Урок – казка "Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач."

Про матеріал
Матеріал уроку – це казковий формат навчання математики у 2-А класі з темою "Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд". Урок спрямований на розвиток обчислювальних навичок, логічного мислення, творчих здібностей та мотивації до навчання. В ньому об’єднані різноманітні завдання: математичні задачі, рівняння, робота з іменованими числами, та творчі завдання на логіку. Для підтримки інтересу використовуються ігрові моменти, вірші та фізхвилинку. Завершенням є підведення підсумків та домашнє завдання для закріплення теми​.
Перегляд файлу

Урок – казка з математики в 2-А класі

Тема уроку: Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд.

Розв’язування задач.

Мета уроку: Закріплювати прийоми письмового додавання і віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд. Розглянути різні способи перевірки додавання і віднімання. Продовжувати вчити учнів переводити одні грошові одиниці в інші, додавати та віднімати іменовані числа, розв’язувати рівняння, задачі. Розвивати обчислювальні навички, послідовність висловлення думки відносно алгоритму, логічне мислення, прийоми розумових дій, творчі здібності. Виховувати самостійність мислення, позитивну мотивацію до навчання, прагнення бути активним в роботі.

Обладнання: підручники, зошити, таблиці, олівці, лінійки, палички.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

1).  Пролунав дзвінок.

 Починаємо урок.

 Працюватимем старанно,

 Щоб почути у кінці,

 Що в нашім другім класі,

 Діти просто молодці!

2). Утворення груп ,,пташки’’, ,,комахи’’.

3). Обираємо девіз за яким будемо працювати:

 - ,,Умій сказати, умій змовчати.”

 - ,,Знання за плечима не носити.”

 - ,,Щоб урок минув не марно, треба працювать старанно.”

ІІ. Актуалізація опорних знань.

      1). Вступне слово вчителя.

  •                      І ось ми потрапляємо до математичної казки. Магістр математичних наук потрапив в небезпеку і не може розпочати заняття в своїй математичній школі. І йому потрібно надати допомогу. Але всім учням потрібно бути активними і швидко приймати правильні рішення.

        2). Виконання першого завдання ,,Бліц завдання’’.

  •                      Який рік тягнеться один день?
  •                      Що стоїть між вікнами і дверима?
  •                      Назвіть ім’я нашого ліпшого охоронця трьома буквами.
  •                      Скільки горобець зробить кроків за сім років?
  •                      Чому нові туфлі купують?

   3). Виконання другого завдання ,,Лист від магістра’’.

 Завдання № 9 ст. 55 за підручником І частина.

 - Знайдіть зайве число:

 а) 1, 9, 4, 14, 6, 2;

 б) 15, 11, 18, 14, 35;

 в) 400, 100, 700, 60, 500;

 г) 17, 35, 56, 62, 44;

 д) 921, 27, 325, 736, 429;

 е) 605, 701, 504, 853, 905.

4). Виконання третього завдання ,,Математична стежка”.

   Завдання № 1 ст. 54.

  •                      Складіть усі можливі рівності з чисел b, c, n. Поясніть способи перевірки прикладів на додавання і віднімання.

 

b + c=n

c + b=n

n - b=c

n - c=b

5). Фізхвилинка.

 Станьмо, діти, рівненько. Отак! Отак!

 Вклонімося низенько,  Отак! Отак!

 Далі руки отак в боки,

 Веселенько підем в скоки!

 Ось так усі стриб! Стриб!

 А ніжками диб! Диб!

 В гори ручки піднімай,

 І всі разом присідай!

 Станьмо знов рівненько!

ІІІ. Постановка навчального завдання.

  •                      Діти, ви знаєте, що математика має велике значення в житті кожної людини. Вона потрібна і в магазині, і в транспорті, в аптеці, і в дома. Математика – це гімнастика розуму, вона приводить розум до ладу, це цариця наук.

Продовжуємо свою казкову подорож. Під шелест осіннього листя ми далі переносимося по математичній стежці і потрапляємо до слідуючої зупинки.

ІV. Відкриття учнями нового матеріалу.

1). Завдання № 2, ст. 54.

Запиши в стовбчик, виконай дії і зроби перевірку:

276 + 510               562 - 137

428 + 354               813 - 726

2). Підведення підсумка до завдання № 2 ст. 54

  •                      Магістра врятовано і нарешті продовжуємо заняття в математичній школі.

3). Завдання ,,Мозковий штурм” Задача № 6 ст. 55.

У трьох перших класах – по 25 учнів. По 8 учнів з кожного класу поїхало на екскурсію. Скільки учнів залишилося?

Розв’язок

  1.                 25 + 25 +25 = 75 (учн.) – всього у перших класах
  2.                 8 + 8 + 8 = 24 (учн.) – всього поїхали на екскурсію
  3.                 75 – 24 = 51 (учн.)

Відповідь: 51 учень залишився в школі з трьох перших класів.

4). Задача № 5 ст. 54

У трьох перших класах навчається 90 чоловік. У 1-А – 34 учня, а в 2-А – на 5 чоловік менше, ніж у 1-А. Скільки учнів у 1-В класі?

Розв’язок

  1.                  34 – 5 = 29 (учн.) – у 1-Б класі
  2.                  34 + 29 = 63 (учн.) – всього у 1-А і 1-Б класах
  3.                  90 – 63 = 27 (учн.)

Відповідь: 27 учнів у 1-В класі.

V. Первинне закріплення із коментуванням.

1). Робота в групах. Тренувальні вправи.

Завдання № 4 ст. 54

Розв’яжіть рівняння в групах.

348 – x = 265          x + 738 = 856            x – 524 = 97

x = 348-265             x = 856 – 738            x = 524 + 97

x = 83                      x = 118                      x = 621_____

348 - 83 = 265         118 + 738 = 856       621 – 524 = 97

2). Гра ,,Мікрофон”.

Завдання № 3 ст. 54

Робота з іменованими числами. (Учні за бажанням підходять до мікрофона і знаходять прийоми додавання або віднімання іменованих чисел.)

4 грн. 29 к. + 2 грн. 96 к.                5 грн. 42 к. – 4 грн. 86 к.

3 грн. 79 к. + 1 грн. 58 к.               8 грн. 61 к. – 2 грн. 77 к.

VІ. Творча робота.

Завдання № 7 ст. 55

  •                      Мені здається, що потрібно викликати на допомогу розумницю Логіку:

,,Логіка потрібна всім,

І дорослим і малим,

А щоб нею володіти,

Треба всім нам розуміти,

Форми, методи, закони

Перетнуть всі перепони.”

1). Завдання № 1. ,,Найкращий дослідник”

  •                      Що спільного і яка різниця між фігурами праворуч і ліворуч?

 

 

Відповідь. У лівій таблиці маленькі фігури розміщені всередині великих фігур, а в правій таблиці – зовні.

 

2). Завдання № 8 ст. 55

- Із 17 паличок склади фігуру:

 

 

 

 

 

 

 

а) Заберіть 1 паличку так, щоб вийшло 5 рівних квадратів. (Два розв’язання).

Відповідь:

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

б) Заберіть 3 палички так, щоб вийшло 4 рівних квадрати.

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

в) Заберіть 2 палички так, щоб вийшло 5 рівних квадратів.

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

Цей урок міцніше нас здружив

З цікавою і дивною наукою,

Щоб вогник знань у класі жив –

Він буде запорукою.

VІІІ. Домашнє завдання: завдання  № 3 ст. 66.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 грудня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку