Урок-казка з математики « Мандрівка з Червоною Шапочкою»
Тема: Додавання і віднімання чисел другої п’ятірки. Обчислення виразів.
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички додавання і віднімання в межах 10, продовжувати формувати вміння розв’язувати задачі та обчислювати вирази; розвивати логічне мислення та уважність; виховувати бажання вчитися.
Обладнання: ілюстративний матеріал, лабіринт, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
- Привітання
Пролунав дзвінок -
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти - просто молодці.
- Перевірка готовності до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Шифрувальник»
К 5+4-6 = 3
А 10-7+2 = 5
З 9-3+0=6
К 5-5+8 =8
А 10-7-1=2
- Молодці, ми дізналися,що урок у нас казка. А хто буде головним героєм нашої казки ви дізнаєтесь, коли складете пазли
2. Математичні пазли.
- Розташуйте числа в порядку зростання
2 4 6 8 10
– Правильно, це Червона Шапочка
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Усний рахунок «Чарівний ланцюжок».
- Жили-були мама і донька.. Добра бабуся зшила для внучки червону шапочку, що дівчинку всі почали звати Червоною Шапочкою.
У неділю мама напекла пиріжків і попросила Червону Шапочку, щоб вона понесла бабусі гостинець. Пішла дівчинка стежкою, а на зустріч її біжить маленький їжачок. Він відстав від своїх друзів і не може їх знайти. Просить про допомогу. Давайте допоможемо йому їх знайти.
2. Математичний диктант
– Йде далі Червона Шапочка, бачить, а на пеньочку сидить зайчик та плаче.
Лисичка його може з’їсти, якщо він не розв’яже приклади на морквинках. Просить зайчик Червону Шапочку і нас з вами допомогти йому. Допоможемо?
– 7 збільшити на 2 (9)
– зменшуване 8, від’ємник 3, знайти різницю (5)
– знайти суму чисел 3 та 4 (7)
– 10 зменшити на 6 (4)
– 1 доданок 5, другий доданок 4, знайти суму (9)
– 2 збільшити на 8 (10)
– 1 доданок 3, другий доданок 6, знайти суму (9)
3. Вирази
– Йде далі Червона Шапочка, сонечко яскраво світить та щось у лісі неспокійно. То Лисеня, Зайченя і Совеня сперечалися хто з них правильно знайшов невідомий доданок
. + 5 = 8 7+.=9
4+. = 7 3+.=4
Фізкультхвилинка
Червона Шапочка втомилася, і вирішила перепочити і ми з вами зробимо фізкультхвилинку.
V. Узагальнення і систематизація знань
1. Групова робота «Лабіринт»
Йде далі Червона Шапочка, наспівуючи. Назустріч її іде лисичка - сестичка. Хитра лисичка замінила числа на предмети і хоче щоб ми їх знайшли.
- Діти давайте пограємо з лисичкою.
- Молодці, ми допомогли Червоній Шапочці і продовжуємо нашу подорож.
2. Самостійна робота (друк)
- Ось ми дійшли до знака, який вказує в якому напрямку потрібно рухатись,але він незвичайний. Нам потрібно вирішити самостійно завдання, а потім він покаже нам дорогу. Тож часу не гаймо, працювати починаймо.
- Молодці.
Фізкультхвилинка
3. Задачі у віршах.
– Ось і ліс закінчується. Вже недалеко й бабусина хата. Але увагу дівчинки привернула галявина, на якій росло багато квітів. Червона Шапочка підійшла і вже хотіла нарвати їх для бабусі та її затримав знаєте хто? Вовк.
Він охороняв ці квіти і запропонував Червоній Шапочці розв'язати задачі у віршах, а ми їй допомагатимемо.
Шість кумедних ведмежат
Біля броду грались.
Двоє з них втекло до мами.
Скільки ведмежат зосталось? (4)
П’ять маленьких білченят
У кубельці спали.
А ще троє білченят
По гіллі стрибали.
Всіх тих діток полічіть,
Мамі-білці поможіть. (8)
Їжачок по лісу йшов.
5 грибів в траві знайшов.
В поле потім він побрів
І знайшов 5 буряків.
Він додать ніяк не може,
Допоможемо йому (10)
На узліссі 2 дубочка,
Поряд з ними – 3 кленочка.
Поміркуйте і скажіть:
Всі дерева полічіть. (5)
3 грибочки на горбочку,
Стільки ж видно з-під листочка.
Відповісти хто б зумів,
Скільки разом всіх грибів? (6)
Вовк подарував Червоній Шапочці для бабусі букет квітів і провів її до хатинки. Бабуся дуже рада була бачити свою онучку, а дівчинка розповіла про свою незвичайну пригоду.
ІІІ. Підсумок уроку. Оцінювання
Вона не забула розказати й про те, як ви їй допомагали. Про те, як ви добре вмієте розв’язувати приклади та задачі.
– Чи сподобалось вам подорожувати з Червоною Шапочкою?
– Що найбільше сподобалося на уроці?