Урок-кейс на тему "Дії з десятковими дробами та охорона довкілля".

Про матеріал

Автор уроку пропонує організувати застосування знань про дії з десятковими дробами у вигляді уроку-кейсу. Виконувати дії з десятковими дробами доводиться чи не кожному з нас у різних життєвих ситуаціях. Деякі з них розглядаються на цьому уроці.

Перегляд файлу

Урок математики у 5-му класі

Алла МОРОЗОВА, вчитель математики Смілянської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 12, Черкаська обл.

Автор статті пропонує організувати застосування знань про дії з десятковими дробами у вигляді уроку-кейсу. Виконувати дії з десятковими дробами  доводиться чи не кожному з нас у різних життєвих ситуаціях. Деякі з них розглядаються на цьому уроці.

        Тема уроку.  Дії з десятковими дробами та охорона довкілля.

        Мета уроку:

Навчальна:

  • формувати практичні навички  застосування дій з десятковими дробами при розв’язуванні завдань з життєвим навантаженням; формувати уміння застосовувати набуті знання про десятковий дріб до  розв’язування прикладних завдань, розвивати уважність, логічне мислення,
  • підвищити мотивацію до вивчення теми «Дії з десятковими дробами»;
  •                       закріплення дій з десятковими дробами,
  • усвідомити цінність знань для повсякденного життя;
  •  формувати ключові, предметні і міжпредметні компетентності.

Розвивальна:

  • розвивати логічне мислення, монологічне і діалогічне математичне мовлення, аналітичні уміння і навички (класифікувати, аналізувати, мислити чітко, генерувати альтернативні рішення, переконувати).

Виховна:

  • виховувати: працьовитість, креативність, ініціативність, активність, вольові якості, цілеспрямованість, впевненість в собі, конкурентоспроможність, самостійність у прийнятті рішень в умовах невизначеності.
  • виховувати старанність, самостійність, бажання працювати на уроці творчо, привернути увагу учнів до екологічних проблем, викликати в них почуття відповідальності за майбутнє планети.

                 Ключові компетентності, які формуються на уроці

Ціннісно-смислові:                                                                                                        - формулювати свої ціннісні  орієнтири по відношенню до навчального   предмету  та сфери діяльності, володіти способами самовизначення в ситуації вибору на основі власних позицій;

  • уміти приймати рішення, брати на себе відповідальність за наслідки, здійснювати дії та вчинки на основі обраних цільових установ.

Навчально-пізнавальні:

  • ставити мету і організовувати її досягнення, уміти пояснити мету;
  • організовувати планування, аналіз, рефлексію, самооцінку своєї пізнавальної діяльності;
  • ставити пізнавальні задачі і знаходити їх розв’язання;
  • володіти вимірювальними навичками, працювати з інструментами, діловими паперами;
  • описувати результати, формулювати висновки;

        розповідати усно чи письмово про результати свого дослідження з   

          використанням  мультимедійних засобів.

Соціокультурні:

  • володіти знаннями і досвідом виконання соціальних ролей працівника, власника, споживача, співробітниками науково – дослідного інституту, який займається дробами, кореспондентами різних газет і журналів;
  • діяти в сфері трудових стосунків відповідно до власної і суспільної вигоди, володіти етикою трудових взаємовідносин.

Комунікативні:

  • володіти способами взаємодії; уміти задавати питання, коректно вести навчальний діалог;
  • володіти різними способами діяльності в групі; прийомами дії в ситуаціях спілкування, умінням шукати і знаходити компроміси.

Інформаційні:

  • володіти навичками роботи з різними джерелами інформації: словником, довідниками; Інтернет-ресурсами;
  • самостійно шукати, систематизувати, аналізувати і відбирати необхідну інформацію для вирішення навчальної задачі;
  • орієнтуватись в інформаційному просторі, усвідомлено сприймати інформацію;
  • володіти навичками роботи з комп’ютером, телефоном.

Здоров’язберігаючі:

  • володіти способами емоційної саморегуляції, підтримки і самоконтролю.

Тип уроку.    Урок когнітивного типу; урок постановки проблем і їх рішень

(за Case - технологією з використанням методів аналізу – методу ситуативного аналізу (Case-study) )

Обладнання: мультимедійний проектор,  комп’ютери, кейси учнів, висловлювання видатних людей про цінність знань для життя, кольорові смайлики, картки із завданнями, цікавий квадрат, таблиця екологічної піраміди, кросворд, література, присвячена охороні довкілля.

Тривалість: 1 академічна година

ХІД УРОКУ

 

I. Організація класу, оголошення теми, мети уроку.

  1.               Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: На цьому уроці ми повторимо читання і запис десяткових дробів, правила порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів, згадаємо деякі прості задачі, в яких використовуються десяткові дроби (задача вимірювання величин, компактний запис іменованих чисел).

Оскільки ви вже багато знаєте і вмієте, то сьогодні я вам пропоную відчути себе співробітниками науково – дослідного інституту, який займається дробами. А оскільки ця тема цікава, широко застосовуються в науці та практиці, то діяльність вашого інституту привертає увагу кореспондентів різних газет і журналів, які відвідали прес-конференцію і підготували багато запитань. Я на правах директора визначу компетентність (знання) наших співробітників (учнів).

  1.            Актуалізація опорних знань.

Вчитель: Перед початком конференції необхідно провести реєстрацію учасників (усне опитування).

  1. Які дроби ви знаєте?
  2. Що таке десятковий дріб?
  3. Як відрізнити десятковий дріб від звичайного?
  4. З яких частин складається десятковий дріб?
  5. Який розряд є першим після коми?
  6. Який розряд є останнім перед комою?
  7. Прочитай дріб  2,065.
  8. вирази в метрах  5см = 0,05м.
  9. Вирази в тоннах  3ц = 0,3т.
  10.   Вирази в тоннах  127кг = 0,127т.
  11.   Вирази в гривнях  15коп = 0,15грн.
  12.   Вирази в гривнях  112коп = 1,12грн.
  13.   Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів.
  14.   Порівняй дроби  2,7>2,07
  15.   Сформулюйте правило округлення десяткових дробів.
  16.   Округли дріб  16,729 до десятих ()
  17.                 до сотих ()
  18.                 до одиниць()
  19. Сформулюйте алгоритм додавання і віднімання десяткових дробів.
  20. Які закони додавання ви знаєте?
  21.   2,5+6,2=8,7
  22.   4,8+5,2=10
  23.   3,52+6,1=9,62
  24.   17,8-7,5=10,3
  25.   20-13,5=6,5
  26.   5,2-1,8=3,4

Отже учасники конференції пройшли реєстрацію і готові відповісти на несподівані і складні запитання.

Вчитель. Сьогодні ми проводимо не зовсім звичайний урок. На нашому уроці ми спробуємо відшукати зв’язок між математикою і основами здоров’я. На уроках математики ми вивчили тему ”Десяткові дроби” (додавання і віднімання, множення і ділення, знаходження дробу від числа, числа за його дробом). Отримані знання будемо застосовувати до уроку основ здоров’я. Але яка ж тема уроку з основ здоров’я? Щоб дати відповідь на це запитання, вам потрібно розшифрувати запис

(обчислити значення виразу та підставити відповідну букву)

  1. 12,4+1,5=13,9       
  2. 10,7-3,2=7,5     
  3. 4,2·10=42         
  4. 4,2·0,1=0,42      
  5. 2,5·0,2=0,5        

 

  1. 6,4:2=3,2            
  2. 5,6:0,8=7            
  3. 4,5:0,5=9           

 

  1. 0,13·100=13        
  2. 243:10=24,3        
  3. 44,4:0,25=11,1      
  4. 0,3·1,4=0,42         
  5. 8·0,125=1             
  6. 1,6·2=3,2              
  7. 50-4,8=45,2         
  8. 8,7+14,3=23        

 

  1. 14,7-4,5=10,2      
  2. 22,2·0,5=11,1       
  3. 15,4+26,6=42                       

 

II. Вивчення нового матеріалу та застосування знань з математики

Вчитель. Так, тема нашого уроку “Земля-наш спільний дім”. Земля - спільний дім усіх народів , які її населяють. Земля-спільний дім не лише людей, а й рослин і тварин, усього живого

Як тихо над краєм, а серце стривожено б’ється

Земля промовляє, як їй нелегко живеться.

Чудове повітря отруйним насичене газом,

І дихати грудям все важче і важче щоразу.

Сплюндрована врода водою гнилою і сміттям,

Ледь видно природу під порваним сірим лахміттям...

Скільки ран залишили на Землі люди: засмічені ріки і моря, поріділі ліси, сплюндровані хімічними речовинами грунти, насичене отруйними парами повітря.

Заняття  проводиться в режимі кейс-методу.

5.jpg

Завдання в підгрупах:

В Чорному морі, недалеко від його берегів, внаслідок шторму, затонула баржа, яка перевозила нафту. Пляма, яка утворилася на поверхні води, займає площу 24,4 км2 . Сильний вітер несе пляму до берегів Криму. Підрахуйте, будь-ласка, якої довжини буде пляма, якщо її ширина становить 80 м.

Розв’язання: 80 м=0,08 км

                      24,4:0,08=2440:8=305 (км)-довжина плями.

Зміст кейса 1.

Як відомо, без їжі людина може прожити місяць, без води-тиждень, без повітря не може прожити і двох хвилин. Тому стан атмосферного повітря-одна з найголовніших екологічних проблем Землі. Людині для життя потрібне повітря певної якості. А під впливом діяльності людини хімічний склад і фізичні властивості повітря дедалі погіршуються.

Завдання для групи 1.

За нормою на кожного учня в класі повинно припадати не менше як 4,5 м3 повітря. Скільки учнів можна розмістити в класі, довжина якого 8,4 м, ширина менша від довжини в 1,4 рази, а висота в 1,5 раза менша від ширини.

Завдання для групи  2.

В 100 г повітря, що вдихається, 20,94 г кисню, а в 100 г повітря, що видихається, 16,26 г кисню. На скільки грамів кисню в 100 г повітря, що видихається, менше, ніж у 100 г повітря, що вдихається?

Завдання для групи  3.

Лежачи спокійно, людина вдихає15 л кисню за 1 годину, коли читаєкнижку мовчки- в 1,16 раза більше, а коли читає книжку вголос – в 1,48 раза більше, ніж лежачи спокійно. Яка потреба людині в кисні в цих випадках?

Презентація результатів роботи груп

Група 1

Розв’язання:

  1. 8,4:1,4=6 (м)-ширина
  2. 6:1,5=4 (м)-висота
  3. 8,4·6·4=50,4·4=201,6 (м3)-об’єм
  4. 201,6:4,5=44,8

Відповідь: 44 учня

Група 2

Розв’язання: 20,94-16,26=4,68 (г)

Відповідь: 4,68 (г)

Група 3

Розв’язання: 1. 15·1,16=17,4 (л)-коли читає мовчки

                      2. 15·1,48=22,2 (л)-коли читає в голос

Зміст кейса 2.

Людина дуже необдумано поводиться із цим неоціненним багатством природи. Лише один сучасний пасажирський літак протягом 8 годин польоту з Європи в Америку поглинає до 70 т кисню, викидаючи в атмосферу десятки тисяч тонн вуглекислого газу і різних шкідливих спулук. А один автомобіль з бензиновим двигуном, який пройшов 15 тис. км, споживає, 4350 кг кисню, а виділяє 3250 кг вуглекислого газу та 650 кг шкідливих сполук.

Чим же поповнити нестачу кисню?

Завдання для групи 1.

Одне дерево каштану очищає зону довжиною 0,1 км, шириною 0,012 км і висотою 0,01 км. Скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги від зупинки “Спаська” до зупинки ”Мікрорайон” ?

Завдання для групи  2.

1 га зелених насаджень вбирає за добу 0,28 т вуглекислого газу, виділяючи при цьому 0,22 т кисню. Скільки вуглекислого газу вбирають зелені насадження ботанічного саду площею 20 га та виділяють кисню?

Завдання для групи  3.

1 га лісу очищає за рік 18 млн. м3 повітря і поглинає стільки вуглекислого газу, скільки видихають 200 чоловік. Розв’язавши рівняння, ви зможете вказати, які дерева вбивають бактерії за 15-20 хв.

Липа-7,05                                  Сосна-7,5

Береза-1,25                                Граб-2,25

Тополя-7,5                                 Дуб-1,25

В’яз-4,5                                      Бук-7,25

Рівняння                                  Рівняння

(2х-1):3=0,5                             0,5=6:(2х-3)

Корінь рівняння відповідає потрібному дереву.

Презентація результатів роботи груп

Група 1

Розв’язання: 0,1·0,012·0,01·25=0,0003 (км3)=300 м3

Відповідь: 300 м3

Група 2

Розв’язання: 1. 0,28·20=5,6 (т)-вуглекислого газу

                      2. 0,22·20=4,4 (т)-кисню

Відповідь: 5,6 т; 4,4 т

Група 3

Рівняння                                 Рівняння

(2х-1):3=0,5                             0,5=6:(2х-3)

2х-1=0,5·3                                2х-3=6:0,5

2х-1=1,5                                   2х-3=12

2х=1,5+1                                  2х=12+3

2х=2,5                                      2х=15

х=2,5:2                                     х=15:2

х=1,25                                      х=7,5

Відповідь:береза і сосна

Зміст кейса 3.

Не менш болючою проблемою планети Земля є проблема води. Адже вода-початок всіх початків, у ній зародилося життя. Вона вкриває більше половини нашої планети. “Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя, ти-саме життя...Ти найбільше багатство на світі...”- Антуан де Сент-Екзюпері. Сьогодні кожна десята річка на Землі забруднена, а в океанах щорічно збирається 6,5 млн. т сміття. Головними забруднювачами є багаточисельні фільтруючі накопичувачі, необладнанні звалища промислових і побутових відходів, інтенсивна хімізація сільськогосподарських угідь.

Завдання для групи 1.

1 м3 неочищених стічних вод забруднює в середньому 50 м3 чистої води. Скільки води щодоби оберігатиметься від забруднення, якщо протягом цього часу споруди очищатимуть 1,2 тис. м3 води?

Завдання для групи  2.

В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за місяць (30 днів), за рік (365 днів).

Завдання для групи  3.

В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за  2 місяця (60 днів), за 2 роки (730 днів).

Презентація результатів роботи груп

Група 1

Розв’язання: 1,2 тис. м3·50=60 тис. м3

Відповідь: 60 тис. м3

Група 2

Розв’язання: 1. 5 млн. м3·30=150 млн. м3

                      2. 5 млн. м3·365=1825 млн. м3

Відповідь: 150 млн. м3 , 1825 млн. м3

Група 3

Розв’язання: 1. 5 млн. м3·60=300 млн. м3

                      2. 5 млн. м3·730=3650 млн. м3

Відповідь: 300 млн. м3    3650 млн. м3

Зміст кейса 4.

Люди повинні вживати заходи, які забезпечать нормальний стан водних об’єктів, а саме

  1. нормувати якість води;
  2. удосконалювати технологічні процеси для скорочення обсягів викидів забруднень у водойми;
  3. очищати стічні води створенням безвідходних виробництв із закритим циклом;
  4. раціонально використовувати водні ресурси.

Спеціалісти підрахували, що подачу води можна скоротити на 21%, якби люди були економними.

Завдання для групи 1.

В середньому кожна людина споживає 170 л води за добу при потребі організму 2 л. У скільки разів більше води споживає людина, ніж потреба її організму?

Завдання для групи  2.

Економісти підрахували, що, якщо з крана тече цівка води товщиною в сірник, лише за одну добу це дає втрати 700 л води. Скільки відер води втрачається, якщо в одному відрі 10 л води?

Завдання для групи  3.

А якщо кран погано закритий і з нього за 1 секунду витікає одна краплина води, то за добу витікає 6,2 кг води. Скільки кілограмів води витече за тиждень?

Презентація результатів роботи груп

Група 1

Розв’язання:170:2=85 (раз)

Відповідь: 85 раз

Група 2

Розв’язання:700:10=70 (відер)

Відповідь: 70 відер

Група 3

Розв’язання: 6,2·7=43,4 (кг)-води.

Відповідь: 43,4 кг

Учень. Стан довкілля, а насамперед води, визначає збереження генофонду націі. Ось чому ми повинні сьогодні говорити про “екологічно чисте мислення”. А тих, хто скидає отруйні стоки, розорює охоронні зони, зберігає без належного захисту добрива і отрутохімікати, назвати злочинцями.

 Чарівна наша планета Земля! Однак її флора і фауна найбільш беззахисні перед діяльністю людини. Сьогодні в Україні потребують охорони близько 600 видів рослин і понад 380 видів тварин.

   На світі ніхто і ніколи не зайвий:

   ні вовк, ні лисиця, ні боягуз-зайчик

   Корисні комахи, потрібні і птахи,

   І гриби, і краби, і ставкові жаби...

Вчитель. Зубр рідкісний вид тварин, що потребує охорони. На Україні налічується понад 200 зубрів. Дізнатися про масу зубра вам допоможе цікавий квадрат.

 

0,15

0,37

0,29

0,25

0,9

2,7

2,8

0,38

0,15

1. З першого рядка виберіть найбільше число

2. З другого рядка виберіть найменше число

3. З третього рядка виберіть не найбільше і не найменше  число

4. Знайдіть суму цих трьох чисел в тоннах і одержите відповідь на  запитання

Розв’язання: 0,37+0,25+0,38=1 (т)-маса зубра.

Учень. Екологія. Вона падає на наші голови мільйонами цифр. Кожна цифра-хвороба, вимерлий вид, забруднене місто, тонни відходів. Людина знаходиться на вершині екологічної піраміди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожна людина повинна знати і розуміти турботи і проблеми нашого довкілля, усвідомити, що вона у боргу перед природою. Логіка проста: ти живеш на світі, дихаєш повітрям, п’єш воду, вживаєш їжу-дари природи, ти мусиш розрахуватися за це-берегти і допомагати їй.

Вчитель. Жодна людина не може стояти осторонь проблем довкілля, оскільки кожний з нас-частка природного світу. Ми всі залежимо від середовища, яке нас оточує, а воно залежить від нас.

  Якщо ти віриш у майбутнє,

  В його прийдешність, у життя,

  Дзвони у дзвони, кричи людям,

  Бо більш не буде вороття.

  Віддай забуту свіжість травам

  Відмий від бруду всі хмарки,

  Відреставруй нам синє небо

  І дощ крізь сито проціди.

  Хай оживе вода Дніпра,

  Правічні височать дуби,

  І хай полин, трава-чорнобиль,

  Не стане іменем біди.

  Хай шурхотить прозора хвиля,

  І золотиться чистий пляж,

  І щоб не дихав так натужно

  Наш океан у латках плям.

 

III. Підсумки уроку.

Коли ми були у водно – інформаційному центрі, екскурсовод називала цифри мінімальної кількості води, що має вживати доросла людина

на добу 2 л (точніше 1,8л), і дитина більше 1л (точніше 1,5л). Сьогодні, вивчаючи десяткові дроби, ми можемо називати ці цифри точно.

Усно: Яка загальна висота башти, якщо наземні її частина 30,8м, а підземна 8,4м? (Відповідь: 39,2м)

Учитель: Жодної хвилини, ви­траченої даремно, без користі — ось життєвий девіз кожної людини.      

Наш незвичайний урок добіг кінця. Дякую всім вам за участь. Гадаю, що всі дійшли висновку: людина має піклуватися про навколишнє середовище, ставитися з добротою, любовю до всього живого заради життя на Землі.

Завдання додому. На наступний урок

1. Підготуйте коротке повідомлення про екологічний стан нашого міста, району, будинку, квартири. Користуючись мал. 89 на ст. 151 “Основи здоров’я”, скласти 2-3 задачі про упаковки, безпечні для довкілля.

2. Зріст людини археологи можуть визначити навіть за окремими кістка­ми. Наприклад, довжина малої берцової кістки становить 0,22 зросту людини, а ліктьова кістка складає 0,16 зросту людини.

1) Під час розкопок знайшли малу берцову кістку довжиною 39,9 см. З'ясуйте, якого зросту була людина?

2) Як можна довести, що ліктьова кістка довжиною 20,3 см не могла належати тій самій людині?

Відповідь: 1) 39,9÷0,22≈181,36 (см) зріст людини

                 2)  181,36 ×0,16≈29,02(см) отже ліктьова кістка довжиною 20,3 см не могла належати тій самій людині.

 

 

 

 

 

Додаток 1

  1. 12,4+1,5=13,9       
  2. 10,7-3,2=7,5     
  3. 4,2·10=42         
  4. 4,2·0,1=0,42      
  5. 2,5·0,2=0,5        

 

  1. 6,4:2=3,2            
  2. 5,6:0,8=7            
  3. 4,5:0,5=9           

 

  1. 0,13·100=13        
  2. 243:10=24,3        
  3. 44,4:0,25=11,1      
  4. 0,3·1,4=0,42         
  5. 8·0,125=1             
  6. 1,6·2=3,2              
  7. 50-4,8=45,2         
  8. 8,7+14,3=23        

 

  1. 14,7-4,5=10,2      
  2. 22,2·0,5=11,1       

 

Додаток 2

Зміст кейса 1.

Як відомо, без їжі людина може прожити місяць, без води-тиждень, без повітря не може прожити і двох хвилин. Тому стан атмосферного повітря-одна з найголовніших екологічних проблем Землі. Людині для життя потрібне повітря певної якості. А під впливом діяльності людини хімічний склад і фізичні властивості повітря дедалі погіршуються.

Завдання для групи 1.

За нормою на кожного учня в класі повинно припадати не менше як 4,5 м3 повітря. Скільки учнів можна розмістити в класі, довжина якого 8,4 м, ширина менша від довжини в 1,4 рази, а висота в 1,5 раза менша від ширини.

Завдання для групи  2.

В 100 г повітря, що вдихається, 20,94 г кисню, а в 100 г повітря, що видихається, 16,26 г кисню. На скільки грамів кисню в 100 г повітря, що видихається, менше, ніж у 100 г повітря, що вдихається?

Завдання для групи  3.

Лежачи спокійно, людина вдихає15 л кисню за 1 годину, коли читаєкнижку мовчки- в 1,16 раза більше, а коли читає книжку вголос – в 1,48 раза більше, ніж лежачи спокійно. Яка потреба людині в кисні в цих випадках?

Додаток 3

Зміст кейса 2.

Людина дуже необдумано поводиться із цим неоціненним багатством природи. Лише один сучасний пасажирський літак протягом 8 годин польоту з Європи в Америку поглинає до 70 т кисню, викидаючи в атмосферу десятки тисяч тонн вуглекислого газу і різних шкідливих спулук. А один автомобіль з бензиновим двигуном, який пройшов 15 тис. км, споживає, 4350 кг кисню, а виділяє 3250 кг вуглекислого газу та 650 кг шкідливих сполук.

Чим же поповнити нестачу кисню?

Завдання для групи 1.

Одне дерево каштану очищає зону довжиною 0,1 км, шириною 0,012 км і висотою 0,01 км. Скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги від зупинки “Спаська” до зупинки ”Мікрорайон” ?

Завдання для групи  2.

1 га зелених насаджень вбирає за добу 0,28 т вуглекислого газу, виділяючи при цьому 0,22 т кисню. Скільки вуглекислого газу вбирають зелені насадження ботанічного саду площею 20 га та виділяють кисню?

Завдання для групи  3.

1 га лісу очищає за рік 18 млн. м3 повітря і поглинає стільки вуглекислого газу, скільки видихають 200 чоловік. Розв’язавши рівняння, ви зможете вказати, які дерева вбивають бактерії за 15-20 хв.

Липа-7,05                                  Сосна-7,5

Береза-1,25                                Граб-2,25

Тополя-7,5                                 Дуб-1,25

В’яз-4,5                                      Бук-7,25

Рівняння                                  Рівняння

(2х-1):3=0,5                             0,5=6:(2х-3)

Корінь рівняння відповідає потрібному дереву.

Додаток 4

Зміст кейса 3.

Не менш болючою проблемою планети Земля є проблема води. Адже вода-початок всіх початків, у ній зародилося життя. Вона вкриває більше половини нашої планети. “Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя, ти-саме життя...Ти найбільше багатство на світі...”- Антуан де Сент-Екзюпері. Сьогодні кожна десята річка на Землі забруднена, а в океанах щорічно збирається 6,5 млн. т сміття. Головними забруднювачами є багаточисельні фільтруючі накопичувачі, необладнанні звалища промислових і побутових відходів, інтенсивна хімізація сільськогосподарських угідь.

Завдання для групи 1.

1 м3 неочищених стічних вод забруднює в середньому 50 м3 чистої води. Скільки води щодоби оберігатиметься від забруднення, якщо протягом цього часу споруди очищатимуть 1,2 тис. м3 води?

Завдання для групи  2.

В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за місяць (30 днів), за рік (365 днів).

Завдання для групи  3.

В Україні є споруди, здатні очищати 5 млн. м3 води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони за  2 місяця (60 днів), за 2 роки (730 днів).

Додаток 5

Зміст кейса 4.

Люди повинні вживати заходи, які забезпечать нормальний стан водних об’єктів, а саме

  1. нормувати якість води;
  2. удосконалювати технологічні процеси для скорочення обсягів викидів забруднень у водойми;
  3. очищати стічні води створенням безвідходних виробництв із закритим циклом;
  4. раціонально використовувати водні ресурси.

Спеціалісти підрахували, що подачу води можна скоротити на 21%, якби люди були економними.

Завдання для групи 1.

В середньому кожна людина споживає 170 л води за добу при потребі організму 2 л. У скільки разів більше води споживає людина, ніж потреба її організму?

Завдання для групи  2.

Економісти підрахували, що, якщо з крана тече цівка води товщиною в сірник, лише за одну добу це дає втрати 700 л води. Скільки відер води втрачається, якщо в одному відрі 10 л води?

Завдання для групи  3.

А якщо кран погано закритий і з нього за 1 секунду витікає одна краплина води, то за добу витікає 6,2 кг води. Скільки кілограмів води витече за тиждень?

 

Додаток 5

Зубр рідкісний вид тварин, що потребує охорони. На Україні налічується понад 200 зубрів. Дізнатися про масу зубра вам допоможе цікавий квадрат.

 

0,15

0,37

0,29

0,25

0,9

2,7

2,8

0,38

0,15

1. З першого рядка виберіть найбільше число

2. З другого рядка виберіть найменше число

3. З третього рядка виберіть не найбільше і не найменше  число

4. Знайдіть суму цих трьох чисел в тоннах і одержите відповідь на  запитання

 

 

 

Література:

 

1. Погорєлов О.В., Геометрія 10-11[Текст]: підруч. для 10-11 кл. серед. шк./ О.В.Погорєлов. – К.: «Освіта», 1997. – 128 с.

2. Бевз Г.П., Геометрія 11[Текст]: підруч./ Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, Н.Г.Владімірова, В.М. Владіміров. – К.: «ГЕНЕЗА», 2011. – 335 с.

3. Лекция 11-12 кейс-метод, кейс технология [Електронний ресурс]/НФПК – Режим доступу: http://www.openclass.ru/node/284481.

4. Вказівки до підготовки завдань за кейс-методом [Електронний ресурс]/ ПЕДКАБІНЕТ блог для викладачів СТБО – Режим доступу:

https://pedkab.wordpress.com

5. Доклад по математике «Применение кейс-технологий на уроках математики» [Електронний ресурс]/ VIDEOUROKI – Режим доступу: http://videouroki.net/filecom.php?fileid=98697337

6. Case – технологии на уроках математики [Електронний ресурс]/ Фестиваль педагогических идей «Открытый урок» – Режим доступу: http://festival.1september.ru/articles/593299/

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жолобанюк Оксана Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
3711
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку