Інтегрований урок у 1 класі з математики та Я досліджую світ
Тема. Утворення чисел другого десятка із десятка та одиниць. Послідовність чисел від 1 до 20. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10.
Турботливе ставлення до очей. Розучування комплексу вправ для очей.
Мета. Ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел другого десятка, формувати навички лічби в межах 20, розвивати обчислювальні навички, спостережливість, логічне мислення, пам’ять, увагу, закріпити вміння і навички додавання і віднімання в межах 10, вправляти у розв’язуванні задач; виховувати старанність, охайність, почуття колективізму, прищеплювати любов до читання книг. Вивчити з учнями комплекс вправ для очей, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Форма проведення. Інтегрований урок-телепередача.
Обладнання. Макет телевізора, абак, лічильні палички, Мудра сова, Незнайко, назви передач, усний рахунок (бджілки), корабель знань з медалями, книга « Херсонська область», лікар Айболить.
Перебіг уроку
І. Організація класу.
Сьогодні ми розпочнемо урок із посмішки (вправа «Ти - мені, я - тобі) Поверніться один до одного, посміхніться і побажайте товаришеві успіхів. А тепер поміняйтеся парами, подаруйте посмішку і передайте, що ви раді бачити друзів у рідному класі. А тепер привітайтеся:
Здрастуйте, друзі добрі.
Здрастуйте, друзі хороші.
Здрастуйте, друзі веселі.
Привіт всім, у нашій оселі.
А тепер я підійду до кожного, торкнуся до вашої долоньки і передам вам часточку своєї енергії, своєї любові.
Я щоранку заходжу в клас.
На дитячих обличчях – усміх.
Що я варта, діти, без вас.
Ви натхнення моє, мій успіх.
За плечима минулі роки,
Але й досвід прийшов із літами
Що я варта без вас, діточки,
Я безмежно люблю вас, я з вами.
Щоб любові вогонь не згас.
Щоб віддати вам серце і душу.
Я щоранку заходжу в клас.
Я – учитель, я – вчити мушу.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Створення проблемної ситуації.
- Чи любите ви дивитися телевізор? Тож я запрошую вас переглянути телепередачу на уроці. Наш урок називається урок-телепередача. І на сьогоднішній телепередачі зустрінуться два уроки: математика та Я досліджую світ.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
На уроці математики ми навчимося утворювати числа другого десятка, послідовно їх називати, розв’яжемо задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10, поговоримо про турботливе ставлення до своїх очей.
3. Вибір телеканалу.
- Який телеканал вам найбільше подобається?
- Який телеканал підходить до уроку математики?
Отже, телеканал 1 + 1 підготував таку програму передач.
І. Програма « Шкільні новини»
І – ведучий Давид. Доброго дня, шановні телеглядачі. Вас вітає канал 1 + 1 і ми, ведучі « Шкільних новин» Кіра та Вадим.
ІІ – ведучий Артем. Сьогодні 14 лютого 2019 року, четвер. Школярі, як і всі люди планети Земля, святкують день Святого Валентина. На знак любові, дружби, подяки, симпатії обмінюються « валентинками».
І – ведучий. А до Дмитрівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Каховської районної ради Херсонської області сьогодні завітали гості.
ІІ – ведучий. Наш кореспондент Олена знаходиться зараз там. Вмикаємо відео сюжет. Олено!
Кореспондент. Так, Артеме! Гості знаходяться зараз в 1 класі. Урок щойно розпочався.
- Діти, а що ви чекаєте від цього уроку? (співпраці, взаємодопомоги, отримати нові знання, гарний настрій)
- Успіхів вам, діти! Артеме!
Ведучі. Дякуємо Олено! Вмикаємо пряму трансляцію. Будьте разом із нами. Зустрінемося через 30 хв.
ІІ. Програма « Сніданок із 1 + 1»
А на сніданок у нас усний рахунок.
1.Порахувати від 1 до 20, від 20 до 8, від 6 до 17.
2.Гра « Назви сусідів»
3.Гра « Продовжити речення»
12 – це 10 і…
16 – це 10 …
18 – це….
4.Гра « Учителі – учні»
Хто хоче спробувати себе в ролі вчителя?
4 + 5 + 1 7 + 3 - 0
6 +4 + 5 8 – 7 + 1
2 + 2 + 2 5 + 5 + 0
5.Приклади від українських телеканалів.
Я вас закликаю дивитись українські телеканали.
ІІІ. Програма « Танці з зірками»
Танець під пісню « Рушничок» Аліни Гросу.
ІV. Програма « В гостях у казки»
Чи відома вам казка « Білосніжка і семеро гномів» та « Вовк і семеро козенят»?
- А що спільного в назві цих казок?
- Дайте характеристику числу 7?
1.Каліграфічна хвилинка.
Щоб цифри правильно писати
Хвилинку каліграфії треба почати
Пишемо цифру 7 « хвилькою» (відео презентація)
V.Програма « У країні Мультляндії»
Із країни Мультляндії до нас завітав Незнайко. Про числа другого десятка він не знає нічого. Давайте пояснимо Незнайкові, як утворюються числа другого десятка.
1.Робота з лічильними паличками
- Викладіть 10 паличок.
- Зв’яжіть їх у пучок.
- Скільки паличок у пучку?
- Покладіть біля пучка одну паличку.
- Скільки тепер паличок?
- Покладіть біля пучка п’ять паличок.
- Скільки тепер паличок?
2. Робота з абаком
Слово « абак» прийшло до нас з грецької мови і означає « рахівничок».
- Покажіть на абаку число 12, 18, 20.
- Скільки десятків?, одиниць?
- Утворіть на абаку число, в якому 1 дес. 8 од.; 1 дес. 3од.
3. Робота з підручником.
Завдання 1. ( усно)
Прочитайте числа, утворені в таблиці.
Завдання 2. ( усно)
Покажіть Незнайкові, яке число утворилося.
VІ Програма « Реклама»
Досить часто, коли ми дивимося телевізор, на найцікавішому моменті нас перериває, що? До нас на рекламу прилетіла Мудра Сова. Вона хоче дати поради, як правильно вживати математичні терміни.
0 СМ нуль
11 ДМ одинадцять
14 чотирнадцять
сантиметр
дециметр
Мудра Сова вам дякує за дружню роботу.
Продовження роботи в країні « Мультляндії»
Завдання 4. Задача ( письмово)
Завдання 5 ( усно)
Допоможіть звіряткам покласти потрібний знак.
VІІ Програма « Найрозумніші»
Давайте розв’яжемо задачу новим методом « Прес»
У садочку росло 7 груш, а яблунь на 2 більше. Скільки яблунь росло в садочку?
1 учень. Я вважаю, що ця задача розв’язується за допомогою дії додавання 7 + 2 = 9
2 учень. Я додаю, тому що в умові задачі сказано, яблунь на 2 більше.
3 учень. Наприклад, Маринка намалювала 4 трикутники, кружечків на 2 більше. Скільки кружечків намалювала Маринка?
4 учень. Отже, якщо в умові задачі сказано на « стільки то більше від якогось числа, ми додаємо».
VІІІ Програма « Планета здоров’я»
1.Відгадайте загадку.
Живуть через дорогу, а один одного не бачать.
(Очі)
2.Розповідь учителя.
До нас на передачу « Планета здоров’я» завітав лікар Кашпаровський. Він хоче дати вам поради.
Ви навчаєтесь у школі, виконуєте чимало завдань, вдома переглядаєте телепередачі. При цьому найбільше навантаження лягає на очі. Вони теж хочуть, щоб про них подбали, берегли їх від перевтоми.
- А скільки часу ви проводити біля телевізора?
Телевізор достатньо дивитися 20хв на день на відстані 3 – 4 м. 20 хв – це велика перерва в школі або половина уроку. А 3 – 4 м. можна відміряти ось таким метром або зробити своїх 5 – 6 кроків, або тато зробить чотири кроки. Не забувайте вимикати телевізор, коли йдете з дому, чи на ніч, коли лягаєте спати. Не вмикайте і не вимикайте телевізор та інші електроприлади мокрими руками. Не вмикайте телевізор без дозволу батьків.
Лікар Кашпаровський пропонує розучити вправи для очей.
Офтальмологічна пауза.
1.Швидко заплющ очі на 3 – 5 с, а потім розплющ.
2.Заплющ очі і пальчиками злегка натисни на повіки.
3.Подивись спочатку праворуч, а відтак ліворуч. « Маятник»
4.А тепер подивись вверх, вниз « Стовпчик»
5.Постав ручку перед собою на відстані 25 см, наближаємо ручку, віддаляємо. Подивись на ручку, а потім на віддалені предмети за вікном.
6.Подивись на кінчик носа.
7.Швидко покліпайте повіками протягом 1 хв.
8.Погляньте на зелені стіни в класі, на вазони.
Лікар Айболить радить берегти очі від пошкоджень, не торкатись очей брудними руками. Витирати очі чистим індивідуальним рушником або носовою хустинкою. Не читати лежачи.
ІХ. Програма « Я так думаю»
Давайте висловимо свої міркування в передачі « Я так думаю»
- Діти чому телевізор – це добре?
- А як ще ви проводите своє дозвілля? ( допомагаємо мамі по господарству, граємось на свіжому повітрі, читаємо книги)
Висновок. Ми – за здоровий спосіб життя!
Х. Програма «Кмітливчик»
Розгадай ребуси
Г 1 А Р 1 А Пі 2 Л
О БОК ПЕР 6 ВІ 3 НА
ІІІ. Підсумок уроку
- Що ви нового дізналися?
- Чого навчилися?
- Яка телепередача була найцікавішою?
Давайте проголосуємо. Якщо було цікаво – підніміть праву руку, якщо не цікаво – ліву, а якщо дуже сподобалось – підніміть дві руки.
Повернемось знову до « Шкільних новин»
Кореспондент. Студія! Вадиме! Катю! Ви мене чуєте? В учнів 1 класу щойно закінчився урок. Я помітила, що діти задоволені.
Дорогі діти! Мені також сподобався ваш урок. Я теж колись була першокласницею і пам’ятаю багато цікавих уроків. Я за вами слідкувала і тримала кулачки ось так. Тому канал « 1 + 1» дарує вам корабель знань з нагородами.
Гарно діти працювали
А тому всі – молодці.
Всім учням подарую
Я медалі золоті.
Ви гідні нагороди? А чи заслужила вчителька, як на вашу думку? Хай цей корабель допомагає долати перешкоди і труднощі у шкільному житті. Я бажаю, щоб корабель знань причалював там, де бажає ваша душа.
Вчитель. Я вам дякую, що допомогли мені провести урок.