Конспект уроку з математики для 5 класу створений на основі краєзнавчого матеріалу, Тобто на основі біографії героя підпільника, ім'я якого носить школа № 20 міста Полтава.
Олійник Т.І.
Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 20 імені Бориса Серги Полтавської міської ради Полтавської області»
Урок математики в 5 класі, присвячений герою підпільнику, ім’я якого носить наша школа .
Тема уроку: «Розв’язування вправ на дроби і ділення»
Мета уроку: закріпити знання, уміння та навички з теми «Дроби і ділення» шляхом розв’язання вправ; розвивати інтерес до вивчення математики; виховувати гордість, повагу на основі краєзнавчого матеріалу.
Тип уроку: закріплення знань, вмінь
Обладнання: презентація, карточки, букви та числа
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Формулювання теми, мети та завдань уроку
ІV. Застосування знань та вмінь
Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, а присвятимо його людині, якій би в цьому році виповнилося б 97 років. А для того, щоб з’ясувати хто це, проведемо гру «Відшукай літеру»
Для цього виконаємо завдання: з неправильного дробу виділити цілу частину та за цілою частиною, яка є номером літери, на дошці відриємо ім’я та прізвище.
Кожна парта отримує завдання.
Давайте пригадаємо правило виділення цілої частини з неправильного дробу.
Перевірка виконання вправи і відкривання букв.
Отже, сьогодні, крім виконання математичних вправ, ми вестимемо мову про людину, ім’я якої носить наша школа .
А для того, щоб пригадати деякі дати , ми з вами виконаємо наступне завдання.
№ 2. Запишіть мішане число у вигляді неправильного дробу:
3.
Згадаємо правило перетворення мішаного числа у неправильний дріб.
3
30 вересня 1921 року в с. Коломак Валківського повіту Харківської губернії в сім ї службовця Полікарпа Григоровича та Ольги Микитівни Серги народився син, якого назвали Борисом.
Через голод і загрозу репресій сім”я Бориса на початку 30-х років переїхала до Полтави і оселяється на Подолі.
До літа 1938 року Борис навчався у нашій школі, яка тоді називалася 12-а залізнична.
Із 1932 року школа № 12 почала називатися Полтавська трудова і розміщувалася по вул. Пролетарській, 35.
Борис Серга, будучи учнем цієї школи, проявив неабиякі здібності. Особливо він любив точні науки: математику і фізику, а й з інших навчальних предметів теж мав хорошу успішність.
І ми з вами будемо достойно вивчати математику, беручи приклад з Бориса Полікарповича, а для цього виконаємо № 947 ст. 209( пригадаємо правило порівняння дробів)
1) 3 ; 2) 7
3) 15; 15; 4) 124; 124.
№ 949
Якщо в =5, то а= 8. Отже, ;
Якщо в =9, то а= 17. Отже, ;
Якщо а=85, то в=81. Отже, .
В 1938 році Борис закінчив школу і вступив на механіко – математичний факультет Дніпропетровського університету.
Наступне завдання. Порівняти дроби: ;
( усно)
1940 року Борис Полікарпович в Харкові одружується з Маргаритою Горюн, а потім вони разом навчаються в Харківському університеті на механіко – математичного факультеті.
Назвати чисельники першої пари дробів.
Згодом у них народилися дві доньки: Ольга – 1940 року та Тетяна – 1941 року.
Подальша реалізація мрій Бориса Серги перервалася війною . Він іде добровольцем на фронт, пораненим потрапляє у полон, а потім тікає і повертається в Полтаву.
Згодом активно діє проти німецьких загарбників у Полтаві в складі підпільної молодіжної групи «Нескорена полтавчанка». Молоді герої пішли у вічність.
У 1945 році Бориса Сергу посмертно нагороджено орденом Вітчизняної війни І ступеня.
Постановою Ради Міністрів УРСР від 28.12.1965 року Полтавській ЗОШ № 20 присвоєно ім’я Бориса Полікарповича Серги.
17.01.1966 року в школі на урочистих зборах зачитали цю Постанову.
Своїми знаннями ми підтверджуємо горде ім’я учня 20-ї, виконавши
№ 955
1) х=8; 2) х=19; 3) х=15
V. Підсумок уроку
Наш урок хочеться закінчити рядками із вірша учня 8 класу нашої школи Єгора Сорочана
В 20-й, де навчаюсь, на Подолі,
Є рідним для дорослих й дітвори
Ім’я випускника цієї школи –
Полтавського підпільника Серги.
Борис із друзями своїми
Полтавську землю від фашистів визволяв,
Нам мирне і безхмарне небо
В майбутньому заповідав.
Я тим пишаюсь,
Що не тільки в Перемогу
Про цих героїв згадували ми,
А тим, що у щоденному навчанні
Рівняємось на подвиги Серги.
По ньому намагаємось ми жити,
По ньому ми звіряєм кожен крок,
Щоб пам'ять цю ніколи не зганьбити.
І хай вона летить у Всесвіт
Аж до незвідних зірок!!!
VІ. Домашнє завдання
Повт парг24 вик. № 936, 950, дод № 958.