Урок-казка "Колобок" з математики для учнів 1 класу на тему" Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 20. Нумерація чисел в межах 20"
Метою уроку є: закріплювати знання назв чисел при додаванні і відніманні та вміння додавати та віднімати числа у межах 20, закріплювати обчислювальні навички і знання нумерації чисел у межах 20; формувати навички швидких обчислень; вправляти у розв'язанні задач; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; прищеплювати любов до математики; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Тема уроку. Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання
в межах 20. Нумерація чисел в межах 20.
Мета уроку. Закріплювати знання назв чисел при додаванні і відніманні та
вміння додавати та віднімати числа у межах 20, закріплювати
обчислювальні навички і знання нумерації чисел у межах 20;
формувати навички швидких обчислень; вправляти у розв’язанні
задач; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережли-
вість; прищеплювати любов до математики; виховувати почуття
дружби, взаємодопомоги.
Обладнання. Ілюстрації до казки «Колобок», малюнок казкового героя –
колобка, роздатковий матеріал.
Тип уроку. Урок – казка.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Ми починаємо урок,
Що математикою зветься.
Вона нам допоможе
У нашому житті
Про все дізнатись, вимірять, обчислить.
ІІ. Повідомлення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності.
- Ви любите казки?
- Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?
- А зараз я прочитаю вам віршик, а ви здогадайтеся з якої це казки.
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений, -
Я від бабки втік,
Я від дідки втік,
Той від тебе втечу!...
- От сьогодні ми і здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий.
ІІІ. Робота над темою уроку
-Спекла баба увечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.
1. Усний рахунок. Робота в парах.
- від 1 до 10, від 1 до 20;
- від 14 до 18, від 19 до 13;
- назвати сусідів числа 16, 13;
- назвати попереднє число до 4, 9;
- які числа стоять між числами 15, …,17, 18, …, 19;
- яке число стоїть зліва від 13 справа від 18;
Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засяяло на небі.
а) Гра «Мовчанка»
Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні допомогти Колобку.
б)Гра „Заблукало число”
1, 2, 8, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10
в)Каліграфічна хвилинка
- Запишіть ряд чисел. Намагайтеся цифри писати каліграфічно.
- Обміняйтесь зошитами , виберіть цифру , яка написана найкраще і намалюйте над нею корону.
Ось по цій числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину.
А назустріч, хто ж це поспішає?
Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання.
Перегнав би я коня.
Я страшенний боягуз.
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі – навкруги,
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадайте – хто такий? (Зайчик)
Так, це зайчик - побігайчик.
О, обід прийшов до мене,
Ти надумався тікати?
Стій, рум’яненький , пшеничний,
Зараз буду ласувати.
-Що відповів йому колобок?
А зайчик говорить: «Не хочу я твоєї пісні. Ти краще збери мені в кошик моркви, тоді може й відпущу»
А щоб зібрати її, треба обчислити приклади. Засмутився наш колобок. Не вміє обчислювати, допоможемо йому?
Отже, завдання від зайчика.
Розкласти моркву у корзинки, розв’язавши приклади.
4+6+2=
10+6-1=
8-3+5=
7+3+10=
- Молодці, виконали завдання зайчика.
- Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?
Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Весь, як є, —
Жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно, ...(Вовк)
О, вечеря йде до рота.
Ти надумався тікать?
Та постій, побудь зі мною.
Як погода?Як весна?
Побалакаєм з тобою,
Потім – гам! – тебе нема!
-Що відповів йому колобок?
А Вовк загарчав: «Не хочу я твоєї пісні. Ти краще порівняй ці числа!»
- Знову потрібна ваша допомога Колобкові!
Отже ,завдання від вовчика.
Порівняти числа та вирази
Фізкультхвилинка
Трішки ми попрацювали,
Сили наші підупали,
Треба нам би відпочити,
Сили свої відновити.
Нумо, дружно встанемо.
І зарядку почнемо:
Руки вгору, руки в боки
І ще декілька підскоків.
Руки вгору, руки вниз –
До навчання знов берись!
-Подорожуємо далі. Хто ж зараз зустрівся Колобку?
Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну. (Ведмідь)
-А він покаже нам доріжку до Колобка тільки тоді, коли ми доведемо йому, що вміємо працювати самостійно в групах!
Завдання від ведмедика.
Групам роздаються листочки. Учні складають приклади.
- Утік Колобок від Ведмедя і покотився далі. Котиться Колобок, котиться, а на зустріч йому…
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
Ти мене не бійся, друже,
Я не вовк, тебе не з’їм!
Мабуть, змерз у лісі дуже?
Заблудився?Де твій дім?
А то Вовк, Ведмідь, бандити,
Налякали колобка.
Я їм дам!Які зубаті!
Я Лисичка – не така!
Я не скривджу навіть муху
І тобі допоможу.
Як розв’яжеш цю задачу,
То негайно відпущу.
Не розв’яжеш – проковтну!
Завдання від Лисички
Розв’язування задач
- Молодці діти, допомогли залишитися цілим Колобку.
ІV. Підсумок уроку
- Ніколи ще Колобок не почувався так добре ,як сьогодні у нас на уроці. Спасибі вам, діти, від нього за допомогу, а від мене – за доброту. Ви добре працювали. А Лисичка дотрималася свого слова. Як може закінчитися казка?
- Молодці, діти, ви допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці. Колобок вдячний вам за вашу допомогу, за те, що завдяки вам казка сьогодні закінчилася успішно!