перфокартами

-  Нагадайте, як отримати попереднє та наступне число.

- Пропонують попрацювати в парах з перфокартами. Де ви перевірите один в одного правильність знаходження попереднього та наступного чисел.  Час на роботу в групах 2 хв.

Надрукую кожному на кольоровому папері. На дошці буде висіти дерево. Кожен підійде і почіпить, після виконання свій листочок

 

- Перша перешкода подолана. Ви молодці! В кого не було жодної помилки ставить в своєму листі досягнень під 1 зупинкою «плюс».

VІ. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

- Вийшла Білосніжка на галявину, а там безліч стежинок, що їх протоптали гномики. Яку ж стежинку вибрати?

  1. Порівнюємо числа (фронтальна, індивідуальна)

-                    Загляньте за свій стілець. Хто знайшов за спинкою ягідки малини підійдіть до мене. А в кого ягоди полуниці? Пропоную порівняти кількість ягід.

-                    За допомогою яких знаків ми порівнюємо?

-                    Отож, скільки було ягід малини на галявині? А полуниці? Прошу поставити відповідний знак порівняння. (7 ˃5)

(числа і знаки на дошці)

-                    Всі погоджуються з учнями? Супер!

-                    На скільки більше ягід малини, ніж полуниці?

-                    Знаки порівняння ми пригадали, тож пропоную на індивідуальних картках самостійно порівняти числа.

-                    Максима запрошую виконати завдання на дошці.

-                    На виконання  цього завдання у вас є 2 хв. Час пішов.

-                    Перевіряємо з завданням на дошці. Правильні рівності відмічайте плюсками.

  1. Робота в групах (робота з предметами)

- Перейдемо до іншої стежки, тут на вас чекає робота в групах.

- Пропоную пригадати правила роботи в групі, які намальовані на наших конвертиках.

-  В кожній групі в конверті є набір геометричних фігур. Ваше завдання об’єднати їх в 3 групи. Давайте пригадаємо за якими ознаками ми об’єднуємо фігури. На цю роботу у вас є 2 хв. Час пішов.

1 група – за розміром

2 група –  за кольором

3,4 група – за формою

Презентації груп

(Запитання до груп)

-         Як ви справились із завданнями на 2 станції? Поставте підповідний знак в листі досягнень.

-         Поки наша героїня бігала по доріжках,заморилася, сіла відпочити на березі річки(фізкультхвилинка)

3. Практична робота в парах

- Переходячи по містку через річку Білосніжка помітила в ній рибок: 3 жовті і 4 червоні. Викладіть жовтих рибок та червоних рибок в парі.

Об’єднайте кружечки. Стало їх усього більше чи менше , ніж  окремо жовтих? Червоних? Якою арифметичною дією дізнаємося,скільки всього рибок? Складіть рівність. Який висновок зробимо? (коли об’єднуємо – то додаємо) Яку схему підберемо до даної ситуації – докажіть.

-Скільки рибок побачила красуня? (7) Раптом 2 рибки пірнули на дно. Покажіть рибок ,що залишилися. Що зробили з 2 рибками  ?(вилучили). Залишилось рибок більше чи менше , ніж було?

Якою дією дізнаємося ,скільки рибок залишилось? Складіть рівність. Який висновок зробимо?(коли вилучаємо –то віднімаємо) Яку схему підберемо до цієї ситуації – докажіть.

- Що означає додати? Відняти?

Все вірно, поставте на 3 зупинці плюс в своєму листі досягнень.

4. Самостійна робота

Ура! Місток здолала, але знову перешкода - гора шлях заступила

Записати склад чисел

- На самостійну роботу у вас є 2 хв. Час пішов.

(Перевірка на екрані)

- Якщо все вірно поставте на 4 зупинці плюс в своєму листі досягнень.

5. Робота в групах.

-А ось ,нарешті, і будиночок гномів. Вийшли всі 7 братів  гостю  зустрічати

- Пропоную вам скласти будиночок гномів за допомогою танграму?

- З яких частин складається будинок?

- Поставте в листі досягнень +, якщо будиночок у вашої групи отримався.

ІV. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

- Підрахуйте плюски в своєму листі досягнень. Якщо ви набрали 5 «плюсків» - ви суперово працювали на уроці, якщо 4 – ви молодці, 3 – добре, але вам є над чим працювати, 2 та 1 – вам  потрібна допомога.

- Підніміть синю цеглинку, якщо ви впорались блискуче, блакитну – гарна робота, зелену – досить вдало, жовту – можу краще, помаранчеву – на помилках вчаться і червону якщо потребуєте допомоги.

- Покажіть жестом руки, який у нас настрій на кінець уроку.

- Ви найкращі!

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку