Конспект інтегрованого уроку для 1 класу з математики та Я досліджую світУтворення чисел другого десятка із десятка та одиниць. Послідовність чисел від 1 до 20. Задачі та вправи. "

Про матеріал
Урок містить вправи та задачі на ознайомлення учнів із утворенням і назвами чисел другого десятка, формуванням навичок лічби в межах 20, розвиток обчислювальних навичок, спостережливості, логічного мислення, пам’яті, уваги, закріплення вміння і навички додавання і віднімання в межах 10, вправляння у розв’язуванні задач; виховання старанності, охайністі, почуття колективізму, прищеплення любові до читання книг. Розучування з учнями комплексу вправ для очей, виховування дбайливого ставлення до свого здоров’я та оточуючих.
Перегляд файлу

Інтегрований урок у 1 класі з математики та Я досліджую світ

Тема. Утворення чисел другого десятка із десятка та одиниць. Послідовність чисел від 1 до 20. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання в межах 10.

Турботливе ставлення до очей. Розучування комплексу вправ для очей.                                                                                                                

Мета. Ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел другого десятка, формувати навички лічби в межах 20, розвивати обчислювальні навички, спостережливість, логічне мислення, пам’ять, увагу, закріпити  вміння і навички додавання і віднімання в межах 10, вправляти у розв’язуванні задач; виховувати старанність, охайність, почуття колективізму, прищеплювати любов до читання книг. Вивчити з учнями комплекс вправ для очей, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Форма проведення. Інтегрований урок-телепередача.

Обладнання. Макет телевізора, абак, лічильні палички, Мудра сова, Незнайко, назви передач, усний рахунок (бджілки), корабель знань з медалями, книга « Херсонська область», лікар Айболить.

Перебіг уроку

І. Організація класу.

Сьогодні ми розпочнемо урок із посмішки (вправа «Ти - мені, я - тобі) Поверніться один до одного, посміхніться і побажайте товаришеві успіхів. А тепер поміняйтеся парами, подаруйте посмішку і передайте, що ви раді бачити друзів  у рідному класі. А тепер привітайтеся:

Здрастуйте, друзі добрі.

Здрастуйте, друзі хороші.

Здрастуйте, друзі веселі.

Привіт всім, у нашій оселі.

А тепер я підійду до кожного, торкнуся до вашої долоньки і передам вам часточку своєї енергії, своєї любові.

Я щоранку заходжу в клас.

На дитячих обличчях – усміх.

Що я варта, діти, без вас.

Ви натхнення моє, мій успіх.

За плечима минулі роки,

Але й досвід прийшов із літами

Що я варта без вас, діточки,

Я безмежно люблю вас, я з вами.

Щоб любові вогонь не згас.

Щоб віддати вам серце і душу.

Я щоранку заходжу в клас.

Я – учитель, я – вчити мушу.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Створення проблемної ситуації.

 - Чи любите ви дивитися телевізор? Тож я запрошую вас переглянути телепередачу на уроці. Наш урок називається урок-телепередача. І на сьогоднішній телепередачі зустрінуться два уроки: математика та Я досліджую світ.

2. Повідомлення  теми та мети уроку.

На уроці математики ми навчимося утворювати числа другого десятка, послідовно їх називати, розв’яжемо задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10, поговоримо про турботливе ставлення до своїх очей.

3. Вибір телеканалу.

- Який  телеканал вам найбільше подобається?

- Який телеканал  підходить до уроку математики?

Отже, телеканал 1 + 1 підготував таку програму передач.

І. Програма « Шкільні новини»

    І – ведучий Давид.  Доброго дня, шановні телеглядачі. Вас вітає канал 1 + 1 і ми, ведучі « Шкільних новин» Кіра та Вадим.

    ІІ – ведучий Артем.  Сьогодні 14 лютого 2019 року, четвер. Школярі, як і всі люди планети Земля, святкують день Святого Валентина. На знак любові, дружби, подяки, симпатії обмінюються « валентинками». 

    І – ведучий. А до  Дмитрівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Каховської районної ради Херсонської області сьогодні завітали гості.

    ІІ – ведучий. Наш кореспондент Олена знаходиться зараз там. Вмикаємо відео сюжет. Олено!

    Кореспондент. Так, Артеме! Гості знаходяться зараз в 1 класі. Урок щойно розпочався.

- Діти, а що ви чекаєте від цього уроку? (співпраці, взаємодопомоги, отримати нові знання, гарний настрій)

- Успіхів вам, діти! Артеме!

     Ведучі. Дякуємо Олено! Вмикаємо пряму трансляцію. Будьте разом із нами. Зустрінемося через 30 хв.

ІІ. Програма « Сніданок  із 1 + 1»

А на сніданок у нас усний рахунок.

1.Порахувати від 1 до 20, від 20 до 8, від 6 до 17.

2.Гра « Назви сусідів»

3.Гра « Продовжити речення»

12 – це 10 і…

16 – це 10 …

18 – це….

4.Гра « Учителі – учні»

Хто хоче спробувати себе в ролі вчителя?

4 + 5 + 1                                        7 + 3 - 0

6 +4 + 5                                         8 – 7 + 1

2 + 2 + 2                                        5 + 5 + 0

5.Приклади від українських телеканалів.

Я вас закликаю дивитись українські телеканали.

ІІІ. Програма « Танці з зірками»

Танець під пісню « Рушничок» Аліни Гросу.

ІV. Програма « В гостях у казки»

Чи відома вам казка « Білосніжка і семеро гномів» та « Вовк і семеро козенят»?

- А що спільного в назві цих казок?

- Дайте характеристику числу 7?

1.Каліграфічна хвилинка.

Щоб цифри правильно писати

Хвилинку каліграфії треба почати

Пишемо цифру 7 « хвилькою» (відео презентація)

V.Програма « У країні Мультляндії»

Із країни Мультляндії до нас завітав Незнайко. Про числа другого десятка він не знає нічого. Давайте пояснимо Незнайкові, як утворюються числа другого десятка.

1.Робота з лічильними паличками

-  Викладіть 10 паличок.

- Зв’яжіть їх у пучок.

- Скільки паличок у пучку?

- Покладіть біля пучка одну паличку.

- Скільки тепер паличок?

- Покладіть біля пучка п’ять паличок.

- Скільки тепер паличок?

2. Робота з абаком

Слово « абак» прийшло до нас з грецької мови і означає « рахівничок».

- Покажіть на абаку число 12, 18, 20.

- Скільки десятків?, одиниць?

- Утворіть на абаку число, в якому 1 дес. 8 од.; 1 дес. 3од.

3. Робота з підручником.

Завдання 1. ( усно)

Прочитайте числа, утворені в таблиці.

  Завдання 2. ( усно)

Покажіть Незнайкові, яке число утворилося.

VІ Програма « Реклама»

Досить часто, коли ми дивимося телевізор, на найцікавішому моменті нас перериває, що? До нас на рекламу прилетіла Мудра Сова. Вона хоче дати поради, як правильно вживати математичні терміни.

0                                     СМ                                     нуль

11                                   ДМ                                    одинадцять

14                                                                              чотирнадцять

                                                                                   сантиметр

                                                                                   дециметр

Мудра Сова вам дякує за дружню роботу.

Продовження роботи в країні « Мультляндії»

Завдання 4. Задача ( письмово)

Завдання 5 ( усно)

Допоможіть звіряткам покласти потрібний знак.

VІІ Програма « Найрозумніші»

Давайте розв’яжемо задачу новим методом « Прес»

У садочку росло 7 груш, а яблунь на 2 більше. Скільки яблунь росло в садочку?

 1 учень. Я вважаю, що ця задача розв’язується за допомогою  дії  додавання 7 + 2 = 9

2 учень. Я додаю, тому що в умові задачі сказано, яблунь на 2 більше.

3 учень. Наприклад, Маринка намалювала 4 трикутники, кружечків на 2 більше. Скільки кружечків намалювала Маринка?

4 учень. Отже, якщо в умові задачі сказано на « стільки то більше від якогось числа, ми додаємо».

VІІІ Програма « Планета здоров’я»

1.Відгадайте загадку.

Живуть через дорогу, а один одного не бачать.

  (Очі)

2.Розповідь учителя.

     До нас на передачу « Планета здоров’я» завітав лікар Кашпаровський. Він хоче дати вам поради.

    Ви навчаєтесь у школі, виконуєте чимало завдань, вдома переглядаєте телепередачі. При цьому найбільше навантаження лягає на очі. Вони теж хочуть, щоб про них подбали, берегли їх від перевтоми.

- А скільки часу ви проводити біля телевізора?

    Телевізор достатньо дивитися 20хв на день на відстані 3 – 4 м. 20 хв – це велика перерва в школі або половина уроку. А  3 – 4 м. можна відміряти ось таким метром або зробити своїх 5 – 6 кроків, або тато зробить чотири кроки.         Не забувайте вимикати телевізор, коли йдете з дому, чи на ніч, коли лягаєте спати. Не вмикайте і не вимикайте телевізор та інші електроприлади мокрими руками. Не вмикайте телевізор без дозволу батьків.

    Лікар Кашпаровський  пропонує розучити вправи для очей. 

   Офтальмологічна пауза.

1.Швидко заплющ очі на 3 – 5 с, а потім розплющ.

2.Заплющ очі і пальчиками злегка натисни на повіки.

3.Подивись спочатку праворуч, а відтак ліворуч. « Маятник»

4.А тепер подивись вверх, вниз « Стовпчик»

5.Постав ручку перед собою на відстані 25 см, наближаємо ручку, віддаляємо. Подивись на ручку, а потім на віддалені предмети за вікном.

6.Подивись на кінчик носа.

7.Швидко покліпайте повіками протягом 1 хв.

8.Погляньте на зелені стіни в класі, на вазони.

Лікар Айболить радить берегти очі від пошкоджень, не торкатись очей брудними руками. Витирати очі чистим індивідуальним рушником або носовою хустинкою. Не читати лежачи.

ІХ. Програма « Я так думаю»

Давайте висловимо свої міркування в передачі « Я так думаю»

- Діти чому телевізор – це добре?

- А як ще ви проводите своє дозвілля? ( допомагаємо мамі по господарству, граємось на свіжому повітрі, читаємо книги)

Висновок. Ми – за здоровий спосіб життя!

Х. Програма «Кмітливчик»

Розгадай ребуси

Г 1 А                            Р 1 А                          Пі 2 Л

О БОК                         ПЕР 6                         ВІ 3 НА

ІІІ. Підсумок уроку

- Що ви нового дізналися?

- Чого навчилися?

- Яка телепередача була найцікавішою?

      Давайте проголосуємо. Якщо було цікаво – підніміть праву руку, якщо не цікаво – ліву, а якщо дуже сподобалось – підніміть дві руки.

Повернемось знову до « Шкільних новин»

Кореспондент. Студія! Вадиме! Катю! Ви мене чуєте? В учнів 1 класу щойно закінчився урок. Я помітила, що діти задоволені.

      Дорогі діти! Мені також сподобався ваш урок. Я теж колись була першокласницею і пам’ятаю багато цікавих уроків. Я за вами слідкувала і тримала кулачки ось так. Тому канал « 1 + 1» дарує вам корабель знань з нагородами.

Гарно діти працювали

А тому всі – молодці.

Всім учням подарую

Я медалі золоті.

    Ви гідні нагороди? А чи заслужила вчителька, як на вашу думку? Хай цей корабель допомагає долати перешкоди і труднощі у шкільному житті. Я бажаю, щоб корабель знань причалював там, де бажає ваша душа.

Вчитель. Я вам дякую, що допомогли мені провести урок.

 

 

docx
Додано
27 липня 2019
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку