Урок "Київська Русь за часів Володимира Великого"

Про матеріал
Після вивченного матеріалу учні зможуть: показувати на карті територію Київської Русі за князя Володимира;характеризувати його зовнішню та внутрішню політику; визначати передумови та значення прийняття християнства;складати характеристику князя Володимира , як особистості та державного діяча; удосконалювати навички роботи з джерелами інформації, уміння аналізувати матеріал, робити висновки, висловлювати власну точку зору.
Перегляд файлу

Тема уроку : Київська Русь за часів князя Володимира Великого

Мета : навчити учнів визначати внутрішнє та зовнішнє стано­вище в Київській Русі за правління князя Воло­димира; визначати передумови та значення за­провадження християнства як державної релігії; розвивати в учнів навички роботи з історичними джерелами, уміння аналізувати матеріал, робити висновки, узагальнення, визначати передумови та значення історичних подій, місце історичних діячів; сприяти формуванню патріотичної свідомості , шанобливому ставленню до історичного минулого , усвідомленню себе як частини українського етносу , розвитку почуття гордості за свій народ.

Основні поняття: Змієві вали , християнство, релігія.

Обладнання:   карта, картки з джерелами інформації, портрет князя Володимира. Мультимедійна презентація.

Тип уроку:   урок засвоєння нових знань.

Очікувані   результати після цього уроку учні зможуть::    показувати на карті територію Київської Русі за князя Володимира;характеризувати   його   зовнішню   та   внутрішню політику;

визначати   передумови  та  значення   прийняття християнства;

складати характеристику князя  Володимира як особистості та державного діяча; удосконалювати   навички   роботи  з  джерелами інформації, уміння аналізувати матеріал, робити висновки, висловлювати власну точку зору.

 

ХІД УРОКУ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Оцінювання учнів :  сьогоднішнє наше оцінювання буде проходить в нестандартній формі :  за відповіді ви будете отримувати монети із зображенням  князів, але вони будуть мати різний номінал тобто різний бал.

Володимира – 3 бали

Княжна  Ольга – 2 б.

Князь  Святослав – 1 б.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  Метод «бліц тур».

1.Дайте визначення терміну Київська Русь?

Ки́ївська Русь — середньовічна монархічна держава династії Рюриковичів у Східній Європі з центром у місті Києві.

У середньовічних джерелах її називали Русь або Руська земля.

2.В хронологічній послідовності назвіть перших князів Київської Русі

3.Яку роль відігравали князі у становленні Київської Русі .

Учитель підсумовує вище сказане :

Правління князів Олега, Ігоря, Ольги та Святослава мало таке значення :

  • розширення кордонів Київської Русі шляхом приєднання нових територій;
  • укріплення кордонів на Чорному морі;
  • зростання міжнародного авторитету Київської Русі;
  • посилення князівської влади;
  • зміцнення самої держави.

Евристична бесіда.

  1.   Яким  чином в Київської Русі князі ставали  правителями ?
  2.   Що нового  вніс князь Святослав в управління своєю державою ?

 

Святослав

Ярополк                               Олег                                             Володимир

Київ                              Древлянська земля                              Новгород

 

  1.   До чого призвів поділ земель між синами Святослава?

Заслухавши відповіді учнів вчитель узагальнює:

Вчитель : розподіл влади між синами Святослава призводить до розгортання міжусобних війн за київський престол. Двоє братів – Ярополк та Олег – загинули , і став Володимир княжити в Києві одноосібно. Правив Володимир довго – 980 – 1015 р.

 

План

 

1.)Правління Володимира

А)Завершення формування території  Київської Русі;

 Б)захист південних кордонів ;

 В)Внутрішньополітичні реформи .

2)Запровадження християнства

 

ІІІ . СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Князь Володимир: людина і державець

 Про факти життя  князя Володимира  ми дізнаємося  з перегляду відеофільму. «Святий Володимир».

Яке враження на вас склав перегляд фрагменту.

  1.               Правління Володимира.

Завершення формування території Київської держави.

  Учні  працюють в групах . Кожна група отримала завданн. Назва груп відповідає  видам професій , які зараз в нашому суспільстві є актуальними. Хтось може в майбутньому і обере одну із цих професій. (слайд .)

Робота в групах- ознайомитися з пам'яткою.

Пам'ятка до роботи з історичним джерелом

  1. Уважно прочитати зміст історичного джерела.
  2. Виділити в тексті головне і другорядне.
  3. Звернути увагу на час написання джерела.
  4. Порівняти свої знання про історичну подію з інформаці­єю, яку містить джерело.
  5. Висловити власну думку щодо даного історичного джерела.

     Учитель об'єднує учнів у три групи, кожній із яких надаються для опрацювання картки з джерелами інформації та завдання до них.

Висновок до І групи – Топографістів:

 Володимир Великий був войовничим князем, воював з багатьма народами, але тільки для того, щоб зміцнити свою державу. та збільшити її. За часів Володимира закінчився процес  об’єднання слов’янських племен в єдину етнічну державу. Він приєднав такі племена як в’ятичі та радимичів.

Висновок вчителя до ІІ групи – Дипломатів  :

 Однією з головних проблем для давньоруської держави залишалася боротьба з кочовиками, тому було вжито заходи  щодо охорони її кордонів. За Володимира були побудовані міста – фортеці , укріплення – які отримали назву «Зміїний вал», та була створена система сигнальних вогнищ.

 

Робота з терміномзміїний вал  - грандіозне земляне укріплення  насипи висотою 6-8 м і шириною 14-16 м

 

Учитель дає коментар до роботи   групи «Політологів»

  1.        Володимир провів адміністративну реформу – владу племінних князів, які чинили опір центру, Володимир передав своїм синам, тим самим укріпив державу.
  2.        Головним завданням зовнішньої політики Володимир вважав боротьбу з печенігами.

3. Володимир збудував багато міст-фортець – заслонів на шляху до Києва, тим самим створив міцну оборонну лінію, укріпив кордони Русі. релігійна реформа, яка проходила в декілька етапів.

4.За Володимира почалося карбуван­ня перших золотих і срібних монет- гривеників

5.Запровадив язичеське шестібожиє.

 

2. Запровадження християнства.

Розповідь вчителя : В державі дуже сильний був вплив язичництва в народі. Звичаї слов’ян були   тісно  пов’язані з силам природи. Однак  христи­янська віра з'явилася у причорноморських степах уже в перших століттях нової ери й скоро дійшла до Києва.  Першими князями які прийняли християнську віру були  Аскольд, Ольга . брат Володимира Ярополк Частина княжої дружини Ігоря була вже християнською і складала присягу в цер­кві Святого Іллі в Києві.

 Перед тим як вибрати православну віру, князь Володимир скликав Велику раду, на яку були запрошені представники різних релігій для того, щоб вони розповіли про свої вірування.

Найбільше вразила розповідь про Константинополя і храму св. Софії. Після довгих1 вагань Володимир обрав саме цю віру, і щоб через прийняття християнства не потрапити в ідеологіч­ну або ж навіть політичну залежність від Візантії, Володимир вирі­шує одружитися з візантійською цесарівною. Таким чином у 988 р. Володимир і його дружинники охрестилися в м. Корсунь (Херсонес), а згодом Володимир охрестив киян у р. Дніпрі. За наказом князя розпочалося будівництво церков, монастирів, першою церквою яка була побудована це церква – Десятина в м. Київ.

 

Причини запровадження християнства (учні записують до зошитів)

  •               нова релігія повинна була зміцнити центральну владу великого князя ;
  •               християнство повинно було об’єднати різноплемінне населення держави
  •               християнство повинно було встановити піднести статус Київської Русі до рівня європейської країни.
  •               історичне значення хрещення Русі:
  1.               Сприяло зміцненню держави.
  2.               Сприяло розвитку писемності, зодчества, іконопису.
  3.               Підвищило міжнародний авторитет Київської Русі.

 

V.  УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

Закріплення вивченого проходить у формі гри "Міцний ланцюжок": учитель говорить по-черзі учням дієслово, яке характеризує діяльність Володимира, а учні доповнюють їх. Якщо учень не знаходить що сказати - встає, тобто перериває ланцюжок.

 

  •                   Князь Володимир
  •                   Закінчив об'єднання ………….. слов'янських племен).
  •                   Підкорив такі племена ……………(вятичів, радимичів).
  •                   Переміг зовнішнього ворога …………..(печенігів).
  •                   Побудував………….(міста-фортеці, Десятинну церкву).
  •                   Запровадив реформи …….(реліг.
  •                   Розвивав……………(культуру, освіту, торгівлю).
  •                   Започаткував карбування…………(злотники, срібники).

 

Висновок : Запровадження християнства відіграло вагому роль у подальшій історичній долі українського народу. Буду­чи на перехресті між християнським Заходом та мусуль­манським Сходом, Київська Русь остаточно зв'язала себе з Європою. Християнство ввело Русь у коло євро­пейських держав, а правлячу київську династію — у се­редовище християнських королівських родин.

А далі Ярослав…

 

VІ Домашнє завдання :

  1.           параграф  6, опр., запит. на стор. 67 опр. усно
  2.           робота в контур. картах. за завданням - «Київська держава за часів Володимира Великого.»
  3.           Написати міні твір «Як я бачу Володимира Великого», або скласти вірш про Володимира Великого.

 

 

 

doc
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку