Урок "Київська держава за Володимира Великого"

Про матеріал
Тема. Київська держава за Володимира Великого. Мета: визначити час правління Володимира Великого, дату впровадження християнства як державної релігії; проаналізувати зовнішню та внутрішню політику Володимира Великого, охарактеризувати причини впровадження християнства як державної релігії та історичне значення цієї події; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною картою та підручником. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати роки правління князя Володимира Великого, дату впрова-дження християнства як державної релігії;  пояснювати історичне значення впровадження християнства як державної релігії Київської держави;  аналізувати зовнішню та внутрішню політику Володимира Великого;  характеризувати причини впровадження християнства як державної релігії Київської держави;  показувати на карті кордони Київської держави за правління Володимира Великого. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: мультимедійна презентація, проектор, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, атлас, історичні карти
Перегляд файлу

Підручник Історія України 7 клас Власов 2020Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Пасічанська гімназія»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Київська держава за Володимира Великого.

Мета: визначити час правління Володимира Великого, дату впровадження християнства як державної релігії; проаналізувати зовнішню та внутрішню політику Володимира Великого, охарактеризувати причини впровадження християнства як державної релігії та історичне значення цієї події; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичною картою та підручником.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати роки правління князя Володимира Великого, дату впровадження християнства як державної релігії;
  •                пояснювати історичне значення впровадження християнства як державної релігії Київської держави;
  •                аналізувати зовнішню та внутрішню політику Володимира Великого;
  •                характеризувати причини впровадження християнства як державної релігії Київської держави;
  •                показувати на карті кордони Київської держави за правління Володимира Великого.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійна презентація, проектор, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, атлас, історичні карти

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Гра «Маска».
  • Прочитайте твердження та назвіть особу, що ховається за маскою.

(Княгиня Ольга)

(Ігор)

(Святослав)

  • Які ще київські князі вам відомі?
  • Чим вони запам’яталися?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Родовідне дерево».
  • Розгляньте та проаналізуйте родовідне дерево.

  • Кому воно належить?
  • Що вам відомо про членів родини?
  • Ким вони були та чим займалися?
  • Які імена вам ще невідомі?
  • Сьогодні ми дізнаємося про долю наступників князя Святослава та познайомимося з діяльністю його сина Володимира Великого.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 40.
  • Спростуйте або підтвердіть твердження.
  • Володимир посів Київський престол після смерті батька. –
  • Володимир утік із країни, щоб не правити. –
  • Володимир відвоював престол у свого брата. +
  • Коли і як Володимир посів Київський престол? (980 р., перемігши Ярополка)
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте історичну карту «Київська держава за князювання Володимира Великого та Ярослава Мудрого»

  • Землі яких східнослов’янських племінних союзів – предків українців – були приєднані до Київської держави за князя Володимира? (Волиняни, Білі Хорвати)
  • Якими річками проходили кордони Русі-України за часів Володимира на заході та на сході, до яких озер простягалися володіння на півночі, яких морів сягнули на півдні? (Прут, Дністер, Вісла; Волга, Ока, Сейм Дон; оз. Нево, Онего, Чудське, Ільмень)
  • Перевірте отриману інформацію у тексті підручника на с. 42.
  • Доведіть, що саме за Володимира завершилося формування Київської держави.
  1. Вибіркове читання (с. 42 – 43 підручника).
  • Зачитайте речення, у яких ідеться про зображені предмети.

50 Noldofinve українська армія малюнок ideas in 2021 | малюнок, україна,  воїни   Фортеця: векторна графіка, зображення, Фортеця малюнки | Скачати з  Depositphotos®   Киев: стоковые векторные изображения, иллюстрации | Depositphotos Змей Горыныч. Фигурный плакат Ф-6834 Сфера. Канцтовары для детей от 3 до 7  лет - купить в интернет-магазине

  • До яких заходів удався Володимир, щоб зміцнити свою владу?
  1. Вправа «Фішбоун».
  • Користуючись текстом підручника на с. 43 – 44 заповніть схему.

  1. Робота з історичним джерелом (с. 45 підручника)
  • Про яку подію говориться в джерелі?
  • Про яких кумирів йде мова?
  • Чому Володимир Великий так жорстоко вчинив з ідолами?
  • Якими словами Володимир закликав киян до хрещення?
  • Про які риси характеру це свідчить?
  • Чи схожий описаний обряд до сучасного хрещення?
  • Чим саме?
  1. Робота з текстом підручника (с. 45 – 47).
  • Опрацюйте текст підручника та заповніть таблицю «Діяльність Володимира Великого».

Орієнтовний вигляд таблиці

Характеристика

Володимир Великий

Роки князювання

980 – 1015 рр.

Внутрішня політика

  • Завершив об’єднання всіх руських земель у складі Руської держави.
  • Практично завершив процес утворення Русі-України.
  • Приєднав землі майже всіх слов’янських племен.
  • Збудував укріплену лінію для захисту.
  • Запровадив 988 р. християнство як державну релігію.
  • Збудував Десятинну церкву, засновано першу школу.
  • Почав карбувати перші монети – срібники та златники.

Зовнішня політика

  • Воював із в’ятичами; ятвягами, радимичами, волзькими болгарами та хорватами.
  • Розвивав економічні, політичні та культурні зв’язки з Візантією, Польщею, Угорщиною, Чехією, західноєвропейськими країнами.

Історичне значення

  • Значно зміцнив і розширив кордони Русі-України.
  • Діяльність князя сприяла розвитку Київської держави й зміцненню її міжнародного авторитету.
  • Київська держава стала нарівні з багатьма державами Європи та Близького Сходу.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Скринька досягнень».
  • Заповніть скриньку досягненнями князя Володимира та значенням запровадження християнства.

Учні пишуть твердження на окремих аркушах та кладуть до скриньки.

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Займи позицію».
  • Займіть позицію щодо твердження: «Володимир Великий зробив величезний внесок у розвиток Київської держави»
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 40 – 47 підручника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Aleksandrovna Julia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 листопада 2021
Переглядів
1311
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку