Урок "Київська держава за Ярослава Мудрого"

Про матеріал
Розробка уроку з історії України для 7 класу допоможе ознайомити учнів з діяльністю князя Ярослава Мудрого , його внутрішньою та зовнішньою політикою; визначити роль діяльності Ярослава у зміцненні держави.
Перегляд файлу

План-конспект уроку

                             Історія України       7               клас

Тема: Київська держава за Ярослава Мудрого.

Мету уроку: ознайомити учнів з діяльністю князя , його внутрішньою та зовнішньою політикою; визначити роль діяльності Ярослава у зміцненні держави; розвивати мислення, увагу, пам'ять, вміння аналізувати історичний матеріал та робити висновки; виховувати повагу до історії свого народу, бажання вирішувати всі питання мирним шляхом.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, портрет Ярослава Мудрого, ноутбук, інтерактивна дошка, відео фрагмент, презентація

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть:

  • пояснити яким чином Ярослав прийшов до влади;
  • аналізувати внутрішню та зовнішню політику князя, наводячи конкретні приклади;
  • визначати роль Ярослава Мудрого в історії;
  • формулювати та аргументувати свою позицію;

Хід уроку

1.Організація початку уроку

Уявіть, що кожного дня ви в банку отримуєте 86 400 доларів. І витратити ці гроші можна тільки цього дня, переносити покупки ні в якому разі не можна. Що ви будете робити? Звичайно, витрачати гроші! У кожного з вас є такий банк і він називається ЧАС. Щоранку ви отримуєте 86 400 секунд. Пізно вночі ви підраховуєте підсумки, не дивлячись ні на що!

  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує година, запитайте про це закоханих, які чекають на побачення.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує хвилина, запитайте про це людину, яка запізнилась на потяг.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує секунда, запитайте про це людину, яка дивом врятувалася від аварії.
  • Якщо ви хочете дізнатися скільки коштує мілісекунда, запитайте про це спортсмена, який отримав срібну медаль на Олімпійських іграх замість золотої.

Кожного дня ви отримуєте 86 400 секунд, і кожного вечора вони зникають. Даремно чи ні – все залежить тільки від вас. І мені хочеться, щоб 2 700 секунд, які ми проведемо разом, минули недаремно. Успіхів вам!

2. Відтворення та корекція опорних знань

2.1. Робота з індивідуальними картками

2.2. Індивідуальна робота учня біля дошки – складання схеми «Діяльність Володимира»

3. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

На сьогоднішньому уроці ми познайомимося ще з одним князем Київської держави – Ярославом Мудрим. Після цього уроку ви зможете:

  • пояснити яким чином Ярослав прийшов до влади;
  • аналізувати внутрішню та зовнішню політику князя, наводячи конкретні приклади;
  • визначати роль Ярослава Мудрого в історії;
  • формулювати та аргументувати свою позицію;

Проблемне запитання уроку. За що князя Ярослава називали Мудрим?

4. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу

4.1. Прихід до влади

У 1015 році в ході підготовки до походу на Новгород для втихомирення сина Ярослава, який відмовився платити Києву данину, Володимир Великий несподівано помер. Відомо, що у Володимира було 12 синів.

Запитання учням:

          Як ви гадаєте, як мали розгортатися події після смерті Володимира Великого?

          Чи призвели чвари між нащадками до поділу держави на удільні князівства? Чому?

!!! Перегляд відео (27 с- 2хв 49 с)

- Яким чином Ярослав зайняв Київський престол?

4.2. Внутрішня політика

!!! Самостійне опрацювання матеріалу підручника ст. 56-58 та пошук відповідей за 6 варіантами

  • Поясніть яким чином ілюстрації пов’язані із внутрішньою політикою князя?
  • Що б ви ще додали?

4.3. Зовнішня політика

Політика Ярослава Мудрого сприяла зростанню авторитету Русі на міжнародній арені. Князь уникав воєн, намагався підтримувати добросусідські відносини з європейськими країнами.

Використовував міждинастичні шлюби – шлюби представників правлячих династій. Породичавшись із європейськими родинами князь поєднав кровними узами Київську Русь з Європою.

!!! Поєднання пар ст.59-60

5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Складання кластеру

 

        

                    Внутрішня політика                                         Зовнішня політика

5.2. «Мікрофон»

- Чому Ярослава називали Мудрим?

- Яка його роль в історії?

6. Підсумок

7. Домашнє завдання: опрацювати параграф, * презентація «Я.Мудрий»

 

 

 

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку