Додавання і віднімання виду 60+4, 5+30. Обчислення вартості покупки. Знаходження довжини ламаної лінії.
Мета:ознайомити з прийомами додавання виду: 60+4, 5+30;Закріпити прийоми обчислення вартості покупки;формувати навички знаходження довжини ламаної ліні;Виховувати бажання вчитись.
І. Організація класу
– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.
То ж давайте розпочнемо наш урок з побажання.
1. Побажання учнів.
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
ІІ. Повідомлення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності.
- Ви любите казки?
- Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?
- А зараз я прочитаю вам віршик, а ви здогадайтеся з якої це казки.
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений, -
Я від бабки втік,
Я від діда втік,
Той від тебе втечу!...
- От сьогодні ми і здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу
1.Усний рахунок
1 група
2 група
3 група
2. Повторення складу числа 9 (презентація з цеглинками LEGO)
Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засяяло на небі.
Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні допомогти Колобку.
3)Каліграфічна хвилинка
- Запишіть ряд числа 9. Намагайтеся цифру писати каліграфічно.
- Обміняйтесь зошитами , виберіть цифру , яка написана найкраще і намалюйте над нею корону.
Ось по цій числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину.
А назустріч, хто ж це поспішає?
Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання.
Перегнав би я коня.
Я страшенний боягуз.
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі – навкруги,
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки.
Відгадайте – хто такий? (Зайчик)
Так, це зайчик - побігайчик.
О, обід прийшов до мене,
Ти надумався тікати?
Стій, рум’яненький , пшеничний,
Зараз буду ласувати.
-Що відповів йому колобок?
А зайчик говорить: «Не хочу я твоєї пісні. Ти краще виконай завдання в підручнику на ст..108».
ІV. Вивчення нового матеріалу
Як до круглих чисел додати одноцифрові числа?Згадайте,які числа ми називаємо круглими? Просто подумайте,як записати це число, згадайте таблицю розрядів. Наприклад, 40+6- це 4 десятки і 6 одиниць, тобто число 46.
Вовк до школи не ходив,
Вовк уроки не учив,
Не читав і не писав
І по нотах не співав.
Тож нічого він не знав.
Фізкультхвилинка
Подорожуємо далі. Хто ж зараз зустрівся Колобку?
Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну. (Ведмідь)
-А він покаже нам доріжку до Колобка тільки тоді, коли ми доведемо йому, що вміємо працювати самостійно в групах!
2.Робота в групі
У нього проблема, він соромиться ходити в магазин. А знаєте чому? Бо не вміє рахувати гроші. Допоможемо йому порахувати скільки він має заплатити за свою покупку? У кожній групі є картки з вартістю товару. Дітям потрібно обчислити вартість кожної покупки і порахувати відповідну кількість грошей.
-Допоміг Колобок Ведмедю і Утік покотився далі. Котиться Колобок, котиться, а на зустріч йому…
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
Ти мене не бійся, друже,
Я не вовк, тебе не з’їм!
Мабуть, змерз у лісі дуже?
Заблудився?Де твій дім?
А то Вовк, Ведмідь, бандити,
Налякали колобка.
Я їм дам!Які зубаті!
Я Лисичка – не така!
Я не скривджу навіть муху
І тобі допоможу.
Як розв’яжеш це завдання,
То негайно відпущу.
Не розв’яжеш – проковтну!
Завдання від Лисички
Нам потрібно у підручнику виконати завдання №4. Треба виміряти довжину ламаної лінії. Як ми це можемо зробити?(потрібно виміряти довжину кожної ланки і додати ці довжини).
- Молодці діти, допомогли залишитися цілим Колобку.
ІV. Підсумок уроку
- Ніколи ще Колобок не почувався так добре ,як сьогодні у нас на уроці. Спасибі вам, діти, від нього за допомогу, а від мене – за доброту. Ви добре працювали. А Лисичка дотрималася свого слова. Як може закінчитися казка?
- Молодці, діти, ви допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади, очислювати вартість покупки, а головне дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці. Колобок вдячний вам за вашу допомогу, за те, що завдяки вам казка сьогодні закінчилася успішно!
-А зараз я пропоную оцінити свою роботу на уроці за допомогою смайлів.