Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок "Київська держава за наступників Ярослава Мудрого"

Про матеріал
Тема. Київська держава за наступників Ярослава Мудрого Мета: охарактеризувати період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі; встановити історичне значення Любецького з’їзду князів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичним матеріалом; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі;  показати на карті території князівств періоду роздробленості Київської держави (Русі-України);  встановити історичне значення Любецького з’їзду князів. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, контурні карти, карта «Київська держава за правління Ярославовичів».
Перегляд файлу

Підручник Історія України 7 клас Власов 2020Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Пасічанська гімназія.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Київська держава за наступників Ярослава Мудрого

Мета: охарактеризувати період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі; встановити історичне значення Любецького з’їзду князів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичною картою та історичним матеріалом; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •                застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •                характеризувати період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі;
  •                показати на карті території князівств періоду роздробленості Київської держави (Русі-України);
  •                встановити історичне значення Любецького з’їзду князів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, контурні карти, карта «Київська держава за правління Ярославовичів».

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з ілюстраціями.
  • Розгляньте ілюстрації.
  • Які події на них зображено?
  • Коротко охарактеризуйте кожну подію.

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\1. Русь-Україна за наступників Ярослава\BorisGleb.jpg E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\1. Русь-Україна за наступників Ярослава\cb6344f-2.jpg E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\1. Русь-Україна за наступників Ярослава\mqdefault.jpg E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\1. Русь-Україна за наступників Ярослава\vipaavpav.jpg

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Передбачення».
  • Розгляньте картину П. Андрусіва «З’їзд князів».

Русь-Україна за правління Ярославичів. Володимир Мономах та Мстислав  Великий | Тест з історії України – «На Урок»

  • Які верстви населення на ній зображено? Що про це свідчить?
  • Про що, на вашу думку, могли розмовляти князі?
  • Які питання та теми могли обговорювати?
  • Доберіть іменники, якими можна назвати зображену подію.
  • Сьогодні ви довідаєтеся про перший з’їзд князів у Київській державі. З’ясуєте, які події йому передували до яких подій призвели його рішення.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Розгадайте ребуси.
  • Знайдіть у підручнику їх визначення та запишіть у зошити.

Уділ – у Русі-Україні так називали адміністративно-територіальну одиницю, якою управляв князь, залежний від великого київського князя.

Тріумвірат – союз між трьома практично однаково могутніми політичними чи військовими лідерами.

Поруб – застаріла назва в’язниці; погріб, що служить в’язницею.

Снеми – князівські  з’їзди; колегіальні органи влади в Київській державі.

  1. Вибіркове читання (с. 72 – 73 підручника).
  • Зачитайте речення, які містять імена.
  • Зачитайте речення, що містять географічні назви.
  • Як у Київській державі утворився тріумвірат? Хто його утворив?
  • Хто посів Київський стіл після смерті Ярослава Мудрого?
  • З якою метою Ярослав Мудрий залишив такий заповіт поділу київських земель?
  1. Робота в парах.
  • Знайдіть та запишіть відповіді на запитання.
  • Між ким відбулася битва?
  • Коли відбулася битва?
  • До чого призвела битва?
  1. Вправа «Знайди помилку».
  • Користуючись текстом підручника на с. 74 – 76, знайдіть та виправте помилки.
  • Ізяслав Ярослави утік до Чехії і 1 1070 р. повів військо на Русь.
  • Ізяслав доручив здійснити розправу над повстанцями молодшим братам.
  • Всеславові Ізяслав дозволив залишитися в Полоцьку.
  • Перший, на думку істориків, князівський з’їзд відбувся у Переяславі 1071 р.
  • Ізяслава вигнав із Києва Всеволод.
  • Після смерті Всеволода Київський стіл посів його син Володимир Мономах.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Що стало приводом до Вишгородської наради?
  • Які рішення були прийняті на Вишгородській нараді?
  • Хто був спільним ворогом для усіх Ярославовичів?
  • Чому Володимир Мономах відмовився посісти Київський стіл після смерті батька?
  1. Робота в парах.
  1. Вправа «ФІШБОУН».
  • Опрацюйте текст підручника на с. 77 та виконайте завдання.

Слово до слова: Дидактичний лексикон. Фішбоун

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота із картосхемою.

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\1. Русь-Україна за наступників Ярослава\Рисунок1.png

  • Розгляньте картосхему.
  • Позначте межі поділу Київської держави за заповітом Ярослава Мудрого.
  • Підпишіть Уділи князівств відповідними цифрами уділи синів Ярослава Мудрого:

1 – Ізяслав Ярославович

2 – Святослав Ярославович

3 – Всеволод Ярославович

4 – В’ячеслав Ярославович

5 – Ігор Ярославович

6 – Володіння нащадків Ізяслава Володимировича

  • Підпишіть місце та рік поразки війська руських князів від половців.
  • Підпишіть роки Вишгородської наради та Любецького з’їзду князів біля відповідних міст.
  • Різними кольорами обведіть уділи князівств після Любецького з’їзду.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Назвіть три слова, якими можна охарактеризувати правління Ярославовичів.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 9 підручника.

 

doc
Додано
11 січня
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку