Конспект уроку з математики для 5 класу на тему: «Розв’язування вправ на дроби і ділення»

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 5 класу створений на основі краєзнавчого матеріалу, Тобто на основі біографії героя підпільника, ім'я якого носить школа № 20 міста Полтава.

Перегляд файлу

Олійник Т.І.

Комунальний заклад «Полтавська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 20 імені Бориса Серги Полтавської міської ради Полтавської області»

Урок математики в 5 класі, присвячений герою підпільнику, ім’я якого носить наша школа .

Тема уроку: «Розв’язування вправ на дроби і ділення»

Мета уроку: закріпити  знання, уміння та навички з теми «Дроби і ділення» шляхом розв’язання вправ; розвивати інтерес до вивчення математики; виховувати гордість, повагу на основі краєзнавчого матеріалу.

Тип уроку: закріплення знань, вмінь

Обладнання: презентація, карточки, букви та числа

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Формулювання теми, мети та завдань уроку

ІV. Застосування знань та вмінь

     Сьогодні ми   проведемо незвичайний урок, а присвятимо його людині, якій би в цьому році виповнилося б 97 років. А для того, щоб з’ясувати хто це, проведемо гру «Відшукай літеру»

      Для цього виконаємо завдання:  з неправильного дробу виділити цілу частину та за  цілою частиною, яка є номером літери,  на дошці відриємо ім’я та прізвище.

     Кожна парта отримує завдання.

    Давайте пригадаємо правило виділення цілої частини з неправильного дробу.

    Перевірка виконання вправи і відкривання букв.

    Отже, сьогодні, крім виконання математичних  вправ, ми вестимемо мову про людину, ім’я якої носить наша школа .

    А для того, щоб пригадати деякі дати , ми з вами виконаємо наступне завдання.

№ 2. Запишіть мішане число у вигляді неправильного дробу:

3.

       Згадаємо правило перетворення мішаного числа у неправильний дріб.

3

     30 вересня  1921 року в с. Коломак  Валківського повіту Харківської губернії в сім ї службовця Полікарпа Григоровича та Ольги  Микитівни Серги народився син, якого назвали Борисом.

     Через голод  і загрозу репресій сімя Бориса   на початку 30-х років переїхала  до Полтави  і  оселяється на Подолі.

      До літа 1938 року Борис навчався у нашій школі, яка тоді називалася 12-а залізнична.

      Із 1932 року школа № 12 почала називатися Полтавська трудова і розміщувалася по вул. Пролетарській, 35.

    Борис Серга, будучи учнем цієї школи, проявив неабиякі здібності. Особливо він любив точні науки: математику і фізику, а й з інших навчальних предметів теж мав хорошу успішність.

   І ми з вами будемо достойно вивчати математику,  беручи  приклад з Бориса Полікарповича, а для цього виконаємо № 947 ст. 209( пригадаємо правило порівняння дробів)

1) 3 ;  2) 7

3) 15;  15;   4) 124; 124.

№ 949

Якщо в =5, то а= 8. Отже, ;

Якщо в =9, то а= 17. Отже, ;

Якщо а=85, то в=81. Отже, .

 

 

   В  1938 році Борис закінчив школу і вступив на механіко – математичний факультет  Дніпропетровського університету.

     Наступне завдання. Порівняти дроби: ;

 ( усно)

   1940 року Борис Полікарпович в Харкові  одружується з Маргаритою Горюн, а потім вони разом навчаються в Харківському університеті на механіко – математичного факультеті.

     Назвати чисельники першої пари дробів.

Згодом у них народилися дві доньки: Ольга – 1940 року та Тетяна – 1941 року.

    Подальша реалізація мрій Бориса Серги  перервалася війною . Він  іде добровольцем на фронт, пораненим потрапляє  у полон, а потім тікає і повертається в Полтаву.

     Згодом активно діє проти німецьких загарбників у Полтаві в  складі  підпільної молодіжної групи «Нескорена полтавчанка». Молоді герої пішли у вічність.

     У 1945 році  Бориса Сергу посмертно нагороджено орденом Вітчизняної війни І ступеня.

    Постановою Ради Міністрів УРСР від 28.12.1965 року Полтавській ЗОШ № 20 присвоєно ім’я Бориса Полікарповича Серги.

    17.01.1966 року в школі на урочистих зборах зачитали цю Постанову.

     Своїми знаннями ми підтверджуємо горде ім’я учня 20-ї, виконавши

№ 955

1) х=8; 2) х=19;   3) х=15

V. Підсумок уроку

Наш урок хочеться закінчити рядками із вірша учня 8 класу нашої школи Єгора Сорочана

                                       В 20-й, де навчаюсь, на Подолі,

Є рідним для дорослих й дітвори

                                       Імя випускника цієї школи –

Полтавського підпільника Серги.

                                       Борис із друзями своїми

            Полтавську землю від фашистів визволяв,

                                      Нам мирне і безхмарне небо

                                      В майбутньому заповідав.

                                     Я тим пишаюсь,

                                     Що не тільки в Перемогу

                                     Про цих героїв згадували ми,

                                     А  тим, що у щоденному навчанні

                                     Рівняємось на подвиги Серги.

                                     По  ньому намагаємось ми жити,

                                    По ньому ми звіряєм кожен крок,

 Щоб пам'ять цю ніколи не зганьбити.

                                    І хай вона летить у Всесвіт

                                    Аж до незвідних зірок!!!

VІ. Домашнє завдання

Повт  парг24 вик. № 936, 950, дод № 958.

 

 

 

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку