Урок – казка з математики "Зв’язок дії додавання і віднімання. Складання прикладів на додавання і віднімання"

Про матеріал
На уроці розвиваються навички логічного і творчого мислення, пізнавальні здібності учнів за допомогою інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

 

 

Інтерактивний урок – казка  з математики у 1 класі

 

«Фантастичні пригоди Маші

та Ведмедя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Ковальова Вікторія Іванівна,

                                                            учитель вищої категорії,

                                                            старший учитель,

                                                            Краматорська

                                                            загальноосвітня санаторна

                                                            школа – інтернат І – ІІ ст. №10 

                                                            Донецької обласної ради     

                                                                                                                                                              ТЕМА: ЗВ’ЯЗОК ДІЇ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ.

СКЛАДАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ.

МЕТА:

  • Закріплювати вміння складати приклади на додавання і віднімання, користуючись предметними малюнками;
  • вчити використовувати зв’язок між додаванням і відніманням під час розв’язування прикладів;
  • удосконалювати навички усних обчислень;
  • закріплювати знання складу чисел, послідовність чисел;
  • розвивати логічне і творче мислення, пізнавальні здібності учнів за допомогою інтерактивних методів навчання;
  • виховувати увагу, спостережливість, бережливе ставлення до природи та бажання вчитися.

ОБЛАДНАННЯ:

  • предметні малюнки казкових героїв Маші та Ведмедя;
  • цифрові віяла;
  • дидактичні картки для повторення складу числа;
  • мультфільм « МАША І ВЕДМІДЬ»
  • предметні малюнки тварин;
  • п’єса П.І.Чайковського «Жовтень»

ТИП УРОКУ: закріплення знань учнів

ФОРМА УРОКУ: урок – казка

Здоров’язберігаючі технології:

  • доброзичливий емоційний настрій;
  • фізкультхвилинки;
  • музикотерапія;
  • кольоротерапія;
  • робота в парах;
  • гімнастика для рук та очей.

                          ХІД УРОКУ

  1. Організація класу до уроку
  • Емоційне налаштування на урок

УЧНІ:   Ми вже діти не малі,

               Ми у школі – школярі!

               Ми вчимося вчитися,

Залюбки трудитися.

Вчитель:   Казкар прийшов сьогодні в  клас,

                   Щоб перевірити всіх вас:

                   Чи вмієте ви рахувати,

                   Та цифри в зошиті писати,

                   Чи знаєте ви склад числа,

                   Й  геометричні всі тіла?

                   Моя кмітлива дітвора!

  • Що ж, успіхів  вам, мої любі!
  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ми потрапимо у цікаву казку, де  будемо закріплювати наші вміння складати приклади на додавання та віднімання, повторимо склад чисел та каліграфічне написання цифр, згадаємо назву геометричних фігур.
  • А зараз заплющте очі, промовте за мною чарівні слова:

Казко, казочко, з’явися!

Казко, казко, появися!

  • Чомусь казочка не з’явилася? Мабуть вона хоче, щоб ви відгадали її казкових героїв!
  • маша и медведь Дівчинка у ліс пішла,

Лише пригоди там знайшла.

Побачила маленький дім,

А хто ж живе в будинку тім?

( Маша і Ведмідь)

  • В будиночку Ведмідь живе,

Спокійне там життя веде.

Аж тут з’являється дівча,

Та невгамовне, мов зайча!

  • Так в яку казку ми потрапили зараз?
  • Правильно, це казка Маша і Ведмідь.

III. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Усна лічба. (Робота з віялом цифр)
  • І так казка починається. Жила – була на світі непосидюча та невгамовна дівчинка Маша. Одного теплого ранку вона вийшла на подвір’я і почала шукати свійських тваринок. Вона кликала їх, але тваринки сховалися від неї, бо не хотіли гратися з упертою дівчинкою. І тут Маша побачила різнобарвного метелика, який пурхав з квітки на квітку, вона довго бігла за ним, поки не потрапила в ліс…
  • А тепер,  діти, давайте допоможемо Маші не заблукати в лісі. А для цього ми усно порахуємо.
  • Порахуйте числа від 1 до 10
  • картинки маша и медведь мультикПорахуйте в зворотному порядку від 10 до1
  • Назвіть сусідів числа 8
  • Знайдіть суму чисел  5 та 4
  •  Яке число передує числу 10
  • Назвіть число наступне за числом  3
  • Назвіть всі числа менші від 6
  1. Математичний диктант
  • П’ять метеликів літають

І на квіточки сідають,

Прилетів ось ще один,

Сів на квіточку і він.

Полічимо швидше всіх -

Цих метеликів прудких.     ( 5 + 1 = 6 )

  • Каже мама – квочка:

В мене два синочки

І чотири дочки.

Скільки діточок у квочки? ( 2 +4 = 6)

  • Ось грибочки у лісочку

В капелюшиках стоять:

2 грибочки, 3 грибочки

Разом буде їх аж …..              (2 + 3 = 5)

  1. Гімнастика для очей
  • Довго блукала Маша по лісу, багато стежок витоптала, перш ніж побачила будиночок Ведмедя.
  • Які цифри вам нагадують її шлях? ( Вчитель водить указкою по дошці уявно малює різні цифри, діти слідкують за рухами та показують побачені цифри.)
  • Молодці! Ви допомогли Маші вибратися з лісу.
  1. Каліграфічна хвилинка
  • Раптом вона побачила будиночок і сміливо ввійшла в нього. У кімнаті вона побачила багато цікавих речей, бо господар будинку Ведмідь раніше працював у цирку. І тут невгамовна Маша стала бешкетувати: плигала по ліжку, перевернула багато речей. Раптом прийшов Ведмідь. Так і пройшла перша зустріч Маші з Ведмедем.
  • Маша все перевернула з ніг на голову. Допоможіть Ведмедику навести вдома порядок.
  • Яка цифра скільки її не перевертай, залишиться сама собою? ( 0 ) Пропишемо цифру 0 за зразком.
  • А яка цифра, якщо її перевернути, перетвориться в цифру 9? ( 6 ) Пропишемо цифру 6 за зразком з поясненням.

( Повторення правила роботи у зошиті:

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом  кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

До роботи я берусь.)

(Під час каліграфічної хвилинки звучить п’єса « Жовтень»)

  • Молодці! Ви справжні помічники, у будиночку Ведмедя дуже чисто, все стоїть на своїх місцях.

IY. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Фронтальна робота.
  • Ведмідь розсердився на Машу і  залишив її одну у темному лісі. Але згодом він пожалів дівчинку і вирішив повернути її  додому. 
  • Діти! Але шукати дівчинку у лісі важка справа, Ведмедику одному не впоратися. Пропоную вам шукати Машу разом.

У лісі нам зустрівся їжачок, який запропонував нам скласти приклади на додавання з відповіддю 8.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9KRqyg2Gqc5B1HMgO4Oop19covCjZrUfHr0mF9HRLkcouWYrS 

 

 

 

  • Який приклад на додавання можна скласти з відповіддю 8? ( Повторення складу числа 8)
  • 1+7=8      2+6=8     3+5=8     4+4=8      5+3=8
  • Пригадайте, як називаються числа при додаванні?

( 1 доданок, ІІ доданок, сума)

  • Як з прикладу на додавання скласти 2 приклади на віднімання?         3+5=8        
  • Якщо від суми   відняти І доданок, дістанемо ІІ доданок        8-3=5
  • Якщо  від суми відняти ІІ доданок, дістанемо І доданок.       8-5=3
  • Молодці, діти! Ви справжні рятувальники,  разом з Ведмедиком ви  швидко знайшли налякану темрявою неслухняну Машу. Вона так зраділа, що пообіцяла Ведмедю більше не бешкетувати і завжди слухатися його.
  1. Групова робота
  • Але на цьому пригоди Маші не закінчилися. Одного разу Маша гралася зі своєю улюбленою свинкою у «доньки – матері» та забруднила кілька суконь. Ведмедик дуже розсердився на неї, але він був справжнім добрим другом, він не зміг залишити одяг Маші брудним.  

картинки маша и медведь большая стирка 

 

 

 

 

 

  • Діти, давайте  разом з дбайливим Ведмедем затіємо «Велике прання» суконь Маші! Згодні, тоді починаємо.

 Мультфильмы Маша и медведь, стирка, тазик, медведь 

 

 

  • А для цього ми об’єднаємося  в  групи, кожна група має свою сукню з цифрою, яку треба випрати.
  • Складіть приклад на додавання з  потрібною відповіддю, а потім з нього  скласти 2 приклади на віднімання.

І група – відповідь  6

ІІ група – відповідь 4

ІІІ група- відповідь  9

  • Які ви працьовиті! Разом завжди легше все робити. Всі сукні Маші чистенькі, як нові. Молодці!
  1. Самостійна робота за підручником с. 46 №2 ( по варіантах)
  • Маша подякувала Ведмедику за чисті сукні, вибачилася  за свої витівки та попрохала Ведмедика навчити грати її у доміно. Добрий друг погодився.
  • Діти, давайте пограємо і ми у цю гру. ( Робота у зошитах)

1+6=7                          4+3=7

7-1=6                            7-4=3

7-6=1                            7-3=4

  1. Робота з геометричним матеріалом ( С. 46 №4)
  • http://creazone.org/_ph/25/1/119329998.jpgЯкось побачила Маша, що Ведмедик зібрався варити  смачне варення з малини. І вирішила вона допомогти Ведмедику зібрати суницю у лісі. Побігла Маша у ліс і зустріла там двох вовків, злякалася та кинула кошик з суницею.

 

 

 

 

 

 

  • Але що робити далі, вона не знає. Маша просить вашої поради. Вона бачить перед собою  три стежки, а по якій Маша швидше добіжить до будинка Ведмедя, підкажіть.

 

 

         

  • Виміряйте найкоротший відрізок, накресліть його у зошиті. Так, це і є найкоротша стежка, яка привела  Машу до Ведмедя.
  • Молодці, ви і цього разу врятували Машу від вовків.
  1. Фізкультхвилинка
  • http://thememaker.ru/storage/themes/t2/11/27/79/9/tn_main.gif?9Маша дуже любить гратися з метеликами, пограємося разом з нею.
  • Я біжу, біжу по гаю.

Я метелика спіймаю,

А метелик не схотів

І далеко полетів.

Полетів він на лужок,

Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду

Все  таки його знайду.

  1. Розвиток логічного мислення
  • 063А в цей час Ведмідь доварював малинове та суничне варення – запаси на зиму готував. Раптом  грайлива Маша знову бешкетувала. Вона хотіла пограти з Ведмедиком, але випадково перекинула варення на землю. А фрукти висипалися з кошиків і всі перемішалися.  Що ж робити? Давайте допоможемо Ведмедю розібрати фрукти по кошиках.

 

 

 

 

  •  8 □ 2 = 6             3 □ 4 = 9            7  □ 3 =10        5  □ 5 = 0  Подивіться на рівняння, подумайте, які знаки треба поставити?
  • А Ведмедик помітив, що не всі фрукти зібрали правильно, де ж помилка?
  • Молодці! І з цим завданням впоралися.
  1. Робота над нерівностями ( Бесіда про догляд за зубами)
  • Маша полюбляє їсти багато солодощів. Тому у неї часто болять зуби. Діти, давайте спробуємо допомогти їй позбутися цієї поганої звички, але спочатку подивимося мультфільм « Солодке життя» ( « Маша і Ведмідь» 9 серія)
  • Так що треба робити, щоб зуби були здоровими?
  • ( Треба їх чистити вранці та ввечері.)

Маша сладкоежка 

 

 

 

  • Діти, щоб зуби були здоровими, можна замінити льодяники смачними, дуже корисними фруктами.
  • фрукты, ягодыПорівняйте рівняння:

http://s.io.ua/img_aa/small/1857/55/18575500_0.jpg     3     2                               

 

 

 

Сочные персикиКрасные спелые яблоки     4    8    

 

 

 

 

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfZQDrCk6ZiaVtwk7_Ge6M3P2zUymJRR2A9QfL-gnhqUIllv-Mhttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNZq2uzPQ-uFVzHnPm16wJDonSYDv-t-UFO9YzpPNMsj2wMhxpYw   

 

  10 □ 10

 

 

 

  • http://allforchildren.ru/pictures/mim_s/mim020.gifДіти, а чи знаєте ви що зубну щітку треба змінювати на нову  4 рази на рік, а ходити в лікарню для перевірки зубів не менше двох разів на рік. Запам’ятайте, щоб зростати здоровим, треба з дитинства берегти зуби. Маша це зрозуміла, а ви? Молодці!

 

V. Підсумок уроку

  • Залишився один крок –

Підсумуємо урок.

  • Гра « Мікрофон»
  • Я знаю….. ( як називаються числа при додаванні).
  • Я знаю…..( як з прикладу на додавання скласти приклад на віднімання)
  • Я вмію …… ( охайно писати в зошиті).
  • Я ціную думку своїх товаришів.
  • Діти, казкові герої Маша і Ведмідь дуже вдячні вам за чудову роботу на уроці. І вони дарують вам на пам’ять свою фотографію.

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhx3gDieFIkyaX39_g-Kkg1I0FtW5gCanDDCJpQZhcDTk44CP2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 липня 2019
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку